Paarden geboren in 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:51

Zo heb ik nog een zadeltje wat we ooit gebruikte toen onze kinderen 3 jaar waren en we gingen wandelen met de A pony.
Weegt ook niks en is enorm klein.
Afbeelding

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:52

agerbscheid schreef:
Ik heb precies hetzelfde, loop al ruim een jaar te fantaseren en te bedenken, welk zadel en hoofdstel etc. ik voor Fabian wil. Heb hier 90% van mn eerste pony nog liggen wat hem waarschijnlijk wel past. Maar kan daar echt uren lekker over nadenken :')

dit is dus ook een dingetje...gewoon al het idee dat...geweldig!!! :#

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:13

Ik heb vorig jaar bij Countrymill al een mooi showhoofdstel gekocht voor Fin....toen was ie een paar maanden.
Gisteren op mijn opstapkrukje gaan staan en hem om me heen laten lopen. Stalgenootje zei toen terwijl ze aan het rijden was....over een paar jaar zit je er op _/-\o_

Set_Elkol

Re: Paarden geboren in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:15

leuk is dat he, dromen <3

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:46

Welkom Gilbey, die is al leuk geroeid in een paar maanden zeg.

Ik heb nog weinig voor Lucy gekocht, maar ben idd wel aan het kijken wat ik over een paar jaar wil hebben haha. Veel van mijn vorige paard heb ik verkocht, want ik wilde geen nieuwe meer. Nu zou ze de dekens ed wel passen, maar zo ie zo wil ik een bitloos hoofdstel en boomloos zadel gaan proberen. Dus mijn oude spullen zouden niet allemaal geschikt zijn. Ook wel leuk, mag ik nu zo af en toe weer iets nieuws kopen ;)

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:10

Ik heb mn 4 jaar oude wintec cair nog liggen, dus die ga ik waarschijnlijk voor hem gebruiken, maar ik zou inderdaad ook wel bitloos willen (starten)

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:40

Hier ook al aan het fantaseren! Heb al twee nieuwe dekjes liggen voor hem haha. Ik verwacht dat ie iig wel iets gaat passen van wat ik heb liggen, voornamelijk maat cob maar ook wat full van het paard dat ik rijd.

Leuke jaarling Gilbey!

Leuk overzicht van Tika en wat een schattige foto van Bailey! Lijkt al een echte kinderpony zo

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:44

Vanavond heeft Jack weer laten zien dat hij echt een paard is dat bij mij past.
Ik had wat aan de heining gedaan en had hierdoor een krakend plastic tasje in mijn handen toen ik door de wei liep.
Jack komt super nieuwsgierig naar me toe en ik sta daar lekker ze zwaaien met dat zakje en ook kort bij hem.
Hij geeft er helemaal niets om.
Vervolgens zeg ik tegen hem dat een echte tinker toch een oorbel nodig heeft dus hang dat krakende ding om zijn oor en hij geeft geen kick.
En dat terwijl die echt nog vrijwel niets heeft geleerd.
Lekker koel dier!
Zo blij dat ik toen zo spontaan besloten heb hem te kopen

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:00

dena_mii schreef:
Hier ook al aan het fantaseren! Heb al twee nieuwe dekjes liggen voor hem haha. Ik verwacht dat ie iig wel iets gaat passen van wat ik heb liggen, voornamelijk maat cob maar ook wat full van het paard dat ik rijd.

Leuke jaarling Gilbey!

Leuk overzicht van Tika en wat een schattige foto van Bailey! Lijkt al een echte kinderpony zo

Schijn bedriegt hoor... Vanmiddag nog even goed boos op haar geworden.
Ze moest van mij om gaan staan met der kont zodat ze daarna der brokken kon eten. Alleen mevrouw vond het nodig om naar mij te bokken. -:(- toch even goed duidelijk gemaakt dat ik daar niet van ben gediend en ze kon der brokken mooi vergeten...

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 00:38

Goh zou dat een welsh trekjes zijn kimmie?

Of zit het hem in onze naam :')

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 08:17

Gok dat het welsh trekje is haha. Of het is gwn de naam van de baasjes die het hem doet :+

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 08:18

Haha!

Ja dat zal het wezen ;')

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 08:57

Denk dat het een welsh trekje is ;), die van mij had er ook een handje van om te bokken naar mij als ik met voer de wei in kwam, 1 keer goed op der plek gezet en het was klaar

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:26

Denk dat het bij Bailey ook nog het beetje is van toen ze nog niet bij mij was. Heeft toen beetje voernijd gekregen door haar moeder.

Plus er zit een heel verhaal achter Bailey. Ze komt van het wellant college in vathorst vandaan.

Ik heb der met 4.5 maand bij de moeder weg gehaald omdat ze veel angst overnam van haar moeder. En de leerlingen konden ook niet met der omgaan. Bailey (op de school naamloos of werd molly of dahlia genoemd) kon niet mee lopen aan touwtje, kon geen halster om doen, kon geen voetje geven, borstelen.
Ik mocht daar komen wnnr ik wilde om al met haar bezig te gaan. Als ik dus wat wilde doen moest ik haar en haar moeder op stal zetten en dan moeder weer op wei zodat Bailey in stal stond en kon ik de klem zetten om halster om te doen...

In begin was dus vooral in wei zitten en kennis laten maken met mij.

Ik zou der op woensdag halen en die dinsdag er voor hadden ze der moeder al laten op halen. Toen heeft 1 of andere leraar 5 kinderen met bailey laten lopen. Ik had der nml zo ver dat halster om kon. Maar ze was zoo bang en angstig dat ze het niet snapte. Dus leerlingen hebben lopen trekken duwen en met touwen lopen slaan op der...

Toen ze eenmaal bij mij was moest ik veel geduld weer hebben maar ze vertrouwde me wel al. En samen met Nadja heb ik haar dingen geleerd door ze eerst bij Nadja voor te doen en dan rustig bij Bailey ook te doen. En voetje leren geven was van belang want ze had te lange tenen dus smid moest snel komen. Plus ze had een wondje op der been die ik schoon moest maken. Opgeven moment neigde ze ook naar bok voetje dus was echt nodig.

Heb der tot 1 jaar eigenlijk weinig mee gedaan behalve dus beetje poetsen soms. En dingen afleren zoals trappen is na 1 jaar gekomen omdat het natuurlijk een veulen was met haar 4.5 maand al een aardig verledentje.

In begin heb ik echt spijt gehad dat ik der had gekocht. Maar nu totaal niet meer. Ze is een enorm mamakindje naar me geworden. Als ik op stal kom hinnikt ze ook naar me. En die band die we dus hebben door alles rustig aan hebben gedaan kan niemand ons meer afnemen.

Zo haha best aardig lange tekst geworden :+

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:05

Afbeelding

Afbeelding

<3

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:15

Knap koppie Quir!!

Ik had laatst geplaatst dat Luna steeds meer stippen op haar hoofd kreeg, ik heb net wat foto's proberen te maken :)
Alleen erg lastig om een foto van dichtbij te maken want ze bewoog steeds haar hoofd :P

Afbeelding

Ezels oor haha, niet zo'n charmante foto maar op deze waren de stippen t duidelijkst
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:25

Mooi Quir!

Leuk die stippen van Luna, doet me aan een ander bokt paardje denken wat zo begon met de verandering :j

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:39

Vertel :D ga ik hem even opzoeken ben wel nieuwsgierig daarna haha

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:41

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:57

hipkipje ik denk dat Luna roan-achtig wordt en uiteindelijk naar wit gaat, vel appaloosa's doen dat.

Quir leuk dier!

Tika staat in uitgelicht <3

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:19

Thanks set elkol ik ga even kijken :D

Spatter, bedoel je wit als in helemaal schimmel zonder stipjes of vlekken?? Niet leuk -O-

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:58

hipkippie ja, dat bedoel ik.
Veel appaloosa's worden bijvoorbeeld met blanket geboren maar eindigen met een totaal ver-roand paard.
Had dat paard ook nog stippen, dan blijven alleen de stippen zichtbaar.
Het kan wel zijn dat in de zwarte vacht ook stippen zitten die je nu niet ziet omdat alles nog zwart is, maar straks wel zichtbaar worden.
Niks zo veranderlijk als een appaloosa.
Zelfs mijn Spatter kreeg in zijn zwarte spots kleine rode-stippen.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:15

Hier ook zo'n stippenpaard wat nog steeds een beetje van patroon veranderd

Afbeelding

Voor de laatste keer van lief vriendinnetje foto's doorgestuurd gekregen voor ik m volgende week eindelijk weer zelf in mn armen kan sluiten :D. En van horen zeggen kan ie nog steeds voetjes geven hihi

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:35

Luna lijkt appaloosa te zijn aan het oog etc te zien. Bij fay heb ik dat niet die stippen op het hoofd zijn ze groot en afgerond in mijn ogen

Aahh tika in uitgelicht leuk :j

Mooie appaloosa <3

Ik hoop moeten nieuwe fotos van jelle te maken

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:33

Jou appie is zo leuk! <3
Die mag wel eens voor mijn lens :))

Ik denk dat ik morgen toch maar een topic ga maken, 8 maanden lang ipv 1 jaar *-:)