De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esprit4

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:56

Wij hebben een pony met een bemerking te koop staan en duidelijk erbij dat hij niet geschikt is voor iemand die de sport in wil
En nog krijg je mailtjes is hij geschikt voor een jong meisje dat wil gaan springen
Of voor 300 wil ik hem wel over nemen dan krijgt hij een super huis
Euhhh how about no

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 00:43

Esprit4 schreef:
Wij hebben een pony met een bemerking te koop staan en duidelijk erbij dat hij niet geschikt is voor iemand die de sport in wil
En nog krijg je mailtjes is hij geschikt voor een jong meisje dat wil gaan springen
Euhhh how about no

Zoals ik je advertentie lees is het een pony die met intensief werk en/of de hogere sport last krijgt van zijn oude blessure.

Iemand die er dan 3/4x in de week mee rijdt en een B of L parcours ermee wil springen moet dan toch kunnen lijkt mij?

Weet natuurlijk niet wat de mensen ermee wilden, maar als ze een leuke pony voor dochterlief zoeken die ze dan leuk kan rijden en zo af en toe een wedstrijdje mee kan pakken is dan toch juist leuk?

Of is de pony echt alleen nog maar geschikt voor af en toe een ritje in de bak en het bos?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 07:25

Esprit4 schreef:
Euhhh how about no

Ik zou je adv aanpassen. :o
Door erbij te zetten dat de pony B dressuur en B springen klaar is geeft een beeld dat die wel gestart kan worden maar mogelijk enkel het Z niet redt in beide disciplines.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 08:38

B parcours en B dressuur zou die zeker nog wel kunnen springt hier ook wel eens je moet dan alleen niet verwachten dat hij elke keer er na goed zal lopen verschild veel van bodem dus ja potentie zit er wel in maar hoger dan de L2 word lastig voor hem denk ik

Meisje wou der 5/6 keer mee gaan rijden en dan elk weekend op concours sorry maar dat gaat ie sowieso niet trekken

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 08:58

Tja een paard dat regelmatig niet goed loopt nadat je gaat springen is volgens mij gewoon niet geschikt om mee te springen. Dus dan zou ik duidelijk in je advertentie zetten dat de pony alleen nog geschikt is voor recreatief dressuur en buitenrijden. Nu lijkt het of de pony best op concours kan. Ik vind het dus ook niet raar van de potentiële kopers, maar raar dat jij zegt dat hij B (dus op wedstrijd) kan springen en dressuren :Y) .

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:05

Esprit4 schreef:
B parcours en B dressuur zou die zeker nog wel kunnen springt hier ook wel eens je moet dan alleen niet verwachten dat hij elke keer er na goed zal lopen verschild veel van bodem dus ja potentie zit er wel in maar hoger dan de L2 word lastig voor hem denk ik

Potentie is leuk maar lichamelijk trekt hij dus blijkbaar 1 keer B rijden al niet zoals ik dit lees. Ik zou dan ook niet vermelden dat die B klaar is. :o

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:16

Bij ons is de bodem super zwaar en dan houd hij het ook nog wel vol niet een heel parcours maar op de vereniging wel
dus je kunt er best wedstrijden mee rijden zolang je maar niet elke dag gaat springen dat trekt hij gewoon niet laag sprongetje vast wel
Als je alles laat waarna hij een keer niet goed loopt word het een 24/7 stalpaard
Hij is heel moeilijk in te schatten soms kun je er de gekate dingen mee doen en loopt ie de sterren van de hemel en soms is die na een sprintje trekken op de wei al onregelmatig

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:22

Dan zou ik dus JUIST schrappen dat hij B klaar is. Een laag sprongetje is iets anders dan een volledig oarkours, en als het per bodem uit maakt, zou ik hem zeker niet aanbieden als zijnde andersdan recreatie dressuur en buitenrijden. Dat risico wil je toch niet nemen? Onwijs oneerlijk voor de pony.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:51

AnnemiekvM schreef:
Mag ik mij ook melden?
Ben op zoek naar een gezond braaf paard voor mijn vader.
We hebben a twee keer gehad dat hij niet eens opgestapt is. Toch iets minder braaf...
Mijn vader is 64 en is echt niet op zoek naar een jong of schrikkerig dier. Heel duidelijk naar gevraagd, maar dan blijkt het toch erg tegen te vallen.

kennis heeft nog een leuke te koop staan rijd een man van 80 op maar die begint er toch wel wat vanaf te raken, dus vandaar verkoop paard.
staat in boxtel/oirschot? weet er verder vrij weinig over volgens mijn is hij 12 a 15 jaar. als je meer wil weten pb me even geef ik je een telefoon nummer door.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:06

Pfoeh Esprit, juist dan je hele advertentie aanpassen dat hij voor de sport niet meer geschikt en puur voor recreatie gebruikt kan worden al vraag ik me af of hij daar dan wel geschikt voor is.. Als hij van een sprintje trekken op de wei al onregelmatig wordt dan is er duidelijk iets echt niet goed. Wat voor blessure is het geweest? Is het een pees die kapot is of heel wat anders?

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:04

Hij kan echt nog wel wat dat is het probleem het is geen pony om stil te zetten en niks meer mee te doen
Wat zijn blessure is geweest tja geen idee komt uit de handel van een oplichter
Maar dan zal ik mijn advertentie aanpassen ik dacht dat ie wel goed was maar dus toch niet
We zoeken gewoon een passend huis voor hem en dan is prijs absoluut niet belangrijk maar hij is gewoon niet voor kleine kindjes daar is die te dominant voor

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:09

je adv is gewoon dubbel eerst zeg je dat hij eventueel meer kan en een regel later staat dat hij niet geschikt is voor meer werk/ manege etc.?

dus dat klopt niet.

ik zou de pony zelf eerst op de foto laten zetten en kijken wat er mis is met dat been.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:49

Tja pony met gebrek, en dominant en nog 1300 euro voor willen hebben. Eerlijk? Zet het diertje op de foto, kijk wat de conclusie is en wat er nog aangedaan kan worden. Zet dan een nieuwe advertentie met het gebrek en een reeële vraagprijs. Voor 1300 euro heb je een leuke gezonde recreatie pony voor die uiteindelijk misschien wel op B niveau mee gaat komen zonder kreupel te lopen.
Het enigste wat je beestje in dit voordeel is, is z'n kleurtje. ( niet gemeen bedoelt he;-) ) maar zakelijk gezien.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:21

Dan zal ik wel weer 'dat kreng zijn' op bokt als ik zeg, is het niet beter om deze pony te laten afmaken als het niet goed komt, ipv te verkopen. Je weet zelf niet wat er aan de hand is, maar zet hem wel te koop? Beetje vreemd allemaal. Zou inderdaad eerst uitzoeken wat er precies mankeert aan het paard, en dan je beslissing maken. De kans namelijk dat hij weer de verkoop in gaat via een oplichter is enorm groot met paarden als dit.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:07

Benfan schreef:
Dan zal ik wel weer 'dat kreng zijn' op bokt als ik zeg, is het niet beter om deze pony te laten afmaken als het niet goed komt, ipv te verkopen. Je weet zelf niet wat er aan de hand is, maar zet hem wel te koop? Beetje vreemd allemaal. Zou inderdaad eerst uitzoeken wat er precies mankeert aan het paard, en dan je beslissing maken. De kans namelijk dat hij weer de verkoop in gaat via een oplichter is enorm groot met paarden als dit.

Je bent mij voor, want zo te lezen is dit dier niet geschikt om aan het werk te zetten met enige regelmaat of op een zwaardere ondergrond zoals je buiten nog wel eens tegen komt. Voor mijn pony's is het zo dat alles met blessures/gezondheidsproblemen en/of 18+ dood het erf af gaat. Markt ligt op zijn gat, crisis is ondanks alle mooie verhalen niet voorbij en paarden met een gebrek goed plaatsen wordt steeds moeilijker.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:35

Daarbij komt een paard als dit (is erg mooi dier) heel snel verkeerd terecht. Een goed tehuis vinden is niet iets wat met 100% zekerheid komt. Je hebt mensen die denken dat een contract helpt, maar verkocht = verkocht. Ik persoonlijk, zou een paard als dat niet verkopen. Je houd het als grasmaaier als hij pijnloos door het leven kan, of je stuurt hem naar de eeuwige grasvelden. En ja, dat zou ik ook met mijn eigen paard doen, hoe pijnlijk dat ook mag zijn.

Maar ga hem eerst laten testen, zet hem op de foto, doe wat! Maar ga hem niet te koop zetten als je van te voren al weet dat het niet goed gaat komen. Hoe rooskleurig, en sprookjesachtig een koper ook mag overkomen, iemand moet je gewoon weg niet vertrouwen met een paard als dat.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:39

Wij zijn een stichting die het beste met de paarden voor heeft maar niet het geld om het dier helemaal door de medische molen te gaan halen
Misschien iemand die er wel het geld voor heeft die hem wel weer goed kan krijgen geen idee
Hij staat op een hogere prijs om geen penny's etc te krijgen mensen die daadwerkelijk intresse hebben geven wel bericht en dan is de situatie ook uit te leggen
Dierenarts zegt iig dat hij geen pijn heeft
Ik ga de adv verder aanpassen
Onafhankelijke mening is wel eens fijn :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:51

Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje dubbel. Je zegt een stichting te zijn die het beste voor heeft voor het paard, maar verkoopt het wel zonder te weten wat er aan mankeert. Zet hem op zijn minst op de foto om uit te sluiten dat er niks ernstigs aan de hand is. Waarom is hij bv niet gekeurd bij aankoop? Als "stichting" ga ik er vanuit dat je ervaring hebt met paarden, dus dan lijkt het me dat je de noodzaak van het keuren weet. Je bent dus eigenlijk gewoon een tikkende tijdbom aan het verkopen, en verhandelt het 'probleem' gewoon naar iemand anders.. vind dat een beetje vreemd. Voor mijn gevoel komt geld dan toch weer op de eerste plaats, en niet het welzijn van het paard.

Je kan gewoon weg niet garanderen dat dit paard niet verdwijnt in de handel, en er vele malen erger vanaf komt. Na mijn mening ga je zo'n paard niet verkopen, gewoonweg omdat de kans op leed voor zo'n paard enorm groot is. Zeker een paard dat er verder goed uit ziet, daar weet een beetje knap pratende handelaar zo geld aan te verdienen. Beetje pijnstillers erin, en hij gaat zo door naar iemand met wedstrijd ambities....

Klinkt een beetje als iemand die een oude fiets verkoopt, voor een paar tientjes. Wie weet komt het nog goed, zo niet dan kan hij altijd nog als oud ijzer.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:58

Hij is na de aankoop(van een oplichter) klinisch gekeurd maar elke paardenliefhebber ziet gewoon dat er daar achter iets niet goed zit
En ik weet zeker wel de noodzaak van het keuren maar deze ben ik bij aankoop niet bij geweest normaal gaan we ook 2/3 keer kijken maar dit is gewoon een fout geweest
Maarja zoals een oplichter betaamt natuurlijk geen contact meer mee te krijgen hij heeft ook een duplicaat paspoort dus er is niks over hem terug te vinden
Wij zijn zelf een stichting voor gehandicapten dus we zitten niet ruim kwa geld
Daardoor hebben we hem ook nog niet door de medische molen gehaald omdat dit een grote uitgave op zich is mocht hij binnen een aantal maanden nog niet verkocht zijn gaat hij nog wel door de medische molen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:28

oplichter of niet dat heeft nu niks met de verkoop te maken. maar over enkele maanden heeft dit paard al meer gekost al dat je nu een keuring laat doen. en anders zou ik zeggen laat hem gaan dan weet je zeker dat hij niks meer kost en niet de handel in gaat. je krijgt hem zo niet verkocht en al helemaal niet voor dat geld

hier een adv niet paard gerelateerd maar een jurk staat er 2 op de foto linkse is al verkocht die is zwart en rechtse rood staat te koop. staat ook duidelijk in adv krijg ik toch een mail dat iemand interesse in de zwarte linkse heeft..! tja daar heb ik maar niet op gereageerd haha.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:31

Esprit4 schreef:
Hij is na de aankoop(van een oplichter) klinisch gekeurd maar elke paardenliefhebber ziet gewoon dat er daar achter iets niet goed zit
En ik weet zeker wel de noodzaak van het keuren maar deze ben ik bij aankoop niet bij geweest normaal gaan we ook 2/3 keer kijken maar dit is gewoon een fout geweest
Maarja zoals een oplichter betaamt natuurlijk geen contact meer mee te krijgen hij heeft ook een duplicaat paspoort dus er is niks over hem terug te vinden
Wij zijn zelf een stichting voor gehandicapten dus we zitten niet ruim kwa geld
Daardoor hebben we hem ook nog niet door de medische molen gehaald omdat dit een grote uitgave op zich is mocht hij binnen een aantal maanden nog niet verkocht zijn gaat hij nog wel door de medische molen

Dan moet je niet zo miepen, maar zodra je het bedrag krijgt wat je wilt het dier gelijk verkopen en niet miepen om welke kopers en wat hun doeleinde ermee is. Bedoel als stichting heb je ook het beste voor met je paarden, en als daar kreupelheid of wat anders bij komt kijken laat je het op zijn minst onderzoeken

Kan je daar niet aan voldoen moet je geen stichting zijn met paarden, je weet dat dieren geld kosten. Handel is soms echt niet mooi roze of blauw gekleurd. Ik doe veel zaken met handelaren en dat is een hele harde Business, als je daar niet tegen kan moet je er ook niet komen.

Zo dier gaat gewoon op verdoving bij de meeste en word verkocht als zijnde goed sportpaard.
Het is een leuk dier, het is dat ik al teveel paarden heb staan die wat mankeren dus ee echt geen 1 bij kan, en al helemaal niet voor die prijs.

Geef het dier desnoods voor de slachtprijs weg naar iemand die het diertje wel laat onderzoeken.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:35

StalNollie schreef:
oplichter of niet dat heeft nu niks met de verkoop te maken. maar over enkele maanden heeft dit paard al meer gekost al dat je nu een keuring laat doen. en anders zou ik zeggen laat hem gaan dan weet je zeker dat hij niks meer kost en niet de handel in gaat. je krijgt hem zo niet verkocht en al helemaal niet voor dat geld

hier een adv niet paard gerelateerd maar een jurk staat er 2 op de foto linkse is al verkocht die is zwart en rechtse rood staat te koop. staat ook duidelijk in adv krijg ik toch een mail dat iemand interesse in de zwarte linkse heeft..! tja daar heb ik maar niet op gereageerd haha.

Moedeloos van de mensen die niet kunnen lezen!
Al ben ik opzoek naar een zadel, wil persee dat type en merkzadel. Nieuwprijs ligt rond de 600/700 euro nieuw. Alleen dat budget is er nu even niet. Zie ze op Mp een enkeling staan, vraagprijzen 500,- bied netjes 400 euro en willen ze niet mee akkoord gaan of van de andere krijg je geen reactie. Tja ze staan allemaal 2,5 u rijden hier vandaan en zulke bedragen maak ik niet over naar vreemde :o

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:40

Het is echt niet zo dat wij niet met een kreupel paard naar de dieren arts gaan hoor >;) denk dat onze paarden een heel luxe leven hebben vergeleken met vele andere paarden in nederland
der is ook al zoals ik al zei een dierenarts bij geweest

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:42

Heeft die dierenarts röntgen ogen? Paarden zijn keihard voor zichzelf, er is duidelijk iets niet goed. Ik zou eerst foto's laten maken. Dan weet je precies wat er mankeert en kun je daarop behandelen of niks doen.
Een eventuele koper zou nu in mijn ogen een tikkende tijdbom kopen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:42

Kletskousz schreef:
StalNollie schreef:

Moedeloos van de mensen die niet kunnen lezen!
Al ben ik opzoek naar een zadel, wil persee dat type en merkzadel. Nieuwprijs ligt rond de 600/700 euro nieuw. Alleen dat budget is er nu even niet. Zie ze op Mp een enkeling staan, vraagprijzen 500,- bied netjes 400 euro en willen ze niet mee akkoord gaan of van de andere krijg je geen reactie. Tja ze staan allemaal 2,5 u rijden hier vandaan en zulke bedragen maak ik niet over naar vreemde :o

Daar zou ik ook niet op reageren.. Jij bied 20% minder dan de vraagprijs.