[VOLG] Bonte Jaopie & lessen van Steef Geelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: Bonte Jaopie & lessen van Steef Geelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:32

Ik kijk nu uit naar je verslag maar ik zal even wat geduld oefenen ...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 17:11

Verslag van zondag (les) komt er natuurlijk weer tot in detail aan. Dat wordt dan m'n 18de les bij Steef.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 10:16

Ik heb morgenochtend om 09.00 al uur les van Steef -O- hahaha. Is-ie wel wijs? Moet ik er al helemaal losgereden op zitten.
Nou ja, ben toch altijd een (extreem) vroege vogel, dus hoppa maar.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:53

Haha succes, ik mocht voorheen vaak al om 8.30 uur paraat staan :))
Ben nu verhuisd naar het einde van de dag :P

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 13:04

Er is iemand uitgevallen, dus nu "mag"ik om 9.30 hoorde ik zojuist. Dat is nét effe iets comfortabeler... *\o/*

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 14:42

Veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 14:44

Ooh, ik heb geen bericht gekregen...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 12:27

Les nr 18 van Steef Geelen van http://www.rechtpaard.nl

Hij was 10 minuten te vroeg en ik minstens 10 minuten te laat. Ik ben nóóit te laat, maar kon vanmorgen mijn sleutel van de staldeur (waarin mijn zadelkast met zadel en alles) niet vinden. Alle jasjes nagevoeld en uiteindelijk toch gevonden... áchter m'n laptop.... 8)7 Dat werd dus haasten, haastig Jaopie uit de wei, haastig opzadelen(voor poetsen was geen tijd meer). Zag zijn auto al het erf oprijden terwijl ik nog moest opstijgen....
Dat vond ik wel rottig, ik ben normaal altijd op tijd, maar het moment van "het uitleggen" passeerde op de een of andere manier, het kwam er niet van.

Moest natuurlijk eerst nog los-en inrijden. daarna kwam Steef er bij in de bak.
Eerste wat-ie zei was: Zo Jaopie is wel weer aardig wat kilootjes aangekomen he?
Ik dacht: ja okee, hij staat nu ook ineens weer op de volle grasweide dag en nacht en gecombineerd met te weinig getrained en gelest, dat wil wel.

Hand in hand daarmee ging dat we weer een heel eind terug moesten in de les, de training moest weer een eind terug opgepakt worden, dat is zonde, maar logisch.
We bouwen 't wel weer langzaam op, de komende periode.

Maar ik merkte aan mezelf toch dat ik wat kribbig was als iets niet meteen wilde gaan zoals ik wilde dat 't ging. Ik was aardiger tegen Steef dan tegen Jaopie eigenlijk :o

Dat was natuurlijk niet fair t.o.v. Jaopie, overigens reed ik zelf ook een beetje houtenklazerig, Steef moest diverse keren zeggen dat ik mijn rugspieren moest aanspannen en mijn bekken met de beweging mee moest laten gaan. Dat laatste ging-ie even voor staan doen, waarop ik natuurlijk besmuikt in de lach schoot.... ;)

Langzaam aan ging het allemaal wat soepeler, ik had nog wat vragen en problemen met het juiste buitenteugel-gebruik op de volte, kreeg ik meteen een (ongetwijfeld supergoede) ellenlange uitleg waarbij ik halverwege de draad al kwijt was. Blijkbaar zag-ie dat aan m'n smoel , want na de uitleg zei ik niks en zei hij: Eh... herhaling?

Opeens kwamen Tineke en Maarten onverwacht het terrein op lopen, met fotoapparatuur behangen.

O nee, dacht ik, niet nu net op die eerste les weer na een hele tijd....niet net nu het weer zo'n gestuntel is... maar hun brede grijnzen waren weer hartverwarmend. Ik zei: waarom hebbie dat niet eerst even laten weten?
Zei Tineke: Ja, eh... dan zeg jij tóch weer NEE.
Daar had zij helemaal gelijk in dus ik probeerde het fotograferen maar te vergeten.

Langzaam kwamen er betere en mooiere ontspannener stukjes tussen.

Tot in in galop moest. Dat flikt Steef altijd tegen het einde van de les, en dan heeft Jaopie er vaak geen trek meer in. Ik had dan ook de grootste moeite hem in galop te krijgen/houden.

Dat zag Steef ook, hij was ook niet zo tevreden over mijn gerij geloof ik, dus ik moest er af en hij zou er op

En er zal eens iets normaal gaan.... na een kleine machtstrijd tussen Steef en Jaopie (de laatste kwam zichtbaar in pissig verzet omdat hij zo aan het einde van de les nog een extra inspanning moest leveren: boze staartzwaaien en een verontwaardigd hoofd). Maar dat was van korte duur, binnen de kortste keren had Steef hem prachtig actief aan de loop, en maakte hij flink wat galop draf overgangen ook, zonder de moeite die het mij kostte. Grrr..

Toen ging hij over de diagnogaal en zat in de hoek opeens... NAAST Jaopie, 1 been hing er nog over, de rest van Steef er naast, whoehahaha! Hij kreeg zich er niet terug op gehesen, en zakte naar de grond. Wat was er gaande?

Mijn aloude "Tic" weer: ik had weer eens niet nagesingeld, dus het hele zadel gleed zijwaarts naar rechts van Jaopie z'n rug met medeneming van Steef. de locatieeigenaar keek meteen naar mij: Jouw schuld zeker weer he? zeker weer niet goed aangesingeld?
Ja, ik moest schuld bekennen, maar kon het niet nalaten naar Steef te roepen: Hee, daar had ik daarstraks anders helemaal geen last van hoor.
Nee, zei hij, jij weegt ook ongeveer de helft.
Hij legde het zadel weer recht en trok de singel nog drie gaten extra aan, dus kun je nagaan...
Toen ging hij er nog even op en daarna moest ik het weer overnemen.

Er zaten volgens Maarten en Tineke wel degelijk hele mooie stukjes tussen, daar moet ik gewoon weer heentrainen, dat dat consistent wordt.

Caploos reed ik de latste 10 minuten les, want die had ik wegens bezwete kop al ergens neergesmeten.

Al met al een les waarin het wel duidelijk is geworden dat ik er wel een beetje serieuzer mee voor mag trainen.
Genoeg werk aan de winkel dus de komende weken!
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 21-06-15 12:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 12:32

:D

Ik ga vanmiddag even met de foto's bezig en dan moet je zelf maar beslissen of je er iets van wil laten zien. :j
Zaten erg mooie stukken tussen!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 12:44

Heb nog iets aan toegevoegd, aan mijn vorige post, want was bang dat ik er anders weer uit zou liggen zodat alle tekst van die hele lap gelijk weer weg zou zijn (is me al eerder gebeurd).

Ik sta in het dorp nu bekend als "de Ridder van Zuidlaarderveen" aangezien ik een soort zilverkleurige trui aanhad die volgens iedereen iets weg had van een maliënkolder. Met daaronder een loeistrakke zwartglinsterende rijbroek van Glockler. Hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 12:50

Graag gedaan. :=

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 12:59

Ik ben benieuwd naar het fotomateriaal, kan ik zelf ook es zien of het echt zo knudde ging als ik het gevoel had (houten klaas op slome slak van paard).

De lesamazone ná mij vroeg nog hoe het gegaan was, Ging het goed, op jaopie in de les?
Nee, zei ik. maar Steef zat er net naast en die keek me meteen verontwaardigd aan: Wat NEE? Hij deed gewoon alles dat-ie moest doen, hoor.
(M.a.w.: Jaopie deed z'n best wel, maar ik zat een beetje te schmieren...)
Had de indruk dat Steef t.o.v. mij helemaal niet in zo'n beste bui was ook, kwam vast doordat hij zelf ook vond dat ik wel wat serieuzer m'n best had mogen doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 13:04

Maar Jaopie deed echt wel zijn best voor je en daar mag je trots op zijn. :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 13:10

Ja, dat bedoelde Steef natuurlijk óók.

Ik heb gewoon nergens ook maar een beetje geduld mee en ben ook nog eens trots, eigenwijs en nooit ergens tevreden mee. Daar moet ik de komende trainingsperiode óók maar eens flink aan gaan werken!
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 21-06-15 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 13:11

Daar zou je op kunnen trainen. :j

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 13:14

Ga ik ook doen... wat hebben jullie trouwens een beeldschone nieuwe auto, dat zwarte glimmende ding!

Zeker wel blij mee? Hoe ging je springles met Elske, Maarten, zijn daar ook nog foto's van genomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 13:29

Zeker. :)) [naam] heeft bij mijn les gefilmd. {:} Dus wie weet kun je straks meegenieten.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 16:13

Alle foto's die hierna volgen zijn gemaakt door KBK Fotografie.nl

Zo begonnen we na wéken en wéken hernieuwd aan de les:

Afbeelding

Corrigeren voor binnenteugel met hoge binnenhand:

Afbeelding

Nu komen we wat uit de benen, ook buikspier doet weer beetje mee:

Afbeelding

Kijk toch eens voor je, en laat die binnenteugel nou es gaan (!) Jaopie zag weer wat interessants:

Afbeelding

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 16:23

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 21-06-15 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 16:25

Galopje:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 21-06-15 16:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:27

<3 Mooie man.

Jaopie dan! :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 16:36

Hahaha, who else...?!?

Heerlijk, dat doorkomende achterbeen van Jaopie, je ziet ook wel dat hij weer knap wat kiloos is aangekomen. Ik ook trouwens: 2 om precies te zijn, bwahaha! Ik zei tegen Steef nog: ja er moet toch nodig 2 kg af. Wat bij mij? zei hij. Ik zei: Nee bij mij. Zegt ie: Jij bent niet goed wijs.

Hoop werk nog weer aan de winkel, zie ik wel van de foto's, maar tsjah, wat had ik dan verwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:40

Jij bent ook niet goed wijs. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:41

En je vergeet de liefste te plaatsen. <3
Afbeelding

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 16:42

Is ook niet verplicht, toch? 8-)