Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:06

Ik kan hem ook zien, stoer hoor Tina :) mooi dier

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:25

Dit is die van ons, met springruiter erop:
Afbeelding

Balkje op het derde gaatje, doseren lukt nog niet zo goed ;)
Afbeelding

En met mij erop:
Afbeelding

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:34

Super netjes mallootje!
Lekker gevoel zo op je eigen dier!
Lekker voorzichtig met springen.
Ik viste gisteren de nieuwe ids uit de brievenbus. Poeh, nu pas het besef dat die dieren al erg veel (moeten) kunnen op die leeftijd!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:20

tinaaz, nou! dat dacht ik toen ik iets van henkie zag. Die moet in dezelfde tijd dressuur, springen een aangespannen leren. En dan zie ik die druif van mij staan.........

leuk beest zo mallootje

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:24

Da's inderdaad wel veel voor die jonkies.. Ik ben absoluut van het idee dat ze op drie jaar al iets kunnen doen, maar wat bijvoorbeeld die hengsten voor de keuring al moeten doen en kunnen, is me toch ook wat teveel..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:47

Net even teruggelezen.. Ik zie dat veel van jullie pas beleerde paarden al heel netjes nageven ed. Zijn jullie daar bewust mee bezig of 'doen ze het gewoon'? De onze zoekt in bepaalde stukjes mooi de hand op maar het grootste deel loopt hij toch nog in giraf-stijl.. Voorlopig doe ik daar ook niet echt iets mee, maar als ik dan zie hoe sommige van jullie paarden al mooi stabiel in de aanleuning zijn vraag ik me toch af hoe jullie dat al klaar krijgen :D

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 14:51

@ Mallootje, dat komt vanzelf. Bij Hinde is dat gekomen nadat ze haar balans beter had gevonden en ik een beetje overgangen kon gaan rijden. Vaak gaan ze dan vanzelf je hand opzoeken. Zorg dat zodra ze je hand opzoeken, je gelijk ontspant. Zo krijgen ze ook sneller de associatie dat het fijn en goed is om na te geven.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:50

Ja inderdaad Henkie! 3 jaar en zo veelzijdig! Hier straks vast ook nog lekker giraffe stijl. Komt vanzelf als ze meer balans krijgen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:56

Mallootje schreef:
Net even teruggelezen.. Ik zie dat veel van jullie pas beleerde paarden al heel netjes nageven ed. Zijn jullie daar bewust mee bezig of 'doen ze het gewoon'? De onze zoekt in bepaalde stukjes mooi de hand op maar het grootste deel loopt hij toch nog in giraf-stijl.. Voorlopig doe ik daar ook niet echt iets mee, maar als ik dan zie hoe sommige van jullie paarden al mooi stabiel in de aanleuning zijn vraag ik me toch af hoe jullie dat al klaar krijgen :D

Het goed in de hand krijgen is echt een kwestie van tijd. Maak je geen zorgen.
Die van ons lijkt op de foto en film mooi na te geven, maar van echt nageven is nog geen sprake hoor.
Hij is eerder los vast en wat achter het bit. Dus ook daar zit nog een hoop werk aan de winkel.
Gelukkig is hij lekker voorwaarts, iets dat we hem in ieder geval niet hoeven te leren :D :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:55

Dat was het grote voordeel aan onze vorige driejarige (is toen op 3,5jaar verkocht), die liep gewoon echt vanzelf nageeflijk, al van bij het begin. Gewoon teugels vasthouden en vooruit rijden. Ik heb het hem dus nooit moeten 'leren'.. Maar ik heb inderdaad geen haast, viel me gewoon op bij jullie jonkies :)

Edit: dit was ons vorige groene projectje, hier was hij zo'n 2 maand zadelmak:

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:06

Leuk dier ook

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:44

Zo trots! Zadel en hoofdstel gepast en ze vond het totaal niet interessant. Even 10 minuten gelongeerd in stap en draf maar niks geen bokken of steigeren. Ze vond de aandacht wel heel leuk haha :D Echt mega trots op mijn puppy paard! ^^

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 04:54

Wat heerlijk he Boston als ze zo nuchter zijn :)

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:31

Ja echt hoor Moniek21! Ik heb de afgelopen 5 jaar alleen maar paarden op stal gehad die of ontzettende drammers waren of ontzettend neurotisch en bang van alles wat beweegt. Allemaal leuke paarden hoor, ze waren immers zo gemaakt en ik vond het leuk om van ze te leren en ermee te werken maar wel met een handleiding. Echt een verademing om nu zo een makkelijk en meedenkend paard met een enorme will to please te hebben. Haha nu mag ik eens iets relaxter zijn dan andersom :P

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:34

Ik ben ook weer blij afgestapt vanmorgen :D
Al wat galopjes rechtdoor gedaan, en daarna los nog gedraafd. :D
Ze is zo flink! *\o/*
Voor de liefhebber, ik heb een filmpje van de galop.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:07

Inmiddels ls alweer 3 weken onder het zadel en hij gaat super!
Gister weer eens zelf een volle les gereden, ipv eerst mijn lesgeefster en dan ik nog even.
En wat ging hij goed!! Heb al paar keer zelfstandig gereden, maar dat liep toch niet zoals het hoorde. Hij was absoluut braaf, maar werd wat zwaar in de hand, hield vast en begon wat onder me uit te rennen.
Ik had die periode helaas weinig lessen door werk en dergelijke. Dus bij de eerste les weer, is mijn lesgeefster erop gegaan. Even weer de knoppen erop zetten. Sindsdien gaat hij weer fijn, met als kers op de taart de les van gister.
Op mijn facebook staat een filmpje, wie interesse heeft. Moet je me even toevoegen: Steffanie Beckers
Absoluut mijn heerlijkste les. Ook leuke complimenten gekregen van stadgenoten en mijn lesgeefster zelf.
Heb echtfijne instructies waar ik goed mee aan de slag kan en ook resultaat zie. Ik ben helemaal tevreden!

Hij is zelfs zo cool dat de tractors op het erf niet boeiden. De giga tractor met grasmaaier aan de andere kant van de dichte bak, trok wel even zijn aandacht.. Maar hij liet zich rijden en zodra de aandacht er weer is, loopt hij langs alles.. Ongeloofelijk gewoon. Kijken mag natuurlijk, maar hij laat zich weer oppakken en gaat door.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:18

Leuk al die positieve berichtjes, fijn dat het overal goed gaat!
Ik heb vanavond ook weer met mijn vosje gereden. De vooruitknop werkte weer, geen idee wat vorige keer het probleem was :') verder wat geoefend op tweede hoefslag rijden, verbaas me er elke keer over hoe vanzelfsprekend je alles vindt als je ook met een geroutineerd paard rijdt..

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:50

Klopt, zelfs sturen is moelijk nu haha. Super dat de vooruit er weer op zit!

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:59

Leuke berichten allemaal!

Hier vandaag voor het eerst op mijne gezeten, ze was zo braaf! :D
Ze kende het hangen etc al, maar had er nog nooit opgezeten, en nog nooit gehangen met zadel. Maar ze was zo rustig dat mijn moeder zei dat ik wel kon gaan zitten, dus been er overheen en ik zat! :D Ze heeft geen stap gezet en ging zowat op rust staan, haha. Het voelde echt zo speciaal, na 3 jaar zit je dan gewoon ineens op je paard. Mijlpaal!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:30

Joysieee, gaaf gevoel is dat hé! Succes met het verdere beleren en vooral genieten van deze tijd! Ook al zie ik al erg uit naar het verder mogen trainen. Maar dit eerste begin is al erg gaaf om te doen.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 23:24

Wat gaan jullie allemaal lekker zeg! Lekker he Joysie, heerlijk om er voor het eerst op te zitten.

Ik heb vandaag lekker een stukje buitengereden met dit warme weer, heb echt zitten genieten.

Afbeelding

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:51

Mallootje schreef:

Wanneer ik doorhad dat die van mij voorwaartse drang had en goed aan het been was zijn we met nageven begonnen. Niets is zo belangrijk als voorwaartse drang en reactie op het been bij het nageven, dat is de basis..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:55

Een still uit een filmpje, zo loopt hij erbij

Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:57

Mallootje schreef:
, verbaas me er elke keer over hoe vanzelfsprekend je alles vindt als je ook met een geroutineerd paard rijdt..

Dat is zo herkenbaar! Dat je een hulp geeft en geen enkele reactie krijgt en dan beiden met zo'n vraagteken boven je hoofd staat? :? :? :?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:01

Haha inderdaad! Gisteren ging mijn vriend voor het eerst een keer op Dali om uit te stappen en hij wilde een volte maken. Het begin ging netjes maar aan de overkant ging paard gewoon met zn snoet tegen de omheining stilstaan. Vriend: "hu, wat doet ie nu?", ik: "je bent gestopt met sturen, hij weet niet of hij links of rechts moet".. De arme jongen dacht natuurlijk dat het zoals met de andere is: volte inzetten en dan maakt ie hem vanzelf wel af.. Niet dus :D