Maar dan snap ik weer niet waarom het paard dat "probleem" dan niet heeft als hij vwnw moet lopen en het hogere ingestelde.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aqua8horse schreef:Waarom wil je zo graag variieren in de hoofd-halshouding Fitz?
Een correct getraind paard varieert namelijk zelf, daar moet je als mens dus niet aankomen. Dat gaat namelijk ten koste van de schwung en tact.
Citaat:Toevallig he, dat ik dit advies ook van een bekende paardenfysiotherapeute heb gekregen
runningkawa schreef:Ik verwacht dat er bedoeld word dat een paard dat ldr loopt op een andere manier zijn balans moet vinden, als een paard wat hoger ingesteld is met de neus voor de LL. Correct me if I'm wrong![]()
Maar dan snap ik weer niet waarom het paard dat "probleem" dan niet heeft als hij vwnw moet lopen en het hogere ingestelde.
Samsam"]
[quote="Aqua8horse schreef:Waarom wil je zo graag variieren in de hoofd-halshouding Fitz?
Een correct getraind paard varieert namelijk zelf, daar moet je als mens dus niet aankomen. Dat gaat namelijk ten koste van de schwung en tact.
Jantien"]
[quote="Aqua8horse schreef:Hoe meer je aan de voorkant zit, hoe meer je een paard stoort in zijn balans. Dat gaat altijd ten koste van de prestaties.
En om een paard goed door zijn of haar lichaam te laten lopen, zou je in mij ogen helemaal geen LDR voor nodig moeten zijn. Train je paard zoals je ook in de wedstrijd rijdt, dan worden de prestaties beter alleen al omdat het paard als een geheel blijft. Rijkunst zit niet in je handen of aan de voorkant. De rijkunst is gebaseersd op dat de motor van achteren zit, daarom is het LDR systeem zo tegestrijdig aan het doel wat men daarmee voor ogen heeft, vind ik.
Citaat:Natuurlijk komen daar ook blessures voor, dat wil ik niet tegenspreken, maar ik heb geen vervormde lichamen gezien (anders dan enorme eeltige en blaarderige voeten door de spitzen ).
Aqua8horse"]
[quote="runningkawa schreef:Ik verwacht dat er bedoeld word dat een paard dat ldr loopt op een andere manier zijn balans moet vinden, als een paard wat hoger ingesteld is met de neus voor de LL. Correct me if I'm wrong![]()
ponyzotje"]
[quote="Jantien"][quote="Aqua8horse schreef:Hoe meer je aan de voorkant zit, hoe meer je een paard stoort in zijn balans. Dat gaat altijd ten koste van de prestaties.
En om een paard goed door zijn of haar lichaam te laten lopen, zou je in mij ogen helemaal geen LDR voor nodig moeten zijn. Train je paard zoals je ook in de wedstrijd rijdt, dan worden de prestaties beter alleen al omdat het paard als een geheel blijft. Rijkunst zit niet in je handen of aan de voorkant. De rijkunst is gebaseersd op dat de motor van achteren zit, daarom is het LDR systeem zo tegestrijdig aan het doel wat men daarmee voor ogen heeft, vind ik.
Lovely schreef:Het hoogste punt hoeft niet per se het meetkundige hoogste punt te zijn. Een paard dat dragend voorwaarts neerwaarts wordt gereden, heeft ook de nek als hoogste punt alhoewel de nek dichter bij de grond is dan de schoft bijvoorbeeld. Het gaat ook om het actief dragen van de hals.
Maaike schreef:Maar Rien vd Schaft rijdt voor zover ik weet niet LDR, dus of hij het ook naar de diepte van je af bedoelde? vd Schaft rijdt behoorlijk klassiek en in de tijd dat ik daar op stal rond heb gelopen beslist niet achter de LL
Aqua8horse schreef:Welke principes bedoel je dan?
Er zit me nogal geen verschil tussen LDR en klassiek, neem me niet kwalijk. En nogmaals het trainingsmiddel is wat anders dan het trainingsdoel? Dat moet volgens mij hetzelfde zijn.
SuperPepeijn"]het is alleen jammer dat dit relatief blijft tot we materiaal zien, of tot je het laat zien in wedstrijdverband. wat super soepel voor jou is, kan super stug voor iemand anders zijn.
[quote="Aqua8horse schreef:Mijn paarden zijn super soepel zonder LDR.