Lelijke paardennamen, geef toe, hoe heet(te) je paard echt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Locanda

Re: Lelijke paardennamen, geef toe, hoe heet(te) je paard echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 00:01

Ruin heette Rataplan (of Rattaplan) hij heeft nl dezelfde kleuren als de hond van Lucky Luke...
Toch maar omgedoopt, want hij is niet zo stuntelig als die hond.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 00:05

M'n merrie heet Cuba Libre S
Haar fokker noemde haar Coe, ik heb er snel Libby van gemaakt.
Het past bij haar. Het is echt een meisje.

DanielleTL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:27

Mijn oude verzorgponytje hete Kelly :+

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:27

De shetjes die ik verzorg heten Karel en dikkie dik :') Ik noem ze ponnie en kerel :+

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:29

Jindai schreef:
Een vriendin van mij kocht een nieuw paard die Drama heette..... -O- Hij gaat nu al weer jaren als Sisco door het leven, past hem toch een stuk beter!

Oke, daar moest ik wel even hardop van lachen _O-
Och 't arme paard, Sisco is toch wel stukken beter ja!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:31

Mijn ruin (!!!!) heet 'Hengst' op z'n paspoort. :')

Gelukkig heeft de vorige eigenaar 'm omgedoopt tot Rowan. Wat ik overigens niet zo leuk vond maar eenmaal gewend nooit meer veranderd.

Aaronsroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:20

M'n merrie heet Gerardin één. Omgedoopt tot Abira (Mijn sterkte) :)

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:09

@ EmmaVZ Zielig hè? Ik geloofde het eerst eigenlijk niet, totdat ze zijn paspoort liet zien :D

@ _Nelleke_ Dat is ook wel een geniale naam :') Rowan vind ik wel leuk :j

@ Aaronsroos Gerardin.... :oo :x Hoe roep jij je merrie nu dan? Ik zie namelijk meteen voor me dat je in de wei staat en dan heel hard 'Biertje!' roept :')

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:34

Niet mn eigen paardje, maar kijk nu Hawaii 5-0 en daar zat eff een paard in, genaamt Mr. Lincoln ofzo. Hoezo raar? :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:14

Ik had vroeger een paard die Patricia heette...mijn excuses voor de Patricia's onder ons maar dat vond ik dus echt geen geslaagde naam voor een paard -O- . Ik heb er uiteindelijk Prima van gemaakt, ben er eigenlijk ook niet echt tevreden van maar toch wat beter.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:17

hihi, leuk al die namen :+

een van mijn merries heet officieel Karlijn van stal Noordegraaf wij noemen haar Celine :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:21

Mijn ruin kreeg als veulen de naam Sjoko Prince MT en dat vond ik dus echt niks, vooral omdat hij mogelijk hengst zou blijven.
Maar als je een veulen van een vriendin koopt kun je zoiets gemakkelijk veranderen en heet hij dus nu officieel op zijn papieren Sir Brego MT (moest met een S beginnen)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:24

Mijn paard heet Gomarus... de G spreek je officieel uit als een harde g, maar vond dat niet mooi dus heb de G veranderd zoals je die uitspreekt in het woordje goal.
Echt een mooie naam vind ik het niet maar wist niks anders en ach echt luisteren ernaar doet ie niet :D

Op de manege vroeger had je ook een aantal namen waarvan ik echt wel eens achter mijn oren moest krabben van, tja..?

- Odilan
- Ozenka
- Tiny Wowo

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:24

Isabel :Y)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:25

Er was een paard bij ons op stal dat Beauty heette .. terwijl het een ruin was :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:26

Ik ben bang dat Mara officieel geen Mara heet. Mara heet 'Gerdien van de Janse Hoeven'. Ik vind het heeeel erg lelijk.

Nash heet officieel 'Nashville's MG Meadows'. Dat vind ik wel een leuke naam, maar die heb ik dan ook zelf bedacht :)

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:30

Obelix Hendrik.
Ik noem hem nu Obbe :+

Brenda1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:31

Action S --> Casper (het vriendelijke spookje)

Past veeeeeel beter bij mijn spookje!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:09

Peelie schreef:
Ik ben bang dat Mara officieel geen Mara heet. Mara heet 'Gerdien van de Janse Hoeven'. Ik vind het heeeel erg lelijk.

Nash heet officieel 'Nashville's MG Meadows'. Dat vind ik wel een leuke naam, maar die heb ik dan ook zelf bedacht :)

Hm, eerlijk gezegd vind ik nou net de laatste naam niks. Zo'n Amerikaanse clichénaam, hoeveel paarden hebben dat niet? Alles moet tegenwoordig Engelstalig, lijkt wel. En dan bij een Haflinger, een ras uit Zuid-Tirol... Als het nou een quarter of een Appaloosa was geweest.

'Gerdien van de Janse Hoeven' is misschien een beetje eigenaardig, maar het klinkt wel lekker boers en dat is bij een paard nooit weg. Ook dit is natuurlijk weer een Haflinger. Kun je 'Mara' niet 'Heidi vum Goisernhof' noemen? En 'Nash' niet 'Franzl vunnen Insbrucka Bergen'? Dat klinkt tenminste Tirools. :)

Nee serieus, natuurlijk moet je het zelf weten. Voel je niet persoonlijk beledigd omdat ik iets te mekkeren heb over de namen die je geeft. :) En die wedstrijdnaam 'Gaia omnia vincit' gaat er bij mij alweer een stuk beter in.

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:20

Mijn vorige paard heette Veroni..
Paste totaal niet bij haar, en vond het een verschrikkelijke naam, dus heb dr Very Special genoemd :)

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:36

bolletje wol voor een arabier !! :))
Meneer pluis voor een welsh !! :))

freyja98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:03

Onze ijs uit duitsland droeg de naam Femke, nu wonen wij in Friesland en kennen heeel veel Femkes. Maar ja ze heette zo en zo noemen we haar nog steeds. Wel hebben we bij het registreren in world fengur er Foa achter laten zetten.
Femke-Foa of wel femke vos. Stiekem een beetje vernoemd naar Piet Vos, stond ooit op manege de barrage terschelling. *D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:03

Nash heeft 5,57% Arabisch bloed. Dat is een van de redenen dat ik gekozen heb voor een naam anders dan Tirol's oid.

De MG meadows staat voor Mara Gail (mijn eigen naam) en meadows omdat hij op het land geboren is. En niks moet persee Engels zijn tegenwoordig en Nash heb ik nog nooit gehoord bij een paard. Daarbij moest de naam ook nog eens met een N beginnen, en dat is dus een erg lastige naam om dat ook nog eens lekker over de tong te laten rollen :+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:06

Gaia Omnia Vincit betekend trouwens 'Godin van de natuur overwint alles'. En Mara betekend bitterheid. Niet echt een leuke betekenis, maar ik heb die naam ook niet bedacht :+

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:18

Peelie schreef:
En niks moet persee Engels zijn tegenwoordig en Nash heb ik nog nooit gehoord bij een paard. Daarbij moest de naam ook nog eens met een N beginnen, en dat is dus een erg lastige naam om dat ook nog eens lekker over de tong te laten rollen :+

Hm, wij hebben op de manege Nashville en Jacksonville. Mij klinken die namen dus niet zo origineel in de oren. Sorry anders.