Een nieuw paard kopen deel XI

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:09

KarinvdM schreef:
ikke schreef:
Maar daarmee ook op de herkenbaarheid EN het inschatten van de gevolgen daarvan, VOORDAT er een dierenarts aan te pas komt..........

Wat wil je daarmee zeggen??

Goos_Horses

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:17

nicole wij hebben wat leuk jong spul binnen gekregen echter wel groter als je wenst.

Loriene vind het persoonlijk niet echt fijn om foto's van andermans paard zo openbaar te zetten zou dat toch via pb doen.

Amerial lukt het maar niet om eraf te komen?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:24

Heb je misschien foto's goos? Hoe groot is groter, liefst zoek ik in lagere stokmaat :P
Ik ben best veeleisend hoor haha

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:30

hihi was iets te snel met plaatsen. Hebben inderdaad heel wat jong spul binnen gekregen, meer als de helft was al verkocht voor we thuis waren. momenteel nog 1 van 2,5 jr. meet nu al 1.66m is wel nog echt een puppy dus word wel echt een bonk. Volle broer hebben we ook gehad die was een jaar ouder en waren exacte kopíes van elkaar als we terug kijken naar nu en de broer is echt een mega builder geworden. is over de 1.70m gegaan en echt een beer in de breedte geworden.

Andere 2 die er nog over zijn van het jonge spul zijn 1,5 jr.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:43

Goos_Horses schreef:
nicole wij hebben wat leuk jong spul binnen gekregen echter wel groter als je wenst.

Loriene vind het persoonlijk niet echt fijn om foto's van andermans paard zo openbaar te zetten zou dat toch via pb doen.

Oke....zag er niets verkeerds in.Noem geen namen toch?
Weet niet hoe ik de foto er weer af moet halen.Onze dochter heeft de foto geplaatst.

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:48

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:50

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:54

Loriene bedoel het niet verkeerd hoor, maar gaat om het principe en de gedachte erachter.

Je zegt niks verkeerds en noemd inderdaad geen namen opzich is het ook geen probleem hoor.

Wij willen het echter niet, dat het voor privé gebruik gebruikt word oké maar wij willen het niet openbaar hebben dat doen mensen maar als ze het paard gekocht hebben.

Probleem wat wij ermee ervaren hebben is dat mensen ook kwamen helemaal happy, maar nog niks concreets afgesrpoken. Meisje voor wie het paard bedoeld was heeft via msn foto doorgestuurd naar vriendinnen (toen was de hele facebook en hyves hype er nog niet). 2 week later worden wij beschuldigd van diefstal want het paard is van het meisje en wij hadden het van haar gestolen. Kortom van een mug een olifant gemaakt dus of nouja van helemaal niks heel veel gemaakt.

Nadien drukken we kijkers heel duidelijk op het hart dat we geen foto's openbaar willen hebben tot het paard in hun eigendom is als dat het geval gaat zijn/ worden.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:59

Ik lees regelmatig hier even bij gewoon omdat ik het een leuk topic vind :)

nu heeft een vriendinnetje een hele fijne merrie te koop Johnson x Zeoliet Dollie is te klein gebleven voor haar ze is zelf zeker 1.80m en Dollie is nu +/- 1.60m

Filmpje is niet super duidelijk (beetje haperig) de bak ligt een stuk van de stal waar ze staat en nadat dit filmpje gemaakt is is ze voor het eerst onder de man door het dorp gereden (alleen) erg fijn paard

http://www.youtube.com/watch?v=JhaHC4kD5V0&sns=fb

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:29

Goos_Horses schreef:
Loriene bedoel het niet verkeerd hoor, maar gaat om het principe en de gedachte erachter.

Je zegt niks verkeerds en noemd inderdaad geen namen opzich is het ook geen probleem hoor.

Wij willen het echter niet, dat het voor privé gebruik gebruikt word oké maar wij willen het niet openbaar hebben dat doen mensen maar als ze het paard gekocht hebben.

Probleem wat wij ermee ervaren hebben is dat mensen ook kwamen helemaal happy, maar nog niks concreets afgesrpoken. Meisje voor wie het paard bedoeld was heeft via msn foto doorgestuurd naar vriendinnen (toen was de hele facebook en hyves hype er nog niet). 2 week later worden wij beschuldigd van diefstal want het paard is van het meisje en wij hadden het van haar gestolen. Kortom van een mug een olifant gemaakt dus of nouja van helemaal niks heel veel gemaakt.

Nadien drukken we kijkers heel duidelijk op het hart dat we geen foto's openbaar willen hebben tot het paard in hun eigendom is als dat het geval gaat zijn/ worden.

Ja wat betreft jou insteek snap ik het ook wel.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:33

Citaat:

Haha eraf :+.
Ik heb wel wat telefoontjes gehad, en een meisje die zowizo aankomend weekend wil komen kijken :).
Ook heb ik wel wat biedingen.... Maar dat is ook niet echt om naar huis te schrijven.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:15

Nicole schreef:
Heb je misschien foto's goos? Hoe groot is groter, liefst zoek ik in lagere stokmaat :P
Ik ben best veeleisend hoor haha

Wat zoek je precies?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:17

Pb

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:21

Misschien moet je andere fotos vragen nicole van de sir donnerhal die komt wel uit een goede moeder :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:23

Is Flagstone van DWH niks voor jou Nicole?
Een uphill, 2,5 jaar, 1.62, zwart, hengst. Moet je even op de site kijken.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:24

Pfoooeeeee moet ik dit weer voorhebben!
Gisteren zijn we naar een leuk paard gaan kijken. 4jaar en al leuk lopen . Eindelijk eens een braaf, goed paard binnen mijn budget.
Omdat de verkoper zei dat er nog mensen wouden komen kijken voor een tweede keer, hebben we een optie op hem genomen en afgesproken onder voorbehoud dat hij goedgekeurd wordt door mijn DA, dat ie verkocht is.
Het paard heeft op zijn 3 al foto's en deze wou ik aan mijn DA laten zien om dan geen nieuwe RX keuring te laten doen maar wel een nieuwe klinische keuring.
'Nou' zegt die verkoper 'dat mag, maar hij is toen als 3jarige helemaal goedgekeurd hoor. Hij heeft alleen in/bij zijn kogelgewricht een chip, maar volgens de dierenarts toen kan dit geen kwaad'
Nu heb ik net met mijn DA gebeld en die zegt dan weer 'ookal is er IETS op foto te zien, dat is genoeg om het paard een negatief advies te geven' (dus niet "afgekeurd") Ik wil wel graag een goed baasje zijn voor mijn paarden, maar als ze een bepaald niveau hebben bereikt en interessant zijn voor verkoop, dan gaan ze. Mijn DA zegt dat deze chip dan wel HET gespreksonderwerp is om dan veel van de prijs af te doen.
Manmanman wat te doen, wie te geloven,...
Laatst bijgewerkt door x_Quinta_x op 01-10-12 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:25

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:28

Needje schreef:
Nicole, heb je Tim Coomans al geprobeerd?
Die heeft volgens mij elk jaar een hele hoop hengsten.
http://www.coomans.nl/?page=Contact

Ja.. En daar verliefd geworden op een zwarte hengst.. 2.5 week gewacht dat ik meer wist (prijs en keuring) vroeg hij 15.000 euro voor hem en kon net aan halster meelopen.. Is me beetje te duur..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:30

Niet tegen m gezegd dat als ie iets vergelijkbaars had die iets minder moest kosten dat ie je dan kon bellen? :D

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:32

Quinta chip hoeft helemaal geen bemerking ter zijn, echter goed uit laten zoeken.
Tuurlijk is het een punt van twijfelen voor mensen of iets van de prijs af willen echter zijn er nog genoeg mensen die behoorlijk wat geld ner tellen voor een paard met een chip.

Coomans heeft inderdaad wel leuk spul er tussen staan, vaak wel enorm prijzig voor de echte leuke paarden.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:32

Hmm dat is wel lastig. Ik kan me je twijfels heel goed voorstellen. Paard is pas 4 en heeft zich denk ik nog niet echt bewezen. Wat doet het chipje als jij zwaarder gaat trainen? Misschien krijgt hij dan wel last.

Ik denk dat jou dierenarts wel gelijk heeft, al vind ik het gek dat hij de foto's niet eens hoefde te zien..
Ben niet echt thuis in chipjes maar er kan nog wel verschil in zitten lijkt me?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:33

Tja, daar gaan de prijzen vaak alle kanten op, vind ik. Sterk afhankelijk hoe leuk je dat paard vindt.

Keuringsellende is vreselijk, ik weet er inmiddels alles van, maar een chip op een gunstige plek kun je altijd nog laten opereren, als je 'm echt zo leuk vindt?!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:34

Helemaal als je het paard wil doorrijden en verkopen zou ik het NIET doen met een chip, dan is het toch wel moeilijker te verkopen ....
Als dat verder verkopen niet het doel is zou ik gewoon je DA opvolgen.

Vriendin van me heeft trouwens een grote ruin (1m73) te koop staan, superspringtechniek en 4 jaar oud. Als iemand daar interesse in zou hebben hoor ik het graag! Leuk dier, lief in de omgang!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:36

De meeste willen geen chip inderdaad, je kan zo'n dier wel opereren als de chip op een gunstige plek zit.
Maar als dat zo was dan hadden ze dat vast al wel gedaan.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:39

Dat zei mijn DA ook. Als ik hem niet persee wil verkopen maakt het niet uit, maar bij verkoop, en zeker als het dan een duurder paard zou worden, kunnen kopers daar flink moeilijk over doen.
Het is ook nog 'maar' het 4e paard dat ik ben gaan proberen. Wel nog wat onrustig in de hand met tijden (maar dit zou aan het tanden wisselen te wijten zijn aldus de verkoper) en nog wat moeilijk in te buigen links en recht, maar goed hij is ook nog maar 4 jaar.
En tja opereren, waar ben je dan mee bezig. Opereren op zich vind ik zo niks aan, maar dat in en uit narcose dat vind ik toch maar gevaarlijk en dan de nazorg.......