Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:00

bertine37 schreef:
zo he... veel successtory's deze week. Dan hoop ik maar dat voor velen dit een geluksweek wordt :D ( die van mij wordt ook deze week gekeurd :P )

Helemaal geen duur paard, maar toch gekozen voor een ziektekostenverzekering. In ieder geval voor het eerste jaar. Daarna zie ik wel weer.

Ik lees hier al een tijdje mee
maar waarom alleen een duur paard in de verzekering.Een ''goedkoop''paard heeft toch ook recht op alle behandelingen.
Het is toch niet zo van ach hij was niet zoduur dus hij moet maar ingeslapen worden o.i.d.Ik heb zoiets al eens eerder gehoord ik vind dat zo stom en wreed |(

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:05

jessie84 schreef:
bertine37 schreef:
zo he... veel successtory's deze week. Dan hoop ik maar dat voor velen dit een geluksweek wordt :D ( die van mij wordt ook deze week gekeurd :P )

Helemaal geen duur paard, maar toch gekozen voor een ziektekostenverzekering. In ieder geval voor het eerste jaar. Daarna zie ik wel weer.

maar waarom alleen een duur paard in de verzekering.Een ''goedkoop''paard heeft toch ook recht op alle behandelingen.
Het is toch niet zo van ach hij was niet zoduur dus hij moet maar ingeslapen worden o.i.d.Ik heb zoiets al eens eerder gehoord ik vind dat zo stom en wreed |(

Heel simpel, de verzekering vergoed maximaal een x-percentage van het aankoopbedrag. Bij een koliekoperatie á 5.000 euro zou ik voor mijn pony bijvoorbeeld slechts 1500 vergoed krijgen, en sommige verzekeraars zeggen dan zelfs "Ja toedels daar werken wij niet aan mee, laat maar inslapen en koop een nieuwe" bijwijze van. Terwijl ik wel het volle pond aan premie mag betalen ieder jaar. Voor mij dus een reden om alle DA-kosten zelf te financieren.

Yelly

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:13

Ik vind lagere, normale of hogere prijsklasse ook maar vage begrippen, want iedereen verstaat daar weer wat anders onder. Ik had bijvoorbeeld ook gebeld voor een 3-jarige merrie, zadelmak, normale prijsklasse (volgens de advertentie). Paard moest 8.000 Euro kosten :D Dat was meer dan ik te besteden had én meer dan ik had verwacht voor dat dier :)

Maargoed, mijn budget bleek prima te voldoen, want ik heb nu weer een leuk paard staan :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:19

Hier geen goed nieuws helaas ligt niet aan t paard evt info via pb :(

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:23

jessie84 schreef:
bertine37 schreef:

Jij hebt niet helemaal door hoe het werkt, blijkbaar?

Je verzekerd helemaal geen paarden, je verzekerd slechts een som geld, die onder vooraf afgesproken omstandigheden wordt uitgekeerd. het paard dient als tegenwaarde of onderpand; niet meer en niet minder.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:24

Wat jammer Seven, je kan het niet eens worden?

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:28

Jammer, Seven! Ben wel benieuwd waarom het niet door gaat (PB)?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:45

jessie84 schreef:

Mijn "dure" paard is ook niet verzekerd. Welke behandelingen ik laat doen heeft niets te maken met de waarde van een paard maar met hoe ver je wil gaan. Een riskante koliekoperatie laat ik niet doen, niet bij een paard van 3000 en ook niet bij een paard van 25.000.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:56

Nee !! Seven, Wat balen |( Is er nog kans dat het goed komt ?

Ja, je verzekerd een bepaald bedrag. Misschien voor velen een laag bedrag, maar voor mij is het inderdaad toch een extra "zekerheid" die ik wil afkopen voor het eerste jaar. Je bepaald zelf hoe ver je wilt gaan. Ligt er ook helemaal aan wat er aan de hand is.
Wat dat betreft heb ik al honderden euro's zo niet duizend uitgegeven aan mijn konijntje van slechts 5 euro :P Gelukkig worden bij mij de konijnen erg oud. Zo hoop ik ook maar voor het paard. Maar de geldpot is niet oneindig helaas. :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:58

Ik ben ooit eens bezig geweest mijn shetje te ver verzekeren, dat was echt niet rendabel :n

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:01

Wie zegt dan dat een 'goedkoop' paard die behandelingen niet krijgt als 'ie niet verzekerd is?
Ik ga trouwens ook niet heel ver met riskante operaties als de prognose niet goed is, want ik laat ze zo min mogelijk lijden, maar dat staat volgens mij geheel los van verzekeren....

Slechte nieuws is ook echt een dealbreaker, Seven? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:04

Hier paarden enkel eerste jaar verzekerd en niet voor ziektekosten. Mijn vos die nu op de wei staat zit gelukkig in de verzekering. Heb er nog nooit gebruik van hoeven maken en hoop deze keer ook niet.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:07

Hoezo dan wel het eerste jaar en verder niet? Puur voor als er in het 1e jaar al iets aan het paard komt? En daarna niet meer omdat het te duur is om te laten verzekeren?

Echt heel vervelend Seven! Hoop dat je er op een of andere manier goed uit kan komen.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:11

Heb er 1 in de verzekering en de overige paarden niet en ook nooit gehad.

Balen Seven hoop dat je een oplossing kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:15

Pattypaard schreef:
Hoezo dan wel het eerste jaar en verder niet? Puur voor als er in het 1e jaar al iets aan het paard komt? En daarna niet meer omdat het te duur is om te laten verzekeren?

Echt heel vervelend Seven! Hoop dat je er op een of andere manier goed uit kan komen.

Omdat ik mijn paarden altijd groen koop en zadelmak maken en doorrijden een behoorlijk risico is.
Ze worden klinisch en röntgen gekeurd voor het zadelmak maken en na een jaar nogmaals. Heb gelukkig nog nooit een paard gehad welke met de verzekering mee moest.
Na het jaar vinden wij het niet meer nodig.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:19

@ seven; wat is er gebeurd??

@ verzekeren; dat mijn paard niet verzekerd is betekend niet dat hij niet voor iets behandeld word :)
Ik hoor gewoon te vaak " had u de kleune lettertjrs even moeten lezen "
Verzekeringen voor dieren draait om 1 ding : Winst!
Niet om jou zo geliefde hond/kat/paard etc van dienst te zijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:22

Maar waarom zou je je paard ook ziektekosten verzekeren? Heb het weleens opgevraagd en kost volgens mij rond de 400 euro per jaar. Dan moet je alle behandelingen in overleg doen en niet voor alles keren ze uit.

En een premie van 400 euro per jaar... Dat heb ik vaak niet eens per jaar aan veeartskosten!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:32

Nee, per paard kom ik daar normaal gesproken ook niet aan. En misschien dan een keer als pechjaar, maar zeker niet als gemiddelde.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:32

Ok. Als ze dan de 2e keer goedgekeurd worden dan vinden jullie het minder risico dat er iets met het paard mis is als ik het goed begrijp?

Ik ben nog goed aan het twijfelen of nu toch wel of niet röntgenologisch te keuren. Klinische keuring staat al met mogelijkheid tot röntgenologisch keuren (kliniek weet van mijn gedub)
Paard is toen ze 3 of 4 was op de foto gezet en was helemaal goed. Maar inmiddels is ze 7.
We zouden haar als ze niet röntgenologisch gekeurd wordt laten verzekeren maar of dit een grotere waarde heeft dan het nu op foto's laten zetten vraag ik me af. Ook qua kosten is verzekeren duurder (uitgebreid pakket, zonder ziektekosten). Maar als ze verzekerd is en er gebeurd is waardoor ze overlijd of blijvend kreupel wordt krijg ik wel een groot deel van het bedrag terug waardoor ik een ander paard zou kunnen kopen.
Ik bekijk het dan ook meer zakelijk dan met gevoel, dat blijkt op dat moment als zoiets komt wel.
Maar verzekeringen zijn natuurlijk ook niet dom en keren ook het liefst niets uit.

Als we haar nu op de foto zouden zetten weten we hoe het er nu voor staat maar dit zegt natuurlijk niets over de toekomst.
Maar zo is ook weer dat een paard met goede foto's toch van alles kan hebben en andersom.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:34

Die foto's zeggen inderdaad alleen wat over dit moment, geeft geen enkele garantie voor de toekomst. Daarnaast heb je ook paarden die rontgenologisch super zijn, maar die niet door de klinische keuring komen.

Wij zetten ze alleen op de foto als ze rond de 5000 of hoger zitten.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:39

Ik vind prijsklasses ook nogal vaag.. bij hogere prijsklasse denk ik al gauw aan 10000+ bijvoorbeeld. Heel relatief allemaal.

@ bertine : leuk datie deze week wordt gekeurd! Jij wacht al een hele tijd, niet? :)
@ seven : wow balen! Wat is er gebeurd dan? :(:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:41

Bedankt meiden (ga ik even van uit :D) voor alle steun, helaas is het een deal breaker of ik moet een sponsor kunnen vinden :j

Ik baal vreselijk vooral omdat het dier was die juist aan alles voldeed, echt precies wat ik wou.

Mocht je t willen weten pb dan zelf even kan het anders niet uit elkaar houden :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:49

Snap helemaal dat je baalt :(:) Net bij zo'n dier waar je helemaal weg van bent...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 00:19

Ja ben dr goed flauw van :(
Deze dame deed me zo aan 1 van mn eerste topper denken die ik helaas ben verloren maakt het extra zuur.

Maar ik probeer er positief naar te kijken liever nu dan later.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 06:25

vonneke schreef:
Maar waarom zou je je paard ook ziektekosten verzekeren? Heb het weleens opgevraagd en kost volgens mij rond de 400 euro per jaar. Dan moet je alle behandelingen in overleg doen en niet voor alles keren ze uit.

En een premie van 400 euro per jaar... Dat heb ik vaak niet eens per jaar aan veeartskosten!

Kost bij Equine 200 per jaar extra. En in principe moet je idd bellen als de kosten hoger worden dan een bepaald bedrag.
Maar in de praktijk valt dat wel mee.
Ik heb m'n oude paard zonder toestemming vooraf Tildren laten geven. En dat werd gewoon zonder probleem vergoed daarna.
Verder ben je al snel 100 euro kwijt als je en DA laat komen. Dus als je een beetje een pechvogel hebt haal je het er wel uit. En aangezien ik pattent heb op ongeluk sluit ik m met liefde af. :D

Verder had iemand het over de kleine lettertjes. Dat klopt ja. Dus gewoon goed lezen! Dat schijnt nou eenmaal voor een hoop mensen erg lastig te zijn. :+