Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:04

Vele mensen denken zo, je koopt geen paard voor veel geld om ze dan in de weide te moeten zetten. Ik vind het alleen jammer (en daar kan jij niks aan doen) dat ze terug naar jvdh gaat dat ze daar weer gewoon verder verkocht word als rij paard :n.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:05

grauwman schreef:
Dat staat waarschijnlijk in de algemene voorwaarden en dan kan je daar niet onder uit.

Ze komen met een oplossing alleen is het aanbod niet volgens wens.

Ja, maar ik zit weer meteen aan de juridische kant te denken :D

Adin

hetzelfde geldt oook voor een reguliere winkel. Een tegoedbon krijg je vaak terwijl je gewoon recht hebt op geld terug. Onkunde van de consument zorgt ervoor dat dit ook zomaar kan helaas.

Ilsemarie

Juridisch advies inwinnen is ook wat ik haar net per pb geraden heb... volgens mij is dat in dit geval het slimste idee, al is het maar om zelf te weten waar je aan toe bent. Ik ken het hele verhaal verder niet maar los daarvan is juridisch advies nooit weg!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:06

Ja dat begrijp ik heel goed maar heel eerlijk gezegd als dat dier er zooo slecht aan toe is vind ik het nog oneerlijker haar terug te doen naar een handelaar waarvan je weet dat ze gewoon weer verkocht word als gezond dier.

Die 6000 was al een te groot bedrag voor haar, maar verwacht zeker geen paard nu die wel die prijs waard is. Hoe rot het ook in je portomonee is de verantwoordelijkheid heb je zelf op je genomen om voor dit dier (die vanaf de eerste dag al niet goed was) te zorgen hoe het ook zou gaan.

Ik hoop echt voor je dat je een dier vind die je zoekt maar ik zie je enkel nog verder je zelf in de kosten jagen met een nieuw ''project''

k heb trouwens ookal aangevene ga niet accoord met een dier ruilen je hebt andere rechten, maarja er zijn ook kosten verbonden aan een rechtsbijstand of kantonrechter

Needje

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:08

Wist niet eens dat de paarden bij JvdH zo "duur" waren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:08

ikke schreef:
MyWishMax schreef:
Ik blijf dat erg apart vinden dat je geen geld terug krijgt, maar moet 'ruilen'.

Dat is een vaak toegepaste bluftechniek. Het gros van de mensheid heeft geen idee van z'n rechten en plichten en daar wordt gebruik van gemaakt.
Er zijn meer stallen die dit doen, kwestie van hun voorwaarden goed lezen!

Daarnaast wil een briefje van de rechtsbijstandsverzekering ook nog wel wonderen doen. Juridisch hebben ze feitelijk geen poot om op te staan; maar je moet wel het lef hebben om ze een advokaat op hun dak te sturen.

Dat dacht ik dus ook. Ik was jurisprudentie aan het zoeken, maar die is er niet (veel)?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:09

als je idd eerlijk wilt zijn naar je paard toe breng je hem naar de slager zodat je weet dat ze niet in de handel terecht komt maar idd dat komt naar aan in je portemonnee.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:11

Ik weet niet of het zo slim is om er een advocaat op te gaan zetten, winnen doe je van zo iets toch nooit. En ben je ook al weer een paar euro's kwijt. Ik wil er ook helemaal geen ruzie om gaan maken, ik wil het gewoon oplossen. Het is voor mij ook zwaar en moeilijk, ik moet afstand nemen van een paard waar ik voor gevochten heb, en alles voor geprobeerd heb. En inderdaad zoals je zegt Seven, leven met het gedacht dat ze nadien weer verkocht wordt als top paard. Dat is het allermoeilijkste, ik wil dat zelf ook niet. Maar is er dan een ander oplossing? Buiten het feit dat ik dan de volle pot betaal en nadien gewoon over me heen laat lopen? Ik ben ook maar 18 jaar hé, het zou iets helemaal anders geweest zijn moest ze dat nu na een jaar of twee jaar gekregen hebben. Dan had ik haar gehouden, maar dat is het geval niet. Die gebreken heeft ze langer als een jaar, ik moet opzoek gaan naar een vervanger die ook dat geld niet eens waard gaat zijn en waarvan ik nooit zekerheid heb dat het kerngezond gaat zijn. Voor mij is het emotioneel heel zwaar, het liefst van al zou ik er gewoon mee ophouden. Maar dat is de makkelijkste uitweg natuurlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:12

6000 voor een paard bij jvdh?
Dan zou ik zeker mijn geld terug willen! Wat een geld zeg bij zo'n handelaar!

Rechtsbijstand bellen :)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:13

Alle paarden gaan daar tussen de 2000 en 6000 euro. Merrie die ik zaterdag getest heb, en die correct was maar buiten '' lopen '' niks anders kende. Vroeg hij ook nog 5000 euro voor. :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:14

De keuze die je nu maakt is de makkelijkste maar zeker net de beste, bel inderdaad de rechts bijstand vraag naar je rechten.
En als je wel je geld of voor een deel terug kan krijgen laat dat dier gaan en neem zelf lekker een paarden pauze.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:15

Arabiertje* schreef:
Ik weet niet of het zo slim is om er een advocaat op te gaan zetten, winnen doe je van zo iets toch nooit. En ben je ook al weer een paar euro's kwijt. Ik wil er ook helemaal geen ruzie om gaan maken, ik wil het gewoon oplossen. Het is voor mij ook zwaar en moeilijk, ik moet afstand nemen van een paard waar ik voor gevochten heb, en alles voor geprobeerd heb. En inderdaad zoals je zegt Seven, leven met het gedacht dat ze nadien weer verkocht wordt als top paard. Dat is het allermoeilijkste, ik wil dat zelf ook niet. Maar is er dan een ander oplossing? Buiten het feit dat ik dan de volle pot betaal en nadien gewoon over me heen laat lopen? Ik ben ook maar 18 jaar hé, het zou iets helemaal anders geweest zijn moest ze dat nu na een jaar of twee jaar gekregen hebben. Dan had ik haar gehouden, maar dat is het geval niet. Die gebreken heeft ze langer als een jaar, ik moet opzoek gaan naar een vervanger die ook dat geld niet eens waard gaat zijn en waarvan ik nooit zekerheid heb dat het kerngezond gaat zijn. Voor mij is het emotioneel heel zwaar, het liefst van al zou ik er gewoon mee ophouden. Maar dat is de makkelijkste uitweg natuurlijk...

Hoezo zou je niet winnen?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:15

Als iedereen zo denkt (het niet via een advocaat spelen) blijven ze hier mee wegkomen...
Ik zou op z'n minst informatie opvragen over je recht.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:16

Ja en dat inruilen moet je volgens mij ook met een korreltje geld zien. Want geheid dat het paard wat dan wel goed is en past net effe wat duurder is dan je in je eerste budget gepland had. Daar sturen ze dan gewoon op aan. Voor de handelaar is het dan twee keer beuren, hij heeft een tijd geen kosten gehad aan je eerste paard en kan het nu opnieuw verkopen met dezelfde winstmarge, en het tweede paard is er een die net wat duurder is.... Zo gaat dat in de handel...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:18

zo gaat het toch ook precies met tegoedbonnen in winkels, altijd meer uitgeven dan de tegoedbon waard is :)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:22

Klopt wel wat je zegt, maar zelf ben ik ook wel fout geweest hé had haar eerder moeten terug doen. Misschien dat ze me dat op m'n hoofd kunnen gooien?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:24

Ja, dat kan. Maar dan weet je dat ook meteen. :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:24

Voor zover ik weet heb je met een 'ondeugdelijk product' recht op geld terug. Maar goed, dan moet je je paard wel terugbrengen. En ik weet niet hoe hiermee omgegaan zal worden in een rechtbank, omdat je al in de proeftijd wist dat er wat aan mankeerde?

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:25

Arabiertje* schreef:
Alle paarden gaan daar tussen de 2000 en 6000 euro. Merrie die ik zaterdag getest heb, en die correct was maar buiten '' lopen '' niks anders kende. Vroeg hij ook nog 5000 euro voor. :=

Een weidepaard is in mijn ogen niet veel waard. Kun je niet tot een afspraak komen, dat je het paard mag houden. En een iets goedkoper paard uitzoekt en die erbij krijgt? Dan kun je zelf een huisje voor dr zoeken. Want wat staat haar te wachten als je haar terug brengt? Slager, of gewoon als sportpaard verkocht worden?? Of kun je hem zover krijgen dat je een gedeelte van het geld terug krijgt. Zoniet, zou ik de rechtsbijstand erop zetten.

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:26

Arabiertje* schreef:

Dat is ook maar bluf. Hij vraagt maar wat en als de mensen het er dan voor geven is het mooi meegenomen.
Heb meegemaakt dat ze voor een paard bij de ene 5.000 vroegen en bij een ander persoon voor hetzelfde paard 3.500.
Je moet flink handelen en als hij er niet mee akkoord gaat zeg je gewoon: dan niet! Bedrag is te hoog. Je budget is nu
natuurlijk ook flink gedaald met al die uitgaven die je voor Warona gehad hebt. Die kosten moet je ook nog terug zien
te krijgen (al is het maar gedeeltelijk). Rechtsbijstand lijkt mij geen slecht idee. Niet geschoten is altijd mis ;)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:30

Woensdagavond ga ik een paardje rijden die ik misschien als rijpaard zal nemen. Dus gewoon een verzorgpaardje, de 17de is mijn vriendje thuis en misschien als er dan iets deftig staat bij JVDH dat we dan nog wel eens terug gaan...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:33

Ik zou als ik jou was eens opschieten met rechtsbijstand bellen. Hoe sneller je dat doet, hoe sneller je weet waar je aan toe bent. Of je belt het juridisch loket.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:34

Ik heb trouwens ook een nieuwe aanwinst sinds 2 maanden. De gribaldi merrie van nienke_.
Super lief dier! En doet goed dr best.

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:37

MyWishMax schreef:
Ik zou als ik jou was eens opschieten met rechtsbijstand bellen. Hoe sneller je dat doet, hoe sneller je weet waar je aan toe bent. Of je belt het juridisch loket.

Hier ga ik helemaal in mee! Je moet je niet op je kop laten zitten Arabiertje.
Je hebt gigantische kosten gehad aan Warona en het kan niet zo zijn dat jij daar helemaal voor op moet draaien.
In de proeftijd is er tenslotte al van alles uitgekomen. En dan zou je voor het nieuwe paard ook nog bij moeten
betalen?! Ben je helemaal betoeterd, niet doen hoor. Ik zou ook een juridische raad vragen.