Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adin

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 08:39

hmm kliniek heeft ws pas volgende week tijd, dat vind ik niet zo handig maar heb het liefste wel deze kliniek omdat ik de artsen ken. Een week later duurt wel erg lang. denk dat de verkopers dat liever ook niet hebben.
Ze probeert nog donderdagochtend heel vroeg maar dat is twijfelachtig

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 08:43

Balen Adin, wat raar dat het zo lang moet duren. Bij de 2 klinieken waar ik graag kom kan het binnen een paar dagen geregeld worden. Hoop voor je dat het donderdagochtend doorgaat.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 08:47

Hier hebben een paar vakantie.

Heb het liefste deze kliniek omdat ik dus bekend ben met de artsen en daar vertrouwen inheb.

Weet iemand nog een goede kliniek in Drenthe?
Ik wil naar Klijndijk maar die is dus twijfelachtig/

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 08:50

Laatst bijgewerkt door tita op 24-10-11 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 08:51

stom dat je misschien nog een week moet wachten... heel frusterend en niet goed voor de zenuwen.
Ik hoop echt dat dit nu het goede paard voor je word!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 08:56

De watermolen vind ik iets te ver weg.
Heb er nog een gevonden op 24 minuten afstand. Moet te doen zijn. Heb daar eerder een paard laten keuren (niet gekocht) en is me goed bevallen. is ook een erkend keuringsarts.
Wacht nog even het telefoontje van de eerste kliniek af en kan die niet probeer ik de ander.

Ik kan nog wel een week wachten. Zoek al vanaf juli en heb nog wel meer geduld hoor maar verwacht dat de verkoper daar niet zo'n zin in heeft. Kan altijd even overleggen

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 08:59

vind dat wel altijd vervelend omdat de zoektocht dan eigenlijk stil ligt...

achja :)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:20

Ik zou even overleggen met de verkoper Adin, misschien is het geen probleem.

Voor mij zit de dichtsbijzijnde erkende keuringsarts op minimaal een uur rijden.

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:28

ik heb nog een leuk paard te koop,rechtstreeks bij fokkerster vandaan.zie onderschrift!

ik rij zelf voor deze mevrouw.voor de goede orde ik ben niet die gene op het paard hahaha

Wel maak ik van dichtbij mee dat een kennis van mij een fries wil kopen,ze is nu 1 jaar bezig,moet namelijk een zeer betrouwbaar dier zijn en mak.
van 4 dat ze goed gevoel had waren ze allemaal op de foto afgekeurd..elke keer moet ze weer de zoektocht hervaten.
Laatst bijgewerkt door jojo23 op 24-10-11 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:29

ik vond het mega lastig de zoektocht naar een paard...
Net na mijn 17e verjaardag hebben we besloten dat ik de overgang van pony naar paard mocht maken. alleen was het nog niet zo gemakkelijk..

als eerste moest ik een stal vrij maken door 1 van de pony's van mijn opa te verkopen. Dit ging gelukkig snel, het tweede koppel dat kwam kijken naar haar heeft haar uiteindelijk gekocht. De verkoop duurde ong. 4 weken (met 3 weken geen mogelijkheid van verkoop door de vele sneeuwval en gladheid van de weg, dus eigenlijk al in een week)

Toen mocht ik beginnen met het kijken naar een paard. Natuurlijk al een lijstje van eisen opgesteld van hoogte, niveau, leeftijd, geslacht enz enz. IK KWAM ER MAAR NIET UIT Ik vond alles mooi, alles goed en ach de dingetjes die niet goed waren zag ik niet.. Echt het type : Nu moet het, nu zal het. Zal ook wel aan mijn leeftijd liggen..
Maar mijn ouders hebben niet al te veel verstand van paarden, en mijn grootouders hebben meer verstand van tuigers dan rijpaarden. Uiteindelijk zagen vrienden van de manege dat ik echt oprecht opzoek was naar een leuk en goed rijpaard, en hebben me dus geholpen de de zoektocht.. Ze wouden niet dat ik een kat in de zak kocht :P
Dit was echt geweldig dat ze hielpen, want bij het 2e paard wat ze hadden gevonden was ik al helemaal verkocht..

Als 17 jarige had ik qua geld wel een limit. Het paardje zat wel ver boven mijn budget.. Maar de prijs was helemaal niet gek voor haar. (fokker zij telkens dat hij haar cadeau aan mij deed)
Toch besluit genomen om gewoon een keer proef te gaan rijden..Als het niks was dan maakte het ook niet uit. Ouders mee genomen en wauw. De klik was er gewoon. En gelukkig zagen mijn ouders dit ook!!
Door haar niveau, leeftijd, predikaten, hoogte, stamboom en karakter werd ze wel erg aantrekkelijk om te kopen dus heb ik met mijn ouders nog eens rond te tafel gezeten. Ik mocht het geld lenen en heb haar uiteindelijk gekocht :D en ik ben zooo blij met haar :D

Ik dacht het perfecte paard bestaat niet.. Dit geloof ik nog steeds, maar het perfecte paard voor mij alleen, bestaat wel. En die is gevonden! Mijn lieve Aretta.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:34

@Adin ; jammer dat je nog zo lang zou moeten wachten :(

Weet iemand een goede plek om te laten keuren omgeving zuidwolde-hoogeveen? Of richt Overijssel daar in de buurt? Gaat om een klinische keuring overigens :)

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:13

Izie schreef:
Weet iemand een goede plek om te laten keuren omgeving zuidwolde-hoogeveen? Of richt Overijssel daar in de buurt? Gaat om een klinische keuring overigens :)

Ooh hoorde net van de eigenaar dat er in zuidwolde zelf een keuringsarts zit en dat is niet haar eigen DA... Dus dat is dan wel handig.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:34

Izie schreef:
Izie schreef:

Ooh hoorde net van de eigenaar dat er in zuidwolde zelf een keuringsarts zit en dat is niet haar eigen DA... Dus dat is dan wel handig.

:j heel handig voor goedkeuring

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:58

do ochtend 8.30 uur moet zelf 07.00 uur van huis pfff

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:05

:D das goed voor je

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:07

hoi!
zoeken jullie alleen dressuur / spring paarden, of ook andere zoals friezen, tinkers of kruisingen?
ik zoek heel rustig aan een draver, ik vind ze zo leuk. maar ik vind het dus erg moeilijk aangezien deze al vroeg moeten presteren, en nu heb ik zelf enge verhalen gehoord over pezen doorsnijden zodat ze geen last meer hebben van een blessure, dus durf ik helemaal niet meer zomaar ergens op af te gaan.

Het kan wachten tot volgend jaar hoor, heb het druk zat en wil echt de juiste vinden. het liefst een grote :j
ik moet ook eerst mijn eigen friese hengstveulentje nog verkopen maar daar komt ook maar niemand bij kijken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:07

Adin schreef:
ga zo de kliniek bellen voor een afspraak.

Dat het per PB moet vind ik ook jammer.
Ben wel benieuwd of mijn mening overeenkomst met die van andereen.

Nou, toen ik hier laatst mijn mening over een paard neerpende, kreeg ik commentaar erover, dus vandaar deze keer per pb.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:08

Och Lovely

Zelf heb ik op bokt nog 2 paardjes gezien ik ben van beide helemaal weg en twijfel of ik nog moet gaan kijken
ff linkjes zoeken

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:10

iedereen mag commentaar geven vind ik, je kiest uiteindelijk zelf naar wie je luistert he.
Vindt het ook altijd jammer als filmpjes alleen via pb gegeven worden...

Ik vind ook dat sommige personen hier draaien met de wind, maar dan luister ik er gewoon niet naar he ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:15

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:18

Adin, wat fijn dat je donderdag terecht kan, Succes!

Tita, dat ziet er niet verkeerd uit! Ik zou zelf niet zo snel voor een licht neusje gaan, dat verbrand altijd zo in de zon (ik weet het, ben een teut) :o

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:20

tita dat zijn bijde mooie paarden had ze ook al gezien! ik hou wel van een beetje body! niet van die hele fijne paarden! en ik vind een mooie bles zeker een pluspunt! mijn eigen zijn beide ook paarden met body en genoeg front! en 2 sokken met een bles! :D

adin spannend! ik zal voor je duimen :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:31

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 12:34

Ik ga 6 november ook weer kijken (eerder kon niet i.v.m vakantie)
naar een 2,5 jarige zhivago x lord sinclair.
Een vos merrie, met 4 witte voetjes en wat wit op zijn hoofd..