Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Twilight1Jarig

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:18

ik ben ook 1.70 en paardje nu nog 1.65,
ze denken dat die niet ontzettend veel groeit omdat die al best een complete bouw heeft (geen overbouw)
ik ben heel blij met deze grootte en als die nu wat groter word groei ik toch mee dan vind ik het niet zo erg.
heb vandaag voor het eerst echt gereden met het nieuwe zadel en nieuw bit en ging zo ontzettend lekker,
voor de eerste keer in die bak eerste kwartier samen met een merrie :p
hij was op het begin lekker druk, maar toen de merrie weg was en hij wat minder energie had ging het echt heerlijk 40 minuutjes gereden en veel gestapt,
morgenochtend heeft mijn zus half uurtje priveles dus moet nu wel gaan slapen
dromend van me knappe man <3
(hij krijgt ondertussen een speelparadijs in zijn stal :P , himalayasteen, bal met snoepjes, bal, bal+appel/liksteen)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 08:20

Leuk om met al je nieuwe spulletjes aan de slag te gaan! Fijn dat het zo goed ging! En helemaal fijn dat de zoektocht erop zit. Hoe lang heb jij gezocht Twilight?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 12:46

Zo mijn dame is ook oververhuist. Inladen ging prima (had zelf misschien gedacht dat ivm de vorige x uitladen dat ze misschien moeilijker de trailer op zou gaan, maar ze stapte er zo op).

Uitladen ging wat lastiger maar met veel rust is het toch eigenlijk goed gelukt! (hebben haar geholpen dmv een longe die liep via haar borst naar achteren zodat wij haar wat kracht op konden zetten zodat de drang om naar voren te gaan wat lastiger was en haar zo misschien wat te motiveren voor een stap naar achteren). Daarnaast een beetje van voren lopen duwen en iemand had 1 voor 1 haar achterbenen verder op de klep gezet en iedere x gewacht totdat ze ontspande(ze was nog steeds wat angstig=wat samengeknepen billen :(:) ) en hup weer het volgende been. (madame liet gelukkig haar benen wel goed naar achteren zetten, die man van de stal had als mijn paard kwaad in de zin had echt een probleem gehad...dat was echt heel erg bingo geweest dan).

Al met al ben ik zeer blij het in verhouding goed is verlopen (en nu dus verder oefenen). 8-) .

Daarna paard meteen even in de paddock gezet, nou ik dacht er komt vast een ren actie oid maar nee mevrouw stond schaapachtig te kijken en ging vervolgens rollen en daarna wat aan de plukjes gras knabbelen en zand eten (dus meteen maar even een mineralen/zout lik steen gekocht om op te hangen in de stal). Vanmiddag gaat ze de echt wei op, nog wel even alleen maar maandag komt ze indien de eigenaresse van haar toekomstige weide maatje het goed vind samen op de wei te staan met een hele makke brave merrie...).

PS deze nieuwe stal dacht ook dat mijn paard toch echt wel groter was dan die 1.64m die ik zei (dachten aan 1.68 oid) moet haar toch eens op gaan meten want nu wil ik het weten ook }:0 :j

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 12:56

grr heb ik weer in het verkeerde topic gepost...excuse me :o

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:58

Ik meld mij ook in dit topic :)

Ben ook opzoek naar een leuk rijpaard. Pas een mooie rijpaard merrie op 't oog. Was al gekeurd(rontgen) en bleek 100% in orde. Ik heb uiteraard mijn eigen da er naar laten kijken. Bijna in alle kogels fragmenten en nog eens OC!

Ik schrok hier wel even flink van en doe nu even rustig aan met het rond kijken.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:01

Jeetje dan sta je wel weer even met beide benen op de grond! := Maar goed dat je je eigen DA had laten kijken! Had je nieuwe foto's laten maken of gewoon de oude foto's laten bekijken?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:02

Ik heb de oude foto's laten bekijken door de kliniek in Emmeloord. Ben blij dat ik haar niet opnieuw heb laten keuren! Zonde geld :D

Was zo'n pracht paard en de klik was er gewoon. Maar ik schrok zo van 't rapport!

Zo zie je maar weer dat een keuring niets zegt bij een paard wat al te koop staan :n

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:07

Pff... Wij lieten sowieso de foto's steeds nakijken, je zou toch denken dat de blik van 2 verschillende DA's niet zóveel af kan wijken als in jou situatie.. := Achja, geld=geld.. :n

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:12

Ja dit is ook wat in zo raar vond. Maar het draait inderdaad allemaal om geld !

Foto's nakijken is maar een klein bedrag natuurlijk, maar moet je nagaan als je het paard liet rontgenen en je kreeg zo'n uitslag }:0

En dan maar weer afwachten waar zo'n arm paard weer terecht komt :n

Wat ik me nog afvroeg gezien ik deze reactie zag van Siddieqje :
Siddieqje schreef:
Ik zou ook nooit een paard kopen waarvan keuren voor koper. Ik ben niet het OCMW. Ik ga geen 2000 € betalen aan 4 afgekeurde paarden. Als de verkopern niet wil betalen voor afkeuren (wat me normaal lijkt. Als je een auto verkoopt moet die ook gekeurd worden door verkoper en dat vindt iedereen normaal) dan moet hij het maar verkopen aan iemand anders.

Hoe doen jullie dit? Ik vind 't 'persoonlijk' niet meer dan logisch dat een verkoper de kosten op zich neemt als 't paard word afgekeurd bij een röntgen keuring.

Maar je krijgt dit maar zelden voor elkaar. Ik bedoel, je koopt een paard die op dat moment gezond word verklaard en ik koop niet een paard wat afgekeurd word. Wat heb ik er zelf aan als 't dier word afgekeurd, je koopt het paard dan meestal niet. Maar draait wel voor de 'fikse' kosten op.

Zit zelf aan een bepaald budget, wat iedere maand wel ietsje meer word, maar als ik iedere keer paarden moet laten keuren en stel ze afgekeurd worden. Dan ben je met 4 paarden toch inderdaad al wel snel 2000 euro kwijt aan rontgen kosten :wow:

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:16

Is ook afhankelijk van de prijsklasse waar je in zit. Hadden wij de laatste keren geen last meer van, toen we wat gestegen waren in budget. Was gewoon normaal. Werd ook door die mensen zélf geadviseerd om klinisch, benen, rug en hals te doen. :) Heb er 2 gehad die niet goed waren en nu heb ik ondertussen bijna een maand m'n paardje, volledig goedgekeurd op bovengenoemde dingen. :)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:21

In wat voor budget zat jij toen ongeveer Lioony?

Ik vind dat prijsklasse niet uit maakt, als 't paard afgekeurd word heb je er niets aan en zou ik als 't mijn paard was, de kosten op mij nemen. Wat heeft iemand aan een keuringsrapport o.a van een paard die je niet koopt 8-)

Maar dat verschilt nog al :j

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:22

Prijsklasse maakt niet uit nee, maar het is ook een beetje een verschil in mentaliteit. Veel mensen laten ook niet keuren in lage prijsklasses, en verkopers vinden het onzin.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:24

Ja dat klopt dat veel paarden verkoper's dat vinden. Maar ben toch blij dat ik dat paard heb laten nachecken. Ondanks dat ik zo weg van 't dier was!

Wat voor paard heb jij recent gekocht Lioony?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:39

Deze :D

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

4 jarige ruin, Obelisk X Rhodium X Gribaldi
Op papier 1.73, maar denk dat dat niet zo up to date is :D

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:42

Dat is een mooi paard ja! Heb pas ook nog een Rhodium op 't oog gehad. Maar een hoefzweer die nu nog niet over is( na inmiddels 5 weken!)

Ook een heel groot paard was dat en kon heel fijn bewegen. Was net 3 jaar en was nu al 1.75 !
Hou wel van grote paarden :j Moet geen klein paard hebben, ben zelf ook lang( 1.74 ) en krijg dan altijd snel een pony gevoel op die kleintjes van 1.64

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:46

Hij ziet er wel een beetje sullig uit zo op die laatste foto zeg.. :=
Zo is die leuker :))

Afbeelding

Wow, dat is écht al flink aan de maat! Wij waren ook ergens wezen kijken, was ook net 3 en al 1.70 :=
Vind die van mij toch echt wel groot genoeg, bij elkaar rijden wordt toch lastiger al.. Maarja, had het wel nodig met m'n 1.80... Als hij nu nog lekker gaat uitdijen is die helemaal perfect qua maat!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:50

Ja het is echt een pracht paard! Echt het type waar ik ook van hou. Maar mijn portemonnee niet :D

Ik ga denk ik zelf nog maar even een paar maanden flink sparen. Kijken of ik dan wat meer keus heb :j

Was 2 weken geleden bij een vosruin van Paddox wezen kijken. Maar had ook een hoefzweer en was nog flink kreupel. Maar was naar mijn idee ook nog maar 1.64 ofzo. Niet zo'n groot paard.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:53

Je betaald ook naar mate van africhting hè. Deze is al flink doorgereden voor een 4 jarige. Niet perse in verzameling en oprichting, maar alle knopjes zitten er al op. Soms een beginnetje, maar in principe stuur je hem er zo in, als je de juiste duidelijke hulp geeft. :) Nu is dit paard wel ontzettend leergierig wat dat betreft. Pikt alles heel snel op. :)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:56

Dat ook ja.

Nu vind ik zadelmak niet zo'n probleem. Wil hem ook zelf wel inrijden, als het een beetje een makkelijk paard is wat niet staats gevaarlijk is, vind ik dat geen probleem.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:58

haha :P
Het is maar net wat je zelf aankunt, inrijden is voor mij echt nog even een no-go. Maar heb wel goede instructie, die het er in eerste instantie niet mee eens was, zo'n jonkie, maar toch wel blij is met deze, omdat ie toch al wel veel kan :P

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:06

Ik mijn 2 paarden met goede begeleiding keurig ingereden :j

Je moet er niet 'alleen' mee omprutsen vind ik, maar gewoon 'ervaren' begeleiding. Ieder paard is tenslotte anders.

Dat ze meer kunnen is altijd mooi mee genomen. 'T liefst koop ik ook een paard die op B niveau is opgeleid. Maar als 't niet naar je zin is gebeurd, heb je er nog flink wat sleutel werk aan :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:10

Klopt, die van mij is gelukkig wel echt netjes in en doorgereden. Ingereden bij de fokker, verkocht aan gp ruiter met stal en die heeft 'm doorgereden, dus dat zit wel goed :D
Heb veel 3 en 4 jarige geprobeerd en veel lopen graag te diep en laten zich niet fijn uitschuiven (lopen dus ook niet lekker op eigen benen). Kan hem zo uitschuiven in stap en draf. Galop vind hij wel moeilijker, maar hij is ook zo groot. Maar bij z'n vorige eigenaar had hij daar denk ik minder moeite mee, ligt ook aan de duidelijkheid van de hulpen haha.. Maar met les komen we er wel. Draf en stap gaan in ieder geval al fijn. :)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:19

Had in januari/februari ook een merrie gereden. Een 4 jarige die echt bagger was ingereden. Echt een trap bok om het maar even heel cru te zeggen. Totaal geen stuur erop en ook erg diep lopen. Nou als je die zelf moest trainen, had je hier heel wat werk in gehad.

Dus ja het heeft zo zijn voordelen en nadelen zeg maar :D

Maar als een GP ruiter hem ingereden heeft dan moet dat wel goed zijn, zo niet zegt dat ook wel wat over zijn kwaliteiten :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:24

Hahah ja :P Maar zit bij deze wel goed (vind ik zelf en mensen uit mijn omgeving dan :D )

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 16:13

Vanaf vandaag officieel eigenaar van Comique! :D :D :D

Ga nu even bijlezen. :)