Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bit

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:16

Ik zie juist in Friesland de leukste paardjes staan. Maar dat vind ik wel weeïg ver hoor. Maar goed, ben tot nu toe nog maar bij 1 paardje gaan kijken. Zie weinig leuks op het internet. Of het paardje is aansprekend en ze vragen gelijk de hoofdprijs. Voor eenmsportpaard is dat niet zo erg maar ik wil juist recreatief gaan rijden...

Maar Lauste: dat jij nog een keer op dat paard bent gestapt! Heel dapper maar wel gewaagd. Ik had het niet gedurfd als ik geen controle had en er al af was gevallen. Gaat die instructrice de volgende keer weer mee?

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:23

Jaa we moeten wat kilometer er voor over hebben :S maar uiteindelijk ... krijgen we er wat voor terug :D

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:23

@Bit: Nee zeker niet, ik ben ook gesptopt bij die instructrice.
Ik heb nu een instructeur & instructrice (hebben ook relatie met elkaar), ken hen al 7 jaar en dat gaat enorm goed! :)
Mijn instructeur is meegeweest naar het paard dat we nu gerserveerd hebben, dat ging ook heel anders dan bij mijn vorige instructrice.
Hij vroeg bijvoorbeeld aan mij of ik genoeg controle had om een galopje uit te proberen, zo hoort het ook vind ik. :)

Ik zie trouwens ook weinig leuks op internet, ben nog wel een beetje aan het speuren of ik eventueel wat tegenkom.
Maar gelukkig heb ik mijn droompaard eigenlijk al gevonden en gereserveerd tot woensdag.
Moest alleen van mijn vader nog wel verder kijken.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:33

Deze is beter. Beter gangenwerk, flink stuk groter (1.74) en voorwaartser van zichzelf.
Ik ga dinsdag nog bij een 4 jarige kijken en wil v/h weekend dan bij een oudere met Z niveau gaan kijken, als ik er 1 vind. En vanuit die 3 uiteindelijk een keuze maken. :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 14:39

Leuk, het einde komt weer in zicht lioony!

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:39

@Lauste: dat klinkt veel beter. Natuurlijk moet je wel galopperen als je een paard uitprobeert maar alleen als je controle hebt. Voel je ook echt een klik met dat paard of moet dat groeien, denk je?

Is het trouwens raar dat ik als volwassene kijk naar ponies ipv paarden? Of zijn er meer mensen die dat doen? Ben 1.70m en 53kg. Volgens mijn vorige instructrice meer een ponyruiter dan een paardenruiter. Maar weet niet of ik dat van nature ben of omdat dat komt omdat ik voornamelijk op ponies heb gereden.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 14:41

Als je meer van pony's houdt zie ik geen probleem om voor een pony te gaan, zeker als je toch geen wedstrijden wil gaan doen.. Ik ben nooit een ponymens geweest :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:43

Als je er voor het plaatje ook nog prima oppast, warom niet?

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:43

Okedan Lioony, komt vast goed! :D Vind die waar je vandaag bent wezen kijken ook geweldig mooi!

@bit: Ik voel wel een klik ja, op stal is ze heel lief en makkelijk. Blijft gewoon staan als de staldeur open staat en de eigenaar loopt even weg om wat te halen. En onder het zadel is ze heel fijn en makkelijk. Echt precies wat ik zoek, echt een leuk beest. :j En het kan alleen maar beter worden als we elkaar goed kennen en naar elkaar toe groeien enzo.

Ik vind het niet raar dat je op zoek bent naar een pony hoor. :n
Je bent niet van plan om wedstrijden te rijden? Niet dat dat dan nog veel uitmaakt, want dan kun je ook met je pony tussen de paarden.
Ik ben 1.65 en wel op zoek naar een paard, maar het paard moet wel onder de 1.70 blijven.

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:49

Haha, die pony waar ik ben gaan kijken is 1.45m. Ziet er trouwens meer uit als een klein elegant damespaardje dan als een pony. Als ik dan tussen de paarden zou staan, ziet dat er wel bijzonder uit. Krijg nu visioenen van die Apeldoornreclame met die politie te paard en een Shetlander ertussen.

Sja, voor het plaatje: dat kan ik zelf niet zien. De beugels hingen een paar centimeter onder de buik maar kon prima beenhulpen geven. Mijn bijrijdpaardje was 1.38 (heel stevig). Daar hingen mijn benen wel echt onder. :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 14:59

Dan maakt het toch niets uit, koop maar gewoon leuk een pony!

Ik wilde tussen 1.64 en 1.70, vind ik wel een mooie maat :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:27

Ik wil vanaf 1.70, jong mag ook 1.68 zijn, groeit toch nog wat, maar niet kleiner. :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:29

Ik moet ook een groot, stevig paard hebben. Ben zelf 1.90 met nogal lange pootjes.

Nu zijn moeder en vader van mijn veulen allebei boven de 1.70, dus ik hoop dat veulie dat ook gaat halen :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:31

Ja ik dus ook, ben 1.80. Deze was dus wel zeer geschikt qua maat. Zal nog wel stuk groeien ook.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:33

Nou ik heb tenminste ook weer een update. Heb gisteren 2 stallen een email gestuurd voor extra informatie (karakter, rontgen goed etc) en of ze mij een richtprijs/vraag prijs konden geven.

1 stal geeft wel netjes antwoord op de vragen maar "vergeet" iig vermeld niet de richt/vraag prijs de andere stal gelukkig wel (paard blijkt net buiten mijn gesteld budget te zitten..) ik kan natuurlijk wel mijn budget verhogen maar ik heb nu eenmaal dat budget en dan wil ik er ook aanvast houden. Zeker omdat ik denk dat ik een redelijk budget heb (en ik juist op zoek ben naar een kleiner paard max 1.65 uitgegroeid maar bij voorkeur liefst nog kleiner (1.60-1.63) het paard hoeft ook alleen maar goed zadelmak te zijn. Afstamming vind ik totaal niet interessant want op een afstamming kun je niet rijden (helaas hangt er aan een blijkbaar goede afstamming meteen weer een prijskaartje pfff)

Ik vind ook dat er niets leuks te vinden is in Limburg/Brabant/Gelderland ( naja misschien vanaf 10.000 euro) ik zie helaas ook weinig kleine dames paarden op sporthorses staan. Vaak veel grote paarden tussen de 1.70-1.75 cm.

Maar goed onze zoektocht gaat verder.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:35

Dat is mooi, dat hij nog wat groeit :j Dan ga je steeds beter passen. Ik vind het ook altijd schelen als ze wat uitgezwaard zijn. Van die iele paardjes zijn ook niks voor mij, ik rijd een hengst van 1.72 maar die lijkt net een pony als ik er op zit :Y)

Studiemiep: Ben je op zoek naar een merrie of ruin, of mag het ook een hengst zijn?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:39

studiemiep schreef:
Nou ik heb tenminste ook weer een update. Heb gisteren 2 stallen een email gestuurd voor extra informatie (karakter, rontgen goed etc) en of ze mij een richtprijs/vraag prijs konden geven.

1 stal geeft wel netjes antwoord op de vragen maar "vergeet" iig vermeld niet de richt/vraag prijs de andere stal gelukkig wel (paard blijkt net buiten mijn gesteld budget te zitten..) ik kan natuurlijk wel mijn budget verhogen maar ik heb nu eenmaal dat budget en dan wil ik er ook aanvast houden. Zeker omdat ik denk dat ik een redelijk budget heb (en ik juist op zoek ben naar een kleiner paard max 1.65 uitgegroeid maar bij voorkeur liefst nog kleiner (1.60-1.63) het paard hoeft ook alleen maar goed zadelmak te zijn. Afstamming vind ik totaal niet interessant want op een afstamming kun je niet rijden (helaas hangt er aan een blijkbaar goede afstamming meteen weer een prijskaartje pfff)

Ik vind ook dat er niets leuks te vinden is in Limburg/Brabant/Gelderland ( naja misschien vanaf 10.000 euro) ik zie helaas ook weinig kleine dames paarden op sporthorses staan. Vaak veel grote paarden tussen de 1.70-1.75 cm.

Maar goed onze zoektocht gaat verder.

Tja dat is toch vrij logisch, als je met Jazz dekt ben je meer geld kwijt dan wanneer je met pietje dekt ;)
Wat is je budget als ik vragen mag? :) Ik heb namelijk erg vaak dat ik geweldige leuke paarden tegenkom die voor mij echt te klein zijn.. ^)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:40

bromfiets schreef:
Dat is mooi, dat hij nog wat groeit :j Dan ga je steeds beter passen. Ik vind het ook altijd schelen als ze wat uitgezwaard zijn. Van die iele paardjes zijn ook niks voor mij, ik rijd een hengst van 1.72 maar die lijkt net een pony als ik er op zit :Y)

Studiemiep: Ben je op zoek naar een merrie of ruin, of mag het ook een hengst zijn?

Het past nu al goed, hij is nog niet uitgezwaard en nog vrij iel, maar het plaatje wordt dan in de toekomst wel beter inderdaad. Ik kwam er bijna niet op, is nogal een overgang, van 1.58 naar 1.74 _O-

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:42

Dat is idd een flinke overgang :P Misschien een idee om met een krukje op te stappen totdat je wat meer handigheid hebt gekregen?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:47

@Lioony/Bromfiets: ruin/merrie budget tot 7000 euro en geen cent meer ;) :Y)

Ik snap dat je voor een goede afstamming meer betaald maar 1 voor een ruin heb je er totaal niets aan, 2 op afstamming kun je niet rijden (een goede afstamming hoeft niet te betekenen dat je een goed paard hebt he ;) ). Ik ben dus ook niet specifiek op zoek naar dressuur bloed.

Is het niet zo dat er voor de winter juist wat meer paarden op de markt komen ivm dat anders de winter kosten/stalling etc er weer aankomen?

Misschien is er dan nog hoop voor mij.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:48

In de winter komen er altijd meer paarden te koop :j Dan moeten er veel mensen van hun weilanden af en dan moeten ze maar weg...

Wij hebben een hengst staan die geruind kan worden, erg braaf en 1.61m Misschien iets voor je? Het is Ninja uit mijn profiel :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:49

haha nouja, krukje blijft niet zo lekker staan in een blubber bak ben ik bang := Achja, in de toekomst zal ik sowieso met mijn aanwinst met een krukje opstappen, doe ik met die van 1.58 meestal ook, is toch wat fijner voor de rug.

studiemiep schreef:
@Lioony/Bromfiets: ruin/merrie budget tot 7000 euro en geen cent meer ;) :Y)

Ik snap dat je voor een goede afstamming meer betaald maar 1 voor een ruin heb je er totaal niets aan, 2 op afstamming kun je niet rijden (een goede afstamming hoeft niet te betekenen dat je een goed paard hebt he ;) ). Ik ben dus ook niet specifiek op zoek naar dressuur bloed.

Is het niet zo dat er voor de winter juist wat meer paarden op de markt komen ivm dat anders de winter kosten/stalling etc er weer aankomen?

Misschien is er dan nog hoop voor mij.

Okee, als het net boven je budget zit, dan is dat toch een vraagprijs? Kan toch wel vaak nog wat vanaf hoor :j

Ja, maar het gaat er niet om of je er wat aan hebt, dat paard heeft sowieso al meer waarde, omdat er meer in geïnvesteerd is. Daar kun je niet omheen. Het dekgeld is toch al betaald en voor veel mensen is het de bedoeling om er nog wat aan over te houden.

Ik weet misschien nog wel een leuke voor je, vraagprijs ligt boven budget, maar staat al een tijdje te koop dus kan zeker wat vanaf :j

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:00

@ Lioony, let me know mag ook via PB als je dat fijn vind

Gelukkig heb ik totaal geen haast dat scheelt wel, ben namelijk net weer begonnen met rijden dus ik heb geduld en heb dus ook geen haast met paarden bezichtigen of stiekum toch over mijn budget heen te gaan. Ik geef liever uiteraard maar 5000 euro uit haha. Paardrijden is voor mij een hobby en niet meer dan dat.

Maar ik baal zo van die ene leuke merrie!! echt je moest eens weten! Leuk beest 1.62 (4 jaar) vos merrie, leuke bewegingen, vraagprijs ok, rontgen ok, en zag er ook nog leuk uit (zonder dat ze helemaal opgesmukt was...). Het oog wil ook wat meer ik geef helemaal niets om foto's met mooi ingevlochten paarden met 4 witte bandages het uiterlijk moet mij zonder dat alles aanspreken.

Het paard waar ik voor emailde , vond ik een aardig paard maar niet meer dan dat (had er geen klik/verliefd gevoel bij) en dan ben ik stiekumpjes gewoon niet bereid om daar 7000 euro voor neer te tellen.
:7

kortom ik ben gewoon lastig haha. *\o/* ;) :z :D :Y) }:0

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 16:06

Ik heb nog een leuke merrie van 164 staan, mooi, goed papier, M niveau, rontgen ok .. En helemaal binnen je budget ;)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:09

Is wel een jong paard en zit niet in je genoemde regio's, net aan. Ik weet er nog 1, staat wel in die regio's, maar weet niet of die nog te koop staat, ga even kijken!

Paard kan trouwens altijd erg meevallen in het echt hoor, als de foto's matig zijn. Dus kan net zo goed dat je dan wel dat geld eraan uit wilt geven.