Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 10:53

Aaah wat mooi....

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:07

wat een leukertje!

Update-
Schimmel is niets geworden, kwamen niet overeen met de prijs.
Vanavond kijken bij een ander paard!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 11:10

Aaah jammer zeg, ik hoop dat je vanaaf meer succes hebt!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:33

Balen, Cozey! Welk paard ga je vanavond bij kijken?

Sharon, wat een dotje! Doet hij verder alles netjes? Qua voetjes geven e.d.? Hoe heet ie eigenlijk :D?

Janique, Bassie staat hier (haar echte naam is Basantiedieza STR, mond vol he!): http://www.stalstreppel.nl/
De vraagprijs weet ik niet! Vind het echt balen dat ik het geld niet heb zeg, ze is zo leuk!

bluebeauty schreef:
Ik kom even in dit topic binnenvallen. Ik kan een paard kopen voor een klein prijsje (meer geen idee hoeveel dat kleine prijsje is. Het is mijn verzorgpaard geweest. Ik zal al te zoeken naar een topic waarin je kan vragen hoeveel een paard (merrie, 15 jaar, wel dampig) ongeveer waard is. Weten jullie waar ik die vraag kan stellen?

Bluebeauty: kan je iets meer over het paard vertellen? Niveau (wedstrijden gestart/trainingsniveau), ervaring (verkeersmak/trailermak etc.)? Ben het verder met Lioony eens, kan je niet het beste vragen naar de prijs?

Bella, je begrijpt dat wij nu heeeeeel nieuwsgierig zijn! Dus spam ons met foto's/filmpjes/verhalen! Hoe was je eerste lesje?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:59

Oh oh oh ik kan jullie geloof ik niet meer volgens. Al weer 3 4 pagina's erbij!
Gisteren besproken hoe en wat en ik denk dat ik me even afzijdig houd en toch het zoeken naar een paard op laag vuurtje zet. Tot ik mijn topper tegen kom voor de juiste prijs ( die dus voor wat ik zoek heel laag moet zijn :D)

Hier trouwens nog een Tukker, geboren in Enschede, opgegroeid in Rijssen waar ik overigens nog steeds woon.
Kuna komt ook uit rijssen. Dus we hebben een aardige Tukker groep hier!

Lioony ik zei al dat ik jaloers was, nu helemaal hij is echt schitterend mooi! VERLIEFD!!!

Cozy balen dat de schimmel niet door is gegaan. Maar als je er niet over eens wordt zit er niks anders op.

Ik denk niet dat ik helemaal bij ben gepraat, maar durf zo snel niet ergens meer op te reageren! :S

Ohja saar bassie heeft een leuke naam gaaf op wedstrijden ze zullen de tong er over breken hahaha!

http://www.staldeblokhoeve.nl/index.php?paginaid=35 denken jullie dat deze duur is?

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:20

Haha daar zat ik ook over na te denken :'). Ik heb net even geprobeerd het hardop uit te spreken maar het is niet makkelijk (mijn huisgenootjes zullen wel denken..).

Ik vind het moeilijk een prijs te schatten. 4000? Heel erg natte vingerwerk hoor, ik heb er absoluut weinig verstand van! Hij is wel heel leuk, die jonkies hebben allemaal nog zo'n onbevangen en open blik! Ik vind hem lichamelijk al wel mooi ontwikkeld, zeker voor zijn 4 jaar!

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:24

vanvond kijken bij een merrie die dri emoet worden, maar hebnu ook mailcontact met iemand van bokt, over haar ruin... Er is nu zoveeel te koop :D

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:28

@alice13 Gewoon vragen wat ie kost meid! Anders zit je maar te gissen. En je kan ook altijd afdingen he? We wonen in Nederland, you know! ;) Zelf ben ik heel slecht in afdingen hoor, laat dat wel duidelijk zijn :o

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:29

Ooh ik word toch wel jaloers van dit topic hoor, ik wil ook weer een paard!

2 jaar geleden heb ik mijn pony moeten verkopen, vanwege tijdgebrek. Dit is een goede keuze geweest, maar toch begin ik het paardrijden nu te missen...
Maar dan kom ik tot de conclusie dat ik geen tijd en geld heb om een eigen paard te kopen, dus dat word nog een aantal jaren dromen. :=
Ik ga gewoon in dit topic lekker meelezen haha. :Y)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:33

Saar88 schreef:
Haha daar zat ik ook over na te denken :'). Ik heb net even geprobeerd het hardop uit te spreken maar het is niet makkelijk (mijn huisgenootjes zullen wel denken..).

Ik vind het moeilijk een prijs te schatten. 4000? Heel erg natte vingerwerk hoor, ik heb er absoluut weinig verstand van! Hij is wel heel leuk, die jonkies hebben allemaal nog zo'n onbevangen en open blik! Ik vind hem lichamelijk al wel mooi ontwikkeld, zeker voor zijn 4 jaar!

hij is nog maar 3.5 Ik ben dr wel fan van. Maar ik durf niet te zeggen wat hij moet kosten. Het idee dat een paard is ingreden vind ik al voldoende de rest kan ik (onder begeleiding) zelf wel. Maar zie dat inrijden niet meer zo zitten, wordt ik te oud voor hahahaha!

Nog 2 beauty's gebonden beide boven butget natuurlijk!

http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... kid/530945 bloedmooie 5 jarige merrie 5000 euro incl alles

http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... kid/530945
Vos 3900 veel aanleg scheef voetje achter

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:35

Als iemand hier nog op zoek is naar een leuke E pony hengst (word ruin) van 3 jaar, erg mooi getekend, super karakter, is zadelmak, maar nog niet ruitermak (wel mee bezig), laat maar horen haha. Dan weet ik nog wel een heeele leuke. Hij heeft een gouden karakter, maar kan wel pittig zijn.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:56

Zit nu alweer een half uur in de auto. Ben nooit zenuwachtig (echt nooit), maar dat begint nu wel te komen :=

Kan die paardjes niet zien via mobiel internet..

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:03

Saar88; ik ga haar straks even mailen wat ze in gedachten heeft, maar was gewoon benieuwd wat jullie ervan denken. Het is een 15 jarige kwpner, altijd recreatief gereden (in de bak), b nivo, niet verkeersmak en dampig. Erg moeilijk vind ik dit soort dingen altijd. Maar in dit geval weet ik wel wat ik koop, omdat ik er 2 jaar lang (wel al 2 jaar geleden) om gereden heb. Foto lukt niet. Staat op marktplaats.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:08

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:31

Jessicajoann schreef:
Wat een leuk paardje!

Ligt het aan mij, de foto, of klopt de bouw van dit ponytje niet?
http://link.marktplaats.nl/436755087

klopt wel, dat is wel vaker bij zijn ras!
Wij hebben er ook zo eentje staan!
Ik vindt het super mooi zo'n nek!
Wel jammer dat zijn rug ietsje is ingezakt

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:35

Saar88 schreef:
Bella, je begrijpt dat wij nu heeeeeel nieuwsgierig zijn! Dus spam ons met foto's/filmpjes/verhalen! Hoe was je eerste lesje?

Ik zal vanavond proberen foto's te plaatsen, anders morgenmiddag. Heb nu wel een paar dat ik haar aan het proefrijden ben, wacht, ff kijken of ik er voor de liefhebbers toch niet eentje kan plaatsen...

Afbeelding <3

Let ajb niet op houding etc, was pas de tweede keer rijden en nog allemaal erg spannend ;)

Vanavond eerste privéles, gisteren is ze aangekomen en heeft ze lekker los in de bak gestaan en daarna in haar stalletje mogen wennen en bijkomen. Ze vond het allemaal wel prima *D

Vrijdagmiddag zal ik even updaten hoe het allemaal gaat. Gisteren stond iedereen op de manege al met Sam te knuffelen: ach wat is ze lief, wat is ze mooi. Daar word je toch wel warm van :j

Janique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:39

Leuk paard zeg!
Hoe groot is hij als ik vragen mag?

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:45

Leuk dit topic!
Ik ben 44 jaar en mijn wens is al sinds dat ik 7 was: een eigen paard!
Nu is het zover!
En ik heb hem ook gevonden!

Op deze foto werd ik verliefd:
Afbeelding
Palomino Cruzado, hengst, bijna 4 jaar met een cool en braaf karakter.

Momenteel wordt hij beleerd door de eigenaresse:
Hij blijkt prachtige barokke gangen te hebben.
In augustus komt hij hier.
Afbeelding

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:49

Janique22 schreef:
Leuk paard zeg!
Hoe groot is hij als ik vragen mag?

Ze is 1.72. Mag ik wel hebben met mn 1,86 :=

Edit: en danku :D

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:57

*Quote*

He wat balen Lioony!! Gelukkig heb je ervoor gekozen om de hele boel op de foto te laten zetten. Ik kan me voorstellen hoe je je nu moet voelen, maar stel je eens voor dat je niet de rug op de foto's had gezet en na een jaar het paard als grasmaaier weg had moeten doen of nog erger: in laten slapen (ik ken iemand die een paardje had dat zo erg kissing spines had dat het echt niet meer ging)... En dan ben je er al aan gehecht. Ik weet dat dit je gevoel niet verandert en dat je er keihard van baalt, maar misschien kun je er over een poosje ook zo over denken.

En nu?
Laatst bijgewerkt door Leo op 15-04-11 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:02

Dat weet ik ook. Ben héél erg blij dat we nu voor 200 euro klaar zijn in plaats van 8000! Maar alsnog is het gewoon zwaar klote...
Het hoeft niets te zeggen en het hoeft geen problemen te geven.. Het zit 2 keer in zn hals. Maar ik ga het niet doen hoor! Als ik miljonair was had ik t zo gedaan, maar nu kan ik weer lekker verder gaan zoeken.. Waar ik echt totaal geen zin in heb..

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:05

He Lioony wat jammer!!
Ik moet nog even wachten op mijn nieuwe maatje ze komt in mei maar stiekem hoop ik haar eerder te kunnen halen. ivm vervoer gaat dat denk ik niet lukken:(
Nog even geduld.
Krijg van de huidige eigenaresse elke dag een foto :) erg lief

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:08

Aaah, wat balen Lioony!! :((

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:10

Een advies voor iedereen hier, DOE DIE RUG EN HALS OOK! Klinisch geen een bemerking, röntgen op zn benen ook HELEMAAL goed. en dan nu dit!!! :(

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:23

Jee Lioony, wat rot voor je!! Dat had ik even totaal niet verwacht. Eigenaresse zal ook wel niet blij zijn. Probeer het maar zo te zien: blijkbaar heeft het niet zo mogen zijn en wacht er een ander fantastisch paardje op je! Ik snap dat het op dit moment moeilijk is, het blijft een enorm bittere pil :(

Welkom Knoesje! Wat een ontzettend gaaf paard! Wij zijn allemaal benieuwd naar meer info :D

Bella: mooooi, vos! Ik vind je houding helemaal niet slecht hoor haha, je zou die van mij eens moeten zien! Ziet er toch relaxed uit, ondanks dat je zelf aangeeft dat het wel spannend was :) Fijn dat ze goed aardt op de manege, dat geeft voor jullie allebei vast een stuk minder stress!

Jessicajoann: die bouw klopt niet hoor, zo'n rug is niet normaal. Hij is natuurlijk al 18, maar dan nog vind ik het wel heel heftig. Ik zou meteen afhaken..

Bluebeauty: ben benieuwd wat je te horen krijgt. Ik kan je wel vertellen wat ik voor haar uit zou geven, maar bij jou komt er natuurlijk een emotionele band bij kijken. Bedenk me opeens dat er wel een topic bestaat waar je je paard kan laten taxeren! Misschien kan je het daar proberen?

Alice: die vos!! Heerlijk beest, mooi compact, fijne oogopslag en flapperoren :d. Erg jammer van dat voetje, maar ik neem aan dat, als je het bij houdt bij de smid, geen echte belemmering is.