Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Re: Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 06:33

Duurt 6 weken staat erbij....

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:08

Geachte mevrouw Westenbroek,

Hierbij bevestig ik uw opzegging op het blad Horsimo per December 2010.

Met vriendelijke groet,
Astrid de Wit

Ledenadministratie

Ik ben benieuwd !!!!!!

Charna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:09

Wat veel slechte ervaringen! Ik ben zelf ook lid maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit zo in de gaten heb gehouden of het wel klopt met verschijningsdata en afschrijvingen enzo.

Voor de mensen waarbij te veel is afgeschreven: weten jullie dat je een automatische incasso kunt laten terugboeken binnen zoveel dagen, of zelfs binnen een jaar (geloof ik) met opgave van reden/als je reden klopt?

racekater

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:27

@Fronika, naar welk mailadres heb jij je mail gestuurd?

Edit: ik heb het al gevonden :o (Astrid@atotzet.nl)
Laatst bijgewerkt door racekater op 29-04-10 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:31

ik ben nog geen lid echter dit is voor mij wel een reden dit ook nooit te worden

hmulder01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:12

Hallo allemaal,
Voor de goede orde wil ik meedelen dat ik een schikking heb getroffen inzake mij niet betaalde facturen door PubliForce. het is dus niet tot een rechtszaak gekomen. De zaak is naar wederzijdse tevredenheid opgelost.

Harry, oud producent ( tot augustus 2009) van PubliForce bladen, waaronder Horsimo

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:38

Ik heb maar eens een mailtje gestuurd; telefonisch kan ik niet een direct nummer oid vinden...
Ik wacht even op een reactie, daarna zal ik mijn mail hier plaatsen.

@ harry; Je hebt eens schikking getroffen, hoe dat zo? hebben ze tóch betaald?

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 11:11

neutje schreef:
sarosxx schreef:
Ik heb ze gisteren gemaild dat ik maart en april ook nog niet ontvangen heb, kreeg vandaag meteen mail terug ;)
Ook vanwege de drukkerij.......
Heb er toch mijn bedenkingen over. Eerst bij iedereen geld afschrijven, hoger bedrag en ook nog zonder dat er iedereen over bericht is en dan ook nog eens geen boekjes krijgen bij de drukkerij >;)

na wel adres heb jij gemailt dan??
ik heb nog steeds niks terug :S

Naar het adres van Astrid@atotzet.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:35

Jeetje wat een gedoe met dat Horsimo zeg := Voor degenen die nog wel lid zijn: Ik heb volgens mij ergens begin maart mijn laatste Horsimo ontvangen en zit met smart op het april nummer te wachten omdat er een artikel in staat over een kennis van mij :o Heeft iemand hier het april nummer wél al ontvangen?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:33

hmulder01 schreef:
Hallo allemaal,
Voor de goede orde wil ik meedelen dat ik een schikking heb getroffen inzake mij niet betaalde facturen door PubliForce. het is dus niet tot een rechtszaak gekomen. De zaak is naar wederzijdse tevredenheid opgelost.

Harry, oud producent ( tot augustus 2009) van PubliForce bladen, waaronder Horsimo

Daarom hebben ze zoveel onterechte abonnements geld weten te innen ze hadden geld nodig _O-

Fijn dat jou problemen in ieder geval opgelost zijn!

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:53

hier nog een (boos) lid!
Ook bij mij dus 39,95 euro afgeschreven.
Heb net een mail gestuurd dus ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik een reactie terug krijg..
Heb hier geen zin meer in, wil ook gewoon gelijk van het abonnement af..

ilsecharley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:28

Ook ik heb de maand maart en april niet ontvangen en zo net een mailtje gestuurd. ben beniewd wat ik terug krijg als antwoord. zodra ik antwoord heb zal ik het hier plaatsen

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:06

Nog geen reactie gehad op m'n mail van deze week, via de contact van de site. Nu het adres geprobeerd wat Sarosxx heeft gegeven. We wachten af.

neutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:04

Naar het adres van Astrid@atotzet.nl[/quote]

Thanx heb net maar weer maar eens een mailtje gestuurd!
hopelijk lukt t nou

padegees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:35

Ik heb meegemaakt dat horsimo ineens 39,95 gaat afschrijven van mijn rekening. Ik heb hierover gebeld. Er werdt gezegt dat het gratis blad nu 39,95 bedraagt
Het geld heb ik terug gevordert via mij bank. En ik heb meteen het abonnement opgezegd. Dit moet dus aangetekend, anders zeggen ze dood leuk dat de brief niet aan is gekomen.
Gelukkig hadden ze de betaling 5 maanden te vroeg van mijn rekening afgeschreven, dus ik had nog alle tijd om op te zeggen.

Let op je volgende rekening wordt dus 39,95 ivp van 19,95

MVG paardenliefhebbers

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:53

Ik ben ook lid van Horsimo, maar heb er nu al spijt van, nummer van februari geloof ik netjes ontvangen maar daarna kreeg ik niks meer. Heb die mensen een maand geleden geloof ik een mailtje gestuurd maar niks meer van gehoord. Nu ga ik eens dat andere mailadres proberen, en anders moeten we met zijn alleen maar eens een maailtje sturen naar Radar ofzo. Aangezien er zo veel klachten over zijn moet dit maar eens gebeuren...

Hier ook links van radar:

Discussie over Horsimo: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 40&t=80030
Discussie over zelfde uitgever: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=1&t=74895

neutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:18

Nou ik had dus een mail gestuurd na die astrid
dit is wat ik terug kreeg!!!
Geachte mevrouw ,

Voor wat betreft opzeggingen zijn onderstaand de voorwaarden van de uitgeverij weergegeven:

Volgens de algemene voorwaarden van de uitgeverij kan er alleen

schriftelijk en aangetekend worden opgezegd.

U kunt dit terugvinden in het colofon van het blad.

De niet ontvangen nummers zal ik laten nasturen.

Met vriendelijke groet,

Astrid de Wit

Ledenadministratie

neutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:19

:( dus moet ik nu nog een aangetekende brief verzenden??

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:26

Milan_lover schreef:
Ik ben ook lid van Horsimo, maar heb er nu al spijt van, nummer van februari geloof ik netjes ontvangen maar daarna kreeg ik niks meer. Heb die mensen een maand geleden geloof ik een mailtje gestuurd maar niks meer van gehoord. Nu ga ik eens dat andere mailadres proberen, en anders moeten we met zijn alleen maar eens een maailtje sturen naar Radar ofzo. Aangezien er zo veel klachten over zijn moet dit maar eens gebeuren...

Hier ook links van radar:

Discussie over Horsimo: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 40&t=80030
Discussie over zelfde uitgever: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=1&t=74895

ik heb ook al een mailtje gestuurd naar radar hierover maar nog niks gehoord

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:40

Neutje, die kreeg ik dus ook:
Citaat:
Voor wat betreft opzeggingen zijn onderstaand de voorwaarden van de uitgeverij weergegeven:

Met vriendelijke groet,

Astrid de Wit

Ledenadministratie

Ik moet me dus wel aan de gegevens in het colofon houden en zij niet. Het abonnementsgeld staat op 19,95 terwijl er 39,95 is afgeschreven en februari is de laatste die ik ontvangen.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:43

Wat een gedoe, ik zal mijn vriendin waarschuwen! Die wou lid worden. Heeft daar ook al veel trammelant mee gehad.
Goe dat je al die informatie met de bokkers wilt delen!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:27

Laurabram schreef:
Citaat:

Met vriendelijke groet,

Astrid de Wit

Ledenadministratie

Ik moet me dus wel aan de gegevens in het colofon houden en zij niet. Het abonnementsgeld staat op 19,95 terwijl er 39,95 is afgeschreven en februari is de laatste die ik ontvangen.

Dat mogen ze dus niet, is terug te vinden in dit topic. Ze mogen je niet verplichten aangetekend te versturen ;)

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:39

Binnen welke tijd kregen jullie dan een mailtje terug van die Astrid? Ik hoop dat dit alles zo snel mogenlijk klaar is :S

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:53

Ik had binnen een paar dagen antwoord, mèt leesbevestiging verstuurd.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:10

MISTRAL94 schreef:
Laurabram schreef:

Dat mogen ze dus niet, is terug te vinden in dit topic. Ze mogen je niet verplichten aangetekend te versturen ;)

Ja, dat had ik ook gelezen gelukkig, jij bedoelt dit bericht zeker?
skippy1 schreef:
Ik vond dit op het radarforum mbt opzeggen:

1 april 2008, 9:00 | Contracten
Een lezer had een abonnement op een niet nader te noemen betaalwebsite genomen en wilde daar weer vanaf. De site eiste echter dat hij een papieren brief stuurde via aangetekende post om de overeenkomst op te zeggen. Maar mag dat eigenlijk wel?

Opzeggen van een overeenkomst is in principe vormvrij. Dat wil zeggen dat je op elke manier mag opzeggen, dus ook mondeling of per e-mail. Via de algemene voorwaarden kan het bedrijf strengere eisen stellen. Zo is het niet ongebruikelijk om te eisen dat je schriftelijk moet opzeggen, en vaak ook nog met een zekere opzegtermijn. Sommige bedrijven eisen zelfs een aangetekende brief, maar dat is al snel onredelijk bezwarend (art. 6:237 sub m BW).

Artikel 267 van boek 6 bepaalt dat als een overeenkomst langs elektronische weg is gesloten, hij tevens door een elektronische verklaring kan worden ontbonden. Zelfs wanneer is afgesproken dat je een stuk papier op de post moet doen. Het bedrijf kan niet in de algemene voorwaarden afwijken van deze wettelijke regeling, omdat deze net zo dwingend is als artikel 6:227a dat zegt dat het elektronisch sluiten van overeenkomsten rechtsgeldig is. Zie ook de Memorie van Toelichting bij de laatste wijziging van dit wetsartikel (pagina 60).

Natuurlijk kan het bedrijf nog wel steeds een opzegtermijn hanteren om de opzegging/ontbinding rechtsgeldig te laten zijn.

Arnoud
(onderstreping in de tekst door witte angora)

bron: http://blog.iusmentis.com/2008/04/01/op ... p-afstand/

Ik zal het morgen ook nog even met de fax doen en dan de bevestiging bewaren.