Af laten maken of.......

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:52

Kentaro schreef:
Ik zou nooit kiezen voor de slacht!!! Het idee dat ik zo'n band met m'n beestje heb gehad en als ie dan op is af laten schieten?!?!?!Ga absoluut voor cremeren!! Inderdaad, kost veel meer geld, maar wanneer ie er een paar maanden langer had geweest, had je het ook kwijt geweest aan stalling/onderhoud e.d.!!!
Toen jaren terug m'n verzorgpaard naar de slacht ging (nog maar 4 jaartjes jong ;( ), heb ik zolang een beeld voor ogen gehad van hem die met z'n lange wimpers zo'n kerel van het slachthuis staat aan te kijken van 'He Hallo!'en dan ineens een kogel door z'n koppie krijgt...... Dat gaat er bij mij gewoon niet meer uit.
Inderdaad m'n beestjes zijn als mijn kinderen en die gun ik een waardig afscheidt!!!
Heb ook weleens gehoord dat die spuiten geen pretje kunnen zijn, maar ik ken ook gevallen waar het perfect is gegaan!
Het idee dat wanneer je hem thuis bijvoorbeeld in laat slapen en ie dan door zo'n vrachtwagen met kraan wordt opgetakeld en in de bak wordt gedonderd........................... daar kan ik gewoon niet mee verder.
Heb het bij de buren zien gebeuren en heb er nog weleens nachtmerries van!

Uh :?

wat wil je dan?

Levend cremeren? :=

Waarom heb ik nu weer het vage (nouja, vage) vermoeden dat iemand het topic weer niet gelezen heeft en al zeker de filmpjes niet heeft bekeken.... >;)

waar zou dat vermoeden nu vandaan komen....

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:54

Abeltje77 schreef:
Kentaro schreef:
Ik zou nooit kiezen voor de slacht!!! Het idee dat ik zo'n band met m'n beestje heb gehad en als ie dan op is af laten schieten?!?!?!Ga absoluut voor cremeren!! Inderdaad, kost veel meer geld, maar wanneer ie er een paar maanden langer had geweest, had je het ook kwijt geweest aan stalling/onderhoud e.d.!!!
Toen jaren terug m'n verzorgpaard naar de slacht ging (nog maar 4 jaartjes jong ;( ), heb ik zolang een beeld voor ogen gehad van hem die met z'n lange wimpers zo'n kerel van het slachthuis staat aan te kijken van 'He Hallo!'en dan ineens een kogel door z'n koppie krijgt...... Dat gaat er bij mij gewoon niet meer uit.
Inderdaad m'n beestjes zijn als mijn kinderen en die gun ik een waardig afscheidt!!!
Heb ook weleens gehoord dat die spuiten geen pretje kunnen zijn, maar ik ken ook gevallen waar het perfect is gegaan!
Het idee dat wanneer je hem thuis bijvoorbeeld in laat slapen en ie dan door zo'n vrachtwagen met kraan wordt opgetakeld en in de bak wordt gedonderd........................... daar kan ik gewoon niet mee verder.
Heb het bij de buren zien gebeuren en heb er nog weleens nachtmerries van!

Uh :?

wat wil je dan?

Levend cremeren? :=

Waarom heb ik nu weer het vage (nouja, vage) vermoeden dat iemand het topic weer niet gelezen heeft en al zeker de filmpjes niet heeft bekeken.... >;)

waar zou dat vermoeden nu vandaan komen....

ik weet niet wat jij weet van cremeren maar dat gebeurd niet als het paard nog leeft

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:56

Een spuitje :j

Ik denk dat ik er teveel mee bezig zou zijn dat die frikandel op mijn bord wel eens mijn paard zou kunnen zijn...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:58

inger1204 schreef:
ik weet niet wat jij weet van cremeren maar dat gebeurd niet als het paard nog leeft

Joh! :)*

bedankt!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:58

DeniseES schreef:
Een spuitje :j

Ik denk dat ik er teveel mee bezig zou zijn dat die frikandel op mijn bord wel eens mijn paard zou kunnen zijn...

misschien moeten we de niet-topic-lezers gaan tellen:

258

Brando090309

Re: Af laten maken of.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:00

3258 :)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:01

Zo, ben jij even sago? Slechte dag gehad?

Ik heb de beginpost gelezen en geef hier mijn mening op. Dat was de vraag toch, dan kan je hier ook een antwoord op verwachten.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:01

Brando090309 schreef:
3258 :)

Ja idd, ik was te optimistisch :')

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:02

DeniseES schreef:

Ik heb de beginpost gelezen en geef hier mijn mening op. Dat was de vraag toch, dan kan je hier ook een antwoord op verwachten.

Misschien had je toch beter even het topic kunnen lezen incl de moderatoropmerking.

Citaat:
Moderatoropmerking:
Sommige reacties over en weer kunnen met enigszins meer respect. Ieder heeft een mening, en mag hier voor uitkomen, en ieders mening is gebaseerd op misschien ervaring, feiten, en / of gevoelens. Laten we die mening van elkaar respecteren.

Mensen die nieuw komen kijken in dit topic wil ik inderdaad verzoeken om eerst goed in dit topic te lezen over beide kanten (slachten en inslapen) alvorens te reageren en wellicht te komen met een opmerking die al 10 keer voor jou is geweest en niet relevant bleek te zijn. Ik zal enige informatie in de openingspost bijvoegen zodat dit gemakkelijk terug te vinden is.

Bij voorbaat dank.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:03

Ik ga geen 31 pagina's aan posten doorlezen als ik puur een antwoord wil geven op de vraag die in het begin gesteld wordt en waar dit topic voor geopend is.

Dan moeten ze die moderatoropmerking maar in de beginpost plaatsen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:05

Okee denise, dan gaan we de discussie aan.

Wat nou als ik jou zou vertellen dat je een paard nooit voor consumptie hoeft vrij te geven?
Dus je kunt een paard best laten slachten en NIET op laten eten.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:08

Hm, als dat kan dan denk ik dat het aan het paard ligt.

Is het zelf al zover dat hij/zij er niet meer tegen wil vechten, dan zou ik voor een spuitje gaan.

Als er iets is waardoor het paard zelf nog wel wil, maar gewoon niet meer kan dan zou ik aan de slacht gaan denken.

Is er een ongeluk o.i.d. gebeurd dan wordt er natuurlijk eigenlijk altijd een spuitje gegeven om het dier uit zijn/haar lijden te verlossen.

Al moet ik wel zeggen dat ik positieve ervaringen heb met een spuitje, ik heb het met een hond meegemaakt (natuurlijk is dit wat anders), maar ik had het idee dat die gewoon vredig ging slapen tot het hart stopte

Laura232

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:09

ze zeggen dat de slager minder pijn doet, omdat die dan in een keer dood is... maar ik weet het niet hoor

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:12

Jah, ik heb er nog even verder over nagedacht en denk dat een spuitje 'vrediger' is (tenzij je een vreselijk levendig paard hebt waarvan je weet dat het waarschijnlijk blijft vechten)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:16

Ik weet niet, misschien voor de eigenaar vrediger, maar voor het paard?
Heb je de filmpjes 1 of 2 pagina's eerder gezien?

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:20

Abeltje77 schreef:
Een Nijkerkschietfilmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=YjaVa3Tp ... re=channel

Heb je interesse in het verdere verloop, kun je de andere filmpjes ook bekijken.

Deze is beter, hier zie je beter hoe snel het gaat tussen binnen komen lopen en dood zijn:
http://www.youtube.com/watch?index=1&pl ... playnext=1

Die eerste heb ik kunnen zien. Maar heb ook een aantal andere aangeklikt. En ik vind dat absoluut niet paard vriendelijk.. :n
Ik ben het wel eens met de TS, maar denk dat als het erop aan komt ik mijn maatje niet naar de slacht kan laten gaan.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:21

Wat is er dan niet paardvriendelijk aan? Paard sterft met een aai over zijn bol en een appeltje in zijn mond. Wat is daar niet vriendelijk aan?

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:24

Ik heb gezien (ook op andere filmpjes) hoe dat schieten gaat, maar heb er toch een slecht gevoel bij.

Wat een paard vrediger vind, ik zou het niet weten, ik ben geen paard :P
Ik kan me voorstellen dat het schieten vrediger is, maar bij een spuitje zakt het weg in eens slaap.

Van mensen weet ik dat als ze er 'klaar mee zijn' ze maar al te blij zijn rustig 'in' te slapen en dan gewoon niet meer wakker te worden

mupjekarel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 18:28

Ik heb wel een grote discussie opgewekt zeg!
Wel fijn dat iedereen zijn eigen mening heeft, en daar is natuurlijk iedereen vrij in. Ik blijf nog steeds bij het schieten.
Ben er zelf bijgebleven en ja het voelde goed.
Eet nog gewoon frikandellen en als je me paardenvlees voorschoteld eet ik het gewoon op (weet alleen niet of ik het lust..) ookal weet ik dat misschien mijn pony erin zit.

Maar dat is MIJN mening. :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:30

Zou ook mijn mening zijn. Ik denk zelfs dat ik me min of meer 'vereerd' zou voelen dat ik na alle vreugde van mijn paardje ook nog van zijn vlees zou mogen genieten.

Maar dat zullen niet heel veel mensen snappen denk ik.

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:32

hoe kan je nu frikkandellen eten als je weet dat je pony er in zit :? sorry dat snap ik idd niet

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:32

Ik ben gewoon dol op frikadellen.

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:34

DeniseES schreef:

Ja en ik heb het recht er een grapje over te maken als er iemand voor de 500ste keer dit komt posten.... ga zelf maar eens tellen... maar ok, sorry voor het grapje hoor, humor is verboden blijkbaar... :+

mupjekarel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 18:34

Sterker nog, heb net een frikandel naar binnen zitten werken...

Als ze me zouden vertellen dat hij er echt in zit zou ik het niet aannemen denk ik... Dat zou me wel te ver gaan...

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:35

Abeltje77 schreef:
Ik ben gewoon dol op frikadellen.

LoL :D