Kentaro schreef:Ik zou nooit kiezen voor de slacht!!! Het idee dat ik zo'n band met m'n beestje heb gehad en als ie dan op is af laten schieten?!?!?!Ga absoluut voor cremeren!! Inderdaad, kost veel meer geld, maar wanneer ie er een paar maanden langer had geweest, had je het ook kwijt geweest aan stalling/onderhoud e.d.!!!
Toen jaren terug m'n verzorgpaard naar de slacht ging (nog maar 4 jaartjes jong), heb ik zolang een beeld voor ogen gehad van hem die met z'n lange wimpers zo'n kerel van het slachthuis staat aan te kijken van 'He Hallo!'en dan ineens een kogel door z'n koppie krijgt...... Dat gaat er bij mij gewoon niet meer uit.
Inderdaad m'n beestjes zijn als mijn kinderen en die gun ik een waardig afscheidt!!!
Heb ook weleens gehoord dat die spuiten geen pretje kunnen zijn, maar ik ken ook gevallen waar het perfect is gegaan!
Het idee dat wanneer je hem thuis bijvoorbeeld in laat slapen en ie dan door zo'n vrachtwagen met kraan wordt opgetakeld en in de bak wordt gedonderd........................... daar kan ik gewoon niet mee verder.
Heb het bij de buren zien gebeuren en heb er nog weleens nachtmerries van!
Uh

wat wil je dan?
Levend cremeren?

Waarom heb ik nu weer het vage (nouja, vage) vermoeden dat iemand het topic weer niet gelezen heeft en al zeker de filmpjes niet heeft bekeken....

waar zou dat vermoeden nu vandaan komen....