dat was schrikken ldrd!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Fiffill schreef:Ik ben zeker een paardenmens, in hart en nieren.Kan ermee lezen en schrijven. Maar dat is niet alleen met paarden, dat is gewoon met alle (grote) dieren zo.
En dat is niet bedoeld qua rijden, want daarmee kan ik nog veel leren. Ik rijd ook nog niet heeeel lang. Maar qua grondwerk, gewoon de omgang vooral.
kazary schreef:Is het niet zo dat je mensen met paarden in gradaties hebt?
1. Mensen die een paard hebben om mee te koop te lopen. Kijk mij eens belangrijk zijn want ik kan een paard betalen met bijbehorende dure tuig en kleding. Maar ik ben bang ( om vies te worden) dus zit liever in de kantine. En vraag ook geen hulp want dat is niet stoer.
2. Ik heb een paard want dat wil ik graag. Een goedkope ( veulen hengst)want een dure kan ik niet betalen. ook de verzorging en dierenarts kosten moeten ze laag mogelijk blijven. Het paard kan er wel tegen. Hulp vraag ik ook niet, les kost geld en ik heb er al veel over gelezen dus weet het allemaal wel.
3. en de groep die alles over heeft voor zijn haar paard. Al dan niet met setje, maar nooit het belang van het dier uit het oog verliest. Gerust hulp durft te vragen omdat die weet dat het paard er anders de dupe van wordt en ook omdat die persoon zelf wil leren.
4. En dan alles wat er tussen zit.
Over groep 1 en 2 kan ik ook niet echt waardering hebben.
detour schreef:Wat is dan die uitspraak??
Cassidy schreef:Die discussie is al vaker langs geweest.
Iedereen die een paard heeft, is een mens met een paard.
Een een hele enkele uitzondering is daar bovenop ook nog een paardenmens.
Ik ben een mens met paard(en).
En de reden waarom ik dat denk staat in dit topic: