De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat denk je dat jij bent ?

Een paardenmens ?
381 (64%)
Een mens met paard(en)?
210 (35%)

Totaal aantal stemmen: 591

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:32

pfiew haha
dat was schrikken ldrd! :Y)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:43

Inderdaad, en niet alleen voor mij, mijn andere paarden waren ook volkomen over de zeik :P .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:52

Fiffill schreef:
Ik ben zeker een paardenmens, in hart en nieren. :) Kan ermee lezen en schrijven. Maar dat is niet alleen met paarden, dat is gewoon met alle (grote) dieren zo. :)
En dat is niet bedoeld qua rijden, want daarmee kan ik nog veel leren. Ik rijd ook nog niet heeeel lang. Maar qua grondwerk, gewoon de omgang vooral.

Dat denk ik zeker, te zien aan je foto's en hoe je erover praat altijd. :j

Ik weet niet wat ik ben. :D Ik begrijp paarden ook wel snel, vind ernaast vaak nog leuker dan erop, en vind het ook heerlijk om gewoon bij Sheila in stal/ wei te zijn en een beetje tegen dr te praten, heb dan ook wel het aparte gevoel of ze me begrijpt. Klinkt erg Penny misschien in sommige hun oren, maar 't is wel zo. 't Is gewoon een gevoel wat je krijgt. Ik zie paarden meer als vrienden waarmee je dingen samen doet, en leuke dingen mee doet, dan dat ik nou echt wat wil bereiken in de sport ofzo, dat doet me niet bepaald veel. Ik voel me gewoon goed bij paarden (en sowieso bij dieren) in de buurt, kan er alles bij kwijt. En als ik me een dagje niet goed voel en ik fiets terug van Sheila naar huis heb ik weer het gevoel alsof ik de hele wereld aan kan, dan voel ik me gewoon weer helemaal mezelf. :Y)

Perrokai

Re: De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 18:54

En Detour, heb je het gisterenavond overleefd ?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:40

Hey Perroi! *D Wat leuk dat je er naar vraagt, ja was een echt mensoppaard! :D Mevrouw vond het steeds leuker worden, toen specifiek kruisje paar keer werd genoemn sloegt ze al linksaf en gaf wat gas. Stoer peerd! +:)+
net ook gereden, ze is hier nu bijna twee weken en gaat loskomen. beetje drammen, vertragen, hard gewerkt maar zo lekker lopen, net, steeds wat lichter voor de hulpen, koppie zakken, niks in je hand en briesen. Zucht. Voel me dan mensvanpaard. :j :z

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 20:11

Gelukkig dat het zo goed ging en geen paard op mens is geworden. ;) Dat gevoel dat het dan zo lekker gaat heb ik ook gehad alleen is het helaas al weer een heel tijdje geleden. Had die tussentijd een hobbelknolletje die ook nog eens kreupel werd dus buiten wandelen maar lekker dingetjes met mij ernaast gedaan en toen kregen we een veel betere verstandhouding dan daarvoor. Nu heb ik weer twee superpaardjes alleen het weer zit al even tegen vanaf de kerst ongeveer.... |(
Mijn paarden staan al een tijdje heel erg natural te wezen.....word totaal niets mee gedaan door bevroren grond, ijs en vandaag weer sneeuw, bah......en anders wel weer teveel regen. Oooooit zal het wel weer voorjaar worden.... En met hobbelknolletje die de terrorist genoemd word moet ik maar weer eens wat spelletjes gaan spelen, hij begint te vergeten dat ik een mens ben geloof ik die overwicht op hem heeft. Hij denkt nu dat ik 1 van zijn merries ben geworden......engerd. :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:56

Moderatoropmerking:
Bij deze het vriendelijke verzoek om on topic te blijven en om hier geen slow chat topic van te maken. Mocht dit wel het geval worden dan wordt dit topic naar de HK verplaatst. Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:00

Ik ben geen paardenmens.

Ik val gewoon op sommige paarden, en ze vinden mij aardig. En ik doe toevallig vaak de goeie dingen, maar ik ben vaak zat stom bezig :) Maar een paardenmens ben ik niet, in de zin dat ik lééf voor paarden :n

Ik ben wel een hondenmens, kan ook niet zonder honden. Zonder paarden kan ik wel, dat maakt me dus een niet-paardenmens. Honden ben ik ook instinctiever mee, daar heb ik niks bij nodig.

Kattenmens ben ik echt níet :D
Al vind ik katten wel leuk, maar de enige kat die mij leuk vindt is mijn eigen kat, helaas. :+

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:12

Anky v G. Geeft weer een heel negatief kleurtje aan "mens met paard" :roll:

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:16

En als het dan om mensen gaat die niet weten wat de behoeftes van een paard zijn ook terecht.
Ik denk echt dat je gradaties hebt in mens met paard. En dat hoeft niet negatief te zijn, maar kan wel.

Teken overigens gerust je eigen gradaties in van 0 tot 10.
0 de mensen die een paard willen maar er geen snars van weten en het ook niet willen leren.
10 de mensen diesuper voor hun paard zorgen en proberen steeds maar bij te leren.
Daar heeft Anky het niet over.

kazary schreef:
Is het niet zo dat je mensen met paarden in gradaties hebt?
1. Mensen die een paard hebben om mee te koop te lopen. Kijk mij eens belangrijk zijn want ik kan een paard betalen met bijbehorende dure tuig en kleding. Maar ik ben bang ( om vies te worden) dus zit liever in de kantine. En vraag ook geen hulp want dat is niet stoer.
2. Ik heb een paard want dat wil ik graag. Een goedkope ( veulen hengst)want een dure kan ik niet betalen. ook de verzorging en dierenarts kosten moeten ze laag mogelijk blijven. Het paard kan er wel tegen. Hulp vraag ik ook niet, les kost geld en ik heb er al veel over gelezen dus weet het allemaal wel.
3. en de groep die alles over heeft voor zijn haar paard. Al dan niet met setje, maar nooit het belang van het dier uit het oog verliest. Gerust hulp durft te vragen omdat die weet dat het paard er anders de dupe van wordt en ook omdat die persoon zelf wil leren.
4. En dan alles wat er tussen zit.

Over groep 1 en 2 kan ik ook niet echt waardering hebben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:52

als je je aangesproken voelt...... is het dan niet zaak om eerst naar jezelf te kijken en dan pas iemand op een publieke uitspraak te pakken?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:26

Wat is dan die uitspraak??

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:46

Ik voel me helemaal niet aangesproken met haar uitspraak, ookal noem ik mezelf mens met paard.

Ik plaatste die opmerking hier aangezien "wij" hier tot de conclusie gekomen dat een "mens met paard" niet negatief hoeft te zijn. En aangezien Anky dit duidelijk wel zo heeft gebruikt. Daarmee zeg ik toch niks over haar? Ik "pak" haar er toch niet op? Tis hokjes makerij, maar daar waren we eerder in dit topic ook al over eens. Is het handig het zo te vermelden? Dat weet ik niet, ben geen journalist.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:22

Ik zit er een beetje tussenin, maar ben toch meer een mens met paard. En dat vind ik helemaal niet erg! Ik heb het beste met ze voor en doe m'n best om ze te begrijpen, aan te voelen en zo goed mogelijk te verzorgen ;) En dat vind ik belangrijk.. het maakt me echt niet uit of je nou een paardenmens of een mens met paard bent.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:46

detour schreef:
Wat is dan die uitspraak??

[VN] Anky: Voor ieder paard moet je een balans kunnen vinden

Overigens vind ik het de giller van de eeuw - Klaarblijkelijk schaart mevrouw van Grunsven zich onder de paardenmensen (of wil het zo over laten komen in ieder geval). Nou ja, ook goed.

Klinkt allemaal leuk maar haar sportpaarden worden uitsluitend aan de hand "uitgelaten" en slechts de afgeschreven kampioenen met pensioen krijgen een maatje in de wei en mogen "los". Dus ik vind het nogal hoog van de toren blazen van haar kant. Maar dat is wellicht een andere discussie.

Ik voel mij persoonlijk niet aangevallen door haar uitspraak - hier komt geen enkel dier, paard, hond, kat of zelfs hamster wat te kort :D Knappe knul/dame die hier iets kan vinden dat niet door de beugel kan of waar verbetering aan aan te brengen is.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:46

Cassidy schreef:
Die discussie is al vaker langs geweest.
Iedereen die een paard heeft, is een mens met een paard.
Een een hele enkele uitzondering is daar bovenop ook nog een paardenmens.

Ik ben een mens met paard(en).
En de reden waarom ik dat denk staat in dit topic:

Link even weg gehaald, want weet niet of het topic hier raar van word. Op andere site's/forums is dit wel, daarom maar even gedaan.

Ik vind mij dan wel een paardenmens, of is dat eigendunkig om te zeggen? Ik herken me namelijk wel in dat topic (die link die hier dus bij stond).

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:51

Wat is er nou weer mis met dat artikel?

:z

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:28

@ xChantal94: waarom zou dit topic er raar an worden? Link staat op pagina 1 van dit topic, maar een paardenmens is in mijn ogen nog veel meer dat.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:29

Ik snap niet zo goed wat er aan Anky's uitspraak verwijtend is of i.d. of ik mis het punt. Vind er niks vreemds aan..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:33

Ik denk dat het punt is dat Anky weidegang loopt aan te prijzen en haar eigen paarden daar niet of maar beperkt van mogen genieten. Daar vallen mensen over..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:36

oké. tsja, ik weet dat een vriendin van me voor haar werkte en dat ze werden "uitgelaten" idd, maar je hoort toch ook dat haar dieren- ingepakt- wel elkde dag op de weide komen.

Tsja..het blijft gespeculeer. :\

Maar als het zo is dat zij ze zou binnen houden en anderen het in haar ogen wel zouden moeten doen (weidegang geven) dan vind ik dat idd meten met twee maten. Al lijkt ze maar daar veels te snugger en oprecht voor.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:53

imo geeft dat alleen maar aan dat zij ook vind dat weidegang heel belangrijk is, en dat sport op haar niveau gewoonweg hier beperkingen in heeft.....

denk dat anky zelf ook niet net voor de os een weekje gaat skieen of een andere risicovolle sport gaat doen buiten paardrijden om.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:58

tja...ik zou ook geen risico willen lopen op een blessure als ik naar bejing moest....daarintegen worden die paarden super verzorgd,ze staan in schone stallen en er is genoeg frisse lucht.
Dat is bij sommige bedompte maneges waar de paarden in de viezigheid en urine dampen staan wel anders....

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:14

Paardenmens of mens met paard......dat is dan maar net hoe je deze woorden uit gaat leggen. Ben je alleen een paardenmens als je werkt met paarden? Of het overgrote deel van de dag bezig bent met paarden? Of meer dan 1 paard rijdt cq. verzorgd? Of wedstrijden rijdt? Of minimaal Z? Of.....

Wat is de definitie van: Paardenmens.
Wat is de definitie van: Mens met paard.

En bestaat er dan ook nog een Paardenmens met paard? Ben je dan hoger in rang?

Ik bedoel dus te zeggen dat het in mijn ogen gewoon een paar woorden zijn. Waarom toch altijd alles in hokjes willen plaatsen.

De voorbeelden die b.v. Kiwiko noemt zijn zeker ook te verhalen op ervaring. Wil dat zeggen dat een kind van 12 met een enorm talent (op welk vlak binnen de sport of paardenhouderij is dan niet van belang) maar niet de mogelijkheid tot de aanschaf of regelmatige omgang met de dieren geen paardenmens kan zijn? En ook geen mens met paard...hoe sneu.

Woorden zijn het. Waar in mijn ogen geen duidelijke definitie van te maken is.......

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:16

De paarden van Anky worden tweemaal daags getemperatuurd. De renpaardwen waar ik reed moesten we teemaal daags checken op de pezen.
Zij kwamen buiten in de wei als er stress heerste. Overall stonden ze in mega boxen. De paarden waren erg relaxt , de meeste tijd.
Maar dat die trainer imo een groot paardenman was, ja, absoluut!
Als de paarden van Anky het vuur uit de kont rennen op het land vraag ik me ag wat ze nog tonen in de ring..