Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
FitzChivalry schreef:@ suleilitha.. mag ik vragen welke bitloze optoming jou voorkeur heeft.. Ik ben zelf nog een beetje zoekende. paard reageert redelijk op de side pull.
Dr cook lijkt me nogal oncomfortabel, vanwege de vaak slechte release.
suleilitha schreef:Oh, die heb ik wel eens gelezen en ze zijn nergens wetenschappelijk onderbouwd, Laura, en verder zijn ze niet afkomstig van deskundigen. Nice try.... goodbye
Zou leuk zijn als er een keer iemand kwam met écht steekhoudend materiaal!
R0oszs schreef:als dat gebeurt is het wel dom, want als je nou gwn die mensen aanpakt die verkeerd omgaan met het bit is er geen probleem, maar nee als we gwn het bit verbieden is het probleem omgelost, alleen de ziekenhuizen zitten overvol...
laura1986 schreef:suleilitha schreef:Oh, die heb ik wel eens gelezen en ze zijn nergens wetenschappelijk onderbouwd, Laura, en verder zijn ze niet afkomstig van deskundigen. Nice try.... goodbye
Zou leuk zijn als er een keer iemand kwam met écht steekhoudend materiaal!
Kun jij wetenschappelijk onderbouwen dat met bit rijden beter is dan zonder??? Nee, nou dan.
Anya schreef:Tenslotte: de kul dat druk op de neus voor paarden logischer zou zijn.. hoe kom je erbij. Om te beginnen is een neusriem al verzonnen om te voorkomen dat een paard de mond open doet. Neusriemen zijn om die reden verboden bij de westernsportonderdelen. Het paard moet willingly guided zijn en de mond vrijwillig dicht houden.
voor een paard is druk druk. Niet meer dan dat. Het gaat om het netjes toepassen van druk.
En ik ken geen paarden niet niet tegen bitten kunnen. Ik ken wel paarden die niet tegen sommige ruiters met bitten kunnen. Dat is wat anders.
laura1986 schreef:Die onderzoeken staan op bitloos, zoek ze zelf maar even.
Daarom denk ik dat bitloos beter is. gevoel speelt natuurlijk ook een rol. Ik heb niet de behoefte om geheel evidence based bezig te zijn in mn vrij tijd. Give me a break. Ik wil wel het beste voor mn paardje. Meer bewijs zal wel volgen, maar erop gaan zitten wachten lijkt me weinig nut hebben.