Horse Event, mond vol over paardenwelzijn

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Horse Event, mond vol over paardenwelzijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:48

meis dat betaal ik per maand aan een stalpaard Haha! Haha! Haha!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:48

KiWiKo schreef:
ik heb nul moeite met stalpaarden...... heck als het moet staan ze bij mij ook op stal........ als het kan op het land.........

wat kan, kan........ wat moet, moet Lachen

Paarden moeten niet, die kunnen. MITS je ze een paardwaardig bestaan kunt bieden. Hier heeft iedereen een eigen visie op, maar ik neem aan dat we het er allemaal wel over eens zijn dat een paard toch zeker een paar uur per dag even de benen moet kunnen strekken (in vrijheid, dus niet onder het zadel).
Laatst bijgewerkt door Redrumfox op 16-09-08 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:49

Jammer overigens dat mensen de beginpost niet snappen maar misschien werkt de naam Arabesk ook wel een beetje als een rode lap Koe

Ik vind overigens boxen met van die betonmuren altijd nog veel treuriger aandoen dan traliewanden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:50

Redrumfox schreef:
KiWiKo schreef:
ik heb nul moeite met stalpaarden...... heck als het moet staan ze bij mij ook op stal........ als het kan op het land.........

wat kan, kan........ wat moet, moet Lachen

Paarden moeten niet, die kunnen. MITS je ze een paardwaardig bestaan kunt bieden. Hier heeft iedereen een eigen visie op, maar ik neem aan dat we het er allemaal wel over eens zijn dat een paard toch zeker een paar uur per dag even de benen moet kunnen strekken (in vrijheid, dus niet onder het zadel).

volgens mij kan niemand daar onderuit Lachen Lachen

Ik probeer dat altijd onder te verdelen in paddoc/molen en werk op een dag.........

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:52

Sjongejonge, ik word soms kriegel van dit gezeur, wat kunnen sommige overdrijven.
Ik vind het echt een nutteloos topic Arabesk, we weten nou wel dat je Anti un-natural bent Slapen

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:58

whisperramse schreef:
Al eens gekeken wat een bitloos hoofdstel kost?
Ik heb hier een gewoon hoofdstel liggen van 30 euro, maar nog geen enkel bitloos hoofdstel onder de 50 euro gevonden hoor...

Moet dit schokkend zijn? Paardenspullen zijn duur, imo kan een nieuw, kwalitatief goed hoofdstel geen 50 euro kosten. Goede hoofdstellen kosten meer, hele goede hoofdstellen nog veel meer.

En ik ga niet uitgebreid vertellen wat m'n paard per maand kost, maar da's genoeg.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:00

__Shannon schreef:
Sjongejonge, ik word soms kriegel van dit gezeur, wat kunnen sommige overdrijven.
Ik vind het echt een nutteloos topic Arabesk, we weten nou wel dat je Anti un-natural bent Slapen

Sommige mensen komen hier alleen langs omdat ze anti-Arabesk zijn Slapen

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:10

en toch heeft ze weer de aandacht kunnen trekken zonder er ook maar iets voor te hoeven doen, dat doen anderen voor haar.
Arabesk: petje af. Slim

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:15

Dat zat ik ook al te denken Meredith Knipoog En ja, ook ik zou liever een paddockje hebben als ik met mijn paard ergens kom demo-en, maar zelfs tijdens de NH-dag vorig jaar waren er enkel stallen voor de demo paarden. Dus dan gewoon zelf het paard er iets vaker uithalen, het zijn maar een paar dagen. Daarna weer lekker naar huis de wei op.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:24

Ik heb het goed geraden wie dit topic gemaakt heeft! mag ik nu door voor de wasmachine!?

voor die paar dagen vind ik het niet erg hoor, ik vind het niet erg logisch om weet ik hoeveel vreemde paarden bij elkaar te gooien voor een paar dagen. Clown

niks tegen natural, maar laat elkaar in zijn waarde.
ik heb bijvoorbeeld een boek over natuurlijk paardhouden en daar staat in dat veel paarden in PRINCIPE zonder deken buiten kunnen in de winter maar dat er natuurljk ook uitzonderingen zijn en dat die dan gewoon een deken mogen hoor.
dat vind ik nou een goed boek, niet zo achterlijk aanvallend geschreven.

maar wat ik op bokt lees is het: nee hoor, een paard kan altijd zo buiten , en met langer uitstappen krijg je hem wel droog, want je bent gewoon lui als je niet even langer uit wil stappen.
(met 3 uur op je paard zitten misschien, nou daar heb ik net geen tijd voor.)

Ik heb een boek besteld omdat ik weiger op zo'n extremistische site als paardnatuurlijk te kijken. (buiten het feit om dat het een zooitje is die site, zo onoverzichtelijk.)
Alleen al de aanvallende manier van praten zeg... als ze zieltjes willen winnen moeten ze vooral zo doorgaan, met deze houding heb ik echt geen zin om op zo'n site te kijken.
En ja ik wil graag bitloos, mocht er een paard komen.
zeker met het eventuele inrijden, maar een bit komt er óók in.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:26

Daar sluit ik me helemaal bij aan moonfish, wat betreft dat aanvallende: men moet maar eens objectief leren kijken en van beide walletjes eten: uitersten zijn vaak niet de juiste manier, het beste is om van beide kanten iets mee te pikken en zo zelf een 'stijl' van paardenhouden te ontwikkelen. Knipoog

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:35

jodi schreef:
__Shannon schreef:

Sommige mensen komen hier alleen langs omdat ze anti-Arabesk zijn Slapen
Sorry? Verward Waar slaat dat nou weer op, ik kom hier heus niet zomaar even binnenvallen hoor, ik heb het hele topic doorgelezen, en daaruit maak ik op dat ik het overdreven vind. Ik ben heus niet Anti-Arabesk, maar ik vind wel dat ze een topic opent waarvan ze wéét dat het rellen word, ze komt even vertellen dat ze de stallen te klein vind? Wat heeft Bokt.nl daar nou aan, komt alleen maar ge-ruzie van.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:54

De paarden op Deurne hebben het heus zo slecht niet. De prd van leerlingen staan er max 5 mnd per jaar en niemand houd je tegen als je hem elk weekend mee naar huis wil nemen en in de wei wilt zetten. Voor de prd die eigendom zijn van de school is er soms wel weide gelegenheid, nl wat nu de parkeerplaats was, en er zijn ook een paar paddocks (achter de grote hal met stallen en stro) en soms mogen de schoolprd ook in het weekend even lekker los in de kleine bb.
Mischien eerst even verder kijken dan de neus lang is voor sommige, alvorens alles af te kraken?

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:24

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:36

Met een 24 uur stalpaard kan ik veel minder medelijden hebben dan een paard dat neervalt in een hitte van 45 graden, broodmager, wondjes en zware lasten.
Zolang ze gezond zijn en regelmatig eruit worden gehaald en aandacht krijgen dan slaap ik er niet minder van.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:41

Dit is weer zo typisch....
TS gooit een topic open door ergens tegenaan te schoppen, en laat zich vervolgens in het topic niet meer zien...

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:49

Niniane schreef:
Met een 24 uur stalpaard kan ik veel minder medelijden hebben dan een paard dat neervalt in een hitte van 45 graden, broodmager, wondjes en zware lasten.
Zolang ze gezond zijn en regelmatig eruit worden gehaald en aandacht krijgen dan slaap ik er niet minder van.

en wat denkje van al die vliegen???? ja komen ze met dekens als optie Slapen

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:56

Liezel1 schreef:
Dit is weer zo typisch....
TS gooit een topic open door ergens tegenaan te schoppen, en laat zich vervolgens in het topic niet meer zien...

Tuurlijk, vuurtje aansteken en gauw wegrennen. Anderen lossen 't wel voor d'r op. Lachen

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:57

Precies..
Net zoals dat gezeur over Anky's trainingsmethode.. Vergeleken met die paarden in de derde wereldlanden enzo zijn haar paarden stront en stront verwend.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:19

Anti-Arabesk? Nee hoor. Ben alleen maar een beetje moe van de manier waarop de dingen steeds weer gebracht moeten worden. Ik heb respect voor wat ze doet en waarin ze gelooft en zeker voor haar vastberadenheid. Maar de manier waarop ze dit geloof predikt wint geen zieltjes. Want het toont weinig respect naar anderen toe en das jammer. Ikl geloof nl niet in zwart-wit, daar zit nog veel tussen naar mijn idee.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:54

Redrumfox schreef:
Slotty schreef:
gaat arabesk nog wel reageren? vorige keer waren er ook zoveel vragen, en kwam er geen antwoord van haar kant..
dus hier nog een vraag: arabesk, wat wil je hiermee berijken? (en dat is gewoon een oprechte vraag Knipoog )

Arabesk verkondigt liever haar mening dan dat ze naar anderen luistert. Dus verwacht vooral niet teveel. Knipoog

Dus gewoon eigenwijs en niet in staat haar mening te verdedigen tegen andere of normaal te discussieren noem ik dat.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:21

Kaartjes gewonnen via Bokt dat op Horse Event staat, en dan achteraf HE af gaan zeiken!
Sportief hoor!!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:27

Volgens mij gaat het niet over Horse Event,maar over de huisvesting van de paarden in Deurne...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:31

jodi schreef:
Volgens mij gaat het niet over Horse Event,maar over de huisvesting van de paarden in Deurne...

De titel is toch echt "Horse Event, mond vol over paardenwelzijn".

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:46

Terwijl op HE heel veel over paardenwelzijn werd gepraat,was de locatie daarmee in tegenspraak.
Dat is wat ik begrepen heb......?
Maar Arabesk mag het ook wel even zelf komen toelichten,dat zou wel zo sympatiek zijn.
Welterusten allemaal Knipoog