Dat vond ik persoonlijk nog het irritantste aan hem
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Colinda schreef:En ook nog zegt Antoine dit :
met 'sommige' mensen is het 'zinloos' een discussie aan te gaan...![]()
Et voilá
Denken jullie daar ook over na... of is het dan écht niets anders dan 'eenrichtingsverkeer' en ben ik zo'n beetje de 'enige' stommerd die waarschijnlijk nog een beetje kan begrijpen waarom hij zulke dingen zegt?!
groetjes
Lovely schreef:Colinda, ik heb vandaag mijn best gedaan antwoord te krijgen op mijn vragen, helaas kreeg ik die niet. Mijn vragen waren niet zo heel moeilijk en werden dus ook op simplistische wijze van tafel geveegd; ik had verwacht dat hij wellicht iets welwillender was geweest in zijn toelichtingen. Zodra gevraagd werd om 'waarom' en 'wanneer' werden de antwoorden alleen maar onduidelijker.
Het viel mij vooral op dat meneer de bodt erg inconsequent is in zijn uitleg. Hij kiest niet alleen andere woorden, maar hij stelt ook zijn uitgangspunten bij, dat vind ik eigenaardig.
Lovely schreef:Zodra meneer de bodt zag dat Sjuimpje het LRD systeem hanteerde, vertelde hij ons dat het LRD systeem de
reden is van vroege slijtage bij paarden. De gemiddelde leeftijd van het Nederlandse paardenbestand is 7 jaar op dit moment, aldus meneer de bodt. De oorzaken van de vermeende verergerde slijtage in het LRD systeem zijn volgens hem:
- De paarden worden te kort in de hals gereden;
- De bovenlijn wordt vastgehouden;
- Op die manier kan een paard zijn hoofd nooit stilhouden;
- Het paard kan nooit in de ontspanningsfase komen.
Et voilá.
Pipo schreef:Wat ik zo vreemd vind aan het hele verhaal, is dat hij het alleen maar over de voorkant heeft, over het aan het been zijn van een dier, wat DE voorwaarde moet zijn om recht te richten, na te laten geven of wat dan ook. Daar heb ik hem niet over gehoord.
dr_jacksel schreef:En als ik nog heel even nog wat mag zeggen... Ik vind het erg apart dat je er in principe geen been bij mag houden van Antoine... Dat heeft hij echt duidelijk gezegd, dat je eigenlijk geen been aan je opaard mag houden. Hoe moet je dan een paard in hemelsnaam van achter naar voren rijden (zoals hij zelf ook zei) zondat dat je hem achter activeert met je been?
Zep schreef:Nog een puntje n.a.v. vandaag, waar ik het vanmiddag ook al even over had met Colinda:
Het ligt dus allemaal aan de instructie, en dat je een slechte instructeur hebt is niet helemaal aan jezelf te wijten want je weet niet beter. Bovendien is goede instructie "hoogdrempelig".
AdB is in wezen wat laagdrempeliger vanwege de clinics, die niet door grote organisaties op touw worden gezet maar door (over;))enthousiaste vrijwilligers. Maar dan nog betaal je 50 euro om mee te rijden, volgens mij betaal je dat bij Anky ook! dus zó laagdrempelig vind ik hem nu ook weer niet.
Citaat:Het is tegenwoordig zo makkelijk om informatie te verzamelen, alleen al via bokt. Hoe kan je dan al die jaren nooit verder gekeken hebben dan de staldeur en aangenomen hebben dat jou "de juiste weg" verteld werd terwijl je paard in die jaren alleen maar slechter ging lopen??
dr_jacksel schreef:Ik weet niet, maar ik ben toch niet zo erg... Ga zelfs waarschijnlijk nog een keertje kijkenMaar ik heb dus ook dingen gehoord waar ik aan twijfel, heb ook dingen gehoord die naar mijn mening kunnen kloppen... Ik denk niet dat hij alles goed heeft, het kwam er een beetje op neer dat zijn methode de enige goede was, maar dan kan ik me niet voorstellen hgoe Anky, en weet ik veel wie nog meer grand prix hebben gehaald...
Dat vond ik persoonlijk nog het irritantste aan hem
Samsam schreef:Er is een duidelijk verschil tussen aanliggend been en drijven. Als jij je been niet aan hebt liggen kun je nooit snel genoeg reageren. In mijn ogen moet je je been nooit afsteken maar altijd klaar hebben liggen om in te grijpen wanneer nodig!
Ik ben wel eens dat veel mensen cinstant drijven en das tuurlijk niet goed, zo stomt een paard af.
Zep schreef:Nog een puntje n.a.v. vandaag, waar ik het vanmiddag ook al even over had met Colinda:
Het ligt dus allemaal aan de instructie, en dat je een slechte instructeur hebt is niet helemaal aan jezelf te wijten want je weet niet beter. Bovendien is goede instructie "hoogdrempelig".
..........
Je merkt toch op een gegeven moment dat je vastloopt (al is het maar omdat je op concours niet meer boven de 140 punten uitkomt of omdat je paard zó vreselijk aanvoelt) en dan ga je toch eens nadenken??........
Wouter24"]
[quote="Lovely schreef:Zodra meneer de bodt zag dat Sjuimpje het LRD systeem hanteerde, vertelde hij ons dat het LRD systeem de reden is van vroege slijtage bij paarden. De gemiddelde leeftijd van het Nederlandse paardenbestand is 7 jaar op dit moment, aldus meneer de bodt. De oorzaken van de vermeende verergerde slijtage in het LRD systeem zijn volgens hem:
- De paarden worden te kort in de hals gereden;
- De bovenlijn wordt vastgehouden;
- Op die manier kan een paard zijn hoofd nooit stilhouden;
- Het paard kan nooit in de ontspanningsfase komen.
Et voilá.
astridh schreef:AdB heeft in Spijkerboor gezegd dat hij veel bewondering had voor de rijwijze van Anky maar dat dat systeem naar zijn mening niet voor ieder paard en iedere ruiter is weggelegd en dat het risico om het paard de vernieling in te rijden met het proberen na te rijden van dat 'systeem' erg groot is. Feit blijft dat hij over het algemeen niet de beste ruiters (met alle respect, het feit dat ze serieus bezig zijn zichzelf te verbeteren is natuurlijk wel geweldig) in de les krijgt, die niet gebaat zouden zijn bij het trachten het LDR systeem in hun rijden in te voeren (mijn interpretatie).