Je ergste of grappigste val.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsje_

Re: Je ergste of grappigste val.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:49

ik reed een keer op een vervelende snelle pony, heel de tijd erop blijven zitten, totdat ik lekker ging uitstappen en die pony braaf was, met lange teugel, schrok ze van een deken lag ik er aan de andere kant af!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:54

Grappigste:
Fjord lief geeft een bok, ik hang links om zn hals en donder op de grond. Opzich niet grappig, maar dat alles gefilmt is maakt het mijn leukste val ever! Haha!

Ergste:
Op een eigenwijs paard, dat niet wilde springen. Heel wat weigeringen gehad waarbij ik wonderbaarlijk nog bleef zitten, tot die ene weigering, wat er precies gebeurde, I don't know, maar ik belande tegen de paal in de hindernis met mijn schouder uit de kom. Dat werd dus een avondje ziekenhuis. Vork

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 04:28

op mijn ex-manege mocht ik een meisje meehelphen met haar paarden te kuisen etc,en als ze haar parcour verkende mocht ik er dan mee rondstappen.
stap dus op ,begint dat beest direct te galloperen,had me daar helemaal niet op verwacht etc!
paard loopt door..er staat een houten "muurtje" dus dacht ze wel ging stoppen,maar nee ze springt erover!
over dit dus:http://www.dehoefslag.be/pics/veranda.jpg
tis lage (ookal vond ik dat niet) Clown houten stuk!

clauutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:04

laatst ging ik zonder zadel op onze shet zitten en toen vloog ons paard (die stond los in de bak) er vandoor (ik was naast de bak bezig) maar toen ging onze pony er in rengalop vandoor en toen nam hij een bocht en toen viel ik met mijn gezicht in het zand (en het had net geregend)

en met mijn oude pony was ik een keer een buitenrit aan het maken over een dijk en toek vloog er een eend uit het gras vandaan toen schrok mijn pony en rende hij van de dijk af toen viel ik er af en ik dacht .... nu is mijn pony maar hij rende weg en even later kwam hij gewoon weer naar me toe getippeld

dat had ik niet verwacht

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:26

Mijn eerste galoples op de manege eindige in een hilarishe val Clown Ik verloor mijn stijgbeugel en lag op de nek, de pony ging keurig (maar iets te snel) stilstaan waardoor ik zo over de nek als een glijbaan naar beneden viel Tong uitsteken

En een keer zonder zadel, ik kwam terug uit de galop en toen begon de pony giga hard te draven en ben er zo afgestuiterd (letterlijk gestuiterd).

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:34

Mijn ergste val : Ik was aan het springen, toen sprong mn pony over de hindernis, en gleed uit. Ik kwam onder d'r terecht. Dat was niet zo fijn .. Maar gelukkig stond ze gelijk weer op, om te kijken hoe het met me was Knipoog

Grappigste val : Ik zat op een ezel Clown , en die vond water dus errùg eng! Hij besloot dus om langs een plas te gaan die over het hele bospad lag, en loopt zo onder een laaghangende tak door, waar ik dus aan bleef hangen Huilen van het lachen En daar lag ik te kijken, lachend en wel Tong uitsteken Clown

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:36

Afbeelding

Deze!!!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:41

Mijn grappigste val: Was met mijn eerste springles. Piste was helemaal droog op één plasje na. Ik reed op de sprong af, paard weigerde en ik viel NET in die ene plas, met m'n gezicht er midden in Nagelbijten / Gniffelen

Bij één van m'n eerste rijlessen ben ik eraf gevallen, hoe weet ik niet meer, maar ik maakte precies een salto en kwam netjes met men benen terug op de grond en ik had m'n paard nog vast Haha! Was toen een jaar of 8 op een doodbraaf manègepaardje.

Kirsten1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:46

Mijn ergste val was:

Ik zat op mijn verzorgpony. ging voor 1 ste keer meerijden bij de manege
Ging alles heel goed eerst..
beetje op het einde van de les gaf die opeens een hoge bok..
Niet meer normaal.
Toen viel ik er af op mijn hoofd..
Toen was ik bewusteloos. en ik had een hersenschuddig. Tong uitsteken

Paar dagen de voor had die ook ong 10 x achter elkaar hoog gebokt.
Alleen toen was ik er blijven opzitten.

En een dag ervoor ook nog gebokt.
Toen was ik er ook nog blijven opzitten Tong uitsteken

Mijn grappigste val is Toen ik nog niet zo lang reed.
Toen ging ik 1 x bij een andere manege rijden bij mijn vriendin..
Gingen we rondje om de wereld doen.
Gleed ik eraf ROFL
Laatst bijgewerkt door Kirsten1995 op 28-07-08 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

moniek111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:52

Ik was achterme aan het praten en het paard loopt onder een lage boom door maar ik blijf in de boom hangen Haha!

xClaire_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:52

Niet echt grappig eigenlijk, maar toch Huilen van het lachen :

Ik ging op een pony waar ik eigenlijk helemaal niet op drurfde.
Ik zat er erg gespannen op en we gingen over balkjes stappen.
De pony struikelde over een balk en ik maakte toen een rare beweging en kwam achter het zadel terecht.
Die pony was nogal schrikachtig en ging dus rennen.
En toen vloog ik eraf, bijna tegen de muur van de bak op.

Maar nu is het een hele brave pony, waar ik nu veel te groot voor ben.
Clown

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:13

Mijn grappigste val was dat ik voor een kluitje toeschouwers in een volkomen salto van het paard af stuiterde. Ik landde dus keurig op mijn voetjes. Voor het publiek het in de gaten had zat ik er weer op en ging op weg naar de volgende hindernis.
Later vroeg iemand die er bij gestaan had aan me: Gebeurde dat nou echt? Ja dat gebeurde dus echt.... ROFL
Laatst bijgewerkt door mrie op 28-07-08 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:13

Oke ga ik ook maar beginne Huilen van het lachen

grappigste ;
we moesten tijdens de les zonder beugels rijden, maar ik zat nog al op een hobbel beest , en ik trok me knieeën te veel op , val dr echt zo heel sloom in draf vanaf ROFL
en me grappigste/ergste;
ik moest op een pony die het was ingereden, maar hij schoot weg , heeeeeeeeel hard. stopte net voor het hek , gaf een bok en ik lanceerde met mn hoofd tegen het hek , toen was mijn voet in de teugel gedraaid, lag een paar seconde stil, en toen ging die lopen dus werd ik ook door de bak heen getrokken ( een meter of 2/3 ). de mensen daar zeggend at ik waarschijnlijk een hersenschuding had ( een lichte ) maar dat vond ik nogal overdreven ROFL

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:16

tomcat701 schreef:
Afbeelding

Deze!!!

Ja is boeiend, wat ging je daar doen? De hindernis even inspecteren???

NinTaJeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:34

Mijn ergste val: Van een onbeleerd paard op een galoppad. We gingen in galop en toen gingen alle paarden harder dan ik ging. Toen bleven we samen achter en ging ze bokken als een gek. Raakte een beugel kwijt en ja hoor... daar lag ik. Viel plat op mn rug en kon iets van 7 seconden niet ademen. Niet echt fijn dus...

Mijn grappigste val: In een sukkeldrafje door een plas.. paard glijd uit en we vallen samen in de modderplas. Allebei helemaal zwart. Geen van beiden pijn Haha!

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:40

Aan de meest grappige word ik nog steeds wel herinnert. Klein zwart duvelponytje Polly en klein meisje Avalon gingen zonder zadel rijden. Maar Polly had niet zoveel zin en besloot door de voorste knietjes te gaan en liet Avalon er zo over het nekje afglijden... Tot 4 keer toe!!
Zal nog even kijken of ik de foto nog ergens kan oprakelen. Haha!

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:54

mrie schreef:
tomcat701 schreef:
Afbeelding

Deze!!!

Ja is boeiend, wat ging je daar doen? De hindernis even inspecteren???

Tja ik heb iets met roze, en mijn paard dus blijkbaar echt niet!
Dit was niet een hele grappige val.
Mijn grappigste val is van een paard zonderzadel klaar om te gaan zwemmen, ander paard is aan het grazen en komt omhoog met z,n hoofd onder mijn voet....zodat ik er vanaf glij.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:37

mrie schreef:
Mijn grappigste val was dat ik voor een kluitje toeschouwers in een volkomen salto van het paard af stuiterde. Ik landde dus keurig op mijn voetjes. Voor het publiek het in de gaten had zat ik er weer op en ging op weg naar de volgende hindernis.
Later vroeg iemand die er bij gestaan had aan me: Gebeurde dat nou echt? Ja dat gebeurde dus echt.... ROFL

Haha volgens mij heb ik die val wel gezien toen,was tijdens de springles met een ander paard.Had je toen later geen blauw oog of zoiets.

Mijn ergste val is van oktober 2007,toen ben ik onder mijn paard beland waardoor deze op mij terecht kwam met 2 voorbenen.Het resultaat was dat mijn arm meteen verlamd was maar na wat kunst en vliegwerk na 2 weken ziekenhuis weer hersteld.Uitgezonderd van een levensgroot litteken wat ik eraan heb over gehouden.
Ik heb er toen een topic over geopend:acuut compartiment syndroom.

Verder ben ik gelukkig nooit echt van een paard gevallen dus heb geen grappige ervaringen.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:45

Wel van een vriendin. We waren in een kniediep meertje,
en we stapten weer terug
Maar haar pony stapte net in een gat,
maar ik stapte er aan langs,
resultaat, vriendin ligt er opeens vanaf in het water, en ik heb het 2 minuten later door als ik achterom kijk Clown

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:33

Grappigste : ik moest zo lachen dat ik gewoon van het lachen van mn paard af ben gevallen. Tong uitsteken

ergste : dat ik er af viel en me ribben gekneusd had en me heup heel zeer gedaan

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:04

Mijn grappigste was toen mijn lesgever mijn beugels toch iets te kort had gedaan voor het springen en ik er gewoon overvloog boven de sprong, overkop en na de sprong stond ik gewoon op m'n benen naast m'n paard Haha!

Mijn ergste denk ik toen ik m'n ribben gekneusd had, maar ik besef wel dat ik geluk heb dat dat mijn ergste val was. (hopen dat dat zo blijft)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:09

Mijn grappigste val: een nicht van me had haar paard geleerd om te galopperen zodra je erop zat. Wist ik niet, dus paard in galop ervandoor. Ik had hem op de volte gezet, en steeds kleiner op de volte gaan. Maar paard bleef in galop gaan. Toen ben ik maar langzaam van het paard gaan glijden.
Ergste val: diezelfde dag op een verzorgarabier van net 3 gaan zitten en rijden.
Hij was een half jaar eerder zadelmak gemaakt, en nog niet bereden sindsdien, wist dit niet (was 15 en niet zo ervaren Bloos ) paard ging ervandoor, ik schrok en probeerde zwaarder te gaan zitten en hem tegen te houden, hij ging bokken, ik vloog door de lucht en heb er zwaar gekneusde ribben en een scheve ruggewervel aan overgehouden.
Heb ook niet meer op hem gereden sindsdien.

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:02

Mijn ergste val heb ik (NOG Tong uitsteken) niet gehad.
Mijn grapigste ; ik reed op mijn verzorg NRPS Katinka, en die werd een beetje vrolijk.
Bokte, waardoor ik mijn beugels kwijt was, bokte nog een keer, en sprong daarnaa met 4 benen de lucht in en bokte daarnaa nog een keer, toen maakte ik een koprol over de nek en viel in het gras Clown

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:08

Mijn ergste: met paard en al omgekieperd in de Ardennen met als gevolgd met de ambulance naar het ziekenhuis (even buiten westen geweest, gelukkig alleen kneuzingen en een hersenschudding).

Mijn grappigste: zonder zadel gaan rijden, een pootje krijgen om er op te komen om er vervolgens aan de andere kant meteen weer af te kieperen Haha! .

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:14

Laurabram schreef:
Mijn ergste: met paard en al omgekieperd in de Ardennen met als gevolgd met de ambulance naar het ziekenhuis (even buiten westen geweest, gelukkig alleen kneuzingen en een hersenschudding).

Mijn grappigste: zonder zadel gaan rijden, een pootje krijgen om er op te komen om er vervolgens aan de andere kant meteen weer af te kieperen Haha! .

Dat afkiepere heb ik ook eens bijna gehad maar dan op een paard van ongeveer 175 was wel ff eng