Bord voor de kop...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: Bord voor de kop...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:57

Ik heb een bordje opgehangen, gewoon een zelf gemaakt A4tje geplastificeerd. Met een foto van de pony's met de namen er bij.
Zo van wij zijn Sonja en Jimmy en ons baasje is heel erg blij met ons. Daarom een verzoekje, wilt u ons niet voeren. Want van teveel of verkeerd eten kunnen wij ERG ZIEK worden of zelfs DOOD GAAN.

Sindsdien wordt er niet meer gevoerd, wel vragen mensen soms mag een appel/wortel boterham ook niet. Als ik dan vriendelijk uitleg dat een appel niet zo erg zou zijn, maar dat er 100 mensen langslopen die een appel willen voeren, dan zie je de mensen denken en dan laten ze het. Verder heb ik een pony die allergisch is voor wortels, dus dat vertel ik erbij en die krijgt hier koliek van dus dood gaan is niet persee overdreven.

Ik denk altijd dat je beter vriendelijk goede uitleg kunt geven dan een kort bordje niet voeren, dat hangt overal al, en daar trekt men zich niks van aan.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:49

Ik kan me er ook echt dood aan ergeren.
Mijn pony staat swinters aan een dijk, waar veel school kinderen voorbij fietsen. En je raad het al, de pony's krijgen veel boterhammen met allerlei zoetigheid erop.

In de zomer staat ze op de wei en snachts in een bak, maar wij hebben hier in de buurt een "oh zo lieve boer". Die komt s'avonds laat zijn oude brood, groente&fruit lozen in de bak..
De paarden zijn hier in overvloed van eten..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:02

Wij hebben gelukkig een héél brede sloot om de wei. De paddock grenst aan een fietspad vol toeristen, dus we hebben snel afgeleerd ze daar in de zomer in te laten.

Maar wat denken die mensen nou? Dat iedere wei met kleine paardjes een kinderboerderij is?

"Ik heb een stamboom, dus ben geen vuilnisbak" Clown

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:27

daar hebben wij ook last van alleen is het ook een klein beetje logisch.

mijn pony staat op een diereweide maar er hangt toch echt een bord niet de paarden voeren. En zelfs als je net je pony terug aan het zetten bent zie je mensen gerust een zak met schillen en kool neergooien. vlak voor hun neus hangt dan dat bord. heel raar Tong uitsteken maar ja

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:09

ik ken het ook.
op het moment is het gelukkig minder.

we hebben zelfs gehad dat er een man kwam met zijn dochtertje , die steeds de pony's kwamen voeren en aaien.
1 pony had hun voorkeur en die gaven ze ook meer aandacht , gevolg dat er tussen de pony's ook vaak onderling ruzie werd.
als ik dan uitlegde waarom ik dat liever niet had , trok hij zich er niks vanaf en kreeg ik gewoon te horen wie ben jij om dat te vertellen aan mij..etc.
toen heb keer gedreigt de politie er bij te halen. sindsdien nauwelijks meer gezien.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 07:45

[SH] > [VSW]

wittespook

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:57

Er bestaan bordjes met hele goede pakkende teksten zodat ze zich wel schuldig moeten voelen én een stikker erop met 'u wordt gefilmd' Tong uitsteken

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:43

Evelli schreef:
ik weet niet of je er de mogelijkheid voor hebt, maar op een meter of 5 voor het hek nog een draadje neerzetten dan de ponys niet gelijk bij het hek kunnen gaan staan

ben echt blij dat mijn pony uit de bebouwde kom staat en mensen er niet zo eventjes heen fietsen om de ponys te voeren

Haha, mijn lief zit mee te lezen en zei het ook al! En dan nog een bordje: PAS OP Hoogspanning.... Haha! Werkt uitstekend.

Maar idd, de mentaliteit! Boos! Die staat mij ook niet aan. Ik heb drie jonge kinderen en die leer ik nu al dat je beesten van anderen nooit mag voeren zonder het aan de eigenaar te vragen. Het gebeurt veel te vaak nog. En jammergenoeg niet alleen bij paarden. Probeer maar eens met een klein hondje ergens te wandelen. Ons paardje staat ook op een pension. Er zijn er maar een paar te dik en die worden bijgevoerd door de eigenaren zelf. Die van mij staat er heel netjes op gewicht bij te staan. De pensionhouders bij ons zijn erg goed in de verzorging van de paardjes.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:52

dravergekkie schreef:
ik ken het ook.
op het moment is het gelukkig minder.

we hebben zelfs gehad dat er een man kwam met zijn dochtertje , die steeds de pony's kwamen voeren en aaien.
1 pony had hun voorkeur en die gaven ze ook meer aandacht , gevolg dat er tussen de pony's ook vaak onderling ruzie werd.
als ik dan uitlegde waarom ik dat liever niet had , trok hij zich er niks vanaf en kreeg ik gewoon te horen wie ben jij om dat te vertellen aan mij..etc.
toen heb keer gedreigt de politie er bij te halen. sindsdien nauwelijks meer gezien.

Nou vraag ik je! Die man zou juist wijzer moeten zijn en zijn kind dus goed moeten opvoeden. Wat een ontzettende stomkop! Ik had het anders aangepakt en het kind gewoon helemaal vet gevoerd met chocolade. Worden ze ook nog eens heel erg lastig van.... Kun je daarna zeggen, kijk dat effect heb jij op mijn pony's.... Duivel

Loves_You

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:03

is het een grootte weide ? misschien kan je het eerste stuk afzetten zodat ze niet meer aan de weg staan dat ze dan een iets kleinere weide hebben en dan kunnen ze ook niet meer gevoerd worden ! of zijn er niet meer weide misschien kun je naar een andere weide gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:43

VSW --> PP.

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:21

Bordje met: Besmettelijk Haha!, Bijt, Amputeert, niet voeren! hebben speciaal dieet, je kan toch ook iets kleiner lettertype doen? Als ze toch naar de wei lopen kunnen ze dat heus wel zien

Je kan ook 1meter afzetten van het hek met op het hek zelf ook een lijntje, kunnen ze niet over het hek heen of erop leunen want dan krijgen ze eem schok.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:24

Ariebombarie schreef:
Niet voeren
afz. Sonja Bakker

Hahahahahaah, deze vind ik geweldig...! Jullie moeten hier wedstrijden gaan houden mt de meest orginele 'verboden te voeren'-teksten Haha! Knipoog

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:03

Van al dat lekkers wat ik inslik
Word ik helaas veel te snel dik,
Zelf snap ik niet dat ik hier dood aan kan gaan,
Dus zal al uw giften heus niet laten staan,
Wilt U daarom alstublieft zorgen dat ik blijf leven?
En mij absoluut NIKS lekkers meer geven!!

Hihi sorry veel te lang, had een creatieve uitspatting Clown
(En snap natuurlijk dat het een erg vervelend probleem is Ja)

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:34

Even een paar teksten bedacht:

"Uw brood wordt onze dood"
"Hou ons gezond met een lege mond"
"Ik heb een langer leven als u stopt met voer geven"
"Ik heb een hongerige blik, maar voer mij niets want ik ben al te dik"

LauraRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:12

die laatste is goed Knipoog

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:18

Afbeelding

Haha!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:22

Ik heb dit probleem ook... Verward
Mijn pony staat in een weide langs mijn huis, dus (als ik thuis ben) kan ik alles in de gaten houden. Er zijn verschillende mensen die mijn pony voeren: een gezinnetje dat regelmatig gedroogd brood komt brengen, een oude man dat bij het passeren behoorlijk wat gras bij elkaar raapt, en dan nog mijn buren, die aan andere kant van de wei het lange gras gaan afdoen met de zeis.

In het begin vond ik het vreselijk, maar dan denk ik(op aandringen van mijn ouders Bloos ): ze doen eigenlijk toch niets verkeerd...
Omdat de weide aan herstelling toe is, heb ik een nieuwe weide gehuurd, daar staat mijn pony nu dus ook.
Toen ik deze week in zijn 'oude' weide bezig was, vond ik ineens zwaar beschimmeld brood... Dat brood lag er de dag voordien nog niet, want ik kom er iedere dag voorbij om mijn pony op zijn andere weide te zetten.

Ik weet niet wie het daar gegooid heeft, maar ik vraag me echt af waarom mensen beschimmeld brood geven aan dieren? Dat gezinnetje kon het onmogelijk geweest zijn, want ik heb hen duidelijk gezegd: het brood moet gedroogd zijn en er mag absoluut geen schimmel opzitten! Die mensen vertelden dat ze zelf ook altijd paarden hebben gehad, en dat ze dat dus wisten.

Volgens mij lok ik het nog meer uit als ik een bordje ga hangen. Ik woon in een buurt kortbij een heleboel Turkse kinderen, zij willen vaak stoer doen, en ik denk dat zo een bordje dit juist uitlokt. Zo hebben al eens kinderen de poort van de wei open gezet, en begonnen ze achter mijn paard te jagen. (gelukkig zag ik alles gebeuren en ben ik er, samen met mijn ouders, achterna gereden Extreme duivel Hadden die even spijt wat ze hadden gedaan Duivel )

Ik denk dat ik niets kan doen, behalve zo veel mogelijk controleren...(dit lijkt me wel bijna onmogelijk Verward )

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:29

Wat Sonjim zegt is wel goed idee, hebben mensen bij ons id buurt ook gedaan.
Wanneer er een korte uitleg bij staat helpt dat zeker.

Maar zeg dan niet iets id trant van: 'anders worden ze te dik'. Dat zegt mensen niet zoveel, de halve wereldbevolking is te dik... dus dat is niet afschrikwekkend.
Zeg liever iets als: 'door bijvoeren kunnen deze ponies hoefbevangen raken, hetgeen een zeer gevaarlijke en veelal dodelijke aandoening is'

Dat klinkt al iets dreigender. A4'tje typen, laten plastificeren en ophangen.

Hopelijk werkt het....

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:03

Vertel ze dat ze een besmettelijke ziekte hebben .. Weg zijn ze! Tong uitsteken

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:15

je kan ook het schrikdraad aan de buitenkant van het hek doen (of een extra draadje daar), zodat mensen niet meer bij je hek kunnen komen. ik weet niet of het lukt, maar het kwam ineens in me op Vork

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:54

zo vinden wij ook regelmatig:
- "crack a nut" (alla Aldi merk) in de wei
- pizza
- boterhammen met choco
- bierflesjes, chocoflesjes ect
- bananenschillen (vinden de beesjes niets aan want de banaan is er meestal al uit)
- en véééél bibi-gun bolletjes waarmee snotjung naar de paarden schieten.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:55

Bah, ik kan er ook niet tegen als iemand andersmans dieren ongevraagd voert, dat is echt niet normaal!

@Woest: meen je dat nou? Dat is helemaal te zot voor woorden...

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:03

Ik zou er ook voor kiezen om een strook af te zetten, zodat ze niet aan het voer komen dat in de wei wordt gegooid door die onbenullen.

Een van onze weilanden ligt ook langs de weg (stoep), maar gelukkig hebben we geen last dat mensen eten in de wei gooien. Allen de kraaien gooien troep in de wei (verpakkingsmateriaal en ander troep dat ze uit de afvelemmers die aan de lantaarnpalen langs de weg vinden. Dat nemen ze in hun snavel mee en als het te zwaar wordt (oid) dan laten ze het net in de wei uit hun snavel vallen (dat hebben we al geregeld zien gebeuren) Maar ja, die kunnen niet lezen, dus voor hen heeft een bord met tekst gen zin Haha!

Ik zag hier wel wat leuke teksten de revue passeren Haha!

Succes ermee.