nieuw paard voor westrijden, hoe moet ik het vertellen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

danneke80

Re: nieuw paard voor westrijden, hoe moet ik het vertellen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:18

ja die opmerking stoort me ook ja

en om nog even door te gaan, deze ook:
I_Moondance schreef:
De mensen die je 'verwend' vinden, weten niet hoe het is om een eigen pony/paard te hebben.

Ik vind TS ook vrij verwend overkomen en ik heb ook een eigen paard die ik van mijn eigen geld betaal waar ik zelf voor moet werken iedere dag.
En nog iedere dag prijs ik mezelf gelukkig dat ik in de gelukkige positie ben dat ik zelf een paard heb, waar ik op 14 jarige leeftijd alleen maar van kon dromen.
En nee, mijn paard is ook zeker geen wedstrijdpaard maar een oude manegeknol die ik ook 'liever niet naar de slager zag gaan'.
Dan is er maar 1 manier om dit zeker te stellen en dat is het betreffende dier zelf meenemen.

Ik krijg echt de kriebels over mijn rug van bepaalde opmerkingen.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:29

En, wat vond je vader ervan? Het lijkt me inderdaad een goed idee om zelf ook wat bij te dragen door te werken. Waarom is een krantenwijk niks voor jou? Werken is niet altijd leuk hoor...

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 10:27

ik breng der zowieso niet naar de slacht want dat wil ik echt niet!!
ik heb het er met mijn vader overgehad en hij zei: ik kan niet 2 dingen tegelijk en klussen en voorr jou een paard uitzoeken...ik zal erover na denken zei hij nog..!!!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:13

Lees ik het nu goed dat je paard een peesblessure heeft en dat je er nog wel op gaat rijden?
Lijkt me geen goede zaak...

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:17

tja grootte kans dat hij nee zegt een paard hebben is niet niets(verantwoordelijkheid en centjes)
je moet het natuurlijk wel vragen op een manier kan het?
kijk met je ouders naar de mogelijkheden vraag of je er klusjes voor je ouders mee kan doen om mee te ``betalen`` er zijn ook best wel baantjes bij dierenwinkel voor een uurtje op de zaterdag het gaat om het gebaar.
ouders hebben daar meestal wel een zwak voor:)
succses

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:37

kel_tje schreef:
ik breng der zowieso niet naar de slacht want dat wil ik echt niet!!
ik heb het er met mijn vader overgehad en hij zei: ik kan niet 2 dingen tegelijk en klussen en voorr jou een paard uitzoeken...ik zal erover na denken zei hij nog..!!!

Kijk, met deze reden wat ik al zei. Hij heeft er geen tijd voor, hoofd staat er niet naar. Wat jij kan doen? Zoek eens wat paarden op verkoop site's en dergelijke die jou aanspreken. En ga ook eens kijken of je een plekje voor die van jou kan vinden. Zet alles op een rijtje, print het uit, en laat het dan aan je vader lezen. Dan kan hij beslissen of hij het alsnog te veel werk vind, en tja dan heb je pech. En anders bespaar je hem veel werk en laat je zien dat je het echt graag wil, beter kan niet toch!

Elza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 02:42

Mahitri schreef:
Ik begrijp dat je het graag wilt maar aan de andere kant denk ik waarom niet nog 2 jaar wachten?
Tegenover je huidige paard vind ik je instelling erg egoïstisch want je bent alleen maar bezig met wat jíj wilt en dat heeft je paardje ook niet verdiend.
Ook naar je ouders toe vind ik het niet helemaal eerlijk wat je doet. Ze zitten nu midden in een verbouwing en jij wilt met de mededeling komen dat je een ander paard wilt. Lijkt me voor je ouders ook niet echt iets waar ze op zitten te wachten.
Misschien niet helemaal het antwoord dat je graag zou willen horen maar ik zou er nog maar eens goed over nadenken want wat jij wilt gaat niet alleen jou aan.

En dan vind ik dat jij het nóg vriendelijk brengt Mahitri! Ik wordt van dit soort egoïsme ronduit misselijk!!! Een paard is geen wegwerpartikel! Waarom heb je het arme dier dan in eerste instantie gekocht???! Uit je verhaal maak ik namelijk op dat je al wist dat dit dier (om wat voor reden eigenlijk?) al zwakke benen had....

Elza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 02:43

danneke80 schreef:
ja die opmerking stoort me ook ja

en om nog even door te gaan, deze ook:
I_Moondance schreef:
De mensen die je 'verwend' vinden, weten niet hoe het is om een eigen pony/paard te hebben.

Ik vind TS ook vrij verwend overkomen en ik heb ook een eigen paard die ik van mijn eigen geld betaal waar ik zelf voor moet werken iedere dag.
En nog iedere dag prijs ik mezelf gelukkig dat ik in de gelukkige positie ben dat ik zelf een paard heb, waar ik op 14 jarige leeftijd alleen maar van kon dromen.
En nee, mijn paard is ook zeker geen wedstrijdpaard maar een oude manegeknol die ik ook 'liever niet naar de slager zag gaan'.
Dan is er maar 1 manier om dit zeker te stellen en dat is het betreffende dier zelf meenemen.

Ik krijg echt de kriebels over mijn rug van bepaalde opmerkingen.

Zoals ik hierboven al aangeef: IK OOK! Boos!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 03:41

Jeminee wat een stelletje pinnekoppen bij elkaar hier zeg!!

Grote meid hoor met zn alle een meisje van 14 afzeiken op alles wat ze zegt.

Ik ben gelukkig wel zo verwend dat ik van mijn ouders een pony kreeg (inmiddels hebben we er 5) en prijs mezelf daar ook iedere dag gelukkig om.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 08:48

TAO-->YRT

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 16:12

Charaz schreef:
Jeminee wat een stelletje pinnekoppen bij elkaar hier zeg!!

Grote meid hoor met zn alle een meisje van 14 afzeiken op alles wat ze zegt.

Ik ben gelukkig wel zo verwend dat ik van mijn ouders een pony kreeg (inmiddels hebben we er 5) en prijs mezelf daar ook iedere dag gelukkig om.

Dat vind ik eigenlijk ook. Wat is er toch mis mee dat ze amibitie heeft en verder wil in de sport?
Mijn meiden hebben ook eigen ponies/paarden en als ze serieus in de sport zouden gaan, zou ik het helemaal niet raar vinden dat ze daar een geschikt paard voor zouden willen hebben.

Ik proef een beetje jaloezie.....

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 16:45

Heb ff door je topic heen gescrollt.

Is je paard braaf? Kan je haar dan niet 'uitlenen' aan de manege dat ze afentoe in beginners/gehandicapten lesjes kan lopen? Of misschien wel aan een gehandicapten manege schenken. En als je het financieel tog red om 2 paarden te houden, wat dacht je dan van een verzorgstertje? Zo weet je ook zeker dat ze niet naar de slacht gaat Lachen.

Vragen of je ouders een keer tijd voor je hebben, en dan gewoon vertellen aan je ouders dat je een nieuw paard wilt voor wedstrijden. Ook vertellen waarom, wat je van plan bent met je huidige paardje etc. alles goed onderbouwen dus. Als je ouders dan nog zeggen; over 2 jaar krijg je pas, leg je er dan gewoon bij neer en geniet nog even van het paard wat je nu hebt. Lachen Wie weet wil je over 2 jaar wel stoppen met paardrijden en zoniet, de wedstrijden zijn er dan ook nog wel Knipoog. En misschien kan je in de tussentijd les nemen op een ander paard (1x per week ofzo) dan blijf je alsnog doorgroeien en leren & dan ben je over 2 jaar helemaal klaar voor je nieuwe paard.

En bij je volgend paard wel laten keuren enz, en als er iets mis is, ookal is die nog zo lief en mooi, niet kopen! anders heb je wss hetzelfde als nu Knipoog

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 17:00

dankje wel voor jullie reactie's...!!
ik heb trouwens een soort van baantje gezocht:P ik moet elke week de auto van mijn oom wassen en stofzuigen en dan verdien ik €7,50..!!!

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:44

Nou super voor je! Kun je alvast geld bij elkaar sparen. Wie weet zijn er meer mensen die dit soort klusjes voor je hebben en kun je hier en daar nog meer verdienen.

@Diabolo: Ik heb heel netjes gezegd wat mijn mening is en dat heeft niks te maken met jalouzie. Anders zou ik haar over 2 jaar nog geen paard gegund hebben. Er is niks mis mee als je ook eens een andere kijk op je verhaal hoort/leest. Dan kun je (ook als 14 jarige) daar eens over nadenken.
Nu wordt er van iedereen die vindt dat ze best nog even kan wachten (overigens is zit daar niemand bij die haar geen sportpaard of sportcarrière gunt) dat ze jaloers zijn of dat we een 14 jarig meisje niet zo mogen veroordelen.

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:53

Hey

er is altijd wel iemand die het paardje van je over wil kopen. Dan moet je er duidelijk bij zeggen dat hij niet meer geschikt is voor het harde werk, en zal de prijs hier ook naar moeten zijn, maar zeg nou zelf een goede plek is toch ook een vereiste. Ik zal als ik jou was eerst zaorgen dta je oude pony een goede plek heeft voor je aan een nieuwe gaat denken. Anders krijgt ook de oude niet meer de verzorging die hij verdient. als je echt verder wil lijkt het me wel dat je ouders het wel zullen snappen

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:47

kel_tje schreef:
ik heb een 14 jarige andalusier die erg zwakke benen heeft waardoor ik geen dressuur wedstrijden kan rijden. en ik wil super graag dressuur wedstrijden rijden buiten de manege om. en nu heb ik op internet een paardje gezien dat alles heeft wat ik zoek.
alleen mijn vader en moeder weten niet dat ik eigelijk een nieuw paard wil. wij zijn nou aan het verbouwen thuis, en mijn vader doet alles zelf. mijn moeder heeft toen gezegt dat als we met de verbouwing klaar zijn gaat mijn vader met mij een nieuw paard zoeken, maar de verbouwing kan nog zeker 2 jaar duren en ik wil daar niet op wachten natuurlijk.
nu wil ik aan mijn vader vertellen dat ik een nieuw paard wil waarmee ik wel wedstrijden kan gaan rijden. ik wil natuurlijk wel dat mijn paard een baasje krijgt die goed voor der zorgt. alleen ik denk niet dat iemand aan paard wil met erg zwakke benen, dus dan word het eigenlijk een soort gezelschaps paardje.
maar ik weet eigelijk niet hoe ik het aan mijn vader moet vertellen dat ik een nieuw paard wil, dus misschien weten jullie hoe iik het het beste aan mijn vader kan vertellen???? of zoekt er iemand nog een gezelschaps paardje waar je nog wel een paar keer in de week op kunt rijden??!!
ik hoop dat iemand een oplossing heeft!!
ik weet trouwens niet of het hier goed staat!

nou jawel
er zijn toch recreatie ruiters die zo'n paard nemen voor bosritjes.
of naar een kleine manege.
ik weet neit hoe je paard zijn karakter is maar msichien zoude kinderen hem willen.
nou die rijden nog niet heel actief vaak.
genoeg optie's denk breed.
zeg gewoon pap ik wil is met je praten want ik wil graag een nieuw paard.
ik zou je paard graag kopen maar ik kan geen 800 euro betalen per maand puur voor stalling.
en ik heb al een pony van 24 sorry ik zou echt graag willen

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:40

Het is wel een eerlijke deal ;;
Je verkoopt de jouwe en krijgt hiervoor eentje in de plaats ...
Mijn vriendin had haar pony verkocht was ook al vrij oud boven de 20 geloof ik !
Die hebben ze verkocht naar zo een soort van Vakantiehuis camping zo een soort en daar staan meerdere pony's kunnen de kinderen zonder zadel zo een beetje stappen en draven
Pony is daar heel erg gelukkig ...