Adrienne schreef:Om het nog wat duidelijker te maken hoe weinig een buigproef zegt zet ik het verhaal van mijn paard hier neer voor je. Toen mijn zus en ik ons paard Raci gingen kopen hebben we haar volledig laten keuren alles was goed geen stapje verkeerd op de buigproeven. Een goed jaar later krijgt ze problemen er zijn ontelbare buigproeven gedaan. Nooit ging ze ook maar 1 stap kreupel op zo´n buigproef. Toen er uiteindelijk foto´s gemaakt werden bleek ze HKO te hebben. Ze had dus echt wel kreupel moeten gaan op zo´n buigproef! Het zegt dus helemaal niks. Het kan een indikatie geven maar geen garantie.
Tja, ik ken nog zo'n geval..... Mijn vriendin kocht een paar jaar geleden een 4,5 jarige ruin. Klinisch gekeurd en gaf geen kik tijdens de buigproef, ongeveer een jaar later begint hij chronisch kreupel te lopen. Na weken aanmodderen heeft ze foto's laten maken: HKO in beide voorbenen. Later hoorden we van iemand anders die dat paard al van jongsaf aan kende (en ook had ingereden) dat hij dus wel vaker kreupel liep.... toen al