kinderen rijden stiekem op onze paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: kinderen rijden stiekem op onze paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:03

in ieder geval het bordje ''verboden toegang ophangen'' dan heb je al meer rechten mocht er iets van komen.
Daarnaast is het misschien wel een idee naar de mensen in de buurt te stappen om te vragen wie ze zijn, en flink stroom erop, dat wil ook nog wel eens afschrikken.

Wij hebben land tegen het dorp aan liggen en als we gemaaid hebben dan komen alle kinderen uit de buurt dikke bulten gras maken. Paar jaar geleden waren ze zelfs zo brutaal dat van alle wiersen die we hadden gemaakt ze achter ons aan kwamen en daar nog weer eens extra grote bulten van gingen maken.
De jongen die op de opraapwagen zat is in volle vaart over het land heen gereden achter ze aan. gauw de handrem aangetrokken, alles stond nog aan en te piepen, en is met een noodgang achter ze aan gerend. Even later stond ie bij die mensen in huis boven op de overloop. Ze zijn allemaal zo geschrokken dat het nog nooit weer is gebeurd.

capopjekop

Re: kinderen gaan op onze paarden rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:06

Niine schreef:
Booh wat erg. Inderdaad iets lastigs haha. Misschien samen afspreken 1 x in de week ofzo. Maarja eigelijk mag het gewoon NIET;

Dat zou ik uit principe al niet eens doen. Ik heb geen zin om tijd te stoppen in zulke brutale kinderen. Mss kun je ze een keer opwachten en dan volgen, dan kun je hun ouders eens duidelijk maken dat je dit niet pikt. En wijs ze op de gevaren, want jij bent dadelijk nog aansprakelijk ook als er iets gebeurd.

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:07

op heterdaad betrappen en thuis brengen voor een gesprek met hun ouders Duivel
een beetje ouder vind dat denk ik niet zo leuk Knipoog
bordje met verboden toegang ophangen, lijkt me ook een goed begin.
en ja als ze hier niet naar willen luisteren moeten ze maar voelen!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:10

Ik zou ook niet 1x in de week toestaan om ze maar rustig te houden ofzo het zijn JOUWN paarden en niet die van iemand anders ze horen er gewoon vanaf te blijven ja aaien van achter het hek oke daar kun je niet veel tegen doen maar voor de rest moeten ze opzouten Tong uitsteken

Dat er zulke brutale kinderen zijn zeg sjonge jonge
ik heb ook een Fjord ook echt een knuffelkont moet er niet aan denken dat er iemand zomaar bij het land op gaat en al helemaal niet erop gaat zitten ik zou echt super pissig zijn.. heb mijn fjordje aan huis staan gelukkig..

Denk dat je idd het beste een bord kunt ophangen met verboden toegang..

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:13

sowieso het ingangshek omwikkelen met prikkeldraad en slot erop, maakt het al een stuk minder aantrekkelijk om erover heen te klimmen.

Bord verboden toegang artikel zoveel. Moet wel zo'n officieel bord zijn anders doet de politie vaak niks.

Iemand inschakkelen die vlakbij de wei woont die jou kan bellen als die schattige meisjes weer in de wei komen. jij belt de politie... en moet je eens kijken wat er gebeurd.

Hopenlijk halen ze het prikkeldraad ook nog om het hek weg, dan is er ook nog vernieling van jouw eigendommen in het spel.

Het mooiste zou zijn om een beste flik stroom op het hek te zetten, maar las ergens dat dat niet kan. Erg jammer....

Als het basisschool kinderen zijn, dan zijn ze op woensdagmiddag vrij. Misschien denken ze dat jij dan aan het werk bent o.i.d.

Aanpakken die r*tkinderen. En goed ook, dat ze het voor eens en altijd afleren.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:15

SecretLIN schreef:
Ik zou ook niet 1x in de week toestaan om ze maar rustig te houden ofzo het zijn JOUWN paarden en niet die van iemand anders ze horen er gewoon vanaf te blijven ja aaien van achter het hek oke daar kun je niet veel tegen doen maar voor de rest moeten ze opzouten Tong uitsteken

ik heb ook een Fjord ook echt een knuffelkont moet er niet aan denken dat er iemand zomaar bij het land op gaat en al helemaal niet erop gaat zitten ik zou echt super pissig zijn.. heb mijn fjordje aan huis staan gelukkig..

Ze heeft al een vinger toegestoken door te zeggen dat ze de pony's best mogen aaien, maar die kinderen hebben haar hele hand genomen en besloten lekker op de pony's te rijden.

Sorry hoor, maar dan heb je mij over de zeik.

Het zijn toch HAAR pony's. Dus moet zij haar pony's maar opofferen om een stelletje onopgevoede kinderen rustig te houden???

Nee dat gaat mij te ver, veel te ver.

Opvoedkamp daar moeten ze heen in de zomervakantie. Leren dat ze met hun klauwen van andermanseigendommen af moeten blijven.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:19

OMG Stoom uit je oren ik zou verschrikkelijk boos worden !
Dat doe je toch niet ! Zomaar op iemand anders paard gaan zitten ...
Je gaat sowieso al niet zomaar in de wei van iemand anders maar er dan nog eens op gaan zitten ?!
Ja ik had dan ook gewild dat de pony's er bokkend vandoor gingen en dat die meisjes op hun teut vielen. Dan hadden ze hun lesje wel geleerd.
Maar ja met boos worden los je eigenlijk niks op dus ik zou ook w8en tot je ze weer eens ziet in de wei & ze dan bij hun haren vast grijpen & zeggen dat ze je naar hun ouders moeten brengen. En dan hou je een vriendelijk gesprekje met de ouders.
Eens zien wat die ouders daarvan zeggen ...haha ...die weten het waarschijnlijk niet eens.
Hou je ons op de hoogte ? Haha!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:58

Jeetje dit is wel heel extreem Bloos! Ik heb alles gelezen en er zijn veel goede reacties geplaatst met wat je eventueel zou kunnen doen TS(Of je hebt het al gedaan).
Zelf zou ik dit ook niet pikken. Mijn paard is net zo'n goedzak en mag iedereen Nagelbijten / Gniffelen . Maar staat gelukkig op een pensionstal waar niet zomaar mensen komen.

Ben benieuwd hoe het afloopt of is afgelopen..

tender_yon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:14

o lieve help wij hebben dit dus met noze hoefbevangen pony gehad een jongen een meisje zaten samen op zijn rug en probeerde door het zand met hem te crossen
ik ben zo ontzettend uit mijn plaat gegaan heb ze afgezet bij de politie en die zelfde dag onze pony weer vlakbij huis gezet
onze pony liep echt ontzettend kreupel

ik zou er echt werk van maken !!!!!!!!!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:31

Nou, wat een idioten Stoom uit je oren
Ik ben zelf ook vruger een keer door een hek geklommen om een
poown te aaien. (van zn leven niet dat ik zomaar op vreemden
stapte, veel te bang voor, nu nog btw Nagelbijten / Gniffelen ) maar toen ben ik
letterlijk en figuurlijk door het hek weer naar buiten gestampt.
Door schade en schande weet ik dus, dat dit beter helpt dan
schrikdraad bordjes of weet ik het veel.
Misschien is er iemand in de buurt die niet zon lieve pony heeft
(geen shetlander, dan vallen ze niet hard genoeg ) die wel bokt
en er vandoor gaat als ie zonder zadel wordt gereden, waar ze
nog een weilandje voor zoeken? Zo zouden jullie elkaar kunnen
helpen misschien.

Ben benieuwd wat de voorderingen zijn.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:33

paardje2005 schreef:
SecretLIN schreef:

Ze heeft al een vinger toegestoken door te zeggen dat ze de pony's best mogen aaien, maar die kinderen hebben haar hele hand genomen en besloten lekker op de pony's te rijden.

Het zijn toch HAAR pony's. Dus moet zij haar pony's maar opofferen om een stelletje onopgevoede kinderen rustig te houden???

Opvoedkamp daar moeten ze heen in de zomervakantie. Leren dat ze met hun klauwen van andermanseigendommen af moeten blijven.

Uhm als je mijn vorige post leest hierboven zeg ik presies hetzelfde als jou Knipoog

xx_Naomi_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:34

Je moet ze echt even goed en hard aanpakken ... En er zitten
idd. goede ideeën tussen.
succes

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:42

paardje2005 schreef:
SecretLIN schreef:

Uhm als je mijn vorige post leest hierboven zeg ik presies hetzelfde als jou Knipoog[/quote]

Ik meende dat ik las 1 keer in de week toestaan. Mijn excuses...niet goed gelezen komt door de hitte mijn hersens verwerken alles niet zo goed meer met 33 graden.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:46

Bloos! Dat hoeven ze bij mijn paarden echt niet te proberen! Die zijn braaf hoor, daar niet van, maar als ik ze betrap ben ik niet meer zo braaf! Extreme duivel Schijnheilig Onze paarden staan momenteel ook op een stuk langs een zandpad in plaats van achter de boerderij omdat het gras op is. In het voorjaar staan ze daar ook altijd en ik heb in april een man midden in het weiland aangetroffen die daar helemaal niets te zoeken had. Volwassen kerel he, 45 ofzo. Toen was ik ook allesbehalve aardig en ik heb hem het weiland uit gestuurd. Hij vond dat ie niets verkeerd deed, wilde de paarden van dichtbij bekijken. Ik vond dat dat ook wel van achter het hek kon, waar hij overheen was geklommen. Zegt ie: zijn het jouw paarden dan?! Toevallig wel ja. Wat een eikel!

Nu hangt er bij ons dus ook een verboden toegang bordje, die officiele kan je voor een paar euro kopen bij de Welkoop/Boerenbond. En er zit nu een stroomdraadje boven het hek langs, hopelijk schrikt dat wat af.

Ik zou die kinderen stiekem naar huis volgen, weet je meteen waar ze wonen en kan je met hun ouders spreken. Wat iemand anders ook al zei: de ouders weten waarschijnlijk van niks, of die meiden beweren dat het hun verzorgpony's zijn.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:04

Ga iig. foto's maken als je ze betrapt. Dan heb je iig bewijs dat ze in de wei zijn geweest.
Ik denk dat die ouders anders gaan zeggen; ja die vrouw liegt wij zijn niet in haar wei geweest..
Sommige (imo. rare) ouders geloven hun kinderen vaak ook nog Verward
Ik zou ook een bordje ophangen of ze op heterdaad betrappen en dus foto's maken. En als ze dan weg rennen de foto's uitprinten en langs de deuren gaan van wie deze kinderen zijn Knipoog

Succes ermee

elizevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:07

er vervelend, ik heb het zelf ook weleens meegemaakt, die kinderen zijn zo paardengek dat ze er niet eens meer bij na denken! maar ik hoop het niet nog een keer mee te maken! toch hoor ik het nog regelmatig van vrienden/bekenden dat er onbekende kinderen op/om hun paarden zooien! tja..

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:15

pfffff ... ik weet meteen weer waarom ik de paarden absoluut aan huis wil hebben! Scheve mond
het is al een paar keer gezegd, maar als er wat gebeurt terwijl die meiden met je paarden bezig zijn, ben JIJ aansprakelijk.
bordje 'verboden toegang ...' aan het hek, hangslot erop en alle andere tips die hier al gegeven zijn om de weide af te schermen, plus het picknicken om ze op heterdaad te betrappen en mee te nemen naar hun ouders.
verder zou ik nu al naar de politie gaan en 'klacht tegen onbekenden' indienen (heet dat in NL ook zo?).
ALS er dan iets gebeurt, heb je een stok achter de deur.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:03

wat betreft een bokkende pony, noordwijk en leiden is niet zo ver uit elkaar, ik wil gerust mijn pown daarvoor lenen. daar ga ik zelfs na 7 jaar niet harder dan stap zonder zadel want ze knikkert je er dondershard af

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:12

Het ergste is nog, dat als die meiden per ongeluk wel door een hoef van jouw pony geraakt worden om een of andere reden. Dan zullen die ouders jou wel snel weten te vinden. Want je bent als eigenaar aansprakelijk voor de schade die een van jouw pony's toebrengt aan derden.

Balen.
Ik hoop dat je er snel achter komt wie die meiden zijn.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:13

Ik hoop dat je er snel achter komt.. had laatst toen ik notabene in t land aan t rijden was! Een jongetje die zo onder het draad even het land in liep op de skippybal (voor de paarden) te pakken..Ben met paard en al achter hem aangegaan.. Naam op de bal gezet..

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:47

janouk schreef:
Het ergste is nog, dat als die meiden per ongeluk wel door een hoef van jouw pony geraakt worden om een of andere reden. Dan zullen die ouders jou wel snel weten te vinden. Want je bent als eigenaar aansprakelijk voor de schade die een van jouw pony's toebrengt aan derden.

Dit is inderdaad een heel vervelend probleem, zeker als de meiden jonger zijn dan 14 jaar Ja .

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:13

Dat hebben ze bij ons op stal ook gedaan, en toen heeft dat meisje dus op een shetlandveulen van nouja 5 MAANDEN gereden!!!
ze is er bij haar nekvel afgetrokken, en een gesprek met ouders door eigenaar, en een toegangsvorbod op stal, ik heb verder dus ook geen idee wat je er aan kan doen! waar ze het lef van daan halen!! En jij bent dan nog verantwoordelijk ook!
ongelooflijk, zlefs als je waarschuwt Boos! Misselijk Nors opkijken

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:29

janouk schreef:

Maar is dat ook zo als ze in hun eigen weiland staan en die meiden daar helemaal niet mogen komen?
Dan zijn de pony's daar toch de "baas"?

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:33

vergeet het maar, jij blijft zelf altijd aansprakelijk!
raar maar waar.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:35

Ikzelf ben 13 jaar, en zou dit nooit van mijn leven doen.
Helaas zitten er eigenwijze kinderen tussen, ik herken ze wel wat ja.
Die in een echte penny droom leven, alles is zielig behalve hun manier.
Ik zou er inderdaad een keer lekker een dagje zitten, krijg je ook meteen een kleurtje.
Zodra die meisjes erzijn, dwing ze mee naar hun ouders en ga een gesprek aan.
Stroom vind ik ook een erg goed idee, maar plaats dan wel overal stroom, want ze zoeken de domste plekjes op om in de wei te komen.
Het bordje verboden toegang zou ik ook zeker doen.
Misschien aan de buren vragen of die op willen letten, en zodra ze er zijn, zweep meenemen? (Flauw Clown ).
Maar zodra de buurman jou informeerd dat ze er zijn, gelijk op stappen en aanpakken die boel.
Ik vind het ook niet slim dat je in het begin al hebt gezegd dat ze best mogen knuffelen.
Het is jouw wei, het zijn jouw pony's, en daar moeten hun van af blijven.
Ikzelf gaf (toen ik nog verzorgpaardloos was) wel eens wat brood aan de paarden daar ik langs fietste, maar daar bleef het bij, misschien een aai over de bol, maar bleef uit de wei.
Ik vind het gewoon brutaal.
Vergelijk dit eens met school.
Als ze op school brutaal zijn, krijgen ze straf, misschien een uurtje.
Hun doen brutaal, en gaan gewoon jou wei in, en verdienen straf.