Paardenmensen en "Mensen met Paarden"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opgeheven

Re: Paardenmensen en "Mensen met Paarden"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:04

daardoor val ik gelukkig nog in de groep "paardenmensen" hahaha...ik heb het echt niet in mijn hoofd hoeven halen om het op te geven met mijn pony destijds..zo tegendraads maar n atwee jaar ging hij door het vuur voor me..nu heb ik wel " geselecteerd" op gebruiksgemak van het paard Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:05

suleilitha schreef:
De probleempaarden die ik ken, waren NH-paarden....

NH-paarden? Wat zijn dat voor paarden? Heb je een foto? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:06

Ik heb geen foto's, nee.
Wel kan ik je vertellen dat het de nodige tijd in beslag nam om het spul een beetje behoorlijk te heropvoeden en er weer wat bespiering op te krijgen. Om over de kosten van de hoefsmid nog maar te zwijgen...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:06

wat mooi dat iedereen het er mee eens is,schijnbaar zijn er dus helemaal niet zoveel mensen met paarden als in het stukje doet lijken..........(ahum)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 17:07

JoviBan schreef:
runningkawa schreef:
Jovi
En mijn antwoord daarop is volmondig ja Lachen

De probleem paarden rijzen de pan uit....
...of was het dan eigenlijk probleem mensen? Tong uitsteken Clown

Vroegah kocht je als 12 jarige geen pony als je vader en moeder niet in de paarden zaten
Nu wel....
Ouders denken dat het een hond is oid.... hebben er ook geen verstand van...
Zie de topics hierover op bokt (en natuurlijk irl)

Helemaal waar, dat gebeurt zeker.

Maar die "probleempaarden", waar komen die vandaan? Zijn dat wellicht ook de afgedankte "sportpaarden" van al die gedreven "paardenmensen"?
Nadenkertje. Knipoog

Oh, die zullen er ook wel tussen zitten hoor, laten we elkaar nu geen mietje gaan noemen.

Maar die zullen er erg weinig zijn, aangezien ik die afdankers weer onder de categorie mensen met paarden schaar... van die wannabees die het LDR rijden willen uittesten aangezien Anky daar ook mee scoort, allerlei materiaal er op- en aan knopen... en dan maar verzet kweken wat er heel moeilijk weer uit te rijden is.. tja, en dan is paardlief opgebruikt en worden ze de handel in gedaan.... krijg je dat.

Maarrrrrr.... grootste probleem, als je het mij vraagt, van deze generatie paardenliefhebbers: jonge paarden! Tegenwoordig moet er persé als kindlief 10 manegelessen heeft gehad een 4 jarige van Jazz aangeschaft worden, want dat is een potentiële natuurlijk, en dat is vragen om ellende.

Wederom is het circeltje rond: ervaring, te heet paard, tadaaa - pobleem geboren!

Ik kan er uuuuren over doorgaan, helaas bikkelharde realiteit.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:07

runningkawa schreef:
Vroegah kocht je als 12 jarige geen pony als je vader en moeder niet in de paarden zaten
Nu wel....
Ouders denken dat het een hond is oid.... hebben er ook geen verstand van...
Zie de topics hierover op bokt (en natuurlijk irl)

Ik kreeg als 12 jarige een pownie, had al wel 6 jaar manege ervaring Haha! Haha! Haha! mijn ouders konden het woord paaght niet eens schrijven zoveel verstand hadden ze ervan........ en ik had ook nog helemaal geen begeleiding, geen les (want ik wist het allemaal al wel) stond bij een boer op het land, ik had de naast liggende leegstaande boerderij gekraakt om een stalletje in te maken Lachen

en ik heb ongelovelijk mazzel gehad met het dier, want die was me toch lief, vergevingsgezind en hielp me echt overal mee Lachen Lachen maar om nou te zeggen dat het verantwoord was........... nah, nee Haha! Haha!

ik had gewoon het geluk een hele makke makkelijke lieve pony te treffen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:08

Snoevie schreef:
wat mooi dat iedereen het er mee eens is,schijnbaar zijn er dus helemaal niet zoveel mensen met paarden als in het stukje doet lijken..........(ahum)

Ik denk dat er niet veel mensen met paarden op bokt zitten. Eerder paardenmensen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:08

waarom is dat een nadenkertje?

Ik ben niet van mening dat iemand die in de sport zit meteen een paardenmens is... Lachen
Net zo min als iemand die niet in de sport zit meteen een paardenmens is.

Paarden mensen zijn imo mensen die een paard begrijpen door naar hem te kijken en te luisteren.
Een soort van instinct hebben waarom een paard iets doet wat hij doet.
Is het angst, of is het dominantie.
Komt het vanuit karakter, of uit onbegrip, of uit pijn
(en zo kun je wel doorgaan)
Dat zijn dingen die paardenmensen door hebben
Sport of niet? Maakt imo niets uit Lachen

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:09

Snoevie schreef:

Dat vind ik idd ook het mooiste van dit soort topic's ; iedereen hier rekent zichzelf onder 'paardenmens' hihi terwijl ik zeker weet dat misschien 10% het is.... Haha!
Maar á la, zolang je plezier hebt in je hobby Knipoog

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:09

Sommige mensen zijn van nature paardenmensen, andere volgen eerst een opleiding Slim

Btw Barmat heb weer nieuwe foto's van Alan Vingers aflikken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:10

JoviBan schreef:
[Helemaal waar, dat gebeurt zeker.

Maar die "probleempaarden", waar komen die vandaan? Zijn dat wellicht ook de afgedankte "sportpaarden" van al die gedreven "paardenmensen"?
Nadenkertje. Knipoog

Nee dat zijn de afdankertjes van mensen met paarden Haha! Haha! Haha! het huidige sportpaard is voor de paardenmens echt niet lastig hoor Lachen

areke

Barmat schreef:
IndianLady schreef:
Barmat ik ken inmiddels je humor en topics een beetje en ondanks dat er een serieuze ondertoon aan zit kan ik wel degelijk het sarcasme gemakkelijk onderscheiden. En idd een heleboel mensen voelen zich aangesproken. Dan is mijn vraag, waarom voel je je aangesproken?

Dan zal er ergens toch wel een schoen staan die gepast moet worden zeg ik altijd Haha!

Waarom ik me aangesproken voel, zal het even uitleggen.
Niet vanwege die schoen.

Het ik kom met de vraag hoe bepaal je of iemand paardenmens is of een mens met paarden, geef mezelf als voorbeeld, mn paard staat voorop krijgt goed spul, wordt nagekeken krijgt dr inentingen noem maar op, veel dingen die somige mensen niet eens elk jaar laten doen.
Geef aan dat ik ook setjes heb, puur als VOORBEELD.

KOmt het dus blijkbaar over alsof ik het stukje helemaal verkeerd begrijp, terwijl ik het stukje prima begrijp.
Ik geef net als jou Barmat gewoon een voorbeeld.
Waarschijnlijk zitten we gewoon op 1 lijn, ik geef een voorbeeld met setjes en jij, jij mag het wel en ik niet?

Volgende keer stel ik gewoon mijn vraag en zal ik er geen voorbeeld meer bij zetten zodat er geen onduidelijkheid meer is.

Heb trouwens een paar mensen zien posten met mooie duidelijke voorbeelden van mensen met paarden.

Snoevie

Miss_Montana schreef:
Snoevie schreef:

Ik denk dat er niet veel mensen met paarden op bokt zitten. Eerder paardenmensen Lachen

daar twijfel ik dus weleens aan!

verder vind ik de openingspost goed geschreven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:11

Mooi beschreven en Ó zo waar! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:13

Mooi, dan zijn we het iig eens over de afkomst van die "afdankertjes". Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:13

Snoevie schreef:
daar twijfel ik dus weleens aan!

Vandaar dat ik ook zei 'niet veel' ROFL Maar idd, als je sommige topics leest ga je er serieus aan twijfelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:14

Miss_Montana schreef:
Snoevie schreef:

Ik denk juist andersom...
Natuurlijk is niet alles makkelijk te beoordelen achter de pc...maar kan een paar paarden mensen opnoemen...maar imo heeeeel veel mensen met paarden Lachen

En niet dat dat meteen slecht is hoor (denk dat dat teveel mensen denken en daarom meteen fel reageren)
Als een mens met paard zich goed laat adviseren door eeen paardenmens, niet te verwaand (niet het goede woord) is om daar hulp te vragen, is er toch niets aan de hand? Lachen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:14

Areke, ik ken je niet en ik weet niet of jij paardenmens of mens met paard bent. Maar ik weet wel dat jij mensen met paard kent op de stal waar je staat. Iedereen kan zo 10 voorbeelden hier opschrijven. Maar daar gaat het niet. Dit topic zet je gewoon aan het denken. Ben ik een paardenmens of mens met paard?
Het is eigenlijk best wel eens goed dat we onszelf deze vraag stellen. En wat je daaraan doet is geheel aan jezelf.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 17:16

Ik moet eerlijk bekennen dat ik in mijn leven ook nog niet zoveel paardenmensen ben tegengekomen...

Degegenen DIE ik ben tegengekomen, staan wel voor de rest van mijn leven in het geheugen gegrift Haha!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:16

Iedereen doet het op zijn of haar manier. En ik denk dat er meer mensen zijn die alleen maar het beste willen voor hun paard en hun best doen om het dier zo goed morgelijk te begrijpen.Je hebt altijd de excessen hierin. Goede instructie voor de nieuwe generatie is ook belangrijk..hoe is het daar eigenlijk mee gesteld. Al die zogenaamde " instructrices" zonder papieren die hordes kinderen gaan lesgeven in het paardrijden. Kijk elkaar helpen is niks mis mee maar daar ligt ook nog veel te veranderen denk ik

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:17

Mooi geschreven! Er zijn maar weinig probleempaarden, we hebben in Nederland een overvloed aan probleemmensen (Ja, mijn paard doet dit, mijn paard doet dat, ojaa joh, en jij dan?) Als er 1 ding is wat ik van Mouse fantastisch heb geleerd is dat het 9 van de 10 keer aan mij ligt, zoek het eeeerst bij jezelf en dan bij je paard!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:18

Barmat ,ik vraag me af tot wie jij jezelf rekent????
Als paardenmens of als mens met paard????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:19

KiekKiek schreef:
Mooi geschreven! Er zijn maar weinig probleempaarden, we hebben in Nederland een overvloed aan probleemmensen (Ja, mijn paard doet dit, mijn paard doet dat, ojaa joh, en jij dan?) Als er 1 ding is wat ik van Mouse fantastisch heb geleerd is dat het 9 van de 10 keer aan mij ligt, zoek het eeeerst bij jezelf en dan bij je paard!

Verdisneyficatie is dat toch?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:19

Citaat:
Het ik kom met de vraag hoe bepaal je of iemand paardenmens is of een mens met paarden, geef mezelf als voorbeeld, mn paard staat voorop krijgt goed spul, wordt nagekeken krijgt dr inentingen noem maar op, veel dingen die somige mensen niet eens elk jaar laten doen.
Geef aan dat ik ook setjes heb, puur als VOORBEELD.

maar dit maakt je dus geen paardenmens Haha! Haha! tuurlijk zorg je goed voor je paard, absoluut Haha! maar dit maakt je geen paardenmens.......

een paardenmens is iemand die instinctief het goede doet, instinctief weet of iets uit dominantie of angst gebeurd, instinctief weet of er een aai of een skup nodig is, iemand die geen discussies met een paard aangaat, iemand die een natuurlijke aanleg heeft om net dat stukje wat nodig is boven een paard te staan om een goede/gezonde relatie te hebben.

Of je wel of niet in setjes rijd, de entingen op tijd doet, aan NH doet, met S&T rijd of wat dan ook voor een sjit, dat is helemaal niet aan de orde Lachen

gizmo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:20

Wauw hé mooi geschreven hoor! Goed verwoord! Tja ik zat erover na te denken en ik bedacht me dat ik zelf zo'n 15 complete setjes heb. Tong uitsteken Ik denk zelf dat ik niet helemaal een paardenmens ben. Ik voel niet bij elk paard hoe hij zich voelt. Natuurlijk zie ik het of hij blij is of juist helemaal niet maar ik zou je niet een grote omschrijfing kunnen geven van een afstand bekeken. Maar als ik denk aan mijn eigen paard zou ik je op 100 meter afstand kunnen vertellen hoe hij zich voelt en ik denk dat dat ook voor hem geld. Als ik verdrietig ben is hij altijd lief en knuffelig! als ik blij ben is hij vaak ontdeugend en wil hij graag spelen. Misschien is mijn paard gewoon heel duidelijk maar je kan echt zien aan zijn ogen als iets hem dwars zit. Als hij kreupel is hoef je niet naar zijn benen te kijken dat zie je in zijn ogen. En als ik met m'n paard ben voel ik mij echt een paardenmens. Maar moet ik bijv. iemands sportpaard rijden die opgezadelt en wel klaar staat voel ik mij geen paardenmens. Ik rij hem natuurlijk eerlijk maar "het" gevoel is er dan gewoon niet.