heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Themba

Re: heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:03

Zo vaak.. vooral na 1 val dat ik mijn bekken gebroken had.. maar 1 maal besmet en je komt er niet meer vanaf.. nu de beslissing genomen om eigen paardje te gaan kopen kan ik nog meer genieten.. Haha!

phiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:05

Nee, nooit echt serieus. Hoogstens n keer geroepen als ik er n keer naast lag ofzo, maar nooit gemeend

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:06

Ik wel..
Toen ging het heel slecht op de manege..
Maar verder eigenlijk nooit, het is gewoon iets waaraan je verslaafd raakt Tong uitsteken

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:48

Ik heb vroeger wel besloten om te stoppen met paardrijden en met paarden, alleen was dat om persoonlijke redenen en kwam ik er na een jaar achter dat ik niet zonder paarden kon. Heb toen gedaan wat ik altijd wou: paardenhouderij mbo volgen. Ik zal waarschijnlijk niks aan mijn diploma hebben als het gaat om werk. Maar ik ben ontzettend blij en trots dat ik het wel heb gedaan ondanks dat veel mensen het me afgeraden hebben. Het heeft me heel veel ervaring opgelevert. Nu rij ik 1x in de week op de manege in een privéles op een manegepaard en overweeg een eigen paard te kopen. Het blijft in me zitten en hoort echt bij me. Zodra ik ergens een paard zie denk ik: Yes, paard! Haha! dat heb ik nu nog na 23 jaar en ik hoop dat ik dat blijf houden.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:50

heb een heel zwaar ongeluk gehad, en zelfs toen ging ik er weer op (mijn vader wilde dat eigenlijk niet)

met datzelfde paard is het op een gegeven moment weer misgegaan, en toen ook wist ik dat ik zou blijven rijden!

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:51

Ja ik heel vaak.
Sinds een ongeluk ben ik alle lol verloren.
Was gewoon te bang geworden.
Elke keer keer weer op het paard geklomen maar het was gewoon niet het zelfde meer.
Elke keer als er weer iets was gebeurt stopte ik weer maar na een maand en soms een week klom ik er toch weer op.
Nu sinds 3 maanden begin ik het eindelijk weer leuk te vinden.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:02

ja, nadat ik een nu nog mee lopende blessure kreeg door een ongeluk met het paard.
maar ik kon toch niet helemaal afkicken en inmiddels rijd ik weer volop

_Sundance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:16

nee, ondanks dat ik laatst gevallen ben met springen en daarbij mijn sleutelbeen heb gebroken ben ik nog lang niet van plan te stoppen!

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:19

nouw sinds ik iets met paardne heb wil ik niks anders meer!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:25

Ik denk er weleens overna...Reden een omdat ik steeds meer pijn krijg door lichamelijke problemen en reden twee omdat ik af en toe angstaanvallen krijg, zelfs te paard. Op zich nog geen reden om te stoppen, maar ik ben verzorger/bijrijder en wil eigenlijk wel nuttig kunnen wezen.
Maargoed, de eigenaar wil me niet weghebben, en als die koppies van de paarden me dan weer aankijken, denk ik helemaal: ach, ik blijf nog effe...

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:28

Heb zo'n twee jaar niet gereden (af en toe een buitenrit in een vakantie, maar verder niet). Wilde graag een eigen paard, maar had hier nog niet het geld en de tijd voor. En het lessen op de manege was ik meer dan zat. Toen ik een verzorgpaard kreeg en deze zo'n 3 keer per week reed en verzorgde ging het weer aardig kriebelen en wist ik dat ik het echt niet meer wilde missen. Inmiddels heb ik alweer twee jaar een eigen paard en die gaat wat mij betreft ook nooit meer weg!

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:28

ik heb er ook wel eens aan gedacht, maar eigenlijk nooit gedaan... was meestal uit woedde, teleurstelling enz..

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 07:40

Ik ben op mijn 17e gestopt met rijden. Ik had toen eindexamenjaar VWO en daar moest wel wat tijd aan besteed worden... Knipoog Ik vond het niet leuk maar ik zag geen andere optie... daarbij kwam ook dat de situatie op de manege niet meer leuk was door allerlei redenen en dat ik doordat mijn moedertje het niet breed had, niet veel lessen kon rijden. Ik wilde echter wel graag beter worden dus ik raakte een beetje gefrustreerd! Ik besloot te gaan studeren en werken zodat ik later alsnog mijn rijkunsten kon verbeteren, maar dan met mijn eigen centjes Knipoog
Maar nee: het virus raak je toch nooit kwijt, hoe lang je ook stopt met rijden!!

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:01

Ja, ik ben toen ook gestopt, maar heb er altijd van blijven houden, maar de manege was ok erg slecht, nu hebben ze een nieuwe eigenaar, en is de manege super, dus ik rijd weer Lachen en het gaat harstikke goed, ik mocht gelijk bij de gevorderden.. Vork

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:49

Ja, na 11 jaar actief te zijn geweest in de paardensport heb ik de stap genomen om te stoppen met paardrijden. Bij de manege wil ik niet meer, en bijrijdpaarden zijn hier schaars gezaaid in de maat die ik met mijn 180 'nodig heb' qua plaatje Lachen

Ik heb mij inmiddels gestort op fitness Tong uitsteken

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:51

Ik heb mijn paard wegens financiele omstandigheden na 6 jaar moeten verkopen , ik mis het nog steeds elke dag en ik mis mijn paardje ook heel erg.
Ik hoop ooit weer eens een paard te kunnen kopen , nu zou ik dat niet willen omdat ik alles met haar zou vergelijken omdat het nog te vers is allemaal

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:53

Ik was als klein meisje gigantisch bang voor paarden Clown Maar mijn zus zat toen op paardrijden, dus ging ik steeds mee naar de manegelessen. Vervolgens toch een keer erop om uit te stappen en toen vond ik het toch heel erg leuk. Ben toen op mijn 8e op manegeles gegaan.

Rij in augustus 9 jaar paard en ik heb nog nooit gedacht om te stoppen Paardrijden is gewoon een onderdeel van mijn leven en zal het voorlopig nog láng niet opgeven

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:07

Ik wel.
Nadat ik voor de 2e keer een maatje weg moest brengen omdat het niet meer ging..
Heb in 2003 afscheid moeten nemen van mijn pony Jerai en toen in 2006 van mijn paard Patty. Beiden na een hele lange tijd proberen of het toch niet goed zou komen.
Uiteindelijk ben ik toch blijven rijden, omdat ik toen al op het paard (Demo) van een vriendin reed en zij echt heel graag wilde dat ik dat bleef doen (doe ik tot op de dag van vandaag nog steeds), maar ik denk dat ik als ik Demo niet had gedaan toen ik Patty in liet slapen, ik echt gestopt was met rijden.
Achteraf ben ik wel blij dat ik dat niet gedaan heb, ik heb er nu wel weer plezier in, maar dat is echt heel lang weg geweest.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:26

Ik ook. Ben nu namelijk pas weer een jaar begonnen na er 3 jaar uit te zijn geweest.
Ik heb het 3 jaar wel ontzettend gemist, en zal nu wel even 3 keer nadenken om weer te stoppen

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:28

Ja!
En iedere keer waneer ik bijna instort en me afvraag waarom ik niet gewoon op tennis zit inplaats van dat ik voor een paard zorg..

Maar ik KAN gewoon NIET stoppen met mijn paard!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:30

Ja na een mislukte aankoop van m'n vorige paard was m'n hele zelf vertrouwen weg.
Had niet verwacht dat ik ooit nog een paard zou hebben.
Maar nu ik weer normaal kan rijden, zou ik mezelf bijna voor me kop slaan dat ik toen heb overwogen geen paard meer te kopen Clown

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:22

Jap, al een aantal keren. Tenminste, dan spreek ik over het laatste 1,5 jaar met Noran. Knipoog

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:26

Moet noodgedwongen stoppen van mijn vader, tot ik een MBO diploma heb (nog 2 jaar). Ben goed van 't paard gevallen, veel school gemist, nu weer andere school en ik kan geen extra ongeluk gebruiken. Aan de andere kant; dan kan ik net zo goed ook stoppen met dingen als autorijden etc.

jen_lion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:29

ik ben met een paard achterover geklapt,
daarna vond ik het wel eng
ik stap niet meer op elk paard,en ben er nu wel overheen! Cool

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:40

Ik moet er helaas ook mee stoppen. Maar zodra het weer kan begin ik weer hoor.