Verder probeer ik veel lichaamstaal te gebruiken, dat zegt toch meer dan 1000 woorden denk ik
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Maar tijdens het rijden beloon ik haar alleen als ze braaf is.
. miekeJo schreef:Hallo,
ja hoor ik praat ook veel lekker kletsen vind die van mij gezellig, n als een paard iets eng vindt, vooral andere paarden waar ik iets mee doe, die van mij vind niks eng, dan ga ik ze de gek aan steken, waarom?? als je ze de gek aan steekt gaan ze zich schamen dat ze bang zijn en doen ze het dus ook niet weer, krijg je hele dappere paarden van
zou ze nu een minderwaardigheids complex hebben?

Heerlijk wat ze allemaal verzinnen, weet intussen niet meer wat je wel en niet moet geloven. Vind dit echt onzin, praat maar eens op zachte toon tegen je paard als hij iets engs ziet. Niemand die mij ervan kan overtuigen dat het slecht is om op zulke momenten even moed in te spreken. Mijn paard en ik doen gewoon lekker ons ding, en zolang wij ons er goed bij voelen is er niets aan het handje! Smart schreef:Eevj schreef:Ja eigenlijk praat ik wel tegen m'n paard. Maar meer onbewust. Niet dat ik hem hele verhalen vertel, en vertel wat ik die dag heb gedaan. Maar ik begroet hem bijvoorbeeld, zeg 'm gedag. Probeer met poetsen ook gewoon op een rustige manier wat tegen m te zeggen. Als de stout ik op een wat strengere manier toespreken. Echt verstaan wat je zegt zullen ze niet doen, maar de manier waarop iets gezegt wordt begrijpen ze wel denk ik. Als ik er op zit praat ik eigenlijk zeg maar niet. Alleen als die iets gedaan heeft wat ik echt super knap vind! Dan beloon ik m ook met 'm stem
Mooi omschreven, dit doe ik ook...
Binnen een tijdje kennen ze allemaal mn stem en weten ze wat ik bedoel, en wanneer ik het echt meen.
ik vind eht gewoon fijn om hem wat te vertellen, en verder zing ik altijd op stal
als ik met mijn jonge pony een buitenrit ga maken zing ik ook bijna de hele tijd, naar mijn idee wordt ze daar veel rustiger van, kan ik me verbeelden
maar kan ook komen om dat k me dan meer ontspan