waar hebben jullie je paard gekocht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lithium

Re: waar hebben jullie je paard gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:03

Shirley heb ik ook van de manege, maar zij staat wel nog steeds op de manege Lachen

bagheera2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:00

Mijn paard komt van sporthorses, maar heb haar uiteraard uitgebreid laten keuren, dus ook met rontgenfoto's. Heb te vaak gezien dat er verborgen gebreken naar voren komen zonder foto's.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:10

ik heb mijn paard van stal doorstap. beste beslissing van me hele leven om der te kopen. alles gaat supergoed en ben ook zeer tevreden over de serivice bij stal doorstap. als ik er nog 1`bij zo kopen, kijk ik ook eerst daar of ze nog wat heeft staan...

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:12

ik heb miek via marktplaats, uit zeeland van een particulier

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:34

marktplaats

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:51

1e paard via familie bij een handelaar. leeft niet meer

2e paard gekocht via Marktplaats bij een Particulier uit Eibergen.

Heb haar als klein veulen al eens gezien en was toen al verliefd op dr.
Ging toen kijken bij de fokker van mijn 1e paard en haar mams had toen weer een veulen van toen al 6 mnd en dat is dus na 2 jr mij 2e paardje geworden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:55

Bij mn instructrice, mocht m rijden en t bleek goed te klikken.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:32

Watch Me heb ik als veulen op de manege gekocht.
Eli hebben we bij een bokker(Magreth) gekocht, die zijn echt goed met paarden bezig, als ze iets te koop hebben kun je er prima een paard kopen!!
Blando had ik ook van de manege gekocht(die stond daar net 3 weken), Blando is doorverkocht aan xLuus op bokt.
Waudrey heb ik bij een man gekocht die een paar paarden had, niet een handelaar of fokker.
Viola had ik bij een fokker gekocht in Reusel en daar ga ik NOOIT meer heen, een afrader dus. Viola is weer terug naar de fokker na heel veel moeite.

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:34

Van de fokkerij waar ik toen al een paar jaar de paarden verzorgde/reed.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:43

Ik heb alledrie mijn pony's op de leste mert gekocht. Dit is een veemarkt die traditioneel gehouden wordt in november. Hier komen eigenlijk alleen maar hobbyboertjes met hun pony's en je ziet over het algemeen nauwelijks slecht verzorgde dieren staan.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:14

Ik heb mijn paard bij een handelsstal gekocht. Ik heb haar overigens gevonden op marktplaats!

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:00

mijn shetlander heb ik via marktplaats en daar heb ik het heel erg mee getroffen de shetlander hebben we namelijk gekocht
voor mijn zoontje dus het moest een lieve vertrouwbare shetlander zijn maar ja dat kun je moeilijk zeggen na een keertje kijken.
Maar heb nog nooit zon lieve shetlander gehad mijn zoontje kan er alle mee doen, bij mij wil hij nog wel eens een boefje zijn maar zodra mijn zoontje er is doet hij geen stap verkeerd.
Mijn jaarling hengst heb ik ook via marktplaats ik had een advertentie staan dat ik een veulen zocht
en toen belde er een mevrouw met de medeling dat zij precies had staan wat ik zocht dis we zijn gelijk wezen kijken en hebben hem gekocht.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:03

Bij de Bekelaar in Mierlo

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:08

1 paard via een forum waar ikzelf een oproepje had geplaats

en de andere 2 via bokt:)

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:10

Uhm, bij Hub Houben, die rijdt wedstrijden, hebben een stal (manege Houben), waar ze les geven, pensionklanten hebben, ze hebben hun paarden er zelf staan en ze verkopen er paarden ..

bananios

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:11

Ik op Marktplaats, het is vertrouwelijker als het paard papieren etc. heeft en de eigenaar bijvoorbeeld bij een rijvereniging rijd. vind ik zelf Knipoog
D_MR :hoezo is bm stables niet goed?

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:53

liekell schreef:
Ik op Marktplaats, het is vertrouwelijker als het paard papieren etc. heeft en de eigenaar bijvoorbeeld bij een rijvereniging rijd. vind ik zelf Knipoog
D_MR :hoezo is bm stables niet goed?

Nou aangezien ik een draver
had gekocht..daar..En alleen maar ellende heb gehad met dat paardje..(ook beetje eigen onervaren schuld)
Ze had een rot humeur op stal..Ze kon je zo voor je hoofd schoppen (niet alleen op stal maar ook in de paddock)
Ze beet...Had iets in der oor wat erg gevoelig was.Is onderzocht door de dierenarts maar heeft nooit echt kunnen vinden wat t was..in de bak ryden was niet altyd even leuk aangezien ze niet goed wilde galoperen.Kan ze ook niets aan doen..maja..
Kreeg in de zomer last van der achterbeen. Bleek een opgezette sesamschede te zijn volgens de dierenarts.En ik mocht er waarschijnlijk niet emer mee dresuren/springen.Alleen buiten rijden.En niet iedere dag..Ik moest er toen minimaal 1 maand in een wei kunnen zetten(rust)..Maar aangezien ik niet dag en nacht weidegang voor der kon krijgen wilde ik haar (na veel dagen praten met andere en moeilijke beslissingen nemen)een ander baasje geven die dat wel kon.Ik was erg gehecht aan haar. (ook al waren er soms moeilijke dagen om met der om te gaan)
Ze heeft nu een geweldige plek om te herstellen (gelukkig)
En ik hoop dat als ze beter is dat ze lekker daar gereden kan worden in t bos. Van de zomer ga ik der waarschijnlijk opzoeken.
Ik weet t niet maar ik vidn t niet een top stal..
Er zit nu wel verbetering in bij hun moet ik zeggen!

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:55

ik heb mijn paard van de manege gekocht waar ik al jaren rijd. Je weet wat je koopt en dat is wel echt ideaal

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 22:36

Ik heb mijn haflinger bij BM stables vandaan, zelf vond ik het niet zo netjes, ze hadden gelogen over haar leeftijd etc. Dingen klopte absoluut niet. Ze zeiden dat ze ruim 3 jaar was terwijl ze 2 was.

En mijn shetlander heb ik gekregen van mijn vriendin!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 07:48

Onze paardjes via sporthorses (1 van een particulier en 1 van een handelsstal) en de mini's via marktplaats.

bananios

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 10:47

Iersas schreef:
Ik heb mijn haflinger bij BM stables vandaan, zelf vond ik het niet zo netjes, ze hadden gelogen over haar leeftijd etc. Dingen klopte absoluut niet. Ze zeiden dat ze ruim 3 jaar was terwijl ze 2 was.

En mijn shetlander heb ik gekregen van mijn vriendin!

kwam je daar nadat je haar gekocht had pas achter?
je kunt het toch op de papieren van je haflinger zien?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 10:58

Mijn vorige KWPN merrie heb ik bij een handelaar vandaan, maar wist al heel veel over het paard van de fokker en de eigenaar van de hengst.
Mijn huidige merrie heb ik via Bokt (de tweejarige Creool) en die stond ook op MP. Is me goed bevallen. Mijn vorige paard heb ik pas laten keuren toen ik haar al had gekocht, deze is vooraf klinisch gekeurd. En ik heb een koopcontract meegenomen en de papieren van het paard mogen zien, want ik had via Bokt ook interesse in een jaarling waarvan werd beweerd dat er papieren bij zaten, maar die waren door KWPN nooit afgegeven.
Met de vorige eigenaren van mijn nieuwe paardje heb ik alleen maar positieve ervaringen, dus het kan ook wel goed gaan. Handelaren.... het hangt er van af wie je tegenover je hebt. Of het iemand is die slachtpaarden opkoopt en weer doorverkoopt met winst en zonder papieren of dat het iemand is die een goede naam hoog heeft te houden.
Ik koop liever particulier.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:15

Handelaar en daarvoor heeft ze waarschijnlijk bij een soort pony park city gelopen ofzo iets ik weet ook niet waarom ze daar weg is oja en hoe het is gegaan
we gingen op marktplaats naar een b of c pony voor mij kijken en toen zagen we een bruine pony en daar wou ik graag gaan kijken dus dat deden we we kwamen er en hij zij eerlijk dat hij handelaar was en toen liet hij de bruine pony zien alleen hij zij ook dat die pony nog wel een macho wou doen dus toen liet hij een andere pony zien hij zij ze is heel lief en schrikt zowat nergens van nou ik dus proberen en ik was meteen verliefdt op der en nu heb ik haar zo'n 3/4 maand ofzo en het was ook zo ze schrok bijna nergens van want er kwam een trein langs en wat dee ze
Nou..... ze gaf geen kik! Knipoog

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:16

Stal de Keizer in wijhe! Lachen
zeer tevreden over

XplumX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:41

Particulier, had een advertentie op internet gezet met wat voor een paard ik graag wilde hebben, leeftijd enz.
En daar hebben enkele mensen op gereageerd & ik was naar haar gaan kijken. Ze was helemaal wat ik zocht, daarna nog naar een paar andere gaan kijken maar haar hebben we daarna gekocht.Haha!