Nieuw paardenblad

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 21:14

De door U genoemde link, heb ik inderdaad bezocht.
Allereerst wil ik U danken voor het feit, dat U ons benadert en niet klakkeloos aanneemt wat daar wordt geschreven.

MAAR ZE ZETTEN HET WEL IN HET BLAD!

De gewraakte foto's staan inderdaad bij een artikel over het beleren van groene, onervaren paarden.
De trainer die zijn visie geeft in het bedoelde artikel, beleert veel paarden voor particulieren. Het zijn dus niet zijn eigen paarden. Dit is denk ik een belangrijk verschil. Is het een eigen paard, die je al van jaren op stal hebt en dus heel goed kent, dan weet het al, als het goed is opgevoed, dat jij de leider bent.

bULLSHIT, EEN ECHTE PAARDENMAN KAN IN PRINCIPE MET ELK PAARD OVER WEG. EEN VAN MIJN VORIGE PENSIONHOUDERS HOEFDE MAAR FF WAT TE ZEGGEN EN DE PAARDEN LUISTERDEN METEEN. HET IS GEWOON EEN ONMACHT VAN DE TRAINER IN HET BLAD. ALS JE BEGINT EEN PAARD TE BLEREN ZET JE HEM EERST EENS AAN DE LONGEERLIJN OF HAAL JE ER EENS EEN BORSTEL OVER HEEN.

Dit is overigens iets geheel natuurlijks.

DUS IN HET WILD BINDEN DE PAARDEN OOK ELKAARS BENEN OP?

De in het wild levende paarden bepalen ook onderling de rangorde en erkennen de leider van de kudde als de hoogste in rang. Toen honderden, zo niet duizenden jaren geleden, het paard als 'huisdier' gehouden ging worden, ging de mens die leidersrol overnemen.
Het zadelmak maken of betuigen van paarden is een als normaal geaccepteerd fenomeen.

JA MAAR TEGENWOORDIG NIET MEER OP DEZE MANIER.

Omdat het veel mensen aan kennis en ervaring ontbreekt dit zelf te doen, worden deze werkzaamheden veelal uitbesteed. De trainer die in Het Showpaard zijn visie geeft is één van hen.
Het artikel suggereert niet, dat het vooral op die manier gedaan moet worden, maar vertelt uitsluitend hoe hij werkt. Het is één methode, en het opbinden van het been duurt slechts enkele minuten, die bedoelt is voor de eigen veiligheid. Voor de meeste paarden is dit geen enkel probleem. Maar de reactie en het karakter van een paard zijn niet van te voren voor 100% in te schatten .

. Daarom kan dit, op een deskundige manier gebruikt, een hulpmiddel zijn, om de eigen veiligheid te garanderen.
Ook het vastzetten van de tong is maar tijdelijk en op een deskundige manier gedaan, onschuldig op zich. Maar inderdaad, dergelijke hulpmiddelen kunnen bij verkeerd gebruik juist gevaarlijk zijn. Maar dat geldt voor alle hulpmiddelen. Een zweep kan gebruikt worden als 'dirigeerstok', maar ook om een paard af te rossen. Het zelfde met sporen; hiermee kan een paard/pony worden geactiveerd, maar ook tot bloedens toe worden doorgereden. En daar zullen we het snel over eens zijn, dat moet veroordeelt worden en valt zonder meer in de categorie dierenmishandeling.
Het is bijzonder jammer, dat nu een negatieve discussie via het internet ontstaat, zonder de inhoud van het artikel te kennen. De foto's zijn zonder toestemming geplaatst en door de initiatiefnemer van een gekleurde mening voorzien, waardoor inderdaad een twijfelachtig beeld over de 'Het Showpaard' kan ontstaan.
Het magazine is een 'special interest' tijdschrift, dat op een specifieke doelgroep is gericht

WELKE GROEP??

. Deze groep beschikt over een bepaalde basiskennis en kan het bewuste artikel op waarde schatten.

wELKE BASIS KENNIS, WAT IS BASIS KENNIS??

Het is dan ook zeker niet bedoelt als een leidraad voor onervaren en/of jonge mensen, die nog nooit een paard hebben beleert en dat met dit magazine in de hand eens zullen gaan proberen.

WAAROM WORDT HET DAN IN ZO'N BLAD GEPLAATST?

Jammer dat, zonder dat de messten de inhoud van het artikel kennen, deze discussie is ontstaan. Hopelijk heeft deze toelichting Uw vraag beantwoord.

MIJN CONCLUSIE? IK DENK DAT DIT BLAD NOOIT VAN DE GROND KOMT.

ps excuses voor de capslocl het is niet kwaad bedoeld alleen maar als duidelijk antoowrd.[/b]

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 21:39

Ik rij ook al een aantal jaren aangespannen, en ik zou niet tot de doelgroep behoren? Ik heb notabene een tuiger, precies zoals de doelgroep van het blad.
Ik heb in de loop der jaren al heel veel paarden beleerd zien worden, maar heb nog nooit gezien dat het nodig was om een been op te binden. Ik ben daarom ook benieuwd naar de achtergrond hiervan, of deze meneer het bij elk paard doet of alleen bij lastpakken of zo.
Maar goed, ik heb ook een proefnummer aangevraagd maar nooit gekregen.
Goede reclame voor ze, en lekkere klantenbinding.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 22:18

Ik heb de dierenbescherming gebeld, kunnen niks doen vanwege die persvrijheid hier in Nederland, maar ze hebben er notitie van kunnen maken. Als er dan iemand een paard meld bij de dierenbescherming, dat net gestikt is in een pantykous, dan weten ze van wie de eigenaar die ongein heeft geleerd. Ik vind het nog een wonder dat het paard geen zak over zijn hoofd krijgt. Puh. Hier kan ik me zo kwaad om maken.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 22:49

Hmmmm ...
Ik heb nog nooit een paard opgetuigd ( ik verzorg op een menstal, maar we mennen niet vaak ), maar ik heb gezien dat ze een pony tuigmak maakten en dat gebeurd ZEKER niet zo.
Dan was de pony 100% zeker de lucht ingevlogen en hadden we nu geen Indian meer.
Bedankt voor de informatie, als ik eens een paardenblad koop, koop ik wel de BIT ofzo.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 16:44

Nu ben ik erg benieuwd wat dan wel de doelgroep is van dit blad?