Het Reading Experiment - Deel 1 (3 rondes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Het Reading Experiment

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:59

Ik ga er later ook nog proberen 1 te doen, heb wel genoeg na eentje zo, ben bang dat mijn gevoelens van die foto nog zullen invloed hebben op de olgende Lachen

Marittt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:00

Foto 1, de kat.
Hij lijkt me een beetje zenuwachtig, maar wel makkelijk in de omgang. Als er iets is wat hem niet bevalt, trekt hij zich snel terug. Verder krijg ik niet meer door, misschien later.

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:06

Nou ik heb foto 1 ook geprobeerd, kom nog niet zo heel ver, wss ook omdat ik een zeer hectische week heb en dus toch stiekem niet alle rust kan vinden. Maar 1 ding kwam heel sterk door:

Ik kreeg echt een hele stijve nek, echt krampen. En hele sterke druk op mijn rechter oor.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:12

Even een stipje, heb nu moeite met concentreren, ik krijg de slappe lach van mijn hartslag Knipoog

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:55

Ik las al een tijdje mee in het andere topic en dacht ook laat ik het is proberen denk alleen dat ik er mega naast zit Bloos :en heb het na mijn reactie op de eerste foto niet meer geprobeert (ga er vanavond weer even voor zitten):

bij de foto van het eerste paard kreeg ik onwijze kippevel en een raar beangstigend gevoel door mijn hele lijf (heb het gelinkt aan angst voor iets???)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:01

Foto 3 met het hondje,dat hondje leeft denk ik niet meer. Ik heb de foto's alleen maar ff vlug bekeken, maar dit is het eerste dat in mij op kwam. Wil iemand mij Pben als ik gelijk heb Bloos

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:15

Dit lijkt me een ontzettend goedaardig paard,
zeker geen kwaad in de zin, maar wil met respect behandelt worden.
Heeft hij/zij ooit iets mee gemaakt als achterover klappen tijdens het steigeren,
of tijdens een weigering in een springparcour/hindernis?

Het dier komt op mij over als een eerlijk, en betrouwbaar dier,
maar kijkt met vreemden graag even de kat uit de boom?
Volgens mij is hij/zij ook niet zo makkelijk te rijden, rijd de eigenaar
met sporen? Zo ja, ben je hier erg voorzichtig mee, volgens mij
is dit dier aardig op het been, en zijn zweep en sporen overbodig?
En als hier misbruik van gemaakt word, laat hij ook duidelijk merken het
daar niet mee eens te zijn?

Dit was het 2e paard, met de witte vlek onder het halster (leren halster met zwart touw + gouden 'klipje')

Zou de eigenaar misschien via Rock oid willen laten weten of het klopt?

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:20

Interessant topic zeg! Ik doe zelf niet mee, maar ben benieuwd wat er uruit komt.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:55

Hehe..zal ik ze er ook maar opgooien. Moet zeggen dat ik het wel eng vind om het zo 'in het openbaar' te doen, maar de nieuwsgierigheid is groter dan de engte Knipoog .
Ik heb van alle foto's, behalve nr. 2 die ken ik geloof ik, wel wat meegekregen, voornamelijk op karakter. Ben heel erg benieuwd of er uberhaupt iets van klopt of dat ik heerlijk heb zitten dromen achter de komp!
Here goes:
1. Een pittige tante die overal bovenop zit en alles ziet.. Is er iets aan de hand dan is ze er als de kippen bij om de stand bij te houden of even mee te meppen, als dat nodig is. Waarschijnlijk heeft ze een pesthekel aan alle 'buitenstaanders' die dan netjes uit de tuin verwijdert worden. Misschien wat druk of speels en anders een echte jageres. Ik kreeg er ook wel een zwaar gevoel bij op een gegeven moment, maar wat dat verder precies was werd niet meer duidelijk. Alsof ze ergens mee zit, zich ergens zorgen over maakt.
3. Een wat onzeker paard, dat snel onder de indruk raakt en dan het liefst héél hard wegrent. Misschien wat moeite met nieuwe oefeningen, dat het dier dan wat stug of bozig reageert. Niet dat het dan koppig is maar het paard snapt het dan niet en heeft daar moeite mee, graag wil het alles goed doen. Verder gaat het paardje, denk ik, niet graag van z'n vertrouwde omgeving weg. Buiten is het grote onbekende en dat is best eng...
4. Heel waaks hondje. Houdt alles in de gaten en heeft het liefst de controle over alles. Kan van streek raken als er dingen gebeuren die het even niet aankan. Gaat dan misschien blaffen en rennen? Ik zie hem ook helemaal gek worden van blijdschap als het baasje er weer is; kwispelen en het liefst voor, achter, links én rechts tegelijk zijn...Heeft hij iets tegen kliko's?
5. 'Heb jij snoepjes?' Een shower en indrukmaker die alles doet voor zijn favoriete paardensnoepje (maar een zoete appel mag ook, denk ik). Beetje eigenwijs, soms wat overdondert (misschien met zadelmak/inrijden?) en soms een gekke clown. Zo van gekke sprongen maken en dan achterom kijken:'Joh, wat doe jij daar nu in het zand?'
heeft hij een zwart paard als maatje?
6. Deze is mijn absolute favoriet. Dit paardje zou ik zo meenemen, denk ik. Een zachtaardig, vriendelijk en zorgzaam dier, wat misschien af en toe te overbezorgt is. Heeft ze meerdere veulens gehad?
Verder lijkt ze gevoelig voor stress, ongeduld en hardhandigheid, waar ze zich dan hermetisch voor afsluit en het lijkt alsof je met een oester bezig bent. Bij de juiste eigenaar is dit het beste paard van de wereld...
7. Teruggetrokken paardje. Angst uit zich in vechten en/of bijten. Misschien een 'verleden'? Ik zie 'm wel zo effe lekker knetteren door de wei om de schapen (of andere beesten) op hol te laten slaan, beetje gekke shetland humor. Loopt dit paardje voor de kar?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:19

Michelle_x schreef:
Ikbenellen & Slimmerik..
Mag het ajb ontopic? Bedankt.

Een mysterieus verdwenen foto vind ik redelijk ontopic Haha!
Welke krachten zouden hier in het spel zijn? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 18:21

Ik zal over een paar dagen de eigenaren vragen om een ruime beschrijving van hun dier te geven, en te kijken in hoeverre de kersverse readers op het juiste spoor zaten.

Nu ga ik bankhangen! Doei!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:20

Ik ben benieuwd wat hier gaat uitkomen...

Ik wil zelf nog zeker proberen, maar mijn kop zit nu vol met stress. Heb nu even geen kans om me "leeg te maken"... Maar volgende week denk ik wel te kunnen proberen.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:56

Kheb me niet op gegeven maar hoop dat het goed is dat ik er toch even 1 gedaan heb.
Ik heb het kort gehouden hoor dus ben niet naar medische 'dingen' gaan zoeken en heb het bij het karakter gehouden.Mochten er achteraf vragen zijn hoor ik het graag;)

Foto1:
Dit dier is passioneel van karakter. Ook wel eens wisselend. Van heel vrolijk en druk tot heel rustig en teruggetrokken. Als ze het ergens niet mee eens is zal ze dat zeker laten weten.
Ze is niet bang om voor zichzelf op te komen als ze dat nodig vind.
Ze is wel heel gevoelig.. ziet, merkt en voelt alles. Niets ontgaat haar.
Ik zie haar rondje om iemands been lopen, mauwen en trillen met de bovenkant van haar staart. Het lijkt erop dat ze zo aandacht wil trekken als ze wil eten of als je met haar eten bezig bent.
Mensen die bulderend praten en druk zijn daar houdt ze niet zo van. Het is niet dat ze daar bang voor is maar houdt er niet van en trekt zich liever terug.
Het is een poes die 1 persoon uitkiest waar ze zich meer aan wil geven. De andere personen zullen haar alleen oppervlakkig kennen.
Deze poes is erg precies in haar eigen territorium. Dat is van haar dus een vreemde kat hoeft echt niet in de buurt te komen want die wordt onherroepelijk weggejaagd.
Ik weet niet of ze gesteriliseerd is of dat ze ooit een nest heeft gehad? Ze is in elk gevoel een erg goed moedertype.
Nu is het natuurlijk logisch dat katten erg hygiënisch zijn en zich vaak wassen maar zij maakt duidelijk dat ze het wel erg belangrijk vind en het niet op prijs stelt weer geaaid te worden nadat ze zich heeft gewassen.

In het kort..een echte tut die zich kan gedragen als een bitch maar zichzelf trouw is.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 06:20

Knipoog

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 07:29

Ik heb foto twee geprobeerd. Ik weet echt niet of het goed is, maar zou iemand mij dat kunnen pben?
Ik krijg bij deze foto als eerst een warm gevoel. Dan zie ik een beeld waarbij hij/zij heel vrolijk door de wei loopt. ik krijg een lichte tinteling in mijn linker been (weet niet of het er iets mee te maken heeft Knipoog) en ik krijg het gevoel dat het een ruin is.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 08:19

even een stipje. vanmiddag ga ik beginnen. heb nu een beetje een vol hoofd

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:20

Wat een leuk topic Lachen Zelf geloof ik er wel in, al heb ik geen capaciteiten ervoor. Misschien dat ik toch een poging ga wagen, maar niet nu.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:23

Mijn reading van het hondje:

Het is een reutje en al ouder dan 10 jaar. Is nu op het derde adres. Heeft een enorme hekel aan spuiten en verzet zich daar ook erg tegen.

Kan het zijn dat ie epelepsie heeft. Is jong bij de moeder weggegaan en komt uit een nest van 3 pups. Is erg onderdanig en plast regelmatig in huis. Is ooit aangereden geweest en is daardoor stram achter.
Oh ja, is gek op leverworst.

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:06

Goed, ik ben er vrijwel 100% van overtuigd dat ik dit niet kan, maar wil (als ik even tijd heb) toch een poging wagen Ja Dat mag?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:11

djoni schreef:
Goed, ik ben er vrijwel 100% van overtuigd dat ik dit niet kan, maar wil (als ik even tijd heb) toch een poging wagen Ja Dat mag?

Ja hoor dat mag.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:15

Mag de foto van het zwarte paard weer terug?? Ik was er nog niet mee uitgepraat Haha!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:14

Over het bruine paard met zwarte leren halster met een beetje ramsneus en het vosje dat in een wasplaats staat.
Bij foto 3 kreeg ik het idee dat hij/zij druk of schrikachtig is. En ik zag een weigering voor een hindernis. Nagelbijten / Gniffelen
Foto 5 kreeg ik een 'vertederd' gevoel bij zeg maar. Dus volgensmij is dat een dikke charmeur. Haha!

Nog nooit gedaan en ik geloof er eigenlijk niet in dus ik kan er helemaal naast zitten. Haha!

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:35

geloof er wel in maar nie dat ik het zelf echt kan zou het wel heeel graag willen want vind zulke dingen erg interesant!
kreeg een heleboel dingen door maar vind dat moeilijk om op papier te zetten dus alleen een paar steek woorden.

foto 1
een bazige kater, leeft niet meer? en beschermt zijn eigen terrein!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:18

Ik ga ook wel meedoen aan het project! Geloof er wel in, maar geloof niet dat ik het ook echt kan.. Maar wil het zeker wel proberen! Lachen Ga er even rustig voor zitten!

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 11:06

Ik wil het zelf ook wel graag proberen, denk niet dat ik er talent voor heb maar ik zie wel Tong uitsteken
Ik kan me nu niet goed concentreren( teveel geluiden), dus denk dat ik het vanavond nog even ga proberen.
Zou ik trouwens mijn paardje als kandidaat mogen voorstellen voor de volgende ronde? Schijnheilig