Ik heb het een beetje gehad..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Elise

Re: Ik heb het een beetje gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 14:54

Ik heb clubles Traiectum Ja
Buitenrijden als ik ergens afspreek gaat niet omdat ik aan een weg sta waar 120 km per uur word gereden (boeren polder weg)
Daarbij zijn er vrij weinig leeftijdsgenoten met eigen paard en met een paard op die weg is gewoonweg veel te gevaarlijk.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 14:55

Hebben jullie die dvd van Laurens van Lieren gezien (die trouwens heeft gezegt dat ik heel netjes rijd Haha!), daar staat een onderdeel van zijn trainingen met Ollright, dat ziet er zo fijn, makkelijk en in harmonie uit, daar streef ik naar (natuurlijk niet op dat niveau maar op ons eigen niveau)

En iemand zeg nog of het Z wel mijn droom was: ja dat is het Ja

damiano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:56

Ok, heb dan niet goed gelezen!!
had gedacht dat er uitrijmogelijkheden waren!!
Is er echt geen andere Stall in de buurt???

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 14:59

Nope helemaal niks.
Dit is niet echt een dichte paardenbevolking hier Knipoog

damiano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:01

Jammer....)))
Kom naar Luxemburg, dan zullen wij eens lekker uitreiden gaan...)))

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 15:05

Hahha beetje ver weg :p
Daar is het zeker wel erg mooi rijden?

damiano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:46

En hoe. Want we hebben noch erg veel berg en dal....))
OOOhhh, wij zijn van het tema afgekomen. Dus mijn raad is, erg veel nieuwe dinge met je paardje te doen, veel afwisseling, dan zal je er weer veel plezier in krijgen.
Groete uit Luxemburg...)))

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 17:06

Ik kom wel hoor Tong uitsteken Pas op wat je zegt Nagelbijten / Gniffelen

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:47

Hee meiis!!
Goed dat je aan de slag bent gegaan met t boekje!
En ach jaa,, belonen mag wel hoor als hij het daardoor leuk gaat vinden Tong uitsteken

damiano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:02

Haha! iK NEEM HET ERNST.
Dus als je een keer in de buurt bent, zeg het mij dan, messchien voor een volgend concourtje van dressur in Luxemburg... Haha!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:08

kun je niet af en toe western rijden? misschien belast dat je heupen minder? ik weet het niet zeker meer. Maar misschien vind je paard het niet leuk als je alleen maar dressuur rijd, je kunt misschien ook af en toe naar buiten gaan in plaats van alleen maar dressuur.
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar toch Vork

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 20:46

Western Nagelbijten / Gniffelen Dat trekt mij dus helemaal niet Tong uitsteken

En over het naar buiten gaan, heb ik al een paar keer gemeld dat ik regelmatig naar buiten ga Knipoog En ik spring dus ik dressuur niet alleen maar Knipoog

Heb net les gehad, ging echt heel lekker Haha!
Mijn instructrice gaat hem ook rijden om de knopjes te bevestigen zodat het voor mij ook makkelijker word

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:02

Ik herken dit helemaal...
Zelf vind ik maar geen instructrice en de dressuur wil dus echt niet lukken. Ik sta helemaal alleen, ben dus altijd alleen.. Soms verveel ik me, ondanks dat ik bij Dakota ben, echt dood.
Ook ik zat ff helemaal in een dip. Dakota interesseerde het niets, ik was geïrriteerd, waardoor zij nóg vervelender werd en tja.. dat werd erger en erger en erger.
Dus heb ik even een weekje afstand genomen. Gewoon op de wei gezet en ff vakantie gegeven. Zelf even alles van me af gezet en vandaag voor het eerst weer gaan rijden. Ik heb misschien een half uurtje gereden en daarna door het bos uitgestapt. Normaal stapte ik al op en bedacht me: dit wil ik en dit moet en zal lukken. Tja dan kun je nagaan dat het net niet lukte. Vandaag ben ik gewoon ontspannen begonnen en het ging gewoon 10x beter als normaal!
Ik was veel relaxter en dus Dakota ook.
Gooi even die spanning van je af. Geef elkaar lekker wat ruimte. Geef hem lekker even vakantie en geniet gewoon van de kleine dingetjes. Dus wandelen, poetsen e.d. Maar laat het even voor wat het is. Je moet niet alleen maar prestatiegericht zijn. Een paard heb je ook om te genieten en te ontspannen.

Succes en ik denk dat die dip heel bekend is bij vele mensen. Bijna iedereen komt hem wel eens tegen Knipoog

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:28

Misschien ook wat met vrijheidsdressuur gaan doen? Door het leren van allerlei kunstjes krijg je ook wel een betere band en zijn enthousiasme kan je misschien door de beloningen wat opkrikken Haha!

damiano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:27

Hallo X-Lieze,

Hoe gaat het met jullie twee???
Al een oplossing gevonden, en heb je er nu al een beetje meer plezier in gekregen??,
Groetjes,
Nadia

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 17:41

Hoii Damiano!
Ja het gaat al wat beter, leuk dat je het vraagt Ja
Mede dankzij twee vriendinnen die de afgelopen dagen veel mee zijn geweest omdat ze een wedstrijdje met hem gaan rijden. Ja
Zo krijg ik er weer meer lol in en kan ik doen wat ik echt leuk vind (les geven).
Grondwerk doen we ook nog een beetje maar niet zoveel Knipoog

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:54

Ik heb niet heel je topic gelezen, dus sorry als ik in herhaling val..
Ik ken ook het verleden met jou en je paard niet, maar misschien is dit maar tijdelijk.
Om het werk leuker te maken voor je paard, zou je misschien wat kunnen afwisselen. 3 of 4 dagen rijden om te trainen is echt genoeg en de overige dagen kun je wat anders doen.
Longeren kan je zo 'zwaar' maken als je zelf wilt, een keertje met touwtjes, of gewoon lekker aan het halster.
Maak eens een sprongetje, of balkjes lopen om lekker te strechen.
Of neem hem eens mee naar buiten, of gezellig een wandelingetje maken.
Probeer iig iets te doen waardoor hij niet 'afstompt' en doe dingen waardoor zijn vertrouwen groter wordt. Als jullie allebei lol hebben, zul je hiervan zeker resultaten met het rijden merken!!

Veel succes iig!

damiano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:40

x_lieze schreef:
Hoii Damiano!
Ja het gaat al wat beter, leuk dat je het vraagt Ja
Mede dankzij twee vriendinnen die de afgelopen dagen veel mee zijn geweest omdat ze een wedstrijdje met hem gaan rijden. Ja
Zo krijg ik er weer meer lol in en kan ik doen wat ik echt leuk vind (les geven).
Grondwerk doen we ook nog een beetje maar niet zoveel Knipoog

Grondwerk is heel belangrijk. De meeste mensen denken, dat is niets voor mij, of het word maar een keer in de week gedaan!!!
En dat is verkeerd. De basis beginnt bij het grondwerk. Zo word je paard ook meer uitgebalanseerd. Omdat het gewicht van de rijder niet aanwesend is, en kan daardoor lekker los lopen. Haha!
Ben blij dat het al wat beter gaat, ga zo door. Pling
Groet, Nadia

_Ivana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 11:16

Ik heb niet alle reacties doorgelezen, maar:
Als ik je onderschrift lees ben je L1 + 7 winstpunten. In pakweg anderhalf jaar vind ik dat een hele prestatie. Daarnaast is het altijd zo dat ik het begin je progressie altijdheel snel gaat. Later, wanneer je basis redelijk voor elkaar is, gaat het nou eenmaal wat langzamer. Dit kan voor jou als een dipje aanvoelen.
Mijn paard is ook niet altijd enthousiast om mij te zien als hij net op de wei staat, houdt nou eenmaal heel erg van zijn grassprietjes. Daarentegen is hij op stal een erge knuffel, en geniet van de aandacht die hij krijgt.

Voor je lichamelijke problemen heb ik geen tips. Had je hier dat geen last van op de manegefjorden? Zijn ook best brede dieren toch?

Ik hoop dat je niet opgeeft. En bekijk hoe je variatie in je dagelijkse bezigheden kan brengen. Of misschien is het een idee om hem eens een maand vakantie te geven, en daarmee jezelf ook. Je zegt dat je ouders ook dol op hem zijn, laat hun eens voor je paard zorgen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:23

Ik vind dat je een prachtig paard hebt en het kan zijn dat er tussen jullie geen klik is.
Ik zou er wel nog zeker een half jaartje het een en ander aan proberen.
Verkopen is nog snel genoeg gedaan.
Ik zou i.p.v. gaan hameren op dressuur, veel meer afwisseling in je training gaan doen.
Meer uitdagingen, bijv een laag hindernisje maar dan wel gewoon dressuren en daar dan af en toe over heen.
Lekker relax buitenrijden.
Probeer eens grondwerk met hem te doen, hiermee kun je ook al heel snel zien hoe die op bepaalde dingen reageerd.
Vergeet niet dat je paard een paard is en de ene is een grotere knuffelkont dan de ander.
Mijn merrie vind het ook niet zo interesant als ik kom terwijl ik haar al 14 jaar heb.
Mijn shet daar in tegen begint te hinniken als ik aan kom en komt meteen terwijl hij dan soms nog maar net op de wei staat, hij is gewoon een vrijkont.

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 14:48

Ik heb niet alles gelezen, maar kan je niet wat leuks met hem gaan doen voor een tijdje? Buitenrijden, wandelen, trucjes leren, vrijspringen, ik weet niet wat hij leuk vindt, maar misschien dat dat het wat zoal veranderen? En als je weer dressuur gaat rijden kan je er ook nog wat (groeps)les bij nemen?

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 14:58

Ik heb ook niet alles gelezen maar begrijp wel dat je onderhand wat meer plezier erin begint te krijgen weer.

In je eerste post kwam het mij over alsof de klik gewoon weg was. Soms is daar wat aan te doen, soms niet. Dat hangt van de persoon en van het paard af. Ik heb dit ook gehad en voor mij was de enige oplossing het paard verkopen, heel jammer, maar helaas.

Maar als je er nu weer plezier in begint te krijgen is dat natuurlijk super. Het kan natuurlijk ook gewoon een dipje zijn, dat heeft iedereen weleens. Het kan niet altijd goed gaan.