Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:23

Ik heb het geluk dat mijn pony's geen drol waard zijn Knipoog. Dus op mijn pony's komt geen bod wat voldoende is om ja op te zeggen.

Ik heb wel een bod van 1.500 euro op een(toen) twenter shet(aparte kleur, goed papiertje) gehad, maar die heb ik toen gehouden.
Op mijn prestatie merrie (M+5 maar ZZ klaar, goede IBOP, goed papiertje) is recent 1.000 euro geboden, maar dat is mij ook te weinig.
Gaan ze dat geld voor mijn jaarling bieden ga ik toch wel serieus na denken.
Dennis en Trendy gaan in principe niet weg. Daar moet ook toch veel meer voor geboden worden. Maar er is (gelukkig) geen gek die het er voor geeft.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:24

Ja .. alle paarden en pony`s bij ons zijn te koop voor het juiste bedrag ... ze hebben een 5 sterren hotel bij ons maar als ik er goed geld voor kan krijgen geef ik ze een dikke kus en een postzegel op hun kont .... maar ik heb er eentje lopen ...arhhhhh daar zou ik echt echt heel veel moeite mee hebben .. Bloos
Laatst bijgewerkt door elllis op 12-04-08 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:25

JoCo schreef:
Een discussie die wij vaak hebben: zou je je paard verkopen als iemand je er veel geld voor biedt
(bijvoorbeeld het vierdubbele van wat het paard waard is)?

Graag eerlijk antwoorden, want het is erg gemakkellijk om dadelijk 'neen' te zeggen ...
stel je voor dat dit over een serieuze aanbieding gaat ...

Dat heb ik dus echt gehad.
En moest er wel even over nadenken hoor, maar hij is en was me toen ook meer waard
dan al dat geld en ik ben blij dat ik hem heb gehouden.
Mijn vader was voor verkopen, want dan kon ik geld opzij zetten en ik kon van de andere geld wat overbleef 2 nieuwe paarden kopen. Die stonden ook al klaar bij de fokker.
Maar heb toch nee gezegd, ik kon het gewoon niet.

Wel heb ik eens een paard gehad en die heb ik dus wel verkocht toen ik er een lekker bedrag voor kreeg geboden. Maar dat paard was ook niet Aaron en ik had er minder mee dan met hem. Dus ja dan is het makkelijker.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:25

zelfs mijn shet gaat niet weg voor een berg geld....

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:28

Nope mijn paard gaat niet weg voor veel geld, hij is mijn beste maatje Lovers en inmiddels ook van de kinderen. Ik heb het geluk gehad door de jaren heen een hoop paardjes te hebben mogen rijden waarvan er ook weer veel verkocht werden behalve 2 en daar is mijn huidige paard er één van.

Mocht ik het onderhoud van mijn paard niet meer kunnen betalen is het een ander verhaal maar dan hoeft hij niet voor veel geld weg alleen maar voor een heel goed huis.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:39

Saar is toch niet zo veel waard en voor het geld dat ze er op bieden gaat de kleine shat echt niet weg! Je moet wel echt heel erg veel willen bieden en we moeten thuis dan wel in heel erge economische problemen zitten wil ik saar verkopen als het niet echt moet.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 20:54

De meningen verschillen wel heel erg! Wel plezant dat iedereen eerlijk antwoordt, en er niet constant 'nee voor geen goud' staat. Natuurlijk zijn er mensen die dat menen, maar als iedereen zo dacht, dat kon haast niet.

Ik heb mijn paard nog maar een jaar, heb er een goede band mee, maar tis niet uniek. Haar zou ik voor zo een bedrag wel verkopen, met spijt in het hart.
Maar mijn inmiddels overleden hengst, waar we 25000e voor kregen, terwijl hij een peulschil gekost heeft, zo nog niet voor een miljoen weggegaan zijn. Dat was wel uniek ...

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:55

Ja hoor, strikje erom?
Moeten ze wel écht een goed bod doen overigens.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:58

ja, ik zou het aan de ene kant natuurlijk niet leuk vinden..
maar als mensen er een geweldig bod voor doen en je weet dat je paard goed terecht komt.. Meestal zijn deze mensen dan op zoek naar een goed sportpaard, lijkt me geweldig om je paard zo te zien presteren.

Ik zou dan wel zeker weten een nieuw paard kopen. Misschien twee, 1 voor mijn zus, 1 voor mij.

Maarja, mijn paard is wettelijk gezien van mijn ouders, dus ik kan er niet over beslissen...

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 00:00

voor nog geen miljoen mijn paard is voor mij zoveel meer waard dan alleen maar geld, het zou zijn alsof ik mn beste vriend zo verkopen aan de hoogste bieder.....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 00:32

Ik denk het niet. Vjesta is een verschikkelijk lastig dier onder het zadel, en na 2 jaar begin ik het nu pas onder controle te krijgen. Ik wil het niet zien gebeuren dat ze door een ander verpest word. Verder is het een super leuk dier, in de omgang, met kleine kinderen, buiten wandelen enz.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 00:39

Ookal is er een periode geweest dat ik mijn paard wilde verkopen, nu kunnen ze me miljoenen bieden en ze gaat echt niet weg.
Geld krijgen kan nooit belangrijker zijn dan wat we samen geleerd hebben en nog aan het leren zijn.
Ik geef liever geld uit zodat ze gezond en wel in ons midden kan blijven en kunnen door blijven leren samen.
Dat maakt mijn paard voor mij juist zo bijzonder en daarom zal ze tegen geen enkel bod verkocht worden.

Angeltjuhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 00:44

Ik heb mijn pony nu inmiddels 10,5-11 jaar. We gingen voor de lol naar een paardenmarkt toen nog in Den Bosch mijn zus werd verliefd op d'r. Mijn moeder belde mijn vader die zei ok neem maar mee....Voor 1200 gulden. Ze was toen een 4 jarige draver merrie zonder papieren. We kwamen aan bij de boer waar onze kleinere pony stond. En een dag later kregen we 5000 gulden geboden. Maar niet gedaan en nu ben ik heel blij dat we het toen ook niet gedaan hebben Lachen Kan mijn paardje niet meer missen Haha! In handelaars ogen niet te begrijpen. Maar ja wij handelen dan ook totaal niet. Puur voor het plezier heb ik een pony. Rijd ook geen wedstrijden ofzo Lachen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 00:46

Oh ja, als er op de goede momenten iemand naar me toe was gekomen dan was ze al lang weg geweest... ik heb zo vaak gebruld dat ze eruit zou gaan...

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 00:46

4 x 0 issssss.... 0 Lachen Hihi, nee dus Lachen

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 00:48

nee, omdat mijn paard uniek is qua gedrag en mij weerspiegelt. We zijn even koppig, we kunnen allebei gigantisch aanlopen om de kleinste dingen, kortom een speciaal dier die ik niet meer kwijt wil. Daar kan een mooi bedrag niet tegen op.

Als het een ander paard geweest was, met een algemener karakter had ik misschien wel ja gezegd.

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 01:01

Dit is weer een oooh zo moeilijke vraag Bloos
Als ik het 4 dubbele kreeg voor wat hij waard is ???
Wat is hij waard ??
Voor mij heel veel maar voor een ander ???
Een paard is waard wat de gek ervoor geeft.
Voor mij is hij heel veel waard.
En als die 'gek' er dat voor wilt geven (en hij komt dan normaal wel goed terecht anders gaat hij gewoon NIET weg) dan verkoop ik hem wel..
Al zal dat niet zo gemakkelijk zijn !!
Maar laat ons maar niet dromen.. hij mag gerust blijven staan Knipoog

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:45

Al mijn paarden gaan weg als een gek er veel te veel voor geeft, behalve 1.

Deze ene zou ik er wel heel goed over nadenken en niet zozeer om emotionele redenen.
Dit paard bezorgt mij namelijk zo veel plezier vanwege zijn enorme talent en de mogelijkheden die nog voor ons liggen dat mij dat best een hoop waard is. Knipoog

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:52

Jah, ondanks da thet mijn eerste paardje is. Ik zou het heel jammer vinden maar als ze écht met een goed bod komen én heel belangrijk een goed tehuis bieden, dan mag ze weg.

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:11

Het ligt eraan welk paard denk ik en om hoeveel geld het gaat.
Als iemand echt veel geld biedt (en dan denk ik niet aan 5000 ofzoiets) en een goed tehuis.. Tenminste dat geldt voor mijn huidige paardje! Ik ben echt dol op hem, maar er zijn ook genoeg andere paarden! Maar met mijn vorige verzorgpony is het heel wat anders.. Afgezien van het feit dat het arme beest niks waard is zou ik hem nooit meer weg doen. Hij is een aantal jaar terug verkocht en ik mis hem nog steeds, elke dag. Als ik nu de kans zou krijgen hem terug te kopen stond hij morgen nog in de tuin (bij wijze van spreken dan hé) en ging hij nooit, maar dan ook nóóit meer weg!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:51

Denk het wel, maar dan moet hij ook een goed tehuis krijgen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:54

Nooit. Ik zit liever zonder huis, zonder baan, zonder eten dan dat ik haar opgeef.

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:57

Ik ook echt niet, er is 1.500 op geboden, 3 keer wat ik betaald heb, maar ik doe het echt niet. Jim is mijn alles, en die gaat nooit weg!!

manonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:35

alles is te koop, voor het goede bedrag..
ik zou het dus wel doen, maar het ligt wel aan het bedrag natuurlijk

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:01

Urielle schreef:
timilon schreef:
en wat betreft het viervoudige van z'n waarde: elk paard is de slachtprijs waard,de rest is puur emotie wat je betaald voor een paard.tenminste,dat vind ik.

Dat is waar, maar als het goed is weet je wel ongeveer wat er voor je paard geboden wordt bij evt. verkoop toch?

ik heb echt geen flauw idee,maar als mijn paard in training is(en hij zou van een ander zijn) dan zou ik niet genoeg geld hebben om hem te kopen...
ondanks dat hij geen papieren heeft en in lichte mate luchtzuigt.
het is ook geen bewegingswonder,maar zijn karakter maakt alles goed,zijn lenigheid en zijn uitstraling doen het hem denk ik.
ik heb met mezelf en m'n moeder afgesproken dat mocht er een bod komen we pas vanaf het 15-voudige van het aankoopbedrag gaan nadenken.dus waarschijnlijk blijft hij lekker z'n hele leven bij mij:)