Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Riëtte schreef:(ik heb me altijd afgevraagd waar ze haar rijbroeken vandaan haalde)
. In de middeleeuwen werd ook gereden met harnassen en bepakking tot 150 kg of meer, en een zwaarder type paard moet dat kunnen hebben. Wij hebben ook een zwaargebouwde KWPN merrie (een kleintje, 1.50 ong.) die in de lessen makkelijk met heren van 100 kg rondloopt en ook nog prima kan springen.
). kerst en oud & nieuw hebben hun werk gedaan...
hahaha: zo baas zo paard
) toch maak ik me ook wel eens druk of ik niet te zwaar ben, maar heb nooit bij haar gemerkt dat ze er last van heeft en ook andere kunen geen verschil merken in rijden (gelukkig)...
Ik rijd nu op een grote maat draver (>1.60) die zelf ook niet al te dun is. IK heb eigenlijk niet het idee dat hij er last van heeft.
dat je vanzelf al graatmager geworden bent
)draumpje schreef:avantilover
ik snap het wel hoor
ikzelf ben te zwaar, ik zal ook nooit van mijn levensdagen slank zijn
ik heb altijd school met een bijbaantje en paarden gecombineert , mezelf sufgemest , met kruiwagens door de blub gesleept etc etc etc ...
maar nog steeds ben ik te zwaar, het is gewoon ook mijn bouw (het zit bij ons in de fam)
anderen hebben schildklierproblemen of andere stofwisselings problemen
was het maar zo dat afvallen zo makkelijk was, dan was ik ook een maatje 40 of zo
maar ja dat zit er niet in dus helaas
ik ben wie ik ben en zo zal ik zijn
en trouwens als je de geluiden die iedereen maakt moet geloven doet niemand het goed
Ikke ook
Maar ook ik val niet bijster veel af. Het is mijn bouw. Het meeste aan mij is ook spieren. Mijn kuiten zijn dik maar wel van de spieren. Het is een mooie gedachte Avantilover dat je zo makkelijk zou afvallen maar ik kan je uit ervaring vertellen dat dat niet voor iedereen zo makkelijk is. En dan heb ik al dietistes en ziekenhuizen gehad.
), maar nog niet erg lang geleden woog ik 95 kilo... (en was ook ik wat kleiner) Om die reden wilde ik eerst ook een grote tinker, maar tegen de tijd dat we ook echt gingen kijken, was er aardig wat af. Sinds ik Snowdon heb is het helemaal snel gegaan! Nu moet ik ook erbij zeggen dat het op kamers gaan en een sportievere instelling me ook geholpen hebben, maar echt iets speciaals heb ik niet gedaan...
Iig mijn instructrice wil dat er ook samen met mij uit gaan halen, alleen dan moet ik op de wat fijnere paardjes, zowieso hebben ze niet veel stevige paarden maar juist ook paarden met bijv een gevoelige rug en ik zit niet eens fijn op zo'n paard omdat ik juist bang ben het paard pijn te doen wat een gespannen houding weer tot gevolg heeft.
Het zit blijkbaar gewoon echt in de weg.
)
).