een wild idee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: een wild idee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:48

Tja ik woon in zeeland, geen idee welk stuk ik zou kunnen doen.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:04

ik woon in limburg, dus de laatste 2 provincies zijn haalbaar voor mij.
Brabant en Limburg, bv.

goed idee, van dat busje met trailer.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:19

Ik denk dat hier een klein aantal mensen zich voor in moet spannen. Ik wil erg graag meehelpen met het zoeken van sponsoren en voor een echt uitgewerkt plan te maken (Hoe ver rijdt elke groep? Is het overnachten wel haalbaar?). Het opgeven voor de rit zelf is denk ik iets wat pas in een tussenstaduim ter sprake komt.

Ik weet zo snel niet meer wie er met het daadwerkelijk idee kwam, maar mocht je me nodig hebben weet je me te vinden Knipoog

Wanneer je de noord-zuid route neemt komt je ongeveer langs deze plaaten:
Start puntje Groningen - Groningen
Assen - Beilen - Hoogeveen
Dedemsvaart - Raalte - Deventer
Apeldoorn - Arnhem - Nijmegen
Cuijk - Boxmeer - Venray
Venlo - Roermond - Echt
Geleen - Heerlen -Vaals

Nu ga ik stoppen want ik draaf door Haha!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:38

Oja en kleine doelen zijn opzich wel ook wel heel goed, maar wanneer je echt veel aandacht wilt van sponsoren (radio? tv? internet?) dan vallen de grotere doelen toch wel meer op! Lachen

Dan is Kika misschien toch niet zo'n heel gek idee Lachen Die hebben ook ambassadeurs die wel bij de start en finish willen zijn Haha! En laten we niet vergeten dat we hier op Bokt ook een heel bijzonder lid hebben die deze ziekte overwonnen heeft (ik bedoel Yellowfish Lachen )

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:48

klinkt echt super allemaal.
Ik zou dan vanaf cuijk of vanaf venlo kunnen rijden.
(ligt aan verdelig van kilometers)

lijkt mij idd ook goed idee, om idd ook echt een stokje mee te nemen. Wat Petulan al eerder zei.
Daarnaast , als we een busje en trailer meenemen, is het ook een idee om daar namen van sponsoren op te zetten.
Ik denk dat mijn vader wel zou wille sponseren, aangezien wij eigen bedrijf hebben, en hij zijn dochter graag steunt Knipoog
Daarnaast zou je kunnen denken aan sponsoren op dekjes , maar dat zal wel duur worden als iedereen dat op n dekje moet laten borduren.

meisje bij mij op school, heeft voor de een stichting die zich inzet voor kinderen met kanker,van groningen naar limburg gefiets.
Hetzelfde idee dus als wij hebben, ik kan bij haar eens navragen hoe hun dat hebben aangepakt.
Alleen moeten wij dan wel in paardvorm denken. Maar veel dingen zullen wel overeen komen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:53

Ligt erook aan hoe groot je de groepen maakt. Een overnachting voor 5 ruiters en 5 paarden is makkelijk te regelen, maar voor bijv. 20 niet... Daarom moet je gewoon echt goed kijekn hoe en wat Lachen

En voor iedereen: Het gaat er niet om hoe ver je rijdt, maar dát je rijdt Lachen Zoek zoveel mogelijk sponsoren en laat die jou rit sponseren! Lachen De kosten die gemaakt gaan worden moeten bij de sponsoren vandaan komen, zo moet je denken Knipoog En je hoeft niet perse te borduren, een sticker geeft ook al aan voor welk bedrijf je rijdt Knipoog

oliebol ik loop weér te hard van stapel Tong uitsteken

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:55

Inderdaad, een groot goed doel trekt meer aandacht.
Onze manege wil mischien sponsoren, en de eigenaren bezitten ook nog een bouwbedrijf.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:05

een supergoed initiatief! ik zou er ook voor in zijn maar ook geen eigen paard Tong uitsteken
ik vind KIKA wel een goede stichting en miss kun je de groepjes opdelen ofzo? ik noem ook maar wat hoor Knipoog
in ieder geval supergoed Ja

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:56

ik heb al 1 sponsor Tong uitsteken
mijn vader Haha!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 16:57

Mijn mening is dat eerst alle slaapplekken/stops goed georganiseerd moeten zijn, en dán opgeven, en dán pas speculeren over dat estafette etc.
Dit wordt een zooi zo.

Hoe zit het met het voer voor je paard?! Dat kan ik tenminste niet allemaal meesjouwen, en mijn ouders rijden écht niet overal heen met het voer. Verder lijkt het me niet dat er ergens zomaar 50 stallen vrij zijn!
En in een wei ga ik mijn paard niet neerzetten, iig niet met vreemde paarden.
Dan vind ik trouwens dat álle paarden gekeurd moeten worden.
Ik moet er niet aan denken dat er een ziek of ongezond paard mee loopt.

Edit; Verder ga ik heel graag mee! Haha!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:04

IK zet even een stipje leuk idee wilde zelf ook al zoiets opzetten maar eerst moet me paardje nog wat meer getraind worden en ik zou het dan alleen doen samen met me moeder.
Ik ga zeker mee als ik vrij (dus op tijd een datum heb) en me vader kan charteren om met trailer te rijden.
Even een kleine opmerking danielle als de paarden hun entingen gehad hebben hoeven ze toch niet gekeurd te worden doen ze tenslotte op wedstrijden ook niet;)

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:06

je kunt zowieso al beginnen met brainstormen, zodat je wat ideen op 'papier' hebt staan.
Daarna zullen er maar enkel moeten zijn die daadwerkelijk alles moeten gaan regelen en die ook de regels gaan opzetten.
want dat gaat toch niet met z'n alle.

Zoals je misschien had gelezen, of anders moet je even teruglezen, is het ook niet het idee om met 50 paarden ergens te overnachten. Maar met kleinere groepen te rijden, (dus estafette idee) , en dan eventueel nog als het gaat verspreiden op slaapplaatsen.
Daarnaast heeft ook al iemand aangeboden om met een busje en tweepaardstrailer mee te rijden, als volgauto.
In het busje zullen spullen zoals EHBO,voer,eten voor ons etc liggen.

laten keuren vind ik beetje overdreven. Het is nameiljk niet goedkoop
Iedereen kan wel zijn entingsboekje meenemen, zodat gecontroleerd kan worden of de paarden ge-ent zijn.
Andere ziektes die besmettelijk zijn, zijn meestal wel te zien, en die paarden+mensen kun je dan uitsluiten.
Maar denk toch niet dat iemand mee gaat doen, als zn paard niet in orde is Koe

Ik zou beginnen met een datum, of in ieder geval maand af te spreken.
Ik zou zelf gaan voor de zomer,dan hebben de meeste mensen vrij en is het ook lekker weer.
In de herfstvakantie,heeft niet iedereen vrij, en kan het weer ook soms erg slecht uitvallen.
en echt hete zomers hebben we toch niet meer Boos!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:24

Amanda__ schreef:
je kunt zowieso al beginnen met brainstormen, zodat je wat ideen op 'papier' hebt staan.
Daarna zullen er maar enkel moeten zijn die daadwerkelijk alles moeten gaan regelen en die ook de regels gaan opzetten.
want dat gaat toch niet met z'n alle.

Ja tuurlijk kan dat, maar ik zie door de bomen het bos niet meer zo.
Het wordt nu gewoon onoverzichtelijk, en dat bedoelde ik ermee.

Zoals je misschien had gelezen, of anders moet je even teruglezen, is het ook niet het idee om met 50 paarden ergens te overnachten. Maar met kleinere groepen te rijden, (dus estafette idee) , en dan eventueel nog als het gaat verspreiden op slaapplaatsen.
Daarnaast heeft ook al iemand aangeboden om met een busje en tweepaardstrailer mee te rijden, als volgauto.
In het busje zullen spullen zoals EHBO,voer,eten voor ons etc liggen.

Ik lees de hele tijd al mee. Ja
Eerst was het idee wél om met zoveel paarden te gaan.
Een volgauto is een goed idee. Ja

laten keuren vind ik beetje overdreven. Het is nameiljk niet goedkoop
Iedereen kan wel zijn entingsboekje meenemen, zodat gecontroleerd kan worden of de paarden ge-ent zijn.
Andere ziektes die besmettelijk zijn, zijn meestal wel te zien, en die paarden+mensen kun je dan uitsluiten.
Maar denk toch niet dat iemand mee gaat doen, als zn paard niet in orde is Koe

Misschien niet goedkoop, maar zie het als een soort van cross. Dan wel rustig in stap, maar jij kunt niet van buiten zien hoe het paard van binnen is.
In Noord Holland heerst het Rhino virus heel erg, tegen die tijd misschien niet meer, maar ik wil het gewoon voorkomen dat mijn paard ziek wordt.

Ik zou beginnen met een datum, of in ieder geval maand af te spreken.
Ik zou zelf gaan voor de zomer,dan hebben de meeste mensen vrij en is het ook lekker weer.
In de herfstvakantie,heeft niet iedereen vrij, en kan het weer ook soms erg slecht uitvallen.
en echt hete zomers hebben we toch niet meer Boos!

Aan het eind van de zomer lijkt me het beste, je hebt wel erg veel vliegen etc.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:26

wat een geweldig idee! Even kijken als het moment daar is, maar ik zou dan ook zeker meerijden.

p.s. alleen misschien kan je inderdaad beter niet voor kika rijden... Misschien voor brooke hospital, ofzoiets.. Das voor paarden en ezels. Of WSPA das ook voor dieren. Of anders misschien war child ofzo. Of oranje baby's Haha!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 18:27

heb het idee laten vallen op onze stal en er is zowie zo al wel iemand die mee wil rijden. Een andere moet even kijken of haar paard het red(ivm met leeftijd van het paard) en weer iemand anders moet even kijken hoe het zit als ze haar paard aan iemand uitleent ivm verzekering. Een sponsor hebben we waarschijnlijk ook al maar moeten eerst even wachten hoe het verder gaat.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 18:32

t klinkt leuk, maar ik denk dat je eerst even moet kijken hoe haalbaar het is... op wat voor wegen wil je gaan rijden? hoeveel km per dag? is belangrijk voor elke combi om te weten, aangezien iedereen nu wel kan roepen dat ze mee willen doen, maar het moet wel haalbaar zijn.

gaat er ook een da bereikbaar zijn? gaan er ook controles komen voor de paarden? die moeten er natuurlijk niet onder gaan lijden...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 18:34

Danielle: Hoezo eerst overnachtingen regelen? Laten we eerst maar eens wachten of er wel genoeg animo voor is, en dat er een goede basis ligt. Ik denk persoonlijk dat het overnachten niet echt het meest belangrijke wordt, waarschijnlijk worden het gewoon dagtochten die je met de dag een stukje verder door Nederland brengen. Als ik hier in mijn regio al kijk zit je al met ee probleem: Je zit tussen de Rijn en de Waal en buiten de grote, drukke bruggen kun je alleen met de pont reizen. Daar zal er bijvoorbeeld een rit moeten komen tussen rivieren in en 1 ruiter die via de pont het stokje weer overgeeft. *wild idee Knipoog*

Als je al kijkt tussen welke grote plaatsen de route ongeveer zal lopen bij een noord-zuid traject zit je aan een tijd van ongeveer 3 weken (=21 dagtochten) om van noord naar zuid te komen. Een overnachting zou wel kunnen, maar het moet ook voor mensen om je heen haalbaar zijn, voor je paard, en voor de mensen die dit allemaal gaan organiseren. Dagtochten zijn makkelijker te plannen dan iets met een overnachting.

Al met al: Een hoop geregel, daarom lijkt het me beter dat mensen zich melden bij de TS voor een bepaald stukje van het traject en we dan verder kunnen kijken of er genoeg mensen zijn die rit uberhaupt op touw willen zetten.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 18:36

ik zou ook wel willen maar heb geen paard Knipoog dus dan houd het op he

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 18:36

Misschien kunnen we sponsoren (maneges) vinden die evt paarden willen uitlenen. Daarom moet ook eerst een plan van aanpak gemaakt worden!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 18:37

ja maar je hebt sowieso getrainde paarden nodig.

je kunt niet zomaar ieder paard voor zo'n tocht meenemen

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 18:38

Het lijkt me een goed idee.
Helaas heb ik geen paard tot mijn beschikking om mee te doen...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:02

nicci88 schreef:
ja maar je hebt sowieso getrainde paarden nodig.

je kunt niet zomaar ieder paard voor zo'n tocht meenemen

Daarom had ik ook het idee om het in dag(deel)tochten te doen, zodat het voor de meeste paarden wel haalbaar is. Een rustige rit (stappen & draven) van 2 á 3 uur moet te doen zijn voor de meeste paarden toch?

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:11

sorry had ik overheen gelezen

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:04

Ik heb even een lijstje zitten maken voor de route, inclusief hemelsbrede kilometers. Ik kom op 32 ritten van max. 20 kilometer. Ik ben niet goed thuis in de snelheden van paarden, misschien dat andere mensen weten hoe lang zo'n rit dan duurt? Ik ben begonnen in Groningen, het kan noordelijker maar ik weet niet of we daar wel genoeg draagvlak hebben om van start te gaan Lachen Zou 20 km te lang zijn bij stappen & draven? Moet kunnen toch? Een ongetraind mens houdt zowiezo 10 km makkelijk vol! Lachen

Groningen – Glimmen: 15 km
Glimmen – Tynaarlo: 9 km
Tynaarlo - Assen: 17 km
Assen – Hooghalen: 11 km
Hooghalen – Beilen: 8 km
Beilen – Drijber: 10 km
Drijber - Hoogeveen: 11 km
Hoogeveen – Dedemsvaart: 18 km
Dedemsvaart - Ommen: 14 km
Ommen – Lemelerveld: 14 km
Lemelerveld - Raalte: 10 km
Raalte – Heeten: 7 km
Heeten – Deventer: 16 km
Deventer – Twello: 7 km
Twello - Apeldoorn: 19 km
Apeldoorn - Eerbeek: 17 km
Eerbeek – De Steeg: 13 km
De steeg - Arnhem: 19 km
Arnhem – Nijmegen: 20 km
Nijmegen – Groesbeek: 15 km
Groesbeek - Cuijk: 16 km
Cuijk – Boxmeer: 17 km
Boxmeer – Venray: 18 km
Venray – Horst: 13 km
Horst - Venlo: 18 km
Venlo – Reuver: 16 km
Reuver – Roermond: 15 km
Roermond – Echt: 15 km
Echt – Holtum: 11 km
Holtum – Geleen 15 km
Geleen – Heerlen: 18 km
Heerlen – Vaals: 19 km

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:06

van horst naar venlo doe je in een uurtje op de fiets. dus met paard moet zeker makkelijk te doen zijn!!