Drama: pony meegenomen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CaroleKlomp

Re: Drama: pony meegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 23:21

Verkeren de paarden die je aanhaalt ook in nood dan?
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 27-02-08 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:23

Roxx schreef:
Ik begrijp je bezorgdheid wel, maar ik moet zeggen dat ik het toch wel een beetje een vreemde aktie vind. JIJ vindt dat het dier in nood was. Je hebt er al 10 keer een melding van gemaakt. Blijkbaar vindt de DB de situatie niet erg genoeg om in te grijpen. Dus neem jij het recht in eigen hand. Dit vind ik erg gevaarlijk. Als jij dus vindt dat ik mijn paard volgens JOUW maatstaven niet goed verzorg geeft jou dat het recht mijn paard mee te nemen? Ik vrees dat er op deze manier heel wat paarden onvrijwillig van stal verwisselen.

Verder vind ik je argument dat de politie het geen diefstal vindt niet erg sterk. Je hebt "een goed" zonder toestemming van de eigenaar meegenomen. Of je de bedoeling hebt het paard wel of niet terug te geven doet daar niets aan af. Dat zou een mooie zijn! Neem ik morgen het paard van de buurman mee en zeg dat ik hem niet wil houden maar hem over een paar dagen wel terugbreng. Dan is het opeens geen diefstal meer? Ik vrees toch dat een rechter daar iets anders over denkt!

Moet hier echt ff op reageren. ik heb anderhalf jaar terug een de dierenbescherming ingeschakeld omdat er een pony met een gebroken been (op 7 plaatsen) achter de manege stond. Er hebben meerdere mensen hierover gebeld en DB is ook langs geweest, maar hebben er niets aan gedaan. ik ben toen ook verder gegaan in mijn actie en heb gedreigd met opnames die ik zou geven aan Hart van Nederland als er niet snel actie zou worden ondernomen. Deze pony had al ruim 6 weken met dit gebroken been in de wei gelopen en kon niet meer van z'n plaats komen en was echt heel erg mager. Diertje is dezelfde dag door DB en AID afgemaakt. Praat me dus niet over de DB... die doen het echt niet altijd geod...

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:24

CaroleKlomp schreef:
Staat je paard ook bekneld dan?

?

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:24

Lynn_Nikita schreef:
wat jij gedaan hebt is gewoon diefstal en kan je voor opgepakt worden!!
ben benieuwd wanneer de inspectie komt
heb je al foto`s gemaakt om te bewijzen hoe je hem aangetroffen hebt?

Je hebt niet goed gelezen. De politie heeft haar verteld dat het oke is dat ze de pony heeft meegenomen, omdat, dat mag als het een noodsituatie is.

OT: Heel erg goed van je dat je die pony bij die vreselijke mensen hebt weggehaald!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:25

momimama schreef:
er liggen al genoeg klachten bij de db. maar "de eigenaar"
weigert hier iets mee te doen.

Je woont bij TS? Opgetrommeld speciaal voor dit topic? Omdat het je eerste bericht op bokt is. Heb jij misschien foto's?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:26

geen ruzie maken..!!:(
das niet de bedoeling van bokt.nl volgens mij..Lachen
groetjes!!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:28

CaroleKlomp schreef:
Verkeren de paarden die je aanhaalt ook in nood dan?

Misschien in de ogen van een ander wel. Iemand anders kan het vreselijk vinden als een paard in de modder staat of de hele dag op stal staat.
Ik geloof ook best dat deze pony waar het hier over gaat op dat moment in nood verkeerde en hulp nodig had. Die had je echter ook kunnen verlenen door hem uit zijn benaderde situatie los te maken en zijn halster een gaatje losser te doen. Meenemen vind ik een stap te ver gaan. Je vroeg om reacties, dit is mijn reactie.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:30

Zammie schreef:
Roxx schreef:
Ik begrijp je bezorgdheid wel, maar ik moet zeggen dat ik het toch wel een beetje een vreemde aktie vind. JIJ vindt dat het dier in nood was. Je hebt er al 10 keer een melding van gemaakt. Blijkbaar vindt de DB de situatie niet erg genoeg om in te grijpen. Dus neem jij het recht in eigen hand. Dit vind ik erg gevaarlijk. Als jij dus vindt dat ik mijn paard volgens JOUW maatstaven niet goed verzorg geeft jou dat het recht mijn paard mee te nemen? Ik vrees dat er op deze manier heel wat paarden onvrijwillig van stal verwisselen.

Verder vind ik je argument dat de politie het geen diefstal vindt niet erg sterk. Je hebt "een goed" zonder toestemming van de eigenaar meegenomen. Of je de bedoeling hebt het paard wel of niet terug te geven doet daar niets aan af. Dat zou een mooie zijn! Neem ik morgen het paard van de buurman mee en zeg dat ik hem niet wil houden maar hem over een paar dagen wel terugbreng. Dan is het opeens geen diefstal meer? Ik vrees toch dat een rechter daar iets anders over denkt!

Moet hier echt ff op reageren. ik heb anderhalf jaar terug een de dierenbescherming ingeschakeld omdat er een pony met een gebroken been (op 7 plaatsen) achter de manege stond. Er hebben meerdere mensen hierover gebeld en DB is ook langs geweest, maar hebben er niets aan gedaan. ik ben toen ook verder gegaan in mijn actie en heb gedreigd met opnames die ik zou geven aan Hart van Nederland als er niet snel actie zou worden ondernomen. Deze pony had al ruim 6 weken met dit gebroken been in de wei gelopen en kon niet meer van z'n plaats komen en was echt heel erg mager. Diertje is dezelfde dag door DB en AID afgemaakt. Praat me dus niet over de DB... die doen het echt niet altijd geod...

Ik zeg niet dat de DB heilig is. Ik zeg alleen dat ik het te ver vind gaan dat mensen het recht in eigen hand nemen.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 23:31

Ik denk wel dat de meningen over een paard wat klem staat, niet zo ver uit elkaar liggen.
Natuurlijk mag je je mening geven, maar als het zo eenvoudig was als jij schrijft, had ik zeker anders gehandeld. Maar dat heb ik net ook al ergens aangegeven.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 27-02-08 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:31

Soms Roxx dan moet je wel....

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:32

slimmerik schreef:
momimama schreef:
er liggen al genoeg klachten bij de db. maar "de eigenaar"
weigert hier iets mee te doen.

Je woont bij TS? Opgetrommeld speciaal voor dit topic? Omdat het je eerste bericht op bokt is. Heb jij misschien foto's?

VOlgens mij komt de dierenbescherming toch echt wel in actie, vooral na meerdere meldingen en hoe kan het dan dat deze pony niet in beslag wordt genomen als de eigenaar weigert er iets mee te doen?!

En hoezo klem, als je nu eens een foto plaatst, dan wordt je verhaal duidelijker!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:33

ja vind echt niet dat je verkeerd gehandeld hebt en als de politie er precies zo over denkt.. wat is dan het probleem.. ze wil hem niet hebben ze wil hem helpen een heel verschil

Zammie

Lizelott, lees een van mijn vorige berichten eens... De DB doet lang niet altijd wat. Eigenaren worden hier in nederland niet gestraft.... Helaas....

Jennylicious

Sorry maar lezen jullie allemaal niet goed?
Die pony heeft plekjes (komt door het niet verzorgen van de vacht) en je kon striemen zien van het halster...Dat is toch niet meer normaal?

Ook al kunnen shetjes veel hebben, ze kunnen niet alles hebben hoor! Misschien naderhand gezien wel beetje overreacted om de pony mee te nemen, maar op dat moment heeft de ts alleen aan de pony en niet aan de daarop volgende consequenties gedacht.
Laatst bijgewerkt door Jennylicious op 27-02-08 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:34

CaroleKlomp schreef:
Ik denk wel dat de meningen over een paard wat klem staat, niet zo uit elkaar liggen.

Een paard kan ook klem komen te liggen in de stal. Ongelukken kunnen gebeuren. Natuurlijk moet je dat altijd proberen te voorkomen, maar dat lukt niet altijd. Je kunt stellen dat de eigenaar deze situatie had moeten voorkomen door de pony niet vast te zetten. Misschien had hij er echter wel een goede reden voor.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 23:35

Sorry geen foto's, ik wacht eerst de inspecteur af.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:36

Liselot11 schreef:
VOlgens mij komt de dierenbescherming toch echt wel in actie, vooral na meerdere meldingen en hoe kan het dan dat deze pony niet in beslag wordt genomen als de eigenaar weigert er iets mee te doen?!

En hoezo klem, als je nu eens een foto plaatst, dan wordt je verhaal duidelijker!

Foto zou alles wel wat meer verduidelijken inderdaad. Maar ik denk dat je zelf wel weet wanneer een dier klem staat toch? En de DB komt echt niet altijd in actie.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 23:37

Roxx schreef:
CaroleKlomp schreef:
Ik denk wel dat de meningen over een paard wat klem staat, niet zo uit elkaar liggen.

Een paard kan ook klem komen te liggen in de stal. Ongelukken kunnen gebeuren. Natuurlijk moet je dat altijd proberen te voorkomen, maar dat lukt niet altijd. Je kunt stellen dat de eigenaar deze situatie had moeten voorkomen door de pony niet vast te zetten. Misschien had hij er echter wel een goede reden voor.

Lag het maar zo eenvoudig met deze eigenaar.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:39

ik vind dat ze wel goed gehandeld heeft, misschien was dat beestje wel dood gegaan ofzo.. dat kan je jezelf ook nooit meer vergeven..
En trouwens:
HET IS TOCH OOK MOEILIJK OM DIE PONY HELE TIJD ZO TE ZIEN???!!

Denk daar 's over na;) wedden dat jullie ook zoiets zouden doen..

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:39

Ik kan je alleen maar feliciteren met hoe je dit hebt aangepakt. Petje af!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:40

Macusa schreef:
Ik kan je alleen maar feliciteren met hoe je dit hebt aangepakt. Petje af!

inderdaad, dat vind ik nou ook.. Haha!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 23:42

Morgen hoor ik wanneer de inspecteur precies komt. Dan zal ik hem of haar alles in detail vertellen en laten zien. En ligt de toemomst voor deze pony bij de inspecteur.

Ik heb de pony uit de noodsituatie gehaald en met veel liefde tijdelijke opvang geboden.

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:43

CaroleKlomp schreef:
Sorry geen foto's, ik wacht eerst de inspecteur af.

In het belang van de pony ja... maar welk belang?

Plaats dan ook geen verhaal als je je verhaal niet wilt onderbouwen. Je kunt toch verwachten dat mensen daar naar vragen. Wat verwacht je nou: geweldig meid wat je gedaan hebt?!

Zammie: JOUW verhaal kan ik begrijpen, een gebroken been is afschuwlijk en onvoorstelbaar dat de DB daar niets aan deed. Maar jouw verhaal vind ik niet verglijkbaar met het verhaal van de TS.
Ik vind dit een verhaaltje plaatsen om te horen: goed gedaan meid, en dan verder niets onderbouwen, geen foto (in het belang van de pony, wat IS dat belang dan?) en nergens op in willen gaan.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 23:46

Ik vind het onbegrijpelijk dat ik als niet eigenaar me druk moet maken om het welzijn van een pony terwijl de eigenaar dat niet doet en zijn verantwoordelijkheden voor de verzorging bewust niet neemt.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 27-02-08 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:47

CaroleKlomp schreef:
Ik vind het onbegrijpelijk dat ik als niet eigenaar me druk moet maken om het welzijn van een pony terwijl de eigenaar dat niet doet........

Dat valt nog wel mee toch? De eigenaar heeft toch de politie opgetrommeld toen je het paard gestolen had? (in zijn ogen) Politie die jij al tien keer tevergeefs gebeld had? Ik vind dat je toch wel heel erg probeert die man zwart te maken.