Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Roxx schreef:Ik begrijp je bezorgdheid wel, maar ik moet zeggen dat ik het toch wel een beetje een vreemde aktie vind. JIJ vindt dat het dier in nood was. Je hebt er al 10 keer een melding van gemaakt. Blijkbaar vindt de DB de situatie niet erg genoeg om in te grijpen. Dus neem jij het recht in eigen hand. Dit vind ik erg gevaarlijk. Als jij dus vindt dat ik mijn paard volgens JOUW maatstaven niet goed verzorg geeft jou dat het recht mijn paard mee te nemen? Ik vrees dat er op deze manier heel wat paarden onvrijwillig van stal verwisselen.
Verder vind ik je argument dat de politie het geen diefstal vindt niet erg sterk. Je hebt "een goed" zonder toestemming van de eigenaar meegenomen. Of je de bedoeling hebt het paard wel of niet terug te geven doet daar niets aan af. Dat zou een mooie zijn! Neem ik morgen het paard van de buurman mee en zeg dat ik hem niet wil houden maar hem over een paar dagen wel terugbreng. Dan is het opeens geen diefstal meer? Ik vrees toch dat een rechter daar iets anders over denkt!
CaroleKlomp schreef:Staat je paard ook bekneld dan?
Lynn_Nikita schreef:wat jij gedaan hebt is gewoon diefstal en kan je voor opgepakt worden!!
ben benieuwd wanneer de inspectie komt
heb je al foto`s gemaakt om te bewijzen hoe je hem aangetroffen hebt?
momimama schreef:er liggen al genoeg klachten bij de db. maar "de eigenaar"
weigert hier iets mee te doen.

CaroleKlomp schreef:Verkeren de paarden die je aanhaalt ook in nood dan?
Zammie schreef:Roxx schreef:Ik begrijp je bezorgdheid wel, maar ik moet zeggen dat ik het toch wel een beetje een vreemde aktie vind. JIJ vindt dat het dier in nood was. Je hebt er al 10 keer een melding van gemaakt. Blijkbaar vindt de DB de situatie niet erg genoeg om in te grijpen. Dus neem jij het recht in eigen hand. Dit vind ik erg gevaarlijk. Als jij dus vindt dat ik mijn paard volgens JOUW maatstaven niet goed verzorg geeft jou dat het recht mijn paard mee te nemen? Ik vrees dat er op deze manier heel wat paarden onvrijwillig van stal verwisselen.
Verder vind ik je argument dat de politie het geen diefstal vindt niet erg sterk. Je hebt "een goed" zonder toestemming van de eigenaar meegenomen. Of je de bedoeling hebt het paard wel of niet terug te geven doet daar niets aan af. Dat zou een mooie zijn! Neem ik morgen het paard van de buurman mee en zeg dat ik hem niet wil houden maar hem over een paar dagen wel terugbreng. Dan is het opeens geen diefstal meer? Ik vrees toch dat een rechter daar iets anders over denkt!
Moet hier echt ff op reageren. ik heb anderhalf jaar terug een de dierenbescherming ingeschakeld omdat er een pony met een gebroken been (op 7 plaatsen) achter de manege stond. Er hebben meerdere mensen hierover gebeld en DB is ook langs geweest, maar hebben er niets aan gedaan. ik ben toen ook verder gegaan in mijn actie en heb gedreigd met opnames die ik zou geven aan Hart van Nederland als er niet snel actie zou worden ondernomen. Deze pony had al ruim 6 weken met dit gebroken been in de wei gelopen en kon niet meer van z'n plaats komen en was echt heel erg mager. Diertje is dezelfde dag door DB en AID afgemaakt. Praat me dus niet over de DB... die doen het echt niet altijd geod...
slimmerik schreef:momimama schreef:er liggen al genoeg klachten bij de db. maar "de eigenaar"
weigert hier iets mee te doen.
Je woont bij TS? Opgetrommeld speciaal voor dit topic? Omdat het je eerste bericht op bokt is. Heb jij misschien foto's?

CaroleKlomp schreef:Ik denk wel dat de meningen over een paard wat klem staat, niet zo uit elkaar liggen.
Liselot11 schreef:VOlgens mij komt de dierenbescherming toch echt wel in actie, vooral na meerdere meldingen en hoe kan het dan dat deze pony niet in beslag wordt genomen als de eigenaar weigert er iets mee te doen?!
En hoezo klem, als je nu eens een foto plaatst, dan wordt je verhaal duidelijker!
Roxx schreef:CaroleKlomp schreef:Ik denk wel dat de meningen over een paard wat klem staat, niet zo uit elkaar liggen.
Een paard kan ook klem komen te liggen in de stal. Ongelukken kunnen gebeuren. Natuurlijk moet je dat altijd proberen te voorkomen, maar dat lukt niet altijd. Je kunt stellen dat de eigenaar deze situatie had moeten voorkomen door de pony niet vast te zetten. Misschien had hij er echter wel een goede reden voor.
Macusa schreef:Ik kan je alleen maar feliciteren met hoe je dit hebt aangepakt. Petje af!
CaroleKlomp schreef:Sorry geen foto's, ik wacht eerst de inspecteur af.
CaroleKlomp schreef:Ik vind het onbegrijpelijk dat ik als niet eigenaar me druk moet maken om het welzijn van een pony terwijl de eigenaar dat niet doet........