Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Esperanza schreef:Wie zeikt hier Pellie zo af dan?Ik vind het alleen wel wat aso om Pellie zo aftezeiken, als je het niet met haar eens bent kun je dat ook normaal zeggen toch?
Pellie schreef:Ik durfde het filmpje dus ook eerst niet te bekijken,omdat ik niet tegen dat geweld kan.een van die pony's tot zeker 3 maal toe hard in het lijf getrapt, omdat deze pony niet door wilde lopen. De medewerker hield zich aan de reling van de oplaadplank vast, zo kon hij genoeg kracht zetten om de pony te trappen.
Ik heb met verbazing zitten kijken... mishandeling volop in beeld!!!
Pellie schreef:imago dank je wel, een leuke optie maar ik hou het liever 'klein'. volgens mij bereik ik hier meer mensen dan landelijk via de PvdD (die ik overigens wel een warm hart toe draag)
dat omrijden is een 2km denk ik. en idd juist omdat ik auto rij, dus het milieu vervuil ben ik me er bewust van dat ik ook tegen'offers' moet doen door ook goed te zijn voor wat leeft etc.
Pellie schreef:zouden jullie dit bij je eigen dieren toelaten??
kaatje89 schreef:Het enigste wat in mij opkwam was: dat die paarden niet eens naar achter slaan.
Ik neem aan dat ze geen mensen gewend zijn, in ieder geval niet zo dicht in hun buurt.
Als ze zich bedreigt voelen en geen kant op kunnen, zoals soms in beeld, trappen ze vaak achteruit. Nou zie je redelijk vaak mensen vlak achter zo'n paard staan.. Maar slaan doen ze niet.
Pellie schreef:ik ben van mening dat er meer bereikt worden als meer mensen op kleine schaal bezig zijn. aan de andere kant zijn we net bezig aan een omslag dus moet het ook tijd krijgen dat mensen hun bewustzijn veranderen.
Sjuimpje schreef:Ik hoop dat dat vervoersbedrijf jou aanklaagt voor laster Pellie.
Arabesk schreef:Ik kan het filmpje niet zien. Maar toevallig was hier vandaag een man op bezoek die wel vaker transport van Koniks heeft gedaan. Ze zijn erg moeilijk te laden. Ze moesten naar het slachthuis en om ze te laden moesten ze verdoofd worden. Dan duurt het een aantal dagen voordat ze geslacht mogen worden, maar na twee dagen in een stal te hebben gestaan waren hun hoofden al kaal omdat ze steeds tegen de muur opramden.
Het zijn echt wilde dieren die niet te vergelijken zijn met onze huispaardjes.
Arabesk schreef:Ja deze wel gelukkig.
moniquelucky schreef:Te grof, walgelijk van die mensen!!!