Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Miryamk schreef:Tallie_Ho schreef:Wat ik ermee bedoelde Adil: Als jij je paard wegbrengt naar de slager en achteraf blijkt het dier doorverkocht, dan heb je hem toch naar de verkeerde slager gebracht?
Ik vind het opzich een mooi verhaal wat je verteld, maar als ik de eigenaar was geweest van de stermerrie in kwestie had ik aardig over de rooie geweest als ze nog bleek te leven!
Ik ben het helemaal met je eens, een paard staat niet voor niks bij de slager....
Je bespaart zo'n dier een hoop ellende door hem NIET te kopen.
mellamoshan schreef:toch ken ik ook verschillende paarden die van de slager vandaan komen en helemaal goed zijn. super mooie en lieve dieren die het ook in de sport helemaal niet zo gek doen.
Adil18 schreef:mellamoshan schreef:toch ken ik ook verschillende paarden die van de slager vandaan komen en helemaal goed zijn. super mooie en lieve dieren die het ook in de sport helemaal niet zo gek doen.
Juist, en dat vind ik het niet fair ten opichte van zo'n diertje om hem naar de slacht heen te doen...!
Er staan daar vast wel genoeg paarden om de goede reden, maar ik denk dt er ook wel gevallen zijn waar dat niet zo is...
Ik zou me nooit kunnen opwinden over een paard wat ik aan de slager verkocht heeft die hij doorverkocht blijkt te hebben...als hij/zij nog goed genoeg was voor de doorverkoop had ik hem/haar namelijk of zelf gehouden of aan iemand anders verkocht voor en leuk prijsje...!!!
Je gaat toch geen paard van 18 naar de slacht doen omdat je er niet meer op kunt rijden??? Je hebt bepaalde verantwoordingen op het moment dat je een paard aanschaft, en ik vind niet dat je die van je af kunt schuiven omdat je het betreffende paardje niet meer kunt rijden...
Tallie_Ho schreef:Wat ik ermee bedoelde Adil: Als jij je paard wegbrengt naar de slager en achteraf blijkt het dier doorverkocht, dan heb je hem toch naar de verkeerde slager gebracht?
Ik vind het opzich een mooi verhaal wat je verteld, maar als ik de eigenaar was geweest van de stermerrie in kwestie had ik aardig over de rooie geweest als ze nog bleek te leven!
KiWiKo schreef:waarom zou je een goedkoop paard willen
Tallie_Ho schreef:Wat ik ermee bedoelde Adil: Als jij je paard wegbrengt naar de slager en achteraf blijkt het dier doorverkocht, dan heb je hem toch naar de verkeerde slager gebracht?
Mork schreef:Billy schreef:Bij Bart Smit, goedkoop in aanschaf en in onderhoud, en je kunt er heerlijk op hobbelen
Sorry moest ik erg om lachen.....![]()
![]()
Tja goedkoop paard? Bij iemand die er vanaf wil?
Chiqa schreef:KiWiKo schreef:waarom zou je een goedkoop paard willen
Waarom niet?Snap sommige opmerkingen niet zo net of de prijs
iets zegt over het karakter en gezondheid van een paard.
geerke schreef:ik denk dat je van een goedkoop paard net zoveel plezier kan hebben als van een dure....mijn ene paard heeft 2700 gulden gekost en ik zou hem voor geen goud willen ruilen tegen een dure......