waar goedkope paarden halen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loes-freke

Re: waar goedkope paarden halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:43

rare opmerkingen, ik wil wel even zeggen dat ik een haflinger merrie voor 500 gekocht heb, is kern gezond volgens mij veearts, 1.47 groot, 3jr alleen moet nog beleerd worden.
volgens mij bedoeld ze dat met 'goedkoop'.
als je ziet dat sommige over de 1500,- vragen.
en vandaag kwam toevallig nog een haflinger fokker, en deze zei, wat zit er goede afstammeling bij.
en dat maar voor 500,-

maar het is wel zo, een zijn dood is ander zijn brood.
met andere woorden, eigenaar overleden, melding bij nabestaande gedaan dat er intresse was in die pony/paard en zo is ze dus bij mijn gekomen.
en die geluk moet je hebben.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:44

Miryamk schreef:
Tallie_Ho schreef:
Wat ik ermee bedoelde Adil: Als jij je paard wegbrengt naar de slager en achteraf blijkt het dier doorverkocht, dan heb je hem toch naar de verkeerde slager gebracht?

Ik vind het opzich een mooi verhaal wat je verteld, maar als ik de eigenaar was geweest van de stermerrie in kwestie had ik aardig over de rooie geweest als ze nog bleek te leven!

Ik ben het helemaal met je eens, een paard staat niet voor niks bij de slager....
Je bespaart zo'n dier een hoop ellende door hem NIET te kopen.

er zijn genoeg mensen die het dier naar de slager brengen, door b.v. overschot, maar ook doordat sommige onwetende eigenaren ze niet leuk meer vinden, en ik spreek uit eerste hand hierover

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:46

Zolang de Ts niet meer info geeft, kan niemand gericht helpen. Ik weet ook wel enkele goedkope paarden te staan, als je één wilt hebben om hem een goede oude dag te geven, dan kan ik je zo helpen. Maar van die dieren moet je niets meer verwachten.

Leg nu eens uit wat je wilt, dan kunnen mensen je helpen!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:58

mellamoshan schreef:
toch ken ik ook verschillende paarden die van de slager vandaan komen en helemaal goed zijn. super mooie en lieve dieren die het ook in de sport helemaal niet zo gek doen. Lachen

Juist, en dat vind ik het niet fair ten opichte van zo'n diertje om hem naar de slacht heen te doen...!

Er staan daar vast wel genoeg paarden om de goede reden, maar ik denk dt er ook wel gevallen zijn waar dat niet zo is...

Ik zou me nooit kunnen opwinden over een paard wat ik aan de slager verkocht heeft die hij doorverkocht blijkt te hebben...als hij/zij nog goed genoeg was voor de doorverkoop had ik hem/haar namelijk of zelf gehouden of aan iemand anders verkocht voor en leuk prijsje...!!!

Je gaat toch geen paard van 18 naar de slacht doen omdat je er niet meer op kunt rijden??? Je hebt bepaalde verantwoordingen op het moment dat je een paard aanschaft, en ik vind niet dat je die van je af kunt schuiven omdat je het betreffende paardje niet meer kunt rijden...

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:01

Adil18 schreef:
mellamoshan schreef:
toch ken ik ook verschillende paarden die van de slager vandaan komen en helemaal goed zijn. super mooie en lieve dieren die het ook in de sport helemaal niet zo gek doen. Lachen

Juist, en dat vind ik het niet fair ten opichte van zo'n diertje om hem naar de slacht heen te doen...!

Er staan daar vast wel genoeg paarden om de goede reden, maar ik denk dt er ook wel gevallen zijn waar dat niet zo is...

Ik zou me nooit kunnen opwinden over een paard wat ik aan de slager verkocht heeft die hij doorverkocht blijkt te hebben...als hij/zij nog goed genoeg was voor de doorverkoop had ik hem/haar namelijk of zelf gehouden of aan iemand anders verkocht voor en leuk prijsje...!!!

Je gaat toch geen paard van 18 naar de slacht doen omdat je er niet meer op kunt rijden??? Je hebt bepaalde verantwoordingen op het moment dat je een paard aanschaft, en ik vind niet dat je die van je af kunt schuiven omdat je het betreffende paardje niet meer kunt rijden...

Het erge is dat er vaak ook gewoon prima jonge dieren (ook ouder, dat is ook erg na jaren lange trouwe dienst) tussen staan. Als je zelf weet dat het dier niet meer goed is, blijf er alsjeblieft BIJ totdat je met eigen ogen gezien hebt dat hij echt niet meer zal opstaan. Klinkt heel hard, maar als je je paardje naar de slager doet met reden dat hij met pijn loopt oid, dan weet je ook zeker dat hij niet meer met pijn doorverkocht wordt. Dit gebeurt toch nog, hoe sneu ook. Voor de paarden die nog een goede gezond zijn, helemaal super die 2e kans! Haha!

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:08

Tallie_Ho schreef:
Wat ik ermee bedoelde Adil: Als jij je paard wegbrengt naar de slager en achteraf blijkt het dier doorverkocht, dan heb je hem toch naar de verkeerde slager gebracht?

Ik vind het opzich een mooi verhaal wat je verteld, maar als ik de eigenaar was geweest van de stermerrie in kwestie had ik aardig over de rooie geweest als ze nog bleek te leven!

off topic: Als je paard opgehaald wordt door de verzekering omdat ie is afgekeurd, wordt ie ook gewoon doorverkocht hoor.... Al 2 keer meegemaakt!!
on topic: voor die prijs kun je idd het beste om een pony zoeken, paarden zijn in die prijsklasse bijna niet te vinden en als je wel 1 vindt laat je t me dan ff weten..... Knipoog Haha!

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:17

Volgens mij is dat meer een kwestie van geluk Lachen Mijn pony heb ik destijds voor nog geen 1100gulden gekocht, in euros dus niet zo veel. Het is zeker niet de makkelijkste, is soms gevaarlijk enz, maar bij mij niet meer...als je genoeg ervaring had dan had ik er zo een van de paardenmarkt meegenomen, staan genoeg moeilijke,goedkope exemplaren bij...maar zonder ervaring kan je beter een oudje nemen, die is rustig en kan zijn dagen bij je slijten Lachen

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:12

sorry dat ik het hier even zet
kan je een dressuurmatig gefokt paardje kopen niet te uit maar ook niet te jong 9 jaar ofzo voor minder dan 3000 euro

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:05

ik heb een dravermerrie gekocht voor 750 euro(jaar geleden) en het is een superpaardje!!
is super lief en fijn te berijden(ook galopperen)
mijn fjordenruin heb ik gekocht voor 1000 euro ,3jaar, moest nog beleerd worden.(stamboekruin met papieren).
je kan dus prima een goede pony kopen voor 1000 euro of minder!(zijn ook allebei kerngezond).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:18

KiWiKo schreef:
waarom zou je een goedkoop paard willen

Waarom niet? Verward Snap sommige opmerkingen niet zo net of de prijs
iets zegt over het karakter en gezondheid van een paard.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:05

ik denk dat je van een goedkoop paard net zoveel plezier kan hebben als van een dure....mijn ene paard heeft 2700 gulden gekost en ik zou hem voor geen goud willen ruilen tegen een dure......

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:22

ik weet niet wat je eisen zijn maar de draver lijkt me wel een idee voor je?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:20

Een paard met een gebrek misschien? Of een wat oudere. Als je veel op marktplaats rondkijkt zie je misschien vanzelf wel wat. Lachen

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 01:35

Oftopic: Vaak hoor je dat mensen een hoef of de staart terugvragen aan de slager, i.v.m. idd doorverkopen enzo.

Ontopic: Paardenmelkerij lijkt me de beste optie, daar heb je ruim onder de 500 euro vaak wel een leuk (hengst)veulen/1,5 jarige.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 14:01

Tallie_Ho schreef:

Je hebt ook van die mensen waarvan het niks intreseert wat er met het paard gebeurt.
& dan gaan ze echt niet over de rooie al;s ze niet geslacht zijn zulke mensen zijn aleen maar blij als ze er van af zijn Bloos

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 14:03

Mork schreef:
Billy schreef:
Bij Bart Smit, goedkoop in aanschaf en in onderhoud, en je kunt er heerlijk op hobbelen Haha!
Afbeelding

Sorry moest ik erg om lachen..... Huilen van het lachen Huilen van het lachen

Tja goedkoop paard? Bij iemand die er vanaf wil?

Ik kan er niet omlachen vind het erg kinderachtig van bokt ze steld toch een normale vraag dan kan er ook wel normaal opgereageerd worden

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 14:07

Chiqa schreef:
KiWiKo schreef:
waarom zou je een goedkoop paard willen

Waarom niet? Verward Snap sommige opmerkingen niet zo net of de prijs
iets zegt over het karakter en gezondheid van een paard.

Ben het met je eens ik heb ook een paard gekocht voor een klein prijsje aleen komt chagerijnig over & geeft soms een bijt maar verder super lief maar zij is nog jong Vork .
Er zijn ook mensen die geen geld meer hebben om de stalling te betalen dan staan ze er ook goed koop op vanwege spoed!

w0rTeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 14:13

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:02

ik weet genoeg leuke beestjes voor weinig te koop... en soms alleen maar omdat ze een klein schoonheidsfoutje hebben Ach gut je moet gewoon de juiste plekken weten en goed zoeken Knipoog

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:05

geerke schreef:
ik denk dat je van een goedkoop paard net zoveel plezier kan hebben als van een dure....mijn ene paard heeft 2700 gulden gekost en ik zou hem voor geen goud willen ruilen tegen een dure......

Niemand zegt ook dat je meer plezier hebt van een duur paard. Als je eerste vraag al is waar je goedkope paarden koopt kom je over als iemand die of weinig geld heeft, of er weinig geld voor over heeft.
In beide gevallen vraag ik me af waar je dan aan begint.
Mijn paard was ook niet duur, daar zat echter wel wat knutselwerk aan maar ik zou hem net als jij, niet voor een dure topper willen ruilen