Niet natural, niet normal, maar LOGICAL!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: Niet natural, niet normal, maar LOGICAL!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 15:17

Ir111: Ik denk niet dat je hierin kunt spreken van "goed en fout". Er zijn - het wordt bijna vervelend dat ik het steeds herhaal - meerdere wegen die naar Rome leiden, niet slechts één bepaalde oplossing.

Voor jou werkt jouw manier? Jouw paard heeft er geen last van? Dan is dat toch prachtig? Voor mij werkte het niet helaas, ik merkte dat mijn Tinkie er te veel last van kreeg, van het haar, het ging hem in de weg zitten. Dus koos is voor deze oplossing, want scheren wilde ik niet. Dat had ik ook kunnen doen natuurlijk, maar dat vind ik persoonlijk niet bij een Tinker passen.
Wat is goed? Wat is fout? Ik denk geen van drieën, in elke methode is wel iets te vinden waar iets voor te zeggen is snap je?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:17

Clown En hier meld zich de volgende Logical Haha!

kaatje77

@Arno8. Ik vind het onlogisch om paarden natuurlijk te bekapen.

Er wordt gezegd:
Ja maar vroeger sleten de hoeven ook op deze manier.........
Ja, klopt. Dat is bewezen en ben ik het mee eens.

Maar wat wordt er vergeten bij te vermelden?

Vroeger werden de paarden niet ouder dan een jaar of 8.
Ze belanden dan weer als voedsel in de keten voor roofdieren.

Dit is ook gezond verstand.
Dus misschien is het voor de NB logisch om zich meer in deze kant van het verhaal te verdiepen?
Ik heb zoveel leed meegemaakt door NB dat ik een voorkeur geef aan een ijzer MITS nodig.

Het liefst lopen mijn paarden blootvoets. Vork

sietje22

ik meld me ook aan als logical Haha!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:19

Nog een uitleg:

Als je vroeger iemand met het beste gezonde verstand ter wereld had gevraagd of de wereld plat is, had hij 'ja' geantwoord. Maar als je hem mee zou nemen in een ruimteschip en hem het een en ander zou uitleggen, zou hij iets anders zeggen. Hij zou echt niet zeggen dat de aarde soms plat is en soms niet. Hij is er dan stellig van overtuigd dat de aarde rond is.

Stel nu dat er een felle richtingenstrijd gaande is tussen mensen die denken dat de aarde plat is en mensen die denken dat de aarde rond is. Kun je het de 'platdenkers' kwalijk nemen dat ze denken zoals ze doen? Niet echt, het is vrij logisch dat ze zo denken. Ze zien zelf dat de aarde plat is.

Maar dan komt er iemand, genaamd Tamrab, die vindt het niet leuk dat de partijen zo'n heftige strijd hebben en dus zegt ze: "We gaan logisch denken!" De 'platdenkers' kijken verbaasd op: "Dat doen we al! We kijken vooruit, zien platte uitgestrekte weilanden... de aarde is dus plat!"

Ook de 'ronddenkers' zeggen natuurlijk dat ze al lang logisch nadenken, ze zijn zelf in het ruimteschip meegeweest en hebben het ook zelf gezien.

Iemand anders zegt: "Nee, niet zo gemeen tegen elkaar! Je moet gewoon je gezonde verstand gebruiken. En als je kijkt, zie je gewoon dat de aarde plat is! Dat is toch logisch?"

En Tamrab zegt: "De waarheid ligt in het midden. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. De aarde is soms plat, maar soms ook rond. Die 'ronddenkers' moeten niet zo doordrammen dat de aarde rond is."

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:19

En daar gaan we weer. Het is de bedoeling dat dit topic geen reltopic wordt en dan toch word er weer en belerend stuk over ijzers geplaatst.

Ik ben van mening dat ijzerloos niet per definitie voor ieder paard is, net zomin dat ijzers onder ieder paard moeten. Als ik naar de voetjes van mijn paarden kijk dan heeft de ene superhoeven terwijl de andere door een platvoet zonder ijzer om dit te corrigeren niet kan lopen. Kwestie van gezond verstand dus. Hetzelfde geldt voor bitloos enz enz.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:20

Mooie uitleg Arno! Logisch nadenken werkt alleen als je de waarheid kent, en die is in de meeste gevallen nu juist niet bekend...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 15:21

Arno8: Wat WIL je nu eigenlijk duidelijk maken? Of eerder gezegd: Wie probeer je nu eigenlijk hiermee uit de tent te lokken?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:23

Volgens mij wil hij wil alleen maar zeggen dat gezond verstand je niet altijd de ideale oplossing oplevert

Mistic

@arno, zoals jij het zegt zijn wij platdenkers en jij een ronddenker, waarbij alleen jouw idee dus juist is.

Gaan we dan nu toch naar het punt, wat TS eigenlijk met dit topic niet wilde bereiken?

Kymalin

arno8 schreef:
Voor sommige mensen zal het ook wel logisch zijn om je paard op stal te houden als je in de randstad woont... en als je paard heel de dag stilstaat in zijn eigen urine, is het logisch dat dat de hoeven slecht worden en afbrokkelen, dus dan is het ook logisch dat je er ijzers onder slaat in plaats van iets aan de oorzaak van het probleem te doen.

En voor sommige mensen is het logisch dat ze, nadat ze het paard na 8 jaar lang 24/7 buiten met alleen hooi en een liksteen op blote voeten, en 1 doffe ellende met gevoelig lopen hebben meegemaakt, vooral op stenen en kinderkopjes ze het eens met een ijzertje proberen en het paard 10 jaar later nog steeds goed loopt! Pling

En ga nu maar weer naar je eigen hokje, wij willen gezellig kletsen en niet rellen!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:24

Wat Arno geeft is slechts een voorbeeld.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 15:25

cinny1 schreef:
En daar gaan we weer. Het is de bedoeling dat dit topic geen reltopic wordt en dan toch word er weer en belerend stuk over ijzers geplaatst.

Ik ben van mening dat ijzerloos niet per definitie voor ieder paard is, net zomin dat ijzers onder ieder paard moeten. Als ik naar de voetjes van mijn paarden kijk dan heeft de ene superhoeven terwijl de andere door een platvoet zonder ijzer om dit te corrigeren niet kan lopen. Kwestie van gezond verstand dus. Hetzelfde geldt voor bitloos enz enz.

Precies, zou het ook jammer vinden als het weer op die toer gaat, daarvoor lijkt mij het onderwerp veel te interessant. Maar klaarblijkelijk zijn er altijd nog teveel die-hards van een bepaalde stroming die kostte wat het kost hun eigen mening willen doordrukken, terwijl ik juist met dit topic wil zeggen - kijk nu verdorie eens verder dan die neus lang is en oordeel en beoordeel eens niet zo snel!

Jammer weer.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:26

Arno wil gewoon weer dat we gaan rellen.

Misschien ben ik nu ook wel in voor een potje rellen, verveel me dood en ben lichtelijk depressief aan het worden Whoosh!

Sarcastisch bedoelt of niet, we hebben er weer een hokje bij. Het voelt net als vroeger dat de zwarte en blanken aparte wc's hadden en apart moesten zitten in de kerk...alleen doen we het nu vrijwillig maar we krijgen er net zo goed rellen van.

Alja

ik sluit me ook helemaal aan Haha! Knipoog

Splash_

Mooi verwoord Barmat, wordt een beetje gek ervan dat als je je paard niet 24/7 op het land hebt staan, je per definitie geen paard waard bent. Ik ben een logical, en ik ben er trots op, en mijn paard is happy Haha! !

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 15:26

Sim0ne schreef:
Volgens mij wil hij wil alleen maar zeggen dat gezond verstand je niet altijd de ideale oplossing oplevert

Maar vaak wel en daar gaat het om.

Altijd maar zemelen over van alles en nog wat omdat het niet in je straatje past is toch compleet onnodig? Stel je toch gewoon eens OPEN voor elkaar!

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:27

Beetje jammer, maar gezien zijn profiel had ik ook niet anders verwacht.

Wij stellen ons opener op dan dat deze bokker ooit zal doen, helaas. Terwijl we zo ontzettend veel van elkaars ervaringen kunnen leren en miscchien wel gebruiken of verbeteren als we de moeite zouden nemen om buiten het "hokje" te durven denken.

Viet

Eindelijk een hokje voor ons Vork
Ik pas ook wel bij deze stroming.

Kymalin

@Cowgirl; Je moet je vooral niet door een paar kortzichtige mensen de hoek in laten drukken Ach gut

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 15:28

Kymalin schreef:
@Cowgirl; Je moet je vooral niet door een paar kortzichtige mensen de hoek in laten drukken Ach gut

Die zullen er altijd zijn en dat is alleen maar jammer eigenlijk

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:29

Dat doe ik ook helemaal niet hoor Knipoog

Lijk wel gek...wordt ik alleen maar meer depri van Haha!

Maartje_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:30

ik meld me ook Haha!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:31

Barmat schreef:
Maar vaak wel en daar gaat het om.

Altijd maar zemelen over van alles en nog wat omdat het niet in je straatje past is toch compleet onnodig? Stel je toch gewoon eens OPEN voor elkaar!

Maar als Arno met een filosofische insteek komt, wordt dat meteen afgekapt, dat snap ik dan niet helemaal. Ik sta juist wel open voor veel dingen, ook voor de inzichten van Arno. Of je het er nu mee eens bent of niet, duidelijk zijn zijn inzichten wel, en wellicht kun je er wat aan hebben.

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:32

Niet doen Cowgirl, eigenlijk moet je er heel hard om lachen. Want dit soort types zitten te vastgebakken in hun eigen ideeen om nog de waarde van een andere denkwijze te kunnen waarderen.
Laten wij dan zo gelukkig zijn dat we wel open staan voor nieuwe, andere methodes en deze nog wel kunnen waarderen.