Waar en hoe zijn jullie aan je paard gekomen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 20:51

toen silvia nog een veulentje was, reed ik op een ander paardje (nynke) die toen bij dr in t weiland stond. ze waren allebei van mn opa. ik heb altijd al geroepen, dat wanneer silvia 3 was, ik dr wel wou beleren...
toen silvia 3 was, belde mn nichtje op om te vragen of mijn opa nog een paardje voor haar had... naja in goed overleg hebben mijn opa en ik besloten dat nynke naar mijn nichtje toe zou gaan, en dat ik silvia zou krijgen...
eerst vond ik t niet zo leuk dat nynke weg zou gaan, maar nu zou ik silvia voor geen goud meer willen missen!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 01:21

ik heb een tijdje op mijn paard moeten wachten. Ik was helemaal verliefd op hem, maar hij moest nog koersen. Als hij uitgekoerst zou zijn, zou ik hem kopen. Vorig jaar was het eindlijk zover. Dus nu is 'ie van mij.

Van de week kreeg ik de helft aangeboden van een merrie, zodat ik ook nog een koerspaard zou hebben. Ben ik op ingegaan, zo kom ik aan anderhalf paard

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 23:48

pfffff
poeh kwam bij een andere buurman vandaan
arenda kwam bij de fokker vandaan(met tussenadres) fokker was me buurman
tobias komt uit friesland, nadat we door heel Ned waren gereist om een pony te zoeken kwamen we dus in Fr. stond zielig op een stalletje! kon hem zowat niet poetsen! heb er op gereden en dat ging eigenlijk super! wilde eigenlijk een springer,maar me vader en ik waren het toch wel eenbeetje zat van al dat gereis! Tobias bleek toch wel een leuke pony te zijn! hij zou alleen komen als ie goed gekeurd was! nou ik te zenuwen op school! en jahoor snel op me fietsie naar huis en daar stond ie dan!
in de wei! vond alles reuze interessant maar ook doodeng! vloog al met me weg als er een hek openging!
maar nu gaat het super! hij hefet een vreselijk lief karakter,onder ht zadel kan het ene kreng zijn dus niet voor beginners geschikt! hij liep in de dressuur rond de M niveau
nu rijd ik er M1-dress,M-springen(Zstartgerechtigd) en L SGW mee! een super knol! lekker boers, geen idee wat voor ras het is! maar voor mij een super boerenknol! heb hem nu al 3,5 jaar
reddy komt uit de buurt, die hadden we uit een 1 of ander blad! nu we haar hebben hebben we een paar mensen leren kennen die ook ene pony bij die man vandaan heeft(barb van bokt, dennis van ciska(dennis bokt) en nog ene paar mensen die ik ken!
was wel blij met reddy! ze was 1 jaar en nu ntussen 2,5 jaar! tis een mooie roodschimmel die redelijk hoog op haar pootjes staat!

Imposante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 00:05

Lang leve internet! Ik zag een foto staan bij marktplaats en toen was ik verliefd. Toen zijn we gaan kijken en ze reed lekker en ze was heeeeel lief! Ze stond op HMSSTABLES een trainingstal.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 02:34

Chester:
Mijn vader had altijd al een Shire willen hebben, en aangezien ik even 'paardloos'was, en het enorm miste, zei mijn vader: 'wat als ik nou een Shire koop, en jij ervoor zorgt rijdt etc?'
Nou dat vond ik ideaal, het kostte me op deze manier niets Haha! en kon ik toch lekker met een 'eigen'paard in de weer.
Wij toen naar een Shire fokker gegaan, de Robin Hood Stables. We kregen van alles te zien, en op een gegeven moment kwamen we bij een weiland aan met 1 en 2 jarige Shires en Clydesdales.
Daartussen liep een heeeel mager, zielig en schuw Shire jaarlingetje tussen, die je geeneens kon aaien, zo schuw.
Ik vond eerst een andere 2 jarige leuker, dat was ook een hengst, maar heel mooi vol en bespierd al.
Mijn vader vond echter die 'kleine'leuk, omdat die domweg precies de goede aftekeningen had. Zwart met 4 witte sokken en een bles. En dat wilde hij per sé.
Op een gegeven moment konden we toch dichter bij Chester komen, en hem aaien. Ik vond hem superlief en schattig, maar ooooh wat was hij lelijk... Scheve mond
Toch had ik ook zoiets van, 'wat niet is kan nog komen'
Ik had de familie van Chester gezien, en dat waren prachtige Shires, een was zelfs al jaren een goedgekeurde dekhengst.
We besloten toch voor dat kleintje te gaan, puur op gevoel.
Nu anderhalf jaar later, is dat lelijke eendje zich aan het ontplooien tot een prachtig mooie grote Shire, echt geweldig. Lovers

Pompidou:
Tsja, op een gegeven moment wilde ik er eigenlijk wel een paard bij. Op Chester kon ik immers niet rijden, en tsja ik miste dat best wel, ik wilde graag weer fanatiek rijden.
Dus ik voor mezelf besloten, dat ik rustig aan op zoek zou gaan.
Heel wat paardjes gezien, maar allemaal gewoon niet 'echt'.
Ik wilde het liefst eigenlijk een blauwschimmel, en beetje een heet typje.
Toen zag ik een advertentie staan:

Te koop aangeboden:
Mooie e-pony merrie van 1m58
Blauwschimmel.
5 jaar.
Licht ingereden.
Super gangen.
V: Junior STV.

Eigenlijk perfect, ook de prijs was ontzettend redelijk. Ik had toen wel meteen opgebeld en heel lang gepraat met de eigenaar. Heel leuk.
Toch had ik zoiets van, het is veelst te ver.
Na een tijdje zag ik de advertentie weer staan, en toen zei mijn gevoel: 'gaan!'
Ik dezelfde middag een vriendin opgebeld, en die wilde wel mee.
Na een ongelooflijk roteind gereden te hebben, kwamen we op een mooie privéstal aan.

Daar, uit eén van die buitenluiken, kwam een veelst te bijdehand hoofdje naar buiten, een schimmeltje... Ik dacht'zal dat haar zijn?' Want er stond verderop nl nog een schimmel.
En ja hoor, we liepen dus naar dat bijdehandte koppie.
Hij haalde haar eruit (was 2 weken dr box niet uitgeweest ivm vorst) en ik dacht echt: 'wauw!!'
Toen liet hij haar even los op het bevroren land, en begon mevrouw een partij te showen! Ik kreeg er, serieus (!), tranen van in mijn ogen.
Toen zijn we even naar binnen gegaan, om de papieren te beijken enz.
Erg mooi.
Toen naar buiten, haar gepakt, en opgezadelt.
We zijn langs een weg gaan rijden, want de bak was spekglad. Ze was superbraaf, en ik voelde dat het goed zat. Vooral in draf zat ze zo goed!!Toen later weer op stal gezet.

Ik vroeg aan die man: 'is ze al eventueel bezet door iemand?'
Hij: 'Er is wel iemand die haar erg graag wilt kopen, maar ze is niet bezet'
Ik: 'dan is ze bij deze verkocht'

En toen had ik dus Pompidou. Lovers

Chislaîne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 20:37

Gipsy komt van de marktplaats!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:07

Nou, ten eerste wil ik ff zeggen dat Odin en de rest niet me eigen pony`s zijn maar dat wisten sommige vast al.

Ik ging met een (toen nog) vriendin op zoek naar verzorgpony`s. We gingen eerst naar een westernpaardje maar die zei dat we maar bij de buren moesten zijn, want die verzorgers waren net weggegaan. We gingen toen aan de boer vragen of we de fjorden mochten verzorgen. Hij zei dat hij er ff over moest nadenken, maar dat we morgen maar ff moesten terugkomen. Toen we terugkwamen zei hij dat het goed was!! In het begin deden we heel weining, we konden nog niet echt uitmesten, alleen poetsen. En we konden alleen op Odin rijden, zonder zadel. Ze had nog bijna niks geleerd, alleen stap en draf. Figuren rijden was er niet bij.
Later is mijn ''vriendin'' weggegaan, en ben ik erg fanatiek bezig geweest. Elke dag uitmesten, poetsen. Ik heb Odin helemaal beleerd, Peer heb ik beleerd maar die is jammergenoeg verkocht, Miepie (tuiger) heb ik beleerd en we zijn nu bezig met de oudste: Gerda.

Ik had nog van de eigenaar gehoord dat hij eigenlijk geen nieuwe verzorgers meer wou omdat de vorige niet zo goed waren. Ze waren namelijk bang voor de paarden, en vooral voor Odin. Ze konden ook niet rijden, en ze gingen roken in het stro. Lips are sealed En hij zei dat hij heel tevreden met me was!! Joepie!!

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 22:25

Echt leuk om al die verhalen te lezen!
Tja, mijn mini-shetjes kreeg ik omdat ik de derde van de middelbare school gehaald had. Het kwam erg onverwachts, ik verzorgde ze allebei al een tijdje, maar had NOOIT gedacht dat ze ooit van mij zouden worden (heel veel tranen dus, en dat midden in het restaurant, iedereen was uitgebreid aan het meegenieten..)
En ook Bono heb ik gekregen! Ik verzorgde hem al zo'n twee jaar en toen we gingen verhuizen, besloot zijn eigenaresse dat het misschien het beste voor alle partijen was, dat ik mijn Bootje meenam...
Kortom ik heb verschrikkelijk geboft tot nu toe!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 22:52

Fie heb ik gekocht van mijn instructeur toen ze bijna 3 jaar was.

Ik had les op een van mijn verzorgpaarden en toen vertelde ik hem dat ik nu wel graag een eigen paard wilde gaan kopen.
Toen zei hij dat ik maar eens bij zijn vader op stal moest gaan kijken, die had een jong merrietjes staan die eigenlijk niet weg hoefde, maar als ik die echt leuk vinden was daar evt. over te praten.
Ik ben een paar keer gaan kijken en was gelijk verkocht, geen enkel ander paard meer gekeken en 2 weken later was Fie van mij!

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 17:51

Bij mij is het heel makelijk.
Tristan kwam op de stal waar ik al jaren help.
Heb hem toen gereden en verzorgt maar vond hem zo leuk dus vandaar

Loendri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 18:09

men shetlander heb ik gekregen na dat ik hem twee maand verzorgde en de eigenaars vonden dat hij veel beter bij mij af was dus had ik knolletje

deze zomer ging ik op kamp en ik vond utah zooooooooo lief en mooi en ik maar zage en tadaaaaa utah is van mij

xxxxx eline