Weggestuurd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re: Weggestuurd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 21:59

Ja, al is het tegelijkertijd echt moeilijk.. ik weet niet wat me nu te wachten staat en ik laat veel bekends achter..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:03

Heel goed gedaan meis!
En komt allemaal wel goed!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:35

Fijn voor je dat je ouders jou dat bedrag willen lenen.
Echt je bent beter af op een andere stal.

Zijn omgeving inlichten zoals iemand anders opperde lijkt mij een goed idee. Aangezien jij daar de boel hebt draaiende gehouden toen hij in het ziekenhuis lag. De overige dieren moeten natuurlijk niet de dupe worden van het vertrek van julie.
Hoewel dat natuurlijk zijn eigen verantwoording is en niet die van jou.

Als je wel fijne jaren daar hebt gehad en af en toe kontakt wil houden dan kun je beter met 1 van je ouders er heen gaan dan alleen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 22:39

zou dat uitmaken dan, als mijn ouders meegaan? Die inden hem niet zo aardig...

Ik neem wel bloemen voor hem mee morgen...
zomar weggaan kan ook niet...?

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:46

logisch dat je ouders hem niet aardig vinden. Welke ouders zouden een man van 65 die zegt verliefd te zijn op hun dochter wel aardig vinden? Je ouders willen je gewoon beschermen.

Jij kent die man het beter dan wij dus jij kan ook het best beoordelen of het verstandig is om alleen bij hem in de buurt te zijn maar wees voorzichtig. Ik zou denk ik ook een afscheidscadeautje geven tenslotte heb je er ook leuke jaren gehad.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 22:52

Even kijken wat gepast is, misschien een fles drank?

het voelt als het verbreken van een relatie zeg maar.. 8 jaar lang elke dag daar geweest..
ik ga snel slapen zo, dan is het snel zaterdag Clown

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:54

hej net je hele verhaaltje gelezen poehpoeh gelukkig dat je ouders het willen voorschieten. nou hopen dat het heel snel zaterdag is

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 23:07

Bedankt zover in ieder geval voor allelieve reacties!

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:18

Fantastisch dat het gelukt is! Hopelijk verloopt alles verder goed, spannend!

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 00:00

Heb je hele topic doorgelezen en zat in spanning tot het laatste moment Knipoog
Wat fijn dat je het paard kunt kopen.
Blijf het een rare situatie vinden maar goed, fijn dat het voor jou opgelost is nu.
Redt je het wel om je paard te onderhouden?
Las in je profiel dat je op (zijn?) welshjes ook rijles geeft, mis je dan niet die inkomsten ook nog plus dat je duurder gestald staat?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 09:46

profiel is oud, dat is allang niet meer zo gelukkig. Mijn paard staat ook nog niet in mijn profiel.

Met wat ik verdien moet het zeker lukken Lachen

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 10:33

Ik vind het zo goed van je, en moedig! Je hebt gekozen voor jezelf en je paard, je laat je niet meer chanteren.
Tuurlijk een cadeautje kan geen kwaad, leuke kaart eraan met een bedankt-tekstje, dan kan niemand je ooit verwijten met ruzie weg te zijn gegaan.
Iemand van 60 die verliefd is op een meisje van 16, wat in mijn ogen nog gewoon een kind is, vind ik ook ziek, maar idd meningen verschillen.

Op je nieuwe plekje komt het allemaal goed meis! Het zal misschien eventjes wennen zijn, maar dan krijg je het echt wel weer naar je zin!

Was het maar alvast morgen he??

Oja, ik zou ook mijn ouders meenemen als ik jou was trouwens, je moet doen waar jij je goed bij voelt, als dat is met je ouders erbij, meenemen die hap!

Ben benieuwd hoe het morgen gaat..

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 10:53

ja ik ook.. ik ga zo nog even met een vriendin, welke ook met mij mee gaat naar de nieuwe stal. Haar zal hij dus ook gaan missen. Ik probeer nu gewoon een beetje emotieloos te zijn en zo snel mogelijk hierdoorheen te komen.
Ik belde hem gisteren om dit allemaal te vertellen en hij liet niets merken over hoe zij zich voelde.
Ik maak een bon om uit eten te gaan die kan hij dan gebruiken met ons als hij daaraan toe is...
met een bloemetje er bij en een kaartje ja..

Zal ik die dan vandaag geven of zaterdag?

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:25

Laat t maar over je heen komen joh!!
Ik geloof dat het heel moeilijk is voor je, je hebt daar al zolang gestaan. Je zal misschien best een traantje laten hoor, maar dat is absoluut niet erg. Schrijf op je kaartje dat je hem bedankt voor de afgelopen jaren en wens hem het allerbeste met alles. Je kan dat vandaag al geven, dan heb je in elk geval al laten zien dat je het zelf ook vervelend vind hoe het allemaal loopt, en kan je m bedanken voor alles. Maar misschien dat je het liever morgen doet, als je vader en moeder erbij zijn? Of misschien juist niet?
Hou je taai hoor! Je hebt de juiste keuze gemaakt, als je dat maar in je achterhoofd houdt!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:31

ik denk niet dat ik een bon zou geven om met jullie uiteten te gaan. je bent dan haast verplicht om nog eens een keer met hem uiteten te gaan. misschien heb je daar als je op een andere stal staat helemaal geen zin meer in . ik zou dat niet doen maar een fle drank kopen ofzo

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 12:40

Ik heb 8 jaar aan hem te danken, en mijn paard en alle andere kansen, dus nee ik scheep hem niet af met een fles drank. Ik heb een brief geschreven net waarin ik alles uitleg over hoe ik me voel enzo..

Ik geef die vandaag maar, als ik het goede moment vind en anders gooi ik het wel in zijn brievenbus..

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:28

Dat je dat gevoelsmatig zo ervaart kan ik me helemaal voorstellen. Goede zet dat je een brief hebt geschreven met het hele verhaal, goed voor je eigen verwerking en hij weet waar hij aan toe is.
En als je gevoel zegt dat jullie met zijn drietjes een keer uit eten willen, moet je dat ook gewoon doen. Zou wel zorgen dat dat andere meisje daar dan ook bij is, kan vervelende stiltes en misschien vervelende situaties voorkomen.
Ik vind echt dat je het heel goed aanpakt!

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:55

Heb het verhaal gelezen het het klinkt inderdaad als een ongezonde situatie. Een goede stap om daar weg te gaan. Om eerlijk te zijn vind ik het ook heel erg onverstandig dat jij jezelf )en je ouders zijn hier natuurlijk ook zeker schuldig aan) in zo´n afhankelijke situatie hebt geplaats.

Samen een paard kopen was een onverstandige beslissing. Als jij geen geld had om zelf een eigen paard te kopen had je gewoon geen of een goedkoper paard moeten nemen. Zowel jij als hij wisten dat jij op deze manier van hem afhankelijk zou worden. En hij had ook veel te zeggen over jullie paard )en daarmee ook over jou geld). Als hij niet had ingestemt met de verkoop was er een hoop gezeur van gekomen. Ook vind het erg vreemd dat jij met zo´n oude man op vakantie bent gegaan. Begrijp niet dat je dit wilt, en dat je ouders hiervoor toestemming hebben gegeven. Een ouder persoon heeft toch al een machtspositie en in jullie geval komt daar nog het paard bij.

Maar goed hopelijk een les voor de volgende keer. Ga in ieder geval samen met je ouders je spullen ophalen daar. Dan blijft het toch wat zakelijker en het voelt denk ik ook prettiger.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:57

ik zou ook ander cadeau geven dan uit eten... erg raar cadeau vind ik dat, voor iemand die verliefd op je is, zo geef je weer valse signalen af
ik zou een bosje bloemen, fles drank of een cadeau bon doen
succes met verhuizing van je paard

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:02

Je hebt het netjes opgelost, erg vriendelijk van je. Dat uiteten, tja..je bent er die 8 jaar altijd geweest dus je kent hem naar mijn idee door en door. Dat etentje kan er dan ook nog wel vanaf, voor de goeie vrede. In ieder geval succes.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:03

Jeetje, wat een vreemde man zeg, een lichtelijk gevoel van Stank-voor-dank! Zorg je goed voor zijn dieren, stuurt hij je zomaar wég! Terwijl hij al zo oud is! Kan je niet even met hem praten en hem alles uitleggen dat je alleen maar goede dingen deed?

Ik vindt: hij kan je niet zomaar wegsturen! (en laat je je niet gek maken door hem!)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:05

ukoldaatje schreef:
Dat je dat gevoelsmatig zo ervaart kan ik me helemaal voorstellen. Goede zet dat je een brief hebt geschreven met het hele verhaal, goed voor je eigen verwerking en hij weet waar hij aan toe is.
En als je gevoel zegt dat jullie met zijn drietjes een keer uit eten willen, moet je dat ook gewoon doen. Zou wel zorgen dat dat andere meisje daar dan ook bij is, kan vervelende stiltes en misschien vervelende situaties voorkomen.
Ik vind echt dat je het heel goed aanpakt!

gelukkig hadden we dat al gedacht Knipoog

Egotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:10

Ik begrijp best dat je het goed af wilt sluiten, dat iemand gevoelens van verliefdheid krijgt kan ie ook niets aan doen (daar kies je niet voor, dat overkomt je (kan ook voortkomen uit eenzaamheid, iemand die nog een beetje aandacht voor je heeft).), misschien voor hem wel net zo beroerd als voor jou. Als ie maar man genoeg is om er verder niets mee te doen.

Vind het wel vreemd dat ie zo veranderd, snel boos en zo, misschien is er toch meer met hem aan de hand.

Maar fijn voor je dat je het allemaal hebt kunnen regelen. En wie weet als alles wat bekoeld is dat je misschien toch nog eens besluit om, zonder dat er verplichtingen in het spel zijn, eens bij hem langs te gaan.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:56

LadyElmira schreef:
Je hebt het netjes opgelost, erg vriendelijk van je. Dat uiteten, tja..je bent er die 8 jaar altijd geweest dus je kent hem naar mijn idee door en door. Dat etentje kan er dan ook nog wel vanaf, voor de goeie vrede. In ieder geval succes.

Ben ik het helemaal mee eens. En als hij duidelijk weet dat het etentje ter afsluiting is is het toch geen probleem?

Ik begrijp het wel dat je met hem een paard hebt gekocht. Of het een slime zet is tja.. maar je bent nog jong en je wilt wat. Er zijn zoveel mensen die samen een paard kopen. Alleen jammer genoeg is het bij jou niet zo gelopen zoals je had gewilt.
Van fouten kun je leren.
Heel veel succes en goed van je dat je het op een goede manier afsluit.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 17:46

Ben trots op je!!
GGD bokker