Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
maar voor degenen die een slof op de juiste manier gebruiken is zo'n slofverbod zonde!
Ik vraag me alleen af hoe er op die stal tegen (te) scherpe bitten, zweepgebruik e.d. aan wordt gekeken.. worden mensen die daar verkeerd mee omgaan ook op hun gedrag aangesproken? Verder vind ik zo'n intakegesprek nog niet zo'n slecht idee, zo weten stalbaas en nieuwe pensionklant waar ze aan toe zijn.

xxappiexx schreef:Ik heb het stuk ook gelezen, de pensionhouder moest iedere dag verkeerd slofgebruik aanzien en hij wou denk ik gewoon niet meer geassocieerd worden met die manier van rijden. Samen met een instructrice heeft hij wat "onderzoek" gedaan naar de manier van rijden en heeft besloten dat daar geen slof voor nodig is. Natuurlijk zijn er ook mensen die hem goed gebruiken maar de mensen die niet weten hoe zo'n ding werkt zijn sterk in de meerderheid.
Het is zijn erf, dus hij mag beslissen wat daar gebeurd. Als jij als klant niet "gecommandeerd" wilt worden moet je maar een andere stal zoeken.
Ik kan me wel een beetje vinden in de actie van die man, maar imo zijn er nog zoveel dingen meer waarmee je een paard verkl**t. Ik hoop dat hij de klanten daar dan ook op aanspreekt.
xxappiexx schreef:Natuurlijk zijn er ook mensen die hem goed gebruiken maar de mensen die niet weten hoe zo'n ding werkt zijn sterk in de meerderheid.
Wat wordt hier op bokt toch altijd voorzichtig over slofteugels gesproken.

Vjestagirl schreef:Belachelijk. Als eigenaar moet je zelf kunnen kiezen wat je gebruikt, en daardoor niet gehinderd worden door een staleigenaar...
_Linda_ schreef:Vjestagirl schreef:Belachelijk. Als eigenaar moet je zelf kunnen kiezen wat je gebruikt, en daardoor niet gehinderd worden door een staleigenaar...
Helemaal mee eens!

, en als het echt de spuigaten uitloopt zou ik nog de dierenbescherming inlichten ook.
Moelie schreef:Nou sorry hoor, wrm zou de staleigenaar dat bepalen? Heb is toch JOU paard en jij rijd um toch op de manier hoe jij wil.