Pensionstal Driebergen... Geld belangrijker dan lot van Paar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rooszszsz

Re: Pensionstal Driebergen... Geld belangrijker dan lot van Paar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:31

Vind t super hoe jullie met dat paardje zijn omgegaan en hem zijn laatste eer hebben bewezen!!

Pfffffffff wat een ****** heb je toch rondlopen, eigelijk moet je elke dag de DB bellen zodat die knettergek worden en dan misschien wat gaan doen?!??!?!?

Skippiedip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:41

Respect voor jullie, dames Afgod

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:14

meiden petje af dat jullie dit gedaan hebben voor JULLIE paardje.
Ik denk dat jullie de enige mogen zijn die zouden zeggen ons paardje aangezien jullie wel om dit dier geven .
Belachelijk wat die boer wilde doen .
En voor jullie heb ik alleen respect .

Heel veel sterkte met het verlies van jullie beste maatje . Ach gut

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:04

wow.. wat een verhaall..
toen ik t las wist ik meteen over wie t ging
heb daar ook wel eens gekeken naar een lease paard
een schimmel... maar toen ik daar was en aan t rijden was
en de manier waarop hij met zijn paarden omging had ik zoiets
van nee...
dit gaat m niet worden...

verder vind ik het super.. echt super
wat jullie voor dit paard gedaan hebben.. zo moeten der meer zijn
Verder nog sterkte met het verlies..

soogoodiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:23

axdevil schreef:
Op hetgene wat hierboven omschreven staat heb ik weinig op toe te voegen.
En dit is enkel en alleen omschreven van iemand die 2 jaar de 'Eer' heeft gehad om daar te zijn.
Ik heb de 'Eer' gehad om 10 jaar daar te zijn.
En waarom? Uit liefde voor het paard waar ik voor mocht zorgen.
En niet voor de gezelligheid of voor de goede zorgen.
Ik moest toen kiezen van mijn ouders: Of op de manege rijden of op Getway rijden.
Toen ik op de manege vertelde dat ik stopte en op de desbetreffende stal ging rijden kan ik me nog de opgehaalde wenkbrauwen van de manege eigenaar herinneren.
En nu............... Nu weet ik waarom....

Moet zeggen dat het krantenartikel op de voorpagina van de telegraaf een bevestiging is naar waarheid en dat dit hele verhaal goed in dat profiel past.....!

ik ben nu ook meer dan een jaar bij G. en heb al die dingen ook gezien ik verzorg Isaak en hij is af en toe hardstikke kreupel maar hij laat er toch mensen op rijden en hij vraagt er nog geld voor ook!!
ik en een aantal vriendinnen moeten ook vaak klusjes voor hem doen zoals uitmesten van een kalfjes stal die zo te zien nog in geen maanden gedaan is. Isaak zijn hoeven zijn helemaal doorgezakt waardoor hij zich vaak verstapt. ik heb vaak gezegt dat hij ze moet knippen maar dat heeft hij nooit gedaan. ik heb hem trouwens nog nooit zelf een stal uit zien mesten.
ik ben een tijdje daar weg geweest omdat ik G. ook helemaal zat was maar ben terug gekomen omdat ik wist dat Isaak als ik er niet was helemaal verwaarloosd zou worden. (zo zag hij er ook al uit toen ik er kwam) bij Spirit zit dat stuk wildvlees er nog steeds en het bloed ook vaak. paola word af en toe gereden en het gaat nu aardig met haar maar door haar bokhoefjes loopt ze wel heel raar.
odette daar gaat het redelijk mee maar ze verveelt zich dood en word ook echt verwaarloost.
ik hoop dat er idd een keer de dierenbescherming bij komt en alle paarden in beslag neemt ofzo.

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 00:22

Vind het idd ook erg goed van jullie dat jullie dit paard uit zijn lijden hebben kunnen verlossen ipv dat hij wie weet niet waar terecht zal zijn gekomen en zijn lijdensweg langer geduurd zal hebben. Heel bewonderenswaardig van jullie OK dan! , zeker omdat het aardig wat bloed, zweet en tranen heeft gekost!

Maar ben ik nu de enige die nadenkt over die boer en zijn manier van inkomsten?? Hij kan blijkbaar deze praktijken voortzetten omdat er nog steeds mensen zijn die naar die stal toekomen. Het feit dat je al ziet dat de paarden/dieren er niet goed bijstaan is toch gelijk al een reden om rechtsomkeerts te maken! En dan kun je het voor jezelf wel rechtvaardigen door te zeggen tegen jezelf dat je het leven van die dieren wat draaglijker maakt, maar als er geen interesse zou zijn in onverzorgde/mishandelde dieren, moet hij
1. Of de dieren goed gaan verzorgen zodat hij weer inkomsten binnenkrijgt.
2. Of de hele stal opdoeken en ergens anders zijn geld mee gaan verdienen.

Natuurlijk is dit wel heel zwart-wit, maar de kern is toch zeker waar. En dan kun je wel zeggen dat er altijd wel mensen zijn die toch die paarden "misbruiken" (want zo zie ik het) om maar te kunnen rijden, maar een slechte naam reist snel en de reikwijdte in de omgeving heeft ook een grens.... Denk dat veel mensen, al is het alleen maar om hun eigen naam niet te bezoedelen, wel een 2de keer nadenken voordat ze daarheen zullen gaan.
Onbegrijpelijk trouwens dat de dierenbescherming er niks aan doet Gestoord . Onbegrijpelijk dat er uberhaupt verder niks gebeurt als ik uit moet gaan van de verhalen. Schakel de media in zou ik zeggen ( ja ik draaf door, maar ik kan gewoon echt niet tegen dierenleed), wedden dat Hart van Nederland interesse zou tonen om hier verslag van te brengen als die verhalen echt waar zijn.

Ik zeg dit trouwens puur op basis van wat ik hier lees, weet niet hoe het "in real life" is, maar als het echt zo is als beschreven, mag er wel eens SERIEUS over mijn verhaal nagedacht worden.

vEEL STERKTE IN IEDER GEVAL MET JE VERLIES! Ach gut

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 00:57

Weet je wat het probleem is met deze man? Hij hoeft het geld niet te verdienen met zijn dieren... Hij heeft pas een enorme lap land moeten verkopen aan de gemeente (is onteigend omdat ze er op willen gaan bouwen) en daar heeft hij flink geld voor gevangen. Dus in zijn portemonnee tref je hem zomaar niet

De enige manier is toch uiteindelijk de DB ben ik bang, maar doordat die eens wat doen.. Scheve mond

overigens staan er nu nog maar een stuk of 3 pensionklanten (van de +/- 15 stallen ofzo), en zijn er echt nog maar een paar mensen die zijn paarden verzorgen (en dat terwijl hij er toch een stuk of 20 van zichzelf heeft, vooral veel jonge paarden).

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:07

Schandalig dat die vent maar door gaat! Boos! Kan niemand dan de AID laten ingrijpen?? Dat kan toch niet langer door gaan zo! Hoeveel paarden worden er nog de dupe van die klootzak van een vent! Boos!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:33

Meschien is het ontwetendheid van die man geweest, ik praat hem niet goed maar wil er ook geen oordeel over hebben.
Je kunt iemand niet kwalijk nemen als hij een dier slechts als een object ziet, hoe moeilijk ik dat ook vindt.
En tja zoals gewoonlijk mogen wij handelaren de ''rotzooi'' van andere opruimen.
Ik kom veel slachtpaarden op de markt tegen, maar vergis je niet ze zijn wel afgedankt door hun vorige eigenaren, daar sta je dan naar al je jaartjes van trouwe dienst, afgedankt als een stuk vuil.
Ik koop zelf geen slachtpaarden op maar veel collegas van mij wel.

Veel particulieren kopen bij mij paarden en ruilen hun afgedankte lieveling in, magere oude of zieke paardjes het maakt ze niet uit.
Ik vind het moeilijk ze vervolgens maandags naar Utrecht te brengen om ze vervolgens aan de slager te verkopen.

Ik kan niet alles redden maar soms doet het pijn.
Vaak word ik boos op de eigenaren en vraag me af waarom ze hun eigen rotzooi niet opruimen.
Paarden zijn voor mij geen rotzooi maar door de woede kun je soms niet normaal meer denken.
Ach ik denk maar zo dat ik het dier tenminste nog een plezier doe, weg uit deze verotte wereld.

Ik als handelaar en zo ken ik er nog veel meer zou nooit een dier op deze manier afdanken en komt zijn tijd dan regel ik dat zelf.

Wat ik hier mee besoel is, tuurlijk vindt ik het ontzettend lief van je dat je dit gedaan hebt, zouden meer mensen moeten doen, tuurlijk ben je boos op die man, zou ik ook zijn.

maar uit je verhaal begrijp ik dat ondanks dat de dieren daar in erbamelijke omstandigheden leven er nog steeds mensen zijn die die dieren gebruiken en berijden.
wie is er dan slecht.
Dat soort mensen houden deze situatie in stand, als er niemand meer zou komen hoeft hij ook geen paarden te houden.

Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je er steun uit kunt halen dat je het juiste gedaan hebt.

Uit de beschrijving die je over je paardje gaf denk ik dat hij een beroerte heeft gehad (het dronkenmanslopen)
en zijn tijd dus echt gekomen was.
Hij heeft in ieder geval geen pijn meer dank zij jou en je vriendin.
Sterkte meis.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:22

Heeé allemaal,

Het is een topic van twee weken geleden en toch wauw ik heel graag nog wat zeggen over het verhaal en sommige reactie's. Je kunt het met mij eens zijn of niet, maar dat maakt mij niks uit. Iedereen heeft een eigen mening maar dit is mijn mening en zo zie ik het. Ik ben een echte paardengek en heb ook eigen paarden gehad. Ik rij en verzorg ook op pensioenstal Driebergen.

Ten eerste wil ik even reageren op het meisje dat er al 2 jaar liep. Ik verzorg Odette al een tijd en ze had pijn in haar achterbenen. Gijs heeft daarvoor de dierenarts laten komen en ze heeft gewoon beweging nodig. Uiteindelijk moet het dan weer bijtrekken. Paola is ook weer helemaal opgeknapt en die mankeert helemaal niks. Odette haar hoeven zijn inderdaad omgekruld maar dat is geen mishandeling! Het zou inderdaad even bijgekapt moeten worden, ik had het al een keer gevraagt aan Gijs maar hijwas toen nogal druk dus hij is het vergeten. Helemaal niks aan de hand, die man word ook een dag ouder. Voor de rest is er niet zoveel aan de hand. Er word nu elke dag uitgemest dus de stallen zijn over het algemeen wel schoon. De paarden gaan ook regelmatig naar buiten zoals Valentino, er moeten gewoon verzorgers voor worden gezocht dan is dat probleem ook weer opgelost.

Het verhaal is heel schokkend en ik vind het echt heel dapper van je wat je gedaan hebt. Echt super, en veel sterkte met het verwerken van je paardje. Ach gut

Ik vind alleen niet dat die mensen het verdienen om zo zwart/wit afgeschilderd te worden. Het zijn super aardige mensen met een goed hart, ze worden ook een dagje ouder net als me eigen opa en oma. Mensen maken fouten, en ja ook paardeneigenaren. Niemand is perfect, ook ik niet. Er mag en kan vanalles, ik voel me er thuis. De stallen zijn gewoon boxen en je kan het ook te snel zielig vinden enzo. Dat mensen zeggen dat ze er geen goed gevoel bij hadden, hun keus maar het is er verder dik in orde! En jullie moeten die mensen niet zo uit lopen kafferen! Dit verdienen ze helemaal niet, niemand verdient het om zo behandelt te worden. Ik mag hun wel en ik loop er al een hele tijd! Ik heb het er naar me zin en het is er altijd heel gezellig. Ik snap dat je boos bent, ook dat. Maar ik zie het van twee kanten. Ik hoef hier geen boze reacties op want dit is mijn mening! Jullie moeten eens aardig tegen elkaar zijn en iedereen in zijn waarde laten. Ook de mensen die je niet mag en een totaal andere mening hebben.

Groetje's! Doei!
Laatst bijgewerkt door Judje op 01-09-08 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bold en schuine code verwijderd.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:31

KellyZ schreef:
[i][b]Heeé allemaal,

Het is een topic van twee weken geleden en toch wauw ik heel graag nog wat zeggen over het verhaal en sommige reactie's.

2 weken???? Gestoord

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:34

Er is 2 weken als laatst op gereageerd, dat bedoel ik. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Judje op 01-09-08 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:35

is maart 2 weken geleden dan? Nagelbijten / Gniffelen

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:39

KellyZ schreef:

Er is op 3 maart voor het laatst gereageerd. Vandaag is het 21 augustus. Vork

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:40

ik heb allen even de tekst van ts gelezen maar respect voor de dames Afgod Afgod

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:50

Ag kan ook, er stond toen ik reageerde twee weken dus tja. Verder ook niet echt op gelet eigenlijk. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Judje op 01-09-08 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:52

Sientje schreef:
KellyZ schreef:

Er is op 3 maart voor het laatst gereageerd. Vandaag is het 21 augustus. Vork

Nouen, gewoon niet op gelet maar er stond iets van twee weken, lekker boeiend. Knipoog

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:55

en welkom op bokt! Haha!
leuke binnenkomer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:07

Kelly als je wat verstand van paarden krijgt kom je wel terug op je verhaal. Tot die tijd kun je beter je mond houden!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:17

KellyZ schreef:
Heeé allemaal,

Het is een topic van twee weken geleden en toch wauw ik heel graag nog wat zeggen over het verhaal en sommige reactie's. Je kunt het met mij eens zijn of niet, maar dat maakt mij niks uit. Iedereen heeft een eigen mening maar dit is mijn mening en zo zie ik het. Ik ben een echte paardengek en heb ook eigen paarden gehad. Ik rij en verzorg ook op pensioenstal Driebergen.

Ten eerste wil ik even reageren op het meisje dat er al 2 jaar liep. Ik verzorg Odette al een tijd en ze had pijn in haar achterbenen. Gijs heeft daarvoor de dierenarts laten komen en ze heeft gewoon beweging nodig. Uiteindelijk moet het dan weer bijtrekken. Paola is ook weer helemaal opgeknapt en die mankeert helemaal niks. Odette haar hoeven zijn inderdaad omgekruld maar dat is geen mishandeling! Het zou inderdaad even bijgekapt moeten worden, ik had het al een keer gevraagt aan Gijs maar hijwas toen nogal druk dus hij is het vergeten. Helemaal niks aan de hand, die man word ook een dag ouder. Voor de rest is er niet zoveel aan de hand. Er word nu elke dag uitgemest dus de stallen zijn over het algemeen wel schoon. De paarden gaan ook regelmatig naar buiten zoals Valentino, er moeten gewoon verzorgers voor worden gezocht dan is dat probleem ook weer opgelost.

Het verhaal is heel schokkend en ik vind het echt heel dapper van je wat je gedaan hebt. Echt super, en veel sterkte met het verwerken van je paardje. Ach gut

Ik vind alleen niet dat die mensen het verdienen om zo zwart/wit afgeschilderd te worden. Het zijn super aardige mensen met een goed hart, ze worden ook een dagje ouder net als me eigen opa en oma. Mensen maken fouten, en ja ook paardeneigenaren. Niemand is perfect, ook ik niet. Er mag en kan vanalles, ik voel me er thuis. De stallen zijn gewoon boxen en je kan het ook te snel zielig vinden enzo. Dat mensen zeggen dat ze er geen goed gevoel bij hadden, hun keus maar het is er verder dik in orde! En jullie moeten die mensen niet zo uit lopen kafferen! Dit verdienen ze helemaal niet, niemand verdient het om zo behandelt te worden. Ik mag hun wel en ik loop er al een hele tijd! Ik heb het er naar me zin en het is er altijd heel gezellig. Ik snap dat je boos bent, ook dat. Maar ik zie het van twee kanten. Ik hoef hier geen boze reacties op want dit is mijn mening! Jullie moeten eens aardig tegen elkaar zijn en iedereen in zijn waarde laten. Ook de mensen die je niet mag en een totaal andere mening hebben.

Groetje's! Doei! ]

Vergeten te bekappen? Niet echt meisje, hij kán dat niet meer. Die man wordt ouder en daarvoor is een hoefsmid nodig, niks met tijd te maken want even bellen kost je 2 minuten..

Elke dag uitgemest? Mochten de paardjes dromen, poowny's staan nog altijd op beton met een laagje poep. Eens in de 2 weken uitgemest lijkt me een beter zin..

Paarden regelmatig naar buiten? ááááh vandaar dat er in de weides onwijs hoog gras staat en er nooit een paard of pony maar in te bekennen is. (ja die oude geraldientje zag ik een keertje, als die geen gras eet valt ie van de week nog dood neer, pony is 30 ofzo)

Vervelend dat er ook nog mensen in dit topic zitten die geregeld nog langs gaan..

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:11

Oud topic en de reactie voegt weinig toe.
Hier een slotje.