Pfff. Piaffe ruitersport.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Re: Pfff. Piaffe ruitersport.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:17

Marjolein_18 schreef:
Misschien dat wel iemand hier van Piaffe op Bokt zit. Misschien dat ze eens wat met de klachten kunnen doen of ze laat het topic lezen. Ik vind zo'n topic juist wel goed.

Piaffe zit ook op Bokt, en ze zijn inmiddels al aardig bekend met de klachten uit eerdere topics. Ze reageren meestal ook in zo'n topic, zullen ze nu vast ook doen.

In het verleden is het mij ook 2 x overkomen dat ik iets bestelde in een bepaalde maat, maar een andere maat geleverd kreeg. Dan stond er op de bon "bestelde maat is uitverkocht maar misschien pas je deze ook wel?". Misschien leuk bedoeld, maar ik heb me daar flink aan geergerd. Ik bestel via internet en laat een tel.nr en emailadres achter. In plaats van me blij te maken met een dooie mus (ha, het pakje is er!) hadden ze ook kunnen overleggen of ik dit wel wilde, of gewoon geld terug wilde. Ik heb toen aardig wat moeite moeten doen om ze aan de telefoon te krijgen, en mocht toen op hun kosten het pakje terug sturen. Moest ik wel eerst de verzendkosten voorschieten, niet onder rembours. Dan kost het je dus een hoop extra tijd en moeite (tig telefoontjes, moet er speciaal voor naar het postkantoor) om iets te regelen waar je niet op zit te wachten. Geld kreeg ik terug, plus alle gemaakte verzendkosten, maar daar heb ik nog wel aardig wat mailtjes aan moeten spenderen voor ik het een keer terug had.
Heel vervelend dus.
Maar dit was in mijn geval al denk ik bijna 2 jaar geleden.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:17

Judith_ schreef:
Ik heb er een keer een deken uit de dekendump bestelt. Deken was er keurig binnen een paar dagen. Helaas was het niet de deken die ik bestelt had. Maar goed deze was duurder, wel de zelfde maat en dikte die ik wou dus er niet achter aangegaan.

Werd die ook in een doorzichtige plastic zak geleverd?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:19

Maar nu gaat het dus nog zo...

Ik woon in België, dus ik heb het vertikt om die foute dingen weer terug te sturen. Ik ben wel kwijt wat ik echt wilde hebben, maar zij zijn een klant armer.

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:20

Ook ik heb helaas erge slechte ervaringen met piaffe. Ik had 2 rijbroeken besteld, van hetzelfde merk en hetzelfde type. Na een week kreeg ik pas een mail dat de rijbroeken uitverkocht waren en dus niet geleverd konden worden. Ze hadden toen voor mij een alternatief, een iets andere type rijbroek, en dan voor dezelfde prijs. Nou prima, zo gezegt zo besteld. Had een blauwe en een bruine besteld. Kreeg ik na weer een week opnieuw een mailtje dat de bruine niet op voorraad was, maar dat ze die blauwe wel alvast konden sturen. Ik had al een verkeerd voor gevoel, dus sprak af dat ze ze beiden in een keer zouden laten opsturen. Ja hoor, 2 weken later kreeg in eindelijk mijn pakketje thuis. Dus ik het openen, en ja hoor, zitten er i.p.v. een blauwe en een bruine broek 2 blauwe in. Dus ik had zoiets van ho even, zo lang wachten omdat die bruine broek op nieuw besteld moest worden, en dan krijg ik alsnog het verkeerde! Dus ik weer een boze mail gestuurd.. Bleek dat de brune nog niet binnenwas dus dat ze er maar een blauwe hadden bij gedaan.. Toen vonden zij maar dat wanneer ik alsnog een bruine wou hebben, de boel op mijn kosten weer terug moest sturen.. Toen heb ik de boel maar laten zitten, ik had er helemaal schoon genoeg van.

Ik begrijp best dat een bepaalde kleur rijbroek misschien niet meer te krijgen, maar verstuur het dan in overleg. Of doe er tenminste even een briefje bij, zodat de klant tenminste weet wat er aan de hand is.

Vond ze in het begin best klantvriendelijk, maar wat mij opviel is dat ze steeds minder klantvriendelijk weren en me op het laatst gewoon af zaten te snauwen. Sorry, maar dat vind ik niet kunnen, want het was toch duidellijk hun fout!

edit; tekst toegevoegd.
Laatst bijgewerkt door CKR op 07-01-08 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:20

Jiehaa De deken werd wel keurig in een plastic zak in een doos geleverd.

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:26

Overigens had ik dezelfde dag dat ik het bestelde al betaald. Dus dat was het probleem ook niet...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:28

Judith_ schreef:
Jiehaa De deken werd wel keurig in een plastic zak in een doos geleverd.

En zo hoort het ook. Was dat lang geleden?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 14:29

CKR schreef:
Overigens had ik dezelfde dag dat ik het bestelde al betaald. Dus dat was het probleem ook niet...

Had ik ook, met Ideal gedaan,doe ik dus ook niet meer

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:29

Mij is dit ook wel eens over komen, ik heb toen ook via ideal betaalt. Ik heb er wel wat voor terug had, ik kreeg eerst iets wat ik dus niet bestelt had dat mocht ik toen houden en toen duurde het een tijdje voor ik kreeg wat ik besteld had. En bestel ik soms nog wel is wat bij ze. Maar ik reken er dan niet op dat het er op tijd is of dat ze de goeie sturen. Maar meestal is dat toch wel afwachten.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:32

Ik heb alleen maar goede ervaringen met Piaffe, en bestel er regelmatig wat!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:37

Als ik vanuit het buitenland koopt (België), moet ik altijd vooraf betalen, bij elke shop. En andere shops sturen wel het juiste.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:49

Ik heb nu een deken bij een duitse firma besteld, moet zeggen dat ik het daar een hele nette service vindt in vergelijking met Piaffe.
Ik heb het idee dat piaffe zich er vaker bij problemen erg gemakkelijk vanaf wilt maken. Hebben we een bepaalde maat/merk niet, sturen we gewoon een ander. Zonder overleg.
Zo kreeg ik ipv. cob transportbeschermers Full omdat ik een haflinger had en deze ook wel een haflinger zouden passen.
Nou die van mij heeft nu eenmaal korte beentjes dus heb ze niet eens gepast en direct terug gestuurd!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:50

En ondertussen heeft dat je wel een hoop ergernis en moeite gekost. Dat is erg vervelend.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:52

inderdaad, even een mail met erin dat wat je besteld hebt niet op voorraad is scheelt al een hele hoop ipv gewoon wat anders te sturen.
Valt me wel op dat ze vaak iets niet op voorraad hebben Nagelbijten / Gniffelen

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:55

ik heb 1 keer wat bij hun besteld. een dekje een halster en een bit. dekje was de verkeerde kleur en vzh i.p.v. dress. halster was pony i.p.v. full en het bit was 14,5 i.p.v. 12,5.
nou kon ik uiteraard niet mee akkoord gaan, dus direct opbellen. kon het terugsturen maar moest wel even de verzendkosten voorschieten. maand verder en kreeg ik een nieuw pakje. alles goede maat, alleen het halster had de verkeerde kleur, en ook de verzendkosten waren nog niet gestort.
dus ik wederom voor de 20e keer gebelt waarom het geld nog niet was teruggestort en waarom het halster de verkeerde kleur had. ja er was iets misgegaan met de halster en bla bla bla. moest het pakketje (alles) maar weer terug sturen en zou ik alles opnieuw krijgen, wederom moest ik de verzendkosten voorschieten. ik zei, maak eerst maar eens de andere verzendkosten en de nieuwe verzendkosten over en dan stuur ik het wel op. dat was prima. na weet ik veel hoeveel week nog geen geld. dus ik wederom opgebelt en waarom ik het nog niet had en dat ik toch graag het pakje wou opsturen.... maar dat kon niet meer de niet goed geld teruggarantie was vervallen.... had ik het maar eerder moeten opsturen

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:58

jiehaaa schreef:
Ik had een paar maanden terug een deken besteld. Werd keurig op tijd geleverd, niks op aan te merken.
Maar wat ik wel heel apart vond, was hoe de deken was verstuurd. Gewoon in de doorzichtige plastic zak van de fabrikant, met een adressticker erop geplakt. Ik vond dit geen deugdelijke verpakking en heb dan ook contact gezocht met Piaffe (via de mail, want het had geen spoed). Ik kreeg vlot antwoord (keurig dus) maar het antwoord vond ik toch wat minder.
Dit was volgens hen wel een deugdelijke verpakking. Ik vind van niet, want a) zo'n zak gaat makkelijk open (druksluiting), b) de inhoud van de zending is nu wel erg duidelijk en c) de kans op beschadiging is groter met alleen een dun stukje plastic ipv een stevige kartonnen doos.
Voor mij is dat een reden om niet gauw meer een deken bij hen te bestellen. Want ik vind het totaal niet professioneel.
Volgens Piaffe deden ze dit altijd met dekens, en nooit bij andere spullen.
Ik heb uiteraard gevraagd waarom ze die dekens dan niet in een doos verstuurden, maar dit zou teveel tijd kosten.
Terwijl de andere dingen WEL in doos gingen.

Afijn, ik knap er toch wel een beetje op af, van een professionele winkel verwacht ik ook een bepaald niveau van zakendoen.

Ik heb laatst 2 winterdekens bij ze besteld en die zaten wel in doos. Ja

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:59

Ik had dit ook maar ik mailde en toen kreeg ik een mail dat ik bericht zou moeten gehad hebben dat de singel neit meer verkocht word,ik wer terug gemaild welke hebben jullie dan?Nou heb ik een nieuwe binnen gekregen maar die was goedkoper dus kreeg ik 2 euro terug helemaal vast geplakt aan het papier maar ze mailen niet terug en dan krijg je een week later te horen van ja we verkopen ze niet meer.
maar ik ben nog bozer OP http://WWW.ZADELTJE.NL want daar heb ik 8 weken geleden een deken besteld maar heb hem nog niet maar krijg geen bericht meer dus heb ik een boze mail gestuurd en in geschreven of ze wel eens bestaan!!!!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:02

@ September
Wie weet hebben ze mijn advies dan toch ter harte genomen. Dat hoop ik maar Pling . In het mailtje zeiden ze heel duidelijk dat ze er niet aan gingen beginnen en dat ik de eerste was die er een aanmerking op had.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:05

Overal zal wel eens wat zijn Knipoog

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:10

hey sam das irritant zeg !!
zit je op je spullen te wachten komt het niet...

ik heb laatst (ongeveer een maand terug) een bestelling moeten afzeggen omdat het gewoon echt veel te lang duurde!
zat zomaar drie weken te wachten, toen heb ik het bij budgetruitersport.nl besteld, daar hadden ze de singel die ik wilde niet meer dus dat kreeg ik meteen in de mail van ze met alternatieven erbij.
ik gemaild welke ik dan wel wilde hebben en hup 2 dagen later keurig bezorgt!
echt top Ja

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:20

ik vind het eerlijk gezegd een erg opgeblazen reactie dat de deken in plastic zakken verstuurd word.
ik bedoel ik heb laatst een deken daar besteld echt keurig op tijd!en die kwam goed dichtgeplakt bij ons aan!!niks mis mee factuur zat er stevig opgeplakt.
ik moest er moeite voor doen de deken uit te pakken.
ik heb het ook wel eens in doos gehad maar het maakt mij niks uitde kwaliteit van de deken veranderd er niet door dus..
maar goed ik heb ook alleen maar positieve dingen over piaffe.
zal ik er eens een over ooteman openen dan kan ik nog wel even door praten want daar heb ik vervelende ervaringen mee helaas.
en zo heeft iedereen wat bij wie dan ook.
ik bij ooteman de ander bij piaffe.
zoveel mensen,zoveel wensen en ik zie daarom het nut van dit topic niet in er zijn tig van dit soort topics toch?heb er iig verschillende voorbij zien komen.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:23

pascale schreef:
ik vind het eerlijk gezegd een erg opgeblazen reactie dat de deken in plastic zakken verstuurd word.

Dat mag je vinden hoor, maar ik heb uitgelegd waarom ik het liever niet heb. Er professioneel staat het niet in mijn ogen. Ik zou het nooit zo verzenden als ik ondernemer was.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:26

jiehaaa schreef:
pascale schreef:

Dat mag je vinden hoor, maar ik heb uitgelegd waarom ik het liever niet heb. Er professioneel staat het niet in mijn ogen. Ik zou het nooit zo verzenden als ik ondernemer was.

waarom staat een doos in jouw ogen proffesioneler dan?(niet aanvallend bedoeld,ik bedoel ieder zn eigen mening maar was even benieuwd)
ik heb niet alle reacties verder gelezen dus ook jou uitleg niet eerlijk gezegd,ik weet alleen dat ik moeite moest doen om het los te maken.
de deken was dus verder goed verpakt en dezelfe als die ik besteld had.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:28

Dan moet je toch maar even teruglezen Knipoog . Jij noemt mijn reactie opgeblazen maar je hebt niet eens gelezen waarom ik dat zei.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:29

Even een update van mijn bestelling..
Heb netjes een mailtje gekregen dat hij vrijdag op de post is gegaan, dus hoop mijn bestelling morgen binnen te krijgen!
Moet trouwens wel even een complimentje geven dat de reactie via mail super snel is