Paarden en honden en vooral hondeneigenaars!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cindii_90

Re: Paarden en honden en vooral hondeneigenaars!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:01

ik vind het asociaal. Ik heb zelf ook een hond en als er een ruiter aan komt als ik met de hond buiten loop zorg ik altijd dat ik dr vast pak. Ook al doet ze niks, de meeste paarden schrikken zich rot.
Is gewoon een stukje respect tog?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:43

je kunt het inderdaad van 2 kanyen bekijken.
ik loop zelf elke dag in een hondenlosloop gebied met mijn hond.
het gebeurd dan regelmatig dat we daar ruiters tegenkomen,die daar helemaal niet mogen komen.
ik hou mijn hond dan altijd bij me en hij moet dan blijven zitten tot de ruiter voorbij is.
wel spreek ik de ruiter eropaan dat hij/zij daar niet mag komen.
er komt dan ook nog een gevaar bij kijken en dat is dat veel honden paardenpoep erg lekker vinden, maar als een paard een wormenkuur heeft gehad kan die mest dodelijk zijn voor een hond !!
mijn hond mag van mij geen mest eten maar soms heb je het te laat in de gaten dat het er ligt.
ik erger me er dus aan dat er veel ruiters zijn die met hun paard buiten de routes rijden en dan ook nog in een losloop gebied.
let wel ik vind ook dat hondeneigenaren hun hond bij zich moeten roepen als ze een paard passeren of tegenkomen.
gewoon een beetje rekening houden met elkaar kan geen kwaad, dat voorkomt ongelukken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:16

Als ik met mijn ouders bij mijn zus ben wandelen we vaak door een gebied waar veel ruiters komen. Dit weten wij en daarom lijnen we Max ook vast.
Het gevaar bij ons is eerder dat de hond angstig wegrend dan ie naar het paard rent (hij is doodsbang voor paarden).

Maar als ruiterzijnde erger ik mij er ook ontzettend aan de honden die loslopen, en vooral aan de eigenaren.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:32

Zo, ik heb vandaag toch weer wat leuks meegemaakt...

We liepen met 2 paarden over de boulevard, en toen zagen we in de verte al een man met een hond, die man had ons ook al van verre aan zien komen.

En dan tóch zijn hond niet vastmaken oid, dus 3 keer raden... toen we in de buurt kwamen kwam die hond naar ons toe rennen (het baasje niets zeggen, hond niet roepen ofzo, helemaal niets). Die hond begint om ons heen te rennen en te blaffen (nu is die van mij al niet zo gediend van honden, maar zelfs die van mn vriendin werd zenuwachtig van de hond). Die man presteert het om een paar keer zijn hond te roepen (en op wat voor toon, als hond zijnde had ik ook niet geluisterd...)

Ondertussen begon het al te kriebelen bij de paarden, oren naar achter en spieren aanspannen, wij nog pogingen gedaan naar de man toe te lopen zodat hij zn hond kon pakken, man deed niks...

Toen hebben we maar besloten op een goed punt in galop weg te rijden, het klinkt nogal onbeschoft, maar er zat volgens ons echt niets anders op, liever dit dan dat die hond geschopt wordt toch?

Op het punt dat de hond net naar achteren aan het lopen was wij het op een spurt gezet, hond er uiteraard achteraan (en weer zegt die man helemaal niets tegen zijn hond ofzo!), de hond hield ons niet bij en hebben we af kunnen schudden

Ik vind het echt een absurd verhaal, maar zo is het nu eenmaal gegaan, en ik vind het echt belachelijk dat die man zijn hond vrolijk blaffend en springend bij die paarden liet lopen...

Dan kan hij nog zo boos geweest zijn over dat we weggereden zijn, maar ik geloof niet dat hij het gewaardeerd had als de paarden uitgehaald hadden naar zijn hond (en dat zou wel een wijze les zijn voor hem, maar daar hoeft die hond niet onder te lijden Knipoog)

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:03

er zijn ook genoeg ruiters die op een 'verboden voor paarden'' pad lopen;) tja.. en dan krijg je wel eens een akkefietje Tong uitsteken

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:11

onze hond.. (een beagle Tong uitsteken )
vind paarden ook helemaal geweldig.. en die loopt ook los.. maar zodra die ziet dat een paard niet wil spelen is het ook zo over.. en als tie een om de bocht gaat en we horen een paard.. dn is tie er meestal al.. maar dn roepen m terug,, en dn ff een praatje met de ruiter en weer weg:P

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:19

griebels schreef:
Ben het gedeeltelijk met je eens... Een hond op een ruiterpad en de ruiter die zich moet aanpassen omdat de hondeneigenaar te laks is om zijn hond bij zich te houden???

Ik doe het wel altijd omdat de hond er ook niets aan kan doen, maar vind dat niet geheel juist

Ja in rpincipe wel.
maar wij waren laatst ook perongeluk op een ruiterpad terecht gekomen.
Het ruiterpad bordje stond er wel, maar met het plaatje de andere kant op, dus wij hadden dat helemaal niet gezien.

UIteraard lijnen wij meteen de honden aan, maar ik als ruiter hou ook op ruiterpaden rekening met andere mensen/honden.

Als ik door groen rijd betekend ook niet dat ik dan maar niet meer uit hoef te kijken of geen rekening meer hoef te houden met anderen.

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:36

Kheb het gelukkig nog nooit meegemaakt, ben wel honden voorbij gekomen, maar die waren aangelijnd/bleven bij hun baas. Als het wel gebeurd vraag ik eerst vriendelijk hun hond aan te lijnen. Als ze dat neit doen stap ik af, duw de hond weg. Ga een potje mopperen tegen de eigenaar, en loop weer verder Haha!

Maar bij een pony als Topsy (waar mijn zusje dan op rijd) hou ik de pony vast, vraag aan de eigenaar of die z'n hond wil pakken. En als hij dan niet luisterd zeg ik tegen mijn zusje dat ze met Tops naar de hond kan rijden, Tops vindt honden echt niks, en die hond hoeft ook maar een klein beetje in de buurt te komen of ze trapt/schopt/bijt. Meestal loopt de hond dan vanzelf weg, maar als die dan wel een trap achterna krijgt zeg ik tegen de eigenaar: Dat kun je verwachten hea.

Maar is nog nooit gebeurd gelukkig Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:23

De pony van mn broertje heeft wel eens zo'n klein ding doodgetrapt. We liepen op het ruiterpad, mn vader had saar aan de teugels en dwars door de bosjes komt dat maltezertje en die hangt zo aan het achterbeentje van Saar, er was maar 1 trap voor nodig. Het ging echt supersnel. (er zit zo'n 30 meter tussen het fietspad en het ruiterpad, met allemaal bosjes ertussen)