hoevaak gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__

Re: hoevaak gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:24

lynne8 schreef:
Ik ben in de 9 jaar dat ik echt rijd 3 keer gevallen, 2 keer doordat mijn paard viel en 1 keer toen mijn paard steigerde Knipoog

ja dat ken ik wel...
toen gingen we samen even koprollen Clown
nee.. allebij niks aan over gehouden.

Kalien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:30

KiWiKo schreef:
Ik zou het niet meer weten Lachen Lachen ontelbaar Lachen

haha ja.. me2 Tong uitsteken:P

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:33

poeh, zooooo vaak Tong uitsteken
vooral toen ik vroeger nog heel bang was. dan zat ik vaak voorover in het zadel en de pony hoefde maar klein bokje te geven en ik lag er alweer naast met m'n korte pootjes Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 09:50

en sinds donderdag weer een keer erbij Bloos! Paard ging niet over de hindernis, ik wel.

En als toevoeging voor TS, in principe vallen beginners wel vaker maar naarmate je langer rijdt ga je ook lastiger dingen doen. Ik val nu eigenlijk alleen nog maar in een lastige crosstraining of met springen, niet meer met gewoon rijden.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 17-12-07 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 10:07

Ik ben ZO vaak gevallen.
Volgens stalgenoten is dat niet zo gek, omdat ik altijd rare dingen doe Vork.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:53

niet zo gek vaak, misschien 10 keer ofzo. Kwam omdat het paard struikeld of uitgleed.

SnoopyGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:03

ik weet het eigenlijk niet, maar niet zo vaak.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:11

Pff.. Ik ben wel een stuk of 15/20 keer gevallen denk ik.. Zelfs een keer van een ezel Nagelbijten / Gniffelen

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:45

Ik ook niet echt vaak. Maximaal 10 x

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:52

Nou ik denk wel al zo'n 10/15 keer.
En dat was niet elke keer even leuk.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:52

Kion99 schreef:
Nou ik denk wel al zo'n 10/15 keer.
En dat was niet elke keer even leuk.

Het is toch nooit leuk of ben ik nu gek Haha!

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:54

Nouja, soms (als je geen pijn hebt) kan het nogal komisch zijn kan ik je vertellen! Vooral als je er een beetje om vraagt (achterstevoren zitten ofzo).

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:35

Nou alle bok versies heb ik bijna uitgezeten.
Vroeger toen ik net ree misschien maar kan ik niet meer herinneren.
Dat is 14 jaar geleden.
Nee Melis dee het anders als ik val, val ik met paard en al. Clown
Hoe ik het doe nou joost mag het weten.
De laatste keer dat ik me kan in denken en nog van kan herinneren want ik lag bijna met paard en al in de kantine.
Is dat ze door de hindernis viel of iets in die richting. (sprong was maar 70cm)
En dat is nu al weer zo'n 6 jaar geleden.

Ow ja en 1 keer op prinsenstad toen ik net een jaar ree.
Zaten we in galop en die pony ging in de remme en dee ze hooft naar benede en glee ik zo van ze nek. Clown
Heb me echt kapot gelache maar toen was ik 6 jaar.

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:47

Buckje schreef:
Had me paard net 1 dag, toen lag ik er al af, door zijn gebok, en zat zonder zadel. Bloos
daarna zijn nog 2 keer gevolgt.

daarvoor ben ik 1 keer van een manege pony gevallen jaaaarren terug, die ik wel even zou temmen whaha.

dat is alles.

Enne toen met et dorpsfeest in Hoogland aantal jaar terug dan Slapen Clown

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:51

nou, die tel ben ik al jáaren kwijt Huilen van het lachen zo vaak, ik heb er van geleerd en val nu niet meer zo snel Tong uitsteken

Van al die keren ben ik 2 keer écht hard gevallen waardoor ik ook niet meer op desbetreffende pony wou rijden.

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:54

ik ben er in totaal van al mijn jaren paardrijden er maar 5 keer afgevallen (ofzo) maar altijd als ik eraf val dan heb ik altijd een weekje dat ik het niet helaam vertrouw en doen doe ik heel voorzichtig enz.. eigenlijk is dit niet echt goed.. maar hebben jullie dat ook?

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:56

Nee eigelijk niet
ligt eraan waarom ik ben gevallen en hoe Haha! ben soms wel even wat voorzichtiger maar eigelijk ben ik nooit vaker dan 1 keer achtelkaar gevallen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 00:07

niet verkeerd bedoelt hoor, maar de TS vraagt toch niet hoevaak jullie gevallen zijn? Ze vraagt toch hoe het komt dat zíj (ik meen tenminste dat het een zij is) er nog nooit is afgevallen?

Nouja afijn, weet niet of je je antwoord al hebt (waar je ook tevreden mee bent?) maar mij lijkt het dat je in het begin op rijles de meest gemakkelijke pony's krijgt eventueel (tenminste zo is het bij ons in de beginnerslessen) met begleiding. Kans dat je er dan vanaf valt is ook erg klein en aan de ene kant als je langer rijdt is er een langere periode en dan maak je zeg maar ook weer meer kans om te vallen als je maar kort rijd de kans dat je dan valt is ook kleiner (snap je wat ik bedoel te zeggen?) Maar wees gerust die val die komt nog wel! Clown Hoop voor je dat je je niet te veel bezeerd dan!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 00:12

volgens mij ben ik 1 keer in de beginners les gevallen, stomme actie van mij.
Ik denk inderdaad dat je nu makkelijke pony's rijd die bomproof zijn. Zijn de pony's er wel is vandoor gegaan? zoja, dan heb je een erg goede zit volgens mij Tong uitsteken

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 02:01

Ben zelfs een keer vanuit stilstand gevallen...
Wilde aansingelen, het paard waar ik op zat zette nl erg haar buik uit met aansingelen.
Toen ik naar de singel boog om aan te singelen kukelde ik met zadel en al naar beneden Clown

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 08:56

1 x in bijna 9 jaar
Van een C pony'tje die tijdens het uitstappen ineens wel n héle snelle draai maakte Huilen van het lachen Clown

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:25

Van heel veel verschillende paarden wel 100 keer denk ik.
En van mn eigen paard nu.. 5 keer. Clown
Drie keer in 1 springles toen ze na de sprong steeds heel idioot deed.
En een keer toen er een kind voor een sprong bij het losrijden langs rende en ik haar stil moest zetten voor de sprong en ze sprong toch nog.
En een keer na een moeilijk lijntje springen waarna zij links ging en ik recht. Haha!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:04

In mijn manège-periode viel ik vaak genoeg omdat ik zo gek was om altijd op de gestoorde paarden te kruipen Haha!
Ik reed toen ook met een 4-jarige van 1.80 waar niemand op wou (mede door zijn grootte, maar ook omdat hij gek werd omdat hij nooit buiten kwam), dat beest stond meer op 2 benen dan op 4 maar ik heb er wel een erg stevige zit van gekregen Tong uitsteken

Daarna heb ik 2 'valvrije' jaren gehad bij mijn vorige bijrijdpaard, superlief ding dat niks verkeerd deed. Vorig jaar ben ik dan keihard van een 3-jarige afgeknald op de inrijstal. "Hij heeft nog niks gedaan, hij is heel braaf", my ass. Tweede keer dat ik erop zat ontplofte hij toen er een tractor voorbij reed (buitenbak was langs een veldweg), met m'n hoofd keihard tegen de houten omheining. Gelukkig had ik een cap op, anders was ik er nu waarschijnlijk niet meer geweest.

En mijn huidige bijrijdpaard is type grote vriendelijke reus (iets groter dan 1.80) die nog niet heeft gebokt/gesteigerd maar zich gewoon sterk maakt. Maar sinds vorig jaar kruip ik nooit ofte nimmer op een paard zonder cap

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:10

ik ben denk een stuk of 5 x er af gevallen. maar als ik het doe doe ik het goed..
3x van een paardje die nooit werd bereden. dus als ik er op ging kon ik de klok er op gelijk zetten dat ik ging. na 4 x heb ik heb opgegeven, omdat ik nog niet zoveel rijervaring had.1 x zonder zadel eraf gegleden toen m'n verzorgpony opzij sprong en ik bleef op m'n plek Lachen
En twee weken terug nog van m'n eerste eigen paardje. Vallen ging prima, totdat ie van me wegrende (hij was erg geschrokken), hoef in m'n gezicht...
gelukkig geneest dat snel!
Maar verder weet ik veel bokken etc uit te zitten (geen idee hoe ik het doe!) en ik rijd nu 11 jaar.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:17

whow wat is iedereen er vaak afgevallen zeg! ik zit nou niet bepaald op bomporoof paarden, maar ik denk dat ik niet over de 10 keer heen zit en ik rij intussen ook al uhhh ff denken 16 jaar. Haha!