Groot probleem! Paarden moeten weg!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Re: Groot probleem! Paarden moeten weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:34

Malenka schreef:
En hoe moet ik het hooi dan allemaal vervoeren... op de fiets? of het dak van de auto? Tong uitsteken Nee, het kon niet anders dan het gegaan is.

.

Hier in de buurt zitten echt zoveel mensen die het ook gewoon bezorgen.Heb in al die jaren nog nooit meegemaakt dat het bij allemaal op was.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 02:45

Paarden zijn verhuisd. Ik zal morgen een verslagje schrijven. Alles is goed gegaan en ze staan lekker bij elkaar.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 09:58

Fijn dat het goed is gegaan. Ik zal ze zometeen wel zien staan denk ik. Tong uitsteken

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 20:07

Gisterochtend kwam mijn vader rond een uur of 3 aan. We hebben even wat gedronken en zijn toen de trailer op gaan halen. Een tijdje later stonden we dus met de trailer bij de paarde. Mijn paarden gaan niet zo vaak de trailer op dus ik zag ons in gedachten al weer een half uur prutsen. Dat bleek gelukkig mee te vallen!

Omdat we een 1,5 paards trailer tot onze beschikking hadden moesten we 3 keer rijden. Gelukkig is het maar een km of 10. Nilay eerst, want die kan goed alleen staan.
Hij twijfelde heel even voor de klep van de trailer, stapte er op, bleef even staan en liep toen rustig verder de trailer in. We zijn zo snel mogelijk weg gereden en hij stond al snel op de plaats van bestemming.. daar hebben we hem uitgeladen. Zijn even met hem de inloopstal in gelopen en hebben hem toen los gelaten. Hij begon gelijk te grazen en maakte zich absoluut niet druk om andere dingen. We zijn dus terug gereden om de volgende op te halen.

Dat was Milka omdat die echt niet goed alleen kan staan. Hij is 14 en heeft zijn hele leven maar heel weinig in de trailer gestaan. de ene keer gaat het goed, de andere keer zijn we een half uur bezig. deze trailer stond hem blijkbaar aan want hij stond er zo in. Mijn vader heeft hem naar de nieuwe stal gebracht terwijl ik bij kaioni zou blijven. Mijn broertje, die ook mee was, besloot bij me te blijven. Ik heb Kaioni aan het halster laten grazen waardoor hij vrij rustig bleef. Toen mijn vader terug kwam ging ook Kaioni zo de trailer in... voor de allereerste keer in zijn leven helemaal alleen. Hij vond het alleen even eng toen de klep dicht ging. Verder ging de rit goed.
met uitlaen draaide hij zich om. Gelukkig ging het goed.

Ik heb de paarden even laten grazen, hooi in de stal gelegt en ze daarna naar de paddock en stal gehaald omdat het gras op de wei natuurlijk helemaal bevroren was. Omdat ze al een tijdje geen gras hadden gegeten zouden ze nu door blijven eten ondanks het ijs. De kans op koliek is dan groot. Daarom heb ik de weide afgesloten. Ze stonden rustig met zijn allen in de stal te eten.

Toen ik vandaag bij ze kwam stonden ze nog steeds rustig. Nadat ik ze weer hooi had gegeven heb ik het draadje naar het gras weer open gezet. Ik ben nu niet zo bang meer voor koliek. En zoalng de grond bevroren is kunnen ze mooi op het gras. Als het weer echt gaat dooien sluit ik de wei weer af. Ze kunnen gewoon in de stal met paddock lopen.

Gelukkig zijn we eergisteren in het donker al geweest om de paddock af te zetten... toen was de grond nog zacht. Als we dat gisteren hadden moeten doen had het echt niet gelukt.

Al met al staan de paardjes er mooi bij. ze lijken helemaal geen last van spanning te hebben en hebben al goed gebruik gemaakt van het stro in de stal. Er zaten allemaal strootjes in hun manen en staart. Tong uitsteken

Een 'happy end' dus... Haha!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:25

Wat fijn om te horen dat alles goed is gegaan....mogen jullie nu hier blijven staan of gaat er nu nog een verhuizing plaatsvinden.
Fijn dat je dit berichtje even hebt geplaats...heb met jullie meegeleefd hoor Ja

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 20:32

Kaioni gaat nog verhuizen. Milka en Nilay blijven hier staan.
Dank je voor je medeleven. Lachen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:10

Is er geen mogelijk hij voor Kaioni om te blijven of is de ruimte niet groot genoeg daar??

Meeleven...zeker weten,je ging door een nachtmerrie en ik moet er niet aan denken dat mijn jongens op stel en sprong zouden moeten verhuizen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:34

Ik zag ze vanochtend rond een uur of 11 niet staan dus volgens mij waren ze nog van het stro aan het genieten. Clown

Weet je al wannieer Kaioni gaat verhuizen?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 23:42

Kaioni gaat nu ook weg omdat ik het idee heb dat de mensen waar hij komt te staan hem meer kunnen bieden dan dat ik hem kan bieden. Bij die mensen wordt er dagelijks met hem gewerkt en krijgt hij veel aandacht. Dat kan ik hem niet geven. En dat terwijl het een paardje is dat heel erg graag werkt. Dus ik denk dat het beter is. Ik moet wel zeggen dat het me heel veel moeite kost en dat ik er niet te veel aan moet denken. Als ik dat doe staan de tranen al in mijn ogen. Ik heb hem al vanaf dat hij net 4 maanden was... kleine hummel.

Kaioni gaat deze maand nog weg. Wanneer precies is nog niet duidelijk.

Somebitch,
dan stonden ze waarschijnlijk nog in de stal ja... of ze lagen te slapen. Ik kwam vandaag en ze zaten helemaal onder het stro... het zat in hun staart, manen en in de rest van hun vacht. ze genieten er zeker van nu. Als je wilt mag je ook best in de stal kijken hoor. Ik kan me voorstellen dat je benieuwd bent.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:45

Ja ben eigenlijk wel nieuwschierig ik wilde gisteren eigenlijk wel gaan kijken maar ik dacht laat ze maar even lekker wennen. Lachen Dus ik heb ze nog niet gezien.. Ook omdat ik nu vandaag en gisteren weer de avond dienst heb gehad dus dan ben ik er savonds ook niet.

Zembla maakt ook altijd goed gebruik van het stro. Clown Heel zijn staart zit altijd helemaal vol. Clown Maar wel lekker, het is een lekker plekje zo voor ze. Lachen En een ruime stal. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 15:44

EA GZ RP --> PP.

Gezien dit meer een verslag van het verloop van de zaken ipv een concrete zoektocht weer terug verhuisd Lachen

TS, mocht je nog een nieuwe plek zoeken voor je paarden, dan kun je een nieuw duidelijk topic op EA openen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 18:21

hahahaha ja, inderdaad. Hij moest weer terug. Lachen

Ik heb vandaag zelfs voor het eerst wat in de bak gedaan. Dat was voor Nilay helemaal nieuw omdat ik hem heb beleerd op de weg en niet in de bak (alleen allereerste keer er op in de bak). Heel leuk om te zien hoe goed hij reageerde ondanks al het nieuwe. Het gaat echt super.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:11

Hihi...je topic verhuids netzoveel als je paardjes Haha!

Maar begrijpelijk dat je de keuze hebt genomen om Kaioni een nieuw huis te geven.Soms is het beter om ze te verplaatsen naar een huis waar ze meer aandacht krijgen en werk als ze daar om vragen,geen makkelijke keuze maar zeker wel te begrijpen Ach gut .
Zo ben ik ook aan mijn 2e paard gekomen,die mensen hebbn ook na lang wikken en wegen besloten hem weg te doen.Lang stilgestaan door omstandigheden en hij wilde ook graag aandacht en werk,dat krijgt hij nu en is echt een hele blije en tevreden pony die volop geniet van alle aandacht die hij krijgt.
Ook zijn de voormalige eigenaren van mijn 2 knullen ook nog steeds meer dan welkom om ze op te komen zoeken en beide hebben dat ook gedaan.
Ik hoop dat het bij jou ook zo zal gaan....

Fijn dat je al even hebt kunnen rijden en zo te horen hebben ze het best naar hun zin...liggen languit is het stro Haha!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 23:42

Ik heb kaioni niet verkocht, maar in bruikleen gegeven voor, in ieder geval, 2 jaar. Wat we na die tijd doen zien we dan wel weer.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:07

Wat een verhaal! Ik kan bergijpen dat je het zwaar gehad hebt. Ik kan me inbeelden dat als je de paarden jaren zo goedkoop hebt kunnen houden, dat het wel even slikken is om te verhuizen. Zeker midden in de winter! Ik hoop dat je nu iig een tijdje rust hebt Ja

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:22

Wat fijn dat het nu geregeld is! Die loopstal klinkt als een super oplossing voor de 2 paardjes! Misschien uiteindelijk zelfs nog wel beter als op de dijk! Hopelijk knapt Nilay nu gauw op Lachen
En fijn dat je kaioni in bruikleen hebt gegeven, klinkt ook als een super oplossing!
Succes verder!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 00:37

Zo, dat was wel even slikken vandaag. Kaioni is eindelijk opgehaald. Milka staat al de hele dag te hinniken en is een kleine cirkel aan het uitgraven in de paddock in de hoop dat zijn vriend terug komt. Het zal even zwaar zijn. Maar uiteindelijk komt alles goed. Huilen
Ik hoop dat de paarden snel gewend zijn en we voorlopig geen vervelende dingen meer mee maken. Dit zal dan ook de laatste update zijn die jullie hier lezen. We sluiten het nu af. Een hele nieuwe periode nu en hopelijk een heleboel plezier. Lachen

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 00:58

pff wat een verhaal Lachen haad het al eerder gelezen maar ik wist helemaal niks voor je Lachen super dat het nu weer beter gaat hopelijk komt alles uiteindelijk toch weer helemaal goed Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 01:06

Ik wens je veel plezier en rust op je nieuwe plekje met ja paarden en dat het goed gaat met het paardje die weggaat!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 08:03

Ik hoop iig dat je nu wat vaker bij je paardjes kan zijn, Dat ze er niet meer zo bij komen te staan als vorige weekend. Je zal wel weten wat ik bedoel he Knipoog

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:53

Hey malenka,

Sterkte in deze moeilijke periode joh.. Gelukkig heb je een mooie oplossing gevonden..

Groetjes

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:57

Mooie oplossing joh! Had je topic begin december al gezien.
Zonde dat er één weg moest, maar zoals je het uitlegt, is het beter zo...
Veel plezier op je nieuwe adres!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 15:46

Arabian_Girl ,
ik heb je een pm gestuurt me uitleg.
Ik hoop dat je het nu begrijpt. Ik vind het niet zo leuk dat je een bericht als dit op een fora neer zet. Ik had liever gezien dat je het prive had gestuurt. Maar ik ga er van uit dat het goed bedoeld was. Eerder ben je ook alleen maar behulpzaam geweest. Bloos

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:10

Jeetje het zal je maar overkomen dat je met spoed met je paarden weg moet zeg.
Ik vind dat erg onbeschoft van die mensen. Boos!
Maar gelukkig heb je een goede oplossing gevonden voor je ene paardje en kunnen die ander twee samen blijven.
Wil je veel succes wensen in de toekomst met je paardjes! Knipoog

Jess_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:55

zo dat lijkt me ook erg!
veel succes