Wat vinden vrienden en familie van je hobby?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Re: Wat vinden vrienden en familie van je hobby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:11

Is bij mij ook zo. Niemand in de familie heeft wat met paarden. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:47

Tjaa sommige familieleden hebben veel respect voor mijn hobby. En vinden het ook erg leuk wat ik doe. Met name ook dat ik zélf een eigen paard heb en mijn zusje dan een paard van mijn tante Lachen
Maar anders familieleden hebben zoiets van 'Paardrijden .. Wat is dat nou voor sport ? Dat is toch geen sport joh. Alleen maar een beetje zitten.' Dan zitten ze gewoon wat te dollen. Zij hebben er gewoon niks mee.

Zie het maar net zoals ik gewoon niks heb met voetbal en ik dat ook gewoon 3x niks vind.
Gewoon ieder zijn eigen ding, toch Haha!.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:11

Mijn familie vind het allemaal wel mooi. M'n ouders en familie hebben niets met paarden, al vinden ze het tegenwoordig wel erg leuk omdat ik zelf een paard heb gekocht, en die hoort er volgens hun toch echt bij. M'n moeder komt niet vaak, maar bewaart brood, fruit en alles, voor d'r kleinzoon Clown

M'n pa gaat mee op concours, vanwege 't rijden, maar verder weet ie er heel weinig van af. Heb wel een superlief peerd, dus ze komen em wel eens aaien en zo Clown Gisteren 3 nichtjes van me allemaal komen poetsen en zo, ff rondje stappen.

Vrienden zeggen vaak; jij? paardrijden? Maar ze vinden het wel gaaf haha, net als op m'n werk. En de rest van m'n vrienden rijden allemaal zelf paard Clown Clown

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:26

Mijn familie vind het wel best maar hebben er geen intresse voor.
Mijn vrienden vinden het allemaal geweldig Haha! .
En mijn eigen vriend is nu van alles aan het leren mbt paarden- zegt dat hij het voor mij doet maar ondertussen vind het het zelf ook leuk en intressant.
Alllen moet hij nu nog leren rijden, ongetwijfelt breekt deze dag ooit ook aan Tong uitsteken .

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 17:13

Mijn ouders vinden paarden wel leuk. Toen ik op 6-jarige leeftijd op paardrijles ging, hadden ze nog niet zoveel met paarden. Ze vonden het wel leuk, meer niet. Toen ik 9 was, kreeg ik mijn eerste eigen pony Tara. Doordat mijn moeder toen elke dag mee moest naar mijn pony, heb ik haar langzamerhand aangestoken met het paardenvirus. Knipoog
Toen ik mijn pony ongeveer 10 maanden had, brak ik bij een val van haar mijn bovenbeen en moest 2 maanden in het ziekenhuis liggen. Mijn ouders hebben er gelukkig nooit aan gedacht om Tara te verkopen daardoor en onze liefde voor paarden is er gek genoeg alleen maar sterker door geworden. Het was heel mooi en emotioneel om te zien hoe blij Tara was toen ze me weer voor het eerst zag nadat ik ontslagen was uit het ziekenhuis en dat ontroerde mijn ouders ook.
Toen ik eenmaal weer reed op Tara, na een lange tijd van vertrouwen terug winnen, ging het beter dan ooit tevoren en ik vroeg een startkaart aan. Samen met mijn ouders ging ik naar de ruitersportwinkel om een rijjasje etc. aan te schaffen. Ook kwam er een trailer en bijna elk weekend ging ik met mijn enthousiaste ouders op wedstrijd. Lachen
Mijn moeder heeft, toen ik Tara ongeveer 3 jaar had, zelf een Tinker gekocht, zodat ze ook kon leren rijden. Toen ik eenmaal te groot voor Tara werd en stopte met wedstrijden, kwam er een M2-sportpony bij. Mijn ouders wisten dat ik graag verder wou in de dressuursport, maar met Tara ging dat niet meer. Helaas klikte het niet met de nieuwe pony, maar die hebben we nog steeds (laaaang verhaal).
Mijn vriendje vindt paarden ook wel leuk en hij kan het goed vinden met Tara. Hij komt vaak kijken als ik ga rijden en helpt dan met poetsen enzo. Uitmesten doet hij ook wel eens voor me, zo schattig. Lovers En als ik voerbeurt heb op stal, komt hij me ook helpen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:54

Mijn ouders hebben opzich niet veel met paarden maar ze vinden het wel heel leuk voor me en komen ook wel veel te kijken en toch wel geintresseerd enzo. ook al is mn moeder er nog wel eens bang voor Tong uitsteken

Mn oom heeft zelf een fok & handelstal en mn opa is ook met paarden begonnen, dus de paardenliefde zit bij mij toch wel in de familie. Pling

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:08

Mijn hele familie heeft echt niets met paarden, ook nooit gehad ook. Mijn nicht en ik zijn de enige die echt intensief met de paarden bezig zijn. Lachen Mijn ouders vinden het wel leuk voor me en komen ook welles kijken naar mijn verzorgpaard Babiche, mijn moeder vind haar gewoon een mooi dier. Mijn vader gaat meestal mee omdat m'n moeder er ook is, uit zichzelf komen zal hij denk ik niet echt doen Nagelbijten / Gniffelen
Soms vind ik het welles jammer dat mijn familie niets met paarden heeft, ze lijken toch ook niet echt te begrijpen waarom ik het wel zo leuk vind. Mijn vader is heel druk met z'n muziek, hij speelt gitaar en treed ook erg vaak op met z'n band. Mijn broer is dat ook gaan doen, en daarom hebben mijn ouders daar op de 1 of andere manier gewoon meer begrip voor. Mijn broer kan 24 uur per dag ongestoord gitaarspelen als hij dat wil, en ik moet mijn hobby echt 'verdienen' met meehelpen in het huishouden en goede prestaties op school. Heb ik een onvoldoene? Mag ik in het weekend niet naar Babiche En dit frustreerd me best wel, gewoon het feit dat ze niet begrijpen dat mijn paard net zo belangrijk voor mij is als de gitaar voor mijn broer of m'n vader.

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:48

echt leuk vinden ze het niet Knipoog praat er ook alleen maar over.
iemand zij vandaag nog van dat lijkt me nou zoo saai paardrijden
maarja ik trek me er gewoon niks van aan Tong uitsteken Haha!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:41

Bij ons thuis vinden ze het niet interessant, ze komen eigenlijk ook nooit kijken. M'n vrienden vinden het wel grappig, in mijn groep zijn er best veel die paarden hebben en/of rijden!

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:11

De helft van mijn vrienden zeggen ; stinkbeesten .. de andere helft rijden ook paard !
Nou mijn familie staat totaal achter mij, ze vinden het leuk om iemand in de familie te hebben die echt iets met paarden wil bereiken !
Mijn ouders gaan erg vaak mee naar mijn paard, en mn vader rijd ook welleens !
Mn zus houd er niet van, maar leeft wel erg mee ..
Toen ik mijn paard corrie verloor, vond mn zus het zo zielig en moest zelf huilen !

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:30

Mijn familie vind het helemaal geweldig!
Door m'n vader ben ik aangestoken met het paardenvirus! Mijn moeder heeft er niets mee, maar m'n stiefmoeder daarentegen wel. Die rijd niet ofzo, maar is wel helemaal gek op de paarden. Samen hebben we 3 paarden. Mijn zus heeft altijd gereden en zou op 'm'n pony ook weer zo wegrijden. Maar verder gaat het bij haar niet.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:06

Mijn ouders hebben me jarenlang wat laten aanmodderen op de manege, zolang ik thuis maar meehielp en het goeddeed op school. Omdat we een gezin zijn van 8kids, konden m'n ouders me nooit laten paardrijden of een eigen paar schenken.

Na vijf jaar lang stallen gemest te hebben kocht ik m'n eigen paard. M'n ouders vonden dat ik de verantwoordelijkheid zelf maar moest dragen maar waren er al bij al niet echt gelukkig mee... Ik stonk Vork , was altijd weg, had nog weinig tijd enzovoort...

Toen kreeg ik een vriend(je), die m'n paardenliefde voor geen meter begreep en me steeds meer en meer opeiste. Toen ik hem zei dat het echt niet ging werken zo en ik toch voor mijn paard zou kiezen is hij een paar keer meegeweest naar Amore en kreeg hij toch zowat een band met paarden.

Ondertussen kan het men ouders niets meer schelen dat in ondertussen wat paarden meer heb, en m'n vriend heeft nu een eigen paard Haha!

Mijn collega's op het werk daarentegen vinden paarden vieze, stinkende, nutteloze beesten...

Tja, ik heb toch ook nooit gezegd dat hun piekfijn uitgedoste auto's waarmee ze 'chickies' willen scoren mij interesseren?

Ieder zo zijn hobby zeg ik altijd!

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:55

Mijn mama vindt het leuk dat ik paardrijd, alleen vindt ze het minder leuk dat ze elke week met mij naar de manege moet gaan en daar 2uur ( of langer Bloos ) moet zitten Knipoog

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 16:06

Mijn ouders berusten erin (al hebben ze soms wel enige goed verscholen trots)...
Verder zijn er héél weinig kennisen en familie die weten wat ik eigenlijk doe. Ze weten dat ik veel met paarden bezig ben, maar wat ik precies doe... die hebben geen flauw idee.