Paarden hopelijk gered van groot transport naar Griekenland.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jesterlover

Re: Paarden hopelijk gered van groot transport naar Griekenland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 19:55

Moet ik dan ff goed maken, en mn profiel veranderen.

Heb foto, plaats ze nu.

Groetjes Megan

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:41

Ben erg benieuwd!

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 22:01

Camera vergeten op stal.. Haha!
Morgen dus foto's.. Clown

Liefs Megan, Hope And United

VerafjordJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:17

jesterlover schreef:
Camera vergeten op stal.. Haha!
Morgen dus foto's.. Clown

Liefs Megan, Hope And United

nou hoor, zat ik het topic in de gaten te houden, zie dat jij gereageerd heb en denk dat er een link staat naar foto's snikjes Verdrietig

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 07:02

zijn er al foto's Haha!

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 07:19

ik ben ook erg benieuwd naar je paardjes.

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:10

even de hele topic gelezen,
goed bezig zeg!!!
ben erg benieuwd naar de foto's
waar is de zwarte hengst nou heen gegaan?
had ie nog een dik been?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:30

Heb het verhaal gelezen, ben erg benieuwd naar de foto's

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 21:28

heey meid!! hoe gaat het nu met ze?? Ik ben heel erg benieuwd hoe ze in de omgang zijn. heb ze natuurlijk alleen van een klein afstandje gezien. Ik kom morgen even kijken!

Gr roosje

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 23:59

Roosjelief schreef:
heey meid!! hoe gaat het nu met ze?? Ik ben heel erg benieuwd hoe ze in de omgang zijn. heb ze natuurlijk alleen van een klein afstandje gezien. Ik kom morgen even kijken!

Gr roosje

Heee Chicky van me Haha!

Ja ze zijn zo geweldig, Hope is het rustige volgzame typ, United is een beetje de Bink.. Cool
Als je ze samen in de bak losgooit, zie je wel duidelijk dat United net iets meer beweging toont. Dat dier swingt echt door haar hele body.. Tong uitsteken Hope net iets minder, en is ook iets breder, iets langer en heeft enorme oren, dat wel.. Koe
United heeft dat luxe. Hoogbenig, fijn koppie, fijne dunne maar spijkerharde benen. En een mooie kap op haar hals.
Je ziet duidelijk dat Hope de laatbloeier is wwat exterieur betreft. Bel je voordat je aankomt waaien? Kan ik je weer duwen de hele dag.. Ach gut Vind je lief hoor. Vriendjes zijn?

Ik ga nu een paar foto's plaatsen. xxx Groetjes Megan

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 00:02

Ben benieuwd naar de foto's van ze!

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 00:46

Eindelijk een paar foto's van toen de koop nog niet rond was. Gewoon voor het idee.,

United, stond in de binnen stallen, dus weinig licht.. Bloos Heb van haar maar 1 foto.
De andere foto's zijn van Hope, die stond in buitenboxen, dus lekker veel licht.. Haha!

Hier zijn de dames.. Tong uitsteken
Hope.. En haar sprookjes manen.. Vingers aflikken
Afbeelding

aaahg..poeperd.. Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier de lieve United... Pling
Afbeelding

Ik heb absoluut geen spijt, ben ontzettend blij, gun ze gewoon een fijn leven, zijn het geen schatjes.. Cool

Morgen maak ik meer foto's, ze staan nu thuis, gaan elke dag lekker naar buiten, en DAN komen de echte "bewegings" Foto's..
Tot morgen.. Knipoog

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 01:14

Gefeliciteerd met je koop! Ja
Leuke paardjes hoor!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 01:16

Heb even 't topic doorgelezen en vindt het echt top wat je gedaan hebt! Mooie beestjes hoor (zo eerste indruk) Ik vind trouwens dat ze allebei wel grote oren hebben zeg! goed werk! ben benieuwd naar de bewegingsfoto's Knipoog

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 11:07

wat een leuk stel om te zien zeg. als ik jou berichten lees begrijp ik het dan goed dat je ze beide houd? je had in het begin toch ook ergens over om ze onder te brengen en daarna misschien te verkopen? ik wens je in ieder geval veel succes met ze.

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 11:15

jesterlover schreef:
Roosjelief schreef:

Gr roosje

Heee Chicky van me Haha!

Ja ze zijn zo geweldig, Hope is het rustige volgzame typ, United is een beetje de Bink.. Cool
Als je ze samen in de bak losgooit, zie je wel duidelijk dat United net iets meer beweging toont. Dat dier swingt echt door haar hele body.. Tong uitsteken Hope net iets minder, en is ook iets breder, iets langer en heeft enorme oren, dat wel.. Koe
United heeft dat luxe. Hoogbenig, fijn koppie, fijne dunne maar spijkerharde benen. En een mooie kap op haar hals.
Je ziet duidelijk dat Hope de laatbloeier is wwat exterieur betreft. Bel je voordat je aankomt waaien? Kan ik je weer duwen de hele dag.. Ach gut Vind je lief hoor. Vriendjes zijn?

Ik ga nu een paar foto's plaatsen. xxx Groetjes Megan

oke dan, ben zo benieuwd...ik vind hope tot nu toe het leuks.. maarja je kent met smaak kwa paarden... Haha!

Ik hoef niet geduwd te worden.. ik kna weer redelijk lopen Haha!

tot vanmiddag!

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 12:15

hyawatta schreef:
wat een leuk stel om te zien zeg. als ik jou berichten lees begrijp ik het dan goed dat je ze beide houd? je had in het begin toch ook ergens over om ze onder te brengen en daarna misschien te verkopen? ik wens je in ieder geval veel succes met ze.

Mijn moeder geeft ook Therapie met paarden, voor autistishe kinderen, lichtverstandelijk gehandicapte kinderen, en mensen met bv een trauma. Heel mischien gaat van de paarden daarheen nadat ze wat grondwerk achter de rug hebben.
We zijn nu aan het afbouwen in voer, want omg wat kregen die parden een portie haver op een dag.. Sigaar
Ze zijn nu nog ontzettend vliegerig, schrikkerig, maar dit komt vanzelf wel. Ik denk dat meer mensen dit wel herkennen nadat ze een draver van de baan hebben gehaald. Ze staan daar hoog in t voer, en komen niet al te lang buiten. Dus dat meot eerst.

En verder moet ik even kijken hoe het loopt. Waarschijnlijk gaan ze allebei strax naar een ander baasje. maar daar hou ik jullie allemaal wel over op de hoogte.. Cool

Eerst maar eens kijken hoe ze verder zijn, karakter, enz. En of ze geschikt zijn voor het werk wat mijn ma met de paarden wil gaan doen. Het word dan voornamelijk poetsen, en aan de hand stappen met iemand op de rug.

Ze worden dus wel zadelmak verkocht. Dit allemaal op lange termijn.

Groetjes Megan

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:18

He megan, leuk joh dat je ze hebt.
Ben trouwens al bij max.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 12:26

okee, zie je zo..! Ben nu nog thuis, ga zo naar stal. Kom dan naar je toe. Heb een vriendin bij me, als je dat niet erg vind. Mischien zin om de dravers ook even te bekijken?
Groetjes

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:31

Gefeliciteerd met je paardjes, en wat heb ik superveel respect voor je dat je je zó heb ingezet om ze te redden!
En ze zien er op de foto echt súper lief en mooi uit, kan me niet voorstellen dat je zulke paardjes op de transport wil doen Boos!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:32

Ja hoor is prima, max vind het ook niet erg.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:21

wat een beauty's Haha!
ze zien er goed uit, ben wel benieuwd naar de echte bewegings foto's Tong uitsteken
héél veel plezier met deze paardjes!

VerafjordJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:01

die manen van Hope Kwijl Word er gewoon verliefd op zeg

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:53

oef... als jullie de foto's van united zien hoe ze nu is...!! Kwijl

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 23:16

jaah United ziet er nu op en top uit. Ze is wat te dik, past werkelijk waar geen zadel op die ronde rug, met weinig schoft.. Koe
Ze is nu aan de longeerlijn geweest, en ze is echt ontzettend braaf. Wel vliegerig en gaat behoorlijk hard, maar dit gaat na een
tijdje aan de lijn een stuk beter. Alle commando's kent ze iig wel..! Haha!

Heb haar manen eraf gehaald en je onderscheid haar gewoonweg niet van een rijpaard. Ze heeft een mooie ronde hals, ietswat steile schouder, maar dit doet haar beweging geen kwaad. Ze beweegt grandioos, en gallopeerd ook aan de longeerlijn. Los in de bak gallopeerd ze ook makkelijk aan. Zowel rechts- en lingsom. Haar bovenlijn is mooi en loopt netjes over van schoft naar hals, heeft een lage hals aanzet waardoor ze zeker een mooi gebouwd paard is. Haar boeg is lekker breed, schaart niet. Verder is ze mooi compakt, lekker rond.. Dromen en staat goed op 4 benen. Ook hoor staartaanzet is vrij laag. Ze heeft een iets dunnere staart dan Hope, maar zeker geen dun staartje. Dikke bos met manen. En een geweldig karekter. Je kunt ongeacht hoe gespannen ze is, alle 4 benen optillen, en ze bijt of schopt niet. Wel een bloederig typ, ietwat neurotisch op onbekend terrein. Fijn hoofdje met sprekende ogen.

Hope is net iets groter en grover, maar dit misstaat haar zeker niet. Langer hoofd, en wel wat grote oren. Cool
Een mooie schuine schouder, maar weer een wat smallere boeg. Haar beweging is iets minder, en ze heeft tot nu toe nog maar 1x gegellopeerd als ze in de bak liep. Zij is kwa karakter weer ontzettend rustig, koelbloedig. Kun je een bom naast afsteken. Ze kan met poetsen en kriebelen wel 2 uur achtereen staat. En blijven staan. Met een centebakkie als kadootje.. Clown
(rosalie (roosjeslief) is helemaal verliefd op deze prinses.. Knipoog )

Ben erg benieuwd wat ze onder het zadel zullen brengen. Ik denk dat Hope wat meer tijd nodig heeft om nog wat te groeien, vooral in de breedte. Mischien word ze nog wat breder van Front. Met name Boeg. En United moet echt heel erg rustig aan. Die kan na een jaar mischien nog wel niet klaar zijn.

We zullen zien... Pling

De bewegingsfoto's en stand foto's komen, als het weer wat beter is. Want die regen geeft natuurlijk geen mooie plaatjes.. Haha!

Groetjes Megan.