paard dan toch maar verkopen? :(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: paard dan toch maar verkopen? :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:05

Ik vind dat een dappere beslissing van je Ja

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:29

Het is ook zeker een dappere beslissing van je! Vooral als je pas 17 bent en inziet dat je een fout hebt gemaakt! Ik vind het niet zielig dat je het paard verkoopt voor jou is dat de juiste beslissing, maar ik denk dat het voor een paard niet goed is om het in korte tijd een paar keer te verplaatsen dat is het gene wat ik in ieder geval bedoelde. Sorry als het verkeerd over kwam

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 20:54

@ Naomi_Star.
Ja ik vind dat je daar gelijk in hebt. Dat is ook niet leuk voor hem en verwarrend. Maargoed het is even niet anders. En als het goed is blijft hij een hele tijd op zijn nieuwe adres staan Lachen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:02

Jammer, dat het je zo tegenvalt. Het zou eigenlijk juist heel lekker moeten aanvoelen. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik in mijn studie tijd meer geld en tijd voor de paarden had dan nu ik werk. Dus als je het nu niet redt vraag je dat dan later ook nog een keer serieus af voor je dan wel een paard koopt. Succes met je beslissing.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:31

deniece schreef:
Maargoed een thuisstudie is trouwens nogal heftig, alleen maar omdat je een paard hebt. Ik ben 17 en wil gewoon een goede hbo opleiding doen en ik ben van mening dat een thuisstudie daar niet aan voldoet.

ik heb het niet over een thuis studie maar over 1 dag in de week naar school de rest van de tijd werk je in de sector waar je de opleiding van volgt kortom je doet veel ervaring op en je leert er ook nog bij.

Maar als ik jou berichtje lees voel ik me min of meer afgekraakt als of ik nu geen goede opleiding doe en niet goed gekwalificeerd ben in mijn werk.

[edit]

een opmerking maar weg gelaten

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:34

Een mooie en dappere beslissing genomen meid!
Veel succes met de studies!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 00:19

deniece schreef:
Bedankt voor alle reacties,
sommige waren misschien niet even aardig of meedenkend, het is natuurlijk waar dat ik dit van te voren had kunnen bedenken. Natuurlijk heb ik van te voren uitgerekend wat het zou gaan kosten en ik kán het ook wel betalen allemaal,
maar m'n school lijd eronder en ik vind het persoonlijk best belangrijk om volgend jaar te gaan studeren ipv fulltime werken om mijn paard maar te kunnen behouden.

Bedankt voor alle tips, denk dat een bijrijder en goedkopere stalling niet zo 1 2 3 dé oplossing is. En ik verkoop hem liever nu dan wanneer ik er over een half jaar super gehecht aan ben... (ook al doet de gedachte nu ook al veel pijn Boos! )

Ik begrijp iets niet. Je opent een topic om 15.38 uur waarin je vraagt wat je het beste kunt doen met je paardje, omdat je geen overhaaste beslissingen wilt nemen. Om 17.28 uur, een aantal reacties later, ben je er "zomaar" uit dat je hem gaat verkopen (dit is 2 en een half uur later!!!!). Correct me if i'm wrong, maar volgens mij wist je al dat je hem ging verkopen. Hierdoor begrijp ik dan ook niet waarom je ons vraagt om mee te denken of er een oplossing is, als je van tevoren al weet wat je wilt.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 00:27

Iedereen heeft vast wel een idee wat die gaat doen maar een steun in de rug of andere meningen kunnen je beslissing versterken of je een alibi geven dat je het goede doet. Daarom praat je of schrijf je toch met elkaar over dingen. Bloos

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 00:35

Dat is ook heel goed, alleen als je dat doet moet je wel open willen staan om nog een andere manier te kunnen vinden om het paardje te behouden. ANders hoef je het topic niet te starten. Nu is iedereen met haar mee aan het denken omdat ze dat vraagt,maar doet ze er zo weinig mee. Dat vind ik jammer.

Aspirer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 01:35

Je kan ook prima een paard onderhouden terwijl je een bbl opleiding doet hoor.... Je gaat daarvoor toch niet je paard wegdoen(ook al heb je m pas 2 weken, dat wist je vtv wel dat er minder tijd voor zou komen) En bij mij lukt het ook prima, ondanks dat mn stalling 300 euro kost, maar daar heb ik zelf voor gekozen omdat ze dan een extra grote box heeft.
Je kan het ook nog een tijdje aankijken, misschien valt het allemaal wel mee met tijd/geld tekort. Sluit iig wel een goede verzekering af als je geen spaarpotje hebt. Je kan ook nog nadenken om een bijrijdster te nemen... Dan heb jij ook wat meer tijd voor je studie en heeft je paard toch aandacht! Maak iig een goede keus en doe wat jij denkt dat het beste is voor je paard.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 10:13

@Icando;

BBL is mogelijk, maar niet op het HBO. En de opleiding die ik wil doen duurt 4 jaar waarvan de eerste 2 jaar alleen school. Van 9 uur 's ochtends tot 5 uur 's middags 5 dagen per week.
En ik vind het te ver gaan om voor mijn paard dan maar een MBO opleiding te gaan doen. Misschien vinden sommige het egoistisch, maar het lijkt mij vrij logisch om voor mijn toekomst te kiezen en HBO te gaan doen en mijn paard een leuk nieuw baasje te geven.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 10:15

quintusgl schreef:
Dat is ook heel goed, alleen als je dat doet moet je wel open willen staan om nog een andere manier te kunnen vinden om het paardje te behouden. ANders hoef je het topic niet te starten. Nu is iedereen met haar mee aan het denken omdat ze dat vraagt,maar doet ze er zo weinig mee. Dat vind ik jammer.

Hoe kan jij daar vanaf je pc zien of ik er iets mee doe of niet?
Ik heb in die 2 uur uitvoerig overlegt met mijn instructrice en moeder. En als je dan alles op een rijtje zet en de postieve afweegt tegen de negatieve en je komt tot een conclusie, lijkt het mij vrij logisch dat dat je besluit wordt. Vind het een beetje jammer dat je zulke vooroordelen trekt.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 10:16

Thirza schreef:
deniece schreef:
Maargoed een thuisstudie is trouwens nogal heftig, alleen maar omdat je een paard hebt. Ik ben 17 en wil gewoon een goede hbo opleiding doen en ik ben van mening dat een thuisstudie daar niet aan voldoet.

ik heb het niet over een thuis studie maar over 1 dag in de week naar school de rest van de tijd werk je in de sector waar je de opleiding van volgt kortom je doet veel ervaring op en je leert er ook nog bij.

Maar als ik jou berichtje lees voel ik me min of meer afgekraakt als of ik nu geen goede opleiding doe en niet goed gekwalificeerd ben in mijn werk.

[edit]

een opmerking maar weg gelaten

1 dag in de week naar school en de rest werken is BBL, en als je HBO gaat doen dan zijn er héél weinig opleidingen waarbij je gelijk al stage loopt.
En het was geen bedoeling je af te kraken.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:23

Ik denk dat je de goede keuze hebt gemaakt.. jij hebt gekozen wat jij denkt dat het beste is (denk dat de meerderheid van bokt daar ook zo over denkt..) Ik hoop dat je een heel goed baasje voor hem vindt en hopen dat je in contact kan blijven met de nieuwe eigenaar! Succes

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:29

goedkopere stalling zoeken misschien
of een bijrijder nemen..
Je kijkt togh altijd wel even of je financienen het toe laten

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:37

quintusgl schreef:
deniece schreef:
Bedankt voor alle reacties,
sommige waren misschien niet even aardig of meedenkend, het is natuurlijk waar dat ik dit van te voren had kunnen bedenken. Natuurlijk heb ik van te voren uitgerekend wat het zou gaan kosten en ik kán het ook wel betalen allemaal,
maar m'n school lijd eronder en ik vind het persoonlijk best belangrijk om volgend jaar te gaan studeren ipv fulltime werken om mijn paard maar te kunnen behouden.

Bedankt voor alle tips, denk dat een bijrijder en goedkopere stalling niet zo 1 2 3 dé oplossing is. En ik verkoop hem liever nu dan wanneer ik er over een half jaar super gehecht aan ben... (ook al doet de gedachte nu ook al veel pijn Boos! )

Ik begrijp iets niet. Je opent een topic om 15.38 uur waarin je vraagt wat je het beste kunt doen met je paardje, omdat je geen overhaaste beslissingen wilt nemen. Om 17.28 uur, een aantal reacties later, ben je er "zomaar" uit dat je hem gaat verkopen (dit is 2 en een half uur later!!!!). Correct me if i'm wrong, maar volgens mij wist je al dat je hem ging verkopen. Hierdoor begrijp ik dan ook niet waarom je ons vraagt om mee te denken of er een oplossing is, als je van tevoren al weet wat je wilt.

Juist dat dacht ik dus ook al.
Ik haal weinig uit het topic over het paard zelf, alleen een hoge "IK" factor.
ik hoop dat het paard een fijn nieuw huisje vind en ik hoop ook dat je bedenkt dat het in de toekomst ook geen optie is om een paard te kopen als het je nu al teveel is.
werken en een huishouden en een sociaal leven vergt veel tijd.

LeeCoTexel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:44

Ik wil ook nog wel even mijn zegje doen eigenlijk.
Het is een heel verschil of je al vanaf je achtste gewend bent om voor een paard te zorgen, dan
als je er op je zeventiende pas echt mee begint.
Ik heb zelf vanaf mijn negende altijd een eigen pony, en nu paard gehad.
Je raakt er aan gewend om dingen te laten staan voor je paard,
hij wacht immers op jou verzorging.
Ik ben nu 23 en dus al veertien jaar gewend aan dit fenomeen.
Ik kan me voorstellen dat als dat bij mij op mijn zeventiende was gekomen allemaal, ik heb ook niet had getrokken.
Ik heb echt rare taferelen uitgehaald om 's avonds mijn paard nog te kunnen trainen.
Ik ga niet in detail treden, maar ik kan je wel zeggen dat ik zelf in amsterdam heb gestudeerd en drie keer in de week gewoon op
Texel mijn paard ging trainen... Nu werk ik 40 uur in de week, weekenden geef ik les, train elke dag mijn paard, heb een vriend en dus een half huishouden...
Ja, je leert er mee om te gaan.
We willen graag een paard, dus zullen we er tijd voor vrij maken en vooral geld voor verdienen...
Het is nou eenmaal een dure, en soms zware (trainen in de buitenbak met weer en wind...) hobby... Maar dat hebben we er voor over toch?
Nou succes!

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:53

Ik vind het wel knap van je dat je deze beslissing maakt.
Maar ik doe ook een HBO opleiding en betaal alles zelf. Ik woon ook in Apeldoorn maar zoveel betaal ik niet voor mijn stalling hoor!
Tijd moet je ervoor maken, ik moet er ook elke dag heen om de stal uit te mesten, en dat is soms goed plannen ja! En het valt niet altijd mee, moet er dingen voor laten staan maar ik red het allemaal prima hoor!

Maar ik kan me ook wel weer voorstellen dat je je tijd voor je studie wilt gebruiken. Als jij denkt dat verkopen de beste oplossing is, dan is dat zo. Dat moet je echt voor jezelf uitmaken! Veel succes!

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:20

Hey, erg goede beslissing.. Zoek een leuk paardje waar je af en toe op mag rijden...

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:24

Ik vind dat iedere persoon verschilt. Niet iedereen kan het aan om veel dingen te doen. Ikzelf heb daar juist helemaal geen problemen mee.

Ik werkte min. 20 uur naast school (HBO), woonde samen, betaalde mijn paard zelf en runde nog een paardenrusthuis met 4 paarden. Daarnaast bracht ik nog een paard van iemand anders uit op wedstrijd en trainde ik ditzelfde pard 3 dagen in de week.

Nu werk ik 32 uur per week en heb ik nog steeds de verantwoordelijkheid over 5 paarden.

MAAR ik ben dan ook een duizendpoot en dat is niet voor iedereen weggelegd.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:48

Sorry hoor maar dat kan er bij mij ook niet in hoor!
Je weet dit op voorhand dat het handenvol geld kost en vooral tijd!
En die tijd mag geen reden zijn om je paard weg te doen! Als je graag met paarden omgaat en echt een paard wil en geschikt bent om een paard te hebben dan heb je die tijd er gewoonweg voor over, dan is er niets dat je liever wil dan die tijd bij je paard door te brengen!
Dus dat mag al geen excuus zijn dus zou ik in de toekomst er eerst eens heel goed over nadenken vooraleer toch nog een eigen paard aan te schaffen want dat dier verdient het niet om dan wéér gedumpt te worden!

En verder... ik vind het beter dat je het paard weg doet, voo rzijn eigen welzijn, aangezien jij hem toch maar ziet als last en hem zal gaan kwalijk nemen dat hij je tijd en studies afneemt enz doe hem dan maar weg, geef hem de eerlijke kans bij iemand terecht te komen die wél blij met hem is!

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:14

ik vind het ook echt belachelijk dat je hier niet eerder over hebt nagedacht. een paard koop je niet zomaar en doe je dan daarna net zo makkelijk weer weg.
vorig jaar (was toen 18) heb ik ook mijn eerste eigen paardje gekocht. hier heb ik echt heel goed over nagedacht en veel overlegd met mijn moeder en veel berekend en gekeken of het zou lukken met tijd en geld. ook ik moet mijn paard helemaal zelf betalen en ben alleen aan stalling al 250 euro kwijt.
ik deed toen ook nog een opleiding en werkte daarnaast ook.
vooral in het begin was het zwaar, later ben ik gestopt met mij opleiding (was niet mijn ding) en ben ik meer gaan werken.
ik was toen elke dag bij mijn paard. nu heb ik ervoor gekozen een bijrijdster te nemen die hem voor 2 dagen gaat rijden.
dit omdat ik ook nu een vriend heb en ook graag een paar dagen met hem wil zijn.
en ja over het geld. ik moet ook veel dingen laten. ik kan nog wel lekker winkelen en uitgaan maar over echt grote aankopen moet ik ook goed over nadenken.
ik zou bijvoorbeeld graag een eigen auto willen (heb nu wel bijna altijd auto tot mijn beschikking) al mijn vriendinnen zonder eigen paarden hebben een auto. maarja ik heb nou eenmaal gekozen voor een paard, dus een auto komt later wel.

ik vind het heel verstandig dat je het paard wegdoet, je bent duidelijk nog niet aan een eigen paard toe en ik zou er heel goed over nadenken de volgende keer dat je een paard koopt.

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:49

Ik vind het een beetje jammer dat je een thuisstudie niet een echte studie vind, terwijl je (daar durf ik toch echt op te wedden) geen enkele site hebt aangeklikt. Want dan kon je zien dat het dezelfde opleidingen zijn als op school, alleen veel zelfstandiger en sneller of langzamer. Kijk, als je dan je besluit al hebt staan houd je daar dan ook bij en vertel dat hier gewoon gelijk, doe niet eerst alsof je advies wilt en dan naderhand al het advies dat er gegeven wordt af gaan kraken. We leggen je niets op, het is uit vriendelijkheid en ik vind jou niet bepaald vriendelijk, noch naar ons noch naar het paard. Dat je hem nu wilt verkopen is een goede beslissing, maar het had ook anders heel goed kunnen gaan. Hoop alleen dat we over een jaar geen topic op bokt zien dat je zoveel spijt hebt van je beslissing, je paard mist en niet meer weet waar hij uithangt. Tja, dat is dan allemaal voor je eigen, want we probeerden te helpen en je nam niets aan. Succes verder, maar kijk voortaan even wat iets inhoudt, voordat je er je mening e.d over brengt.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:00

Als ik jou was zou ik je paard verkopen! Volgens mij wil je niet eens zoeken naar een mogelijkheid om je paard te kunnen houden. Zorg alleen voor een goed adres dat verdient ieder paard!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:18

Billy schreef:
Jongens jongens jongens, wat overdreven weer. Natuurlijk heeft TS een fout gemaakt, maar kom op, doen we dat niet allemaal?
Ik heb ook jaren geleden een paard gekocht, en ik ben ook tegen dingen aangelopen die ik van tevoren niet voorzien had. Zo is het leven nou eenmaal.
En waarom zou het paard de dupe zijn? Ze verzorgt hem gewoon goed, en ze zorgt echt wel dat hij een goede baas krijgt...
Het is voor de TS al erg genoeg, maar eerlijk gezegd kan ik me persoonlijk drukker maken om de reacties hier dan over de TS die haar droom wilde najagen, en nu al erg genoeg baalt omdat ze het paardmoet verkopen.....

Hier ben ik het helemaal mee eens!! Ga eerst maar goedkopere stalling zoeken. En een bijrijder die wat meebetaald.
Om je paard nou gelijk maar te verkopen? Ik weet zeker dat je daar spijt van krijgt..