gebeten door paard, wie ook?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: gebeten door paard, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:59

Maanling schreef:
Ik denk eerder: hoe groter de pijn, hoe harder de schop!

Denk dat dat moeilijk oordelen is langs de zijlijn Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:11

maar ik ben niet de zijlijn, ik ben ik. En ik ken mezelf het best en kan vol overgave zeggen: hoe groter de pijn, hoe groter de schop!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:12

Maanling schreef:
maar ik ben niet de zijlijn, ik ben ik. En ik ken mezelf het best en kan vol overgave zeggen: hoe groter de pijn, hoe groter de schop!

In mijn geval had ik al moeite genoeg om zelf niet flauw te vallen. Had absoluut geen schop kunnen uitdelen op dat moment. En een halve dag later is een beetje laat Clown

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:29

Maanling: maar je bent dus niet TS, zie ook Nuage Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:36

Ik weet dat ik niet de TS ben (ik kan vooralsnog de door mij gestarte topics nog best redelijk bijhouden Haha! ) dus ik snap je reaktie niet helemaal?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:52

Dat ik het niet raar vind als je niet kunt straffen als er zoiets met je gebeurt. Je staat dus langs de zijlijn zogezegd.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:53

Ooooohhhh je bedoelt als in: ik heb er nog geen ervaring mee.

Nee... dat klopt *gelukkig*.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:53

Nee, houden zo Knipoog

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:55

Zo, da's schrikken! Beterschap. Ben zelf ook eens gebeten. Alleen een blauwe plek aan over gehouden. Maar bij mij was het eigen schuld, paard schrok omdat ik onverwacht bij hem kwam (van achteren, stond in een stand)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:58

ik heb het ook gehad met een hengst, dat is ook de reden waarom ik niets meer met hengsten heb. hij greep me en liet niet los.
resultaat: gescheurde spier en 3 hechtingen in me arm dankzij z´n hengstentanden. en een litteken dat niet meer verdwijnt.
tjah... oliebol happens....

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:13

Wow, zo erg heb ik het niet gehad hoor. Ik stond de hoef uit te krabben (voorhoef) en ze bijt me ff in me kont. Ik heb d'r meteen een klap verkocht. Ze zag er verder niet eens boos uit ofzo. Vaagheid maar goed.

Sterkte trouwens!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 17:49

toen mijn borst gekoeld was en ik mijn spullen moest halen, ging hij nog een keer dreigen. Dat heeft die moeten bekopen met een aardig harde klap op zijn neus.
(Het rare is, ik ben vrij snel bij Kapitein in de stal geweest en de volgende dag stond ik ook weer in de stal van Dustie (en heb hem zelfs gezadelt).

Maar heb wel hardop uitgesproken dat als hij nog een keer vals bijt, hij frikandel wordt.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:51

Kapi_Dust schreef:
Maar heb wel hardop uitgesproken dat als hij nog een keer vals bijt, hij frikandel wordt.

dat zal um leren Haha!
zeg ik ook heel soms tegen mij dikke
als ie niet zich gedraagd is het hakkie takkie weg is zakkie

vaak is ie dan braaf vreemd genoeg (alsof ie het echt verstaat Koe )

vlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:52

zo dat ziet er best heftig uit..
is het al wat minder geworden ?

Ik hoor trouwens vaak dat als paarden bijten (of andere beesten) je ze terug moet bijten....maar is dat niet iets te ? ik denk er iig niet echt aan als ze me een x hebben gebeten...dan denk ik meer aan de pijn Tong uitsteken

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:22

jah maar dan bijten ze gewoon een keer, maar wat ik van kapi_dust begrijp is ie haar echt aangevlogen. was bij mij ook het geval...
ben daarna ook nog gewoon met hem aan het werk gegaan, maar toen hij me nog een keer aanvloog heb ik gezegt dat ik gewoon niets meer met hem doe.
Hetgeen ik trouwens niet voor de volle 100% me aan heb gehouden want afgelopen zomer ben ik er toch weer eens opgestapt. ik scheet wel bagger maarja Clown

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:26

Ik heb ook nog een mooi litteken op mn onderarm....van een paard wat zoooo lief was Clown Ik pas nu wel op dat de tandjes niet te dicht bij me komen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:19

Toch best wat mensen die paardentanden van dichtbij meeemaakt hebben..
toen ik gebeten was geloofden sommige mensen me gewoon niet "nee, dat kan niet, paarden bijten niet met de tanden, alleen met de lippen"
nou, toen ze m'n blauwe bovenbeen zagen dachten ze daar wel iets anders over Boos!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:20

Nog maar een keer dan.
De wet op ´agressieve dieren´ is op het moment vooral op honden ingevuld maar ís een kaderwet.

Als een hond bijt is dat een serieus signaal van een gedragsprobleem. De hele kynologie neemt dit zwaar op en er zijn hondenscholen als paddestoelen in heel NL die hierop ingaan.
Als een hond iiemand buiten de groep van hondenliefhebbers bijt is dat meestal aanleiding voor aangifte en vaak afmaken.
Zelfs een politiehond, nota bene opgeleid om te bijten op bevel, wordt afgemaakt als deze twee keer zomaar bijt.

Hier lees ik dat het heel ´normaal´ is dat een paard bijt.
Komt dit omdat het binnen de groep van paardenliefhebbers blijft?
Ik bedoel; het is niet anders dan bij honden. Sterker nog, het is veel erger dan bij honden. Hoewel paarden ook bijten is bijten bij honden veel normaler sociaal gedrag dan bij paarden.
Van honden echter is het niet acceptabel. Waarom wordt het normaal gevonden dat paarden zo gestoord zijn?
Het is wel een pitbull van 500 kilo!!!

hc

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:27

Ik vind het ook onacceptabel.
Echter denk ik wel dat er een verschil is tussen een hond en een paard. Een hond is een roofdier en een paard een prooidier. De reden om te bijten zou in beginsel dus echt anders moeten zijn.

Toen ik bij het ziekenhuis kwam dachten ze daar dat ik door een hond was gebeten zo afschuwelijk zag het eruit. Nog steeds wordt mij vaak gevraagd wat ik in godsnaam op mijn bovenarm voor litteken heb. Nee ik zal die aanval niet snel vergeten.

Heb het nog een tijd goed gepraat.
Ik had nl. een ander paard vast toen ik werd gebeten en ik was dus te vlak langs hem gelopen met dit paard. Wellicht wilde hij het andere paard bijten? Doordat ik dit paard vasthad brak ook nog mijn vinger trouwens Clown Maar na er lang over nagedacht te hebben hoort hij ook een ander paard niet zomaar aan te vliegen. Zeker niet als IK (de opperbaas) en tussen sta. En dat deed hij dus wel.
Bleek uiteindelijk een klophengst te zijn die waarschijnlijk door mijn ondominantie gedrag zelf de leiding had overgenomen. Dat kreeg ik niet meer goed, dus is hij verkocht (met uiteraard alle verhalen erbij) De nieuwe eigenaresse kon hem wel aan.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:32

Ben een keer door mijn hengst precies in mijn tepel gebeten. Ik kan je een ding vertellen, hij heeft enorme hengst gekregen!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:39

Nuage schreef:
Ik vind het ook onacceptabel.
Echter denk ik wel dat er een verschil is tussen een hond en een paard. Een hond is een roofdier en een paard een prooidier.

Dus?!

Is het nog véél absurder als een paard bijt toch?!

Dat schrijf ik, voor een hond is het ´normaal´gedrag. Voor een paard abnormaal.
Toch accepteren we het niet van een hond en wel van een paard???

Ik begrijp dit topic écht niet!

hc

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:41

tuurlijk is het onacceptabel, maar om zo'n paard nu meteen naar de slecht te brengen gaat ook wel een beetje ver, toch?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:46

Zou een paard mij blijven proberen te bijten, gaat ie dus echt weg!

Alfons heeft in het begin een beetje dit soort toestanden gehad, bleef bijten en beet dus ook een keer snoeihard in mijn borst. Ik was te verbijsterd en t deed teveel zeer om direct in te grijpen maar daarna was ik uiterst alert. De eerste de beste keer dat ie een poging waagde heb ik m vrij stevig op zijn donder gegeven en uiteindelijk is dit gedrag weggebleven.

Het is nog één keer echt hard gebeurd, half jaar geleden. Ik was aan het aansingelen maar het lukte niet. SPringzadel, iets te korte singel, beetje wrikken en toen beet ie echt snoeihard in mijn schouder. Neem van mij aan dat als dat gebeurt en je gaat bijna tegen de vlakte van de pijn, je niet in staat bent een rotschop uit te delen! Ik accepteer dit gedrag niet, echter in het laatste geval vrees ik dat dit ook mijn eigen schuld was. Het is niet meer gebeurd daarna.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:52

Mazzel-meid schreef:
tuurlijk is het onacceptabel, maar om zo'n paard nu meteen naar de slecht te brengen gaat ook wel een beetje ver, toch?

toen het bij mij net gebeurd was, was ik alle staten Duivel Clown
het boeide me op dat moment echt niet hoe of wat....! Duivel Duivel

maar nu 5 maanden later ben ik blij Clown dat ik het niet gedaan heb toen! Tong uitsteken Haha!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:54

In alle berichten die ik hier lees zie ik nergens staan dat je na een beet van een paard,een tetanus injectie heb moeten halen.Heeft niemand die dan gehad na zo'n paardenbeet?